X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
חידושי התחום המכשור הרפואי ייחשפו מחר בתערוכה מקיפה במרכז הקונגרסים בחיפה. בין המוצגים: חלקיקי ננו זהב למלחמה בסרטן, תחליף פולימרי להשתלות ירך וברכיים וקסדה מיוחדת לגילוי מוקדם של שבץ מוחין משני
▪  ▪  ▪
ד"ר אמאל איוב. הכל זהב [יח"צ]

כנס המכשור הרפואי הבינלאומי MDDMI 2012, ייערך מחר (ב-22 באוקטובר) במרכז הקונגרסים בחיפה. הכנס, המוקדש לאחד התחומים החמים והיותר מוצלחים של התעשיה בישראל, ירכז סביבו מאות משתתפים מהארץ ומחו״ל וילווה בתערוכה מקיפה שתיתן למבקרים אפשרות להפגש עם מגוון קבלני משנה ויועצים ובנוסף, לראות מקרוב כמה מהחידושים האחרונים בתחום.
שיטה חדשנית למעקב וטיפול אחר התפשטות גידולים סרטניים באמצעות שימוש בחלקיקי ננו-זהב
חברת מטאלו תרפי (Metallo Therapy) תציג בכנס המכשור הרפואי הבינלאומי "MDDMI 2012", שייערך מחר (ב-22 לאוקטובר) במרכז הקונגרסים בחיפה, תוצאות מחקר חדש לפיו ננו חלקיקי זהב יכולים לסייע במעקב וטיפול אפקטיבי אחר התפתחות גידולים סרטניים.
הצוות של מטאלו תרפי, בראשו עומדת ד"ר אמאל איוב, מנכ"לית החברה, פיתח טכנולוגיה המבוססת מחקר בתחום הננו, המאפשרת לבצע מעקב אחר אומדן ואפקטיביות הטיפולים השונים נגד סרטן, מעקב על התפשטות הסרטן וכן מתן טיפול בהקרנות בצורה מדויקת יותר, הממזערת פגיעה בתאים בריאים הסמוכים למקום הגידול. במסגרת התהליך, מוזרקים לחולה הסרטן ננו חלקיקי זהב. הללו מגיעים דרך מחזור הדם לגידול הסרטני וחודרים לתוכו. כאשר מבצעים הקרנה על האזור הפגוע באמצעות מקור הקרנה חיצוני, כגון מכשיר CT, חלקיקי הננו- זהב בולעים את הקרינה בצורה טובה יותר מתאי גוף רגילים ומתאים סרטניים, ומשקפים אותה באופן ברור יותר בתוצאות הבדיקה. באופן זה ניתן לאבחן בצורה הרבה יותר ברורה ומהימנה את מצב תאי הסרטן בגוף.
לדברי ד"ר איוב, עד כה הייתה בעיה בהחדרת מתכות לתאים חיים, שכן הן לא יציבות ועלולות להיות רעילות. על-מנת להתגבר על כך, ד"ר איוב והצוות של מטאלו תרפי פיתחו במשך שלוש השנים האחרונות מולקולה חדשנית שנקשרת על פני חלקיקי הזהב. מולקולה ייחודית זו, מעבר למניעת האינטראקציה הרעילה בין הגוף לבין הזהב, למעשה גם מעניקה לננו חלקיקי הזהב זמן שהות ממושך יותר בגוף, בטרם סילוקה ע"י הגוף.
במסגרת כנס ה- "MDDMI 2012", תציג מטאלו תרפי ממצאי ניסויים שנערכו לאחרונה בחיות קטנות, המוכיחים כי הזרקת ננו חלקיקי הזהב לגידול הסרטני, משפרים משמעותית את יכולת הדמיית הגידול בשימוש ב-CT ומאפשרים מעקב אפקטיבי אחר המחלה.
