X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  עיתונאים צעירים
יוזמה כביכול מבורכת של הרשויות המקומיות שאמורה לשפר את איכות חיינו על-ידי הקמת מתקני ספורט וכושר בפארקים הציבוריים, עלולה לגבות מאיתנו מחיר יקר מאוד היעדר מדריך מוסמך שיפקח, יבקר ויסייע למתאמנים עלול לגרור אחריו פציעות בלתי הפיכות ואפילו מוות מדום לב
▪  ▪  ▪

האם עשיתם פעם חשבון כמה כסף שילמתם למנוי בחדרי הכושר מבלי לנצל אותו? כמה פעמים התחלתם דיאטה שלא הצלחתם לסיים? כמה פעמים התחלתם בפעילות ולא התמדתם? ובכן, הנה הפיתרון של הרשויות: פרויקט מתקני הספורט והכושר בחינם בפארקים הציבוריים שממומן ע"י הרשויות המקומיות, אמור לתת לכם מוטיבציה ולהפוך את הפעילות הגופנית לחלק בלתי נפרד מאורח חייכם, אך האם אתם מודעים לסיכונים הרבים האורבים בדרך?
גורמים רבים חושפים אותנו לפציעות ספורט; על חלקם אין לנו שליטה (גיל, שינויים גנטיים ופציעות קודמות) ועל חלקם האחר ניתן לשלוט ולהקטין את הנזק. על-פי חוק הספורט, במקום שבו מתאמנים באמצעות מכשירים המפעילים את השרירים בתנאים של מאמץ גופני חייב להימצא מדריך בעל תעודת הסמכה לפי חוק הספורט להדרכה בענף הספורט של כושר גופני ובריאות, המלמד את דרכי ההפעלה של המכשירים ומפקח על המתאמנים בו.
רבים מאיתנו אינם מודעים למצבם הבריאותי. מתי פעם אחרונה עשיתם בדיקות כלליות? לחץ דם? כולסטרול? אני מניח שכפי שראינו לאחרונה בתוכנית התחקיר "בנוגע ללב" של דנה וייס ששודרה בערוץ 2 אודות גורם התמותה הגדול ביותר בעולם המערבי – מחלות הלב – נדהמנו לגלות עד כמה זה נוגע לכל אחד מאיתנו, אפילו אם אנו צעירים ולא מעשנים. בניגוד לקבוצת הסיכון, קיימת אפשרות שאנו סובלים מבעיות בלב מבלי שנדע על כך או נרגיש דבר. תארו לכם מה היה קורה אילו היינו מגלים זאת לראשונה תוך כדי פעילות המעלה את הדופק על מתקני הספורט הציבוריים...
פעילות לא טבעית
בעלי אינטרסים ישאלו כמובן "מהו בעצם ההבדל בין פעילות גופנית רגילה, דוגמת הליכה או ריצה, לאימון באמצעות מתקני הכושר הציבוריים"? ובכן, ההבדל המהותי ביותר הינו שהפעילות "המלאכותית" - העלאת הדופק וביצוע תנועות חדשות באמצעות מכשירי הכושר הציבוריים - דורשת מיומנות והסתגלות פיזית ומנטאלית של גופנו, בניגוד לפעילויות טבעיות ופשוטות כגון ריצה במשחק כדורסל והליכה ממושכת בטיול שאליהן למדנו להסתגל בהדרגה ובטבעיות מגיל צעיר.
בשרירים שלנו סוגי סיבים שונים. כאשר אנחנו דורשים מהשריר הפקת כוח מועט (יחסית ליכולתו), הוא מגייס מעט יחידות מוטוריות, יחידות קטנות יחסית, ושהרכבן בעיקר סיבים איטיים; ככל שעולה הדרישה לכוח, יגויסו יחידות רבות וגדולות יותר, ובהן אחוז גבוה יותר של סיבים מהירים. ואולם במהלך אימון, כשהגוף לומד שלמשימה מסוימת נדרש תמיד כוח רב ו/או מהירות גבוהה, מערכת העצבים תבנה דפוס שונה לגיוס יחידות מוטוריות ותלמד לגייס לצורך זה יחידות גדולות יותר ולפסוח על היחידות הקטנות והאיטיות. חשוב לציין ששינוי סדר גיוס כזה הוא ייחודי לתנועה ו/או למשימה שעבורה הוא פותח.
הדרך הבטוחה היחידה ליהנות מיתרונותיה הרבים של הפעילות הגופנית באמצעות אימון מתון לאורך זמן, הינה אך ורק לעמוד על כך שהיא תתבצע בפיקוח וסיוע של מדריך מוסמך שיוודא כי האימון מתבצע בזהירות ובהדרגתיות המתחייבת.
אישור רפואי
בדיקה קצרה במאמץ אצל רופא ספורט תקבע את מצבכם הבריאותי ותאשר את כשירותכם להשתתף בפעילויות הספורט השונות. ללא בדיקה רפואית אין אפשרות להתאמן בחדרי הכושר ע"פ חוק, שנאכף בקנאות על-ידי הנהלות מועדוני הכושר הרבים ברחבי הארץ. כמובן שבפארקים ציבוריים הכוללים מתקני ספורט האחריות להיבדק היא שלכם בלבד...