"חלקיקי הננו זהב המוזרקים למחזור הדם מגיעים בצורה ספציפית לגידול הסרטני ומצטברים שם", אומרת ד"ר אמאל איוב, מנכ"לית החברה. "על-ידי שימוש בשיטות הדמיה סטנדרטיות ניתן להבחין בצורה מאד ברורה במבנה הגידול הסרטני, במימדים שלו וברמת פלישתו לרקמה הסובבת אותו".
על-פי תוצאות הניסוי נמצא כי, הודות למולקולה הייחודית שנקשרת לננו חלקיקי הזהב, הם נשארים בגידול לאורך זמן, כך שניתן לבצע מספר סריקות CT מבלי להוסיף עוד חומר לנבדק. באופן זה, במידה ובמהלך תקופת הטיפול תהיה נסיגה או הגדלה של הגידול יהיה קל להבחין בשינויים תוך תקופה קצרה ומבלי לבזבז זמן יקר שיכול להיות קריטי עבור החולה.
תוצאות הניסוי שבראשות ד"ר איוב, אשר יחשפו במלואן במהלך כנס ה- "MDDMI 2012", המחקר אינן נעצרות רק בשלב האבחון והתכנון הטיפולי. הן בעלות השלכה כבדת משקל גם בשלב הטיפול עצמו, שכן הנוכחות של ננו חלקיקי הזהב שנשארת בגוף מאפשרת את הגברת האפקט הטיפולי (התרפויטי) בעת ביצוע ההקרנות עצמן.
Neurokeeper תחשוף מוניטור שיסייע באיתור מוקדם של שבץ מוחי חוזר
פיתוח חדשני של חברת Neurokeeper יסייע באיתור מוקדם של שבץ מוחי חוזר בקרב חולים שלקו בשבץ מוחי ראשון. החידוש, שיוצג בכנס המכשור הרפואי הבינלאומי MDDMI 2012 שיתקיים מחר במרכז הקונגרסים בחיפה, יאפשר לחולים להגיע מוקדם ככל האפשר לבית החולים לקבלת עזרה, על כל המשמעויות הנובעות מכך.
חברת Neurokeeper פיתחה מוניטור, הכולל רתמה המוצמדת לראש ובה חיישנים מפענחי אותות, המאפשר לזהות שבץ מוחי בקרב חולים שכבר עברו אירוע שבץ ראשון. המכשיר, שכבר עבר את שלב האב-טיפוס, מבוסס על הטכנולוגיה של מכשיר ה-EEG למדידת גלי מוח, ואלגוריתמים שפותחו בחברה, מאפשרים לזהות מצב של התפתחות  שבץ מוחי והדרדרות קרבה. במקרה כזה, המכשיר משמיע ציפצוף ואז החולה ובני משפחתו יכולים למהר לבית החולים, או להזעיק עזרה הביתה. החולה, שעבר שבץ מוחי ראשון, מתבקש לישון עם המכשיר במשך זמן האישפוז, ב-48 השעות הראשונות בהן יש סיכוי גבוה במיוחד לשבץ החוזר, וכן ב-90  הימים שלאחריו, המהווים תקופת סיכון לאירוע חוזר.  
עד כה נערך בהצלחה ניסוי קליני בבני אדם בבתי החולים רמב"ם והלל יפה, שבהם נמדדה זרימת הדם במוח והיכולת של המכשיר להבחין בין חולה לבין אדם בריא. 
לדברי שי בר חיים, מנכ"ל חברת Neurokeeper, המכשיר פותח בעקבות הנתונים העולמיים על שבץ מוחי, מספר המקרים הרב והנתונים על הסטטיסטיים של מיעוט הטיפול בשבץ והתרחשות אירועים חוזרים. בארה"ב, מתרחשים כ-800 אלף מקרי שבץ  מוחי בשנה ועלות הטיפול המשוערת לשנת 2015, מוערכת בכ-90 מיליארד דולר לשנה. 75 אחוז מהנפגעים לא מגיעים לבית החולים במסגרת חלון הזמן לאחר האירוע, ואז כבר מאוחר מכדי להציל את המצב מבחינת תועלת הטיפול. בחלק מהמקרים מצב זה קורה מכיוון שהאירוע המוחי התרחש בזמן שהחולה היה במצב של  שינה ולא של עירנות. המכשיר החדש, אותו יחבוש החולה שעבר שבץ ראשון, גם במהלך השינה, יתריע בזמן על השבץ הצפוי ויאפשר לחולה לקבל טיפול בזמן.
חומר פולימרי עמיד במיוחד, המשמש לייצור מיסבים בתעשיית החלל יהווה תחליף לשתלים הקיימים כיום בניתוחי ירך וברכיים
בעקבות העלייה בתוחלת החיים, יותר ויותר אנשים נזקקים לניתוחי החלפת ירך. הבעיה: החומרים בהם נעשה שימוש כיום כתחליפי מפרק וברך, נשחקים מהר ולאחר 8-10 שנים יש צורך להחליפם. חברת MMATech הישראלית, תציג בכנס המכשור הרפואי הבינלאומי "MDDMI 2012", שייערך מחר (ב-22 לאוקטובר) במרכז הקונגרסים בחיפה, את מה שהיא מעריכה הוא הפתרון לבעיה: רכיבים אורטופדיים מלאכותיים, העשויים מ-MP-1, חומר ממשפחת הפוליאימידים שנמצא כיום בשימוש במיסבים בתעשיית החלל.
ה-MP-1 הוא פולימר נקי לא מרוכב המפגין שלל יתרונות: הוא עמיד בטמפ' גבוהות, הוא לא נשחק, לא זקוק לשימון, הוא תואם את טמפרטורת הגוף האנושי, עמיד לזמן רב (גם בפני כימיקלים), לא מתבלה ואף לא נשחק בתזוזה. לדברי עליזה בוכמן, היזמית שפיתחה את המוצר ואף תציג אותו לראשונה בכנס בחיפה, השתל החדש שייצרה MMATech יכול להחזיק בתפקוד מלא מעל 25 שנה, נתון המקל ביותר על חיי החולים והופך אותו לפתרון אידיאלי לצעירים.
מחקר קליני ארוך טווח (מעל 6 שנים) של המוצר החדש כבר בוצע בניו-זילנד להערכת תפקודו כתחליף לשתלים בניתוחי ירך והתוצאות החיוביות הראו הצלחה, קליטה מהירה של השתל ושיפור באיכות החיים של החולים. כעת בתכנון נמצא מחקר קליני נוסף על 100 חולים שייערך אף הוא בניו-זילנד בשיתוף שתי חברות אורטופדיות מובילות בתחומן. לדברי מנכ"לית החברה, שמחה סיבוני, החברה קיבלה את כל האישורים הנדרשים לביצוע ניתוחים ראשונים כבר לקראת סוף 2012.
MMATech שייכת לקבוצת יזמים בבעלות פרטית, ישראלית-אמריקנית, ומעורב בה כיזם פרופ' דוד מנדס.
הכנס נערך בארגון קבוצת טכנולוגיות (מבית דן כנסים-פאראגון) ובתמיכת עיריית חיפה.
לדברי הגר סעד, מנכלית קבוצת טכנולוגיות, בשנת 2011 עמד היקף יצוא המכשור הרפואי מישראל על 1.219 מיליארד דולר, גידול של 2.6% בהיקף הייצוא לעומת שנת 2010. "תחום המכשור הרפואי הוא אחד התחומים  המבטיחים ביותר של ענף תעשיות עתירות ידע בישראל, והשוק העולמי לציוד רפואי בכלל הינו שוק הגדל והולך. יכולתו  ורמתו הטכנולוגית הגבוהה של ענף מיכשור רפואי בארץ באה לידי ביטוי  גם בהתענינות חברות זרות בטכנולוגיה הישראלית ובהשקעות בחברות בארץ. יש בישראל לא מעט סיפורי הצלחה ובכנס ובתערוכה ניתן יהיה להיחשף ולחזות מקרוב בסיפורי ההצלחה הבאים". 