בקרה ופיקוח
חוסר ידע או תנועות לא נכונות עלולים לגרום לפציעה או במקרה הגרוע, לנזקים בלתי הפיכים. המדרך מייעץ, מנחה ומפקח על כל העבודה שנעשית ומוודא שאתם כמתאמנים לא תעבדו עם מכשירים ומשקלים שלא מתאימים לכם. באימון הראשון יבנה לכם המאמן האישי תוכנית אימונים המבוססת על היכרות, הבנת הצרכים והגדרת מטרותיכם. על בסיס נתונים אלה נקבעת תוכנית האימונים השבועית והחודשית, תדירותה ועצימותה. טכניקה נכונה, התאמת הציוד, מנוחה בין התרגילים והאימונים, תזונה נכונה ושתיית מים מרובה, חימום לפני הפעילות, מתיחות ועוד - הם רק חלק מהדברים שעליהם מקפיד המדריך לשם התקדמות אופטימלית ומניעת פציעות כגון שברי מאמץ, קרע ברצועות, מתיחת שריר, נקיעת קרסול, כאבי גב וברכיים, התקף לב כתוצאה מפעילות עצימה בדופק גבוה מדי ובעיות בריאותיות שלא נתגלו מבעוד מועד ומחמירות עם הפעילות.
עזרה ראשונה במקרה של פציעה או תאונה
גם לאחר שנקטנו כביכול בכל הפעולות האפשריות ע"מ להבטיח את איכות האימון ומניעת הפציעות, עדיין יש אפשרות שנבצע תנועה לא נכונה, שנמעד או שפשוט נרגיש עייפות וסחרחורת במהלך ולאחר הפעילות. במצבים אלה חובה שיהיה מדריך באזור, על-מנת שייתן לנו עזרה ראשונה ויסייע לנו להזעיק עזרה נוספת במידת הצורך.
פיקוח על קטינים
לפי חוק הספורט, קטין שלא מלאו לו ‏14 שנים לא יתאמן במכון כושר ללא פיקוח מיוחד. במידה ואין מדריך שיפקח, ידריך או ימנע מצעירים לבצע תרגילים באמצעות משקל כבד שלא מתאים ובעצימות גבוהה מדי, עלול לקרות אסון שביכולתנו למנוע מראש..
לסיכום, פעילות גופנית תורמת לנו רבות בכל תחומי החיים; הרזיה וחיטוב הגוף, עיצוב וחיזוק השרירים, שיפור סיבולת לב-ריאה, מראה ייצוגי ומרשים, הרגשת רעננות וחיוניות, שיפור הריכוז והיצירתיות שבנו, עיכוב תהליכי הזדקנות והיווצרות קמטים. בנוסף, מעבר לפעילות גופנית כפתרון לבעיות בריאותיות ולמניעתן (השמנת יתר, שרירים רפויים, סוכרת, חוסר ריכוז, בעיות לב ועוד) משמשת פעילות זו, בשילוב תזונה נכונה, כדרך חיים אשר מעלה באופן מיידי את איכות החיים. ככל שאנחנו מעלים את רמת הכושר הגופני נחוש אנרגיה גבוהה יותר, נפיג עייפות ונפחית לחצים שונים מחיי היום-יום.
כל היתרונות הנפלאים של הפעילות הגופנית לא שווים דבר אם ניפצע או חס וחלילה גרוע מכך. עלינו להקפיד ולהתאמן אך ורק בסיוע ובקרה של מדריך מוסמך. כי אם אנחנו לא נדאג לעצמנו בראש ובראשונה, מי כן...?

הכותב הינו בוגר וינגייט ובעל ניסיון רב בתחום הכושר הגופני.
תאריך:  03/08/2008   |   עודכן:  15/08/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יוזמה מבורכת או סכנת נפשות?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
צודק ב- 100%.
עינת גורן  |  19/08/08 10:24
2
הנה זה קרה:
נועה הרציון  |  19/01/09 11:36
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כרמית צברי
בביה"ח, מרבית הצוות הרפואי הינו מהגדה המערבית ולכן לעיתים מתעוררות בעיות בעניין אישורי-מעבר. כאשר מעוניינים להעסיק אדם מהגדה, נדרש זמן מה עד לקבלת אישור מעבר עבורו, דבר שמעכב את העסקתו
כרמית צברי
"זה הטרנד החדש רבותיי. במודעות הדרושים כמעט שאפשר לקרוא בין השורות: יש לך רק תואר ראשון? חבל על זמנך, אל תתקשר. המשך בינתיים להיות עובד קבלן ולפרנס בכבוד את חברת כוח האדם"
כרמית צברי
"בשנים האחרונות הפך ריקוד הבטן לפופלארי מאין כמוהו. במסדרונות ליבן של נשים רבות בארץ, ישנה האהבה המיוחדת השמורה לריקוד המאיר את נתיב הנשמה, ריקוד הבטן העדין, הסוחף והתיאטרלי, שבו כל אחת יכולה להרגיש, ולו לרגע קט, שהיא רקנית הבית במועדון מצרי, או "המלכה" בכפר הררי, צנוע ומרוחק"
דן בונבידה
מחאת מורי ארגון המורים הגיעה גם לדימונה    אתמול יצאו המורים להשמיע את קולם מלווים במורים חברי ההסתדרות    המורים ערכו צעדה ובסופה נישאו נאומים אשר חיזקו את ידי המורים במאבקם
דן בונבידה
הישגים משמעותיים לעובדי מכתשים בהסכם הקיבוצי החדש שנחתם הבוקר במעמד יו"ר מועצת העובדים במפעל, יו"ר ההסתדרות בנגב וחברי ההנהלה הבכירה של מכתשים בבאר שבע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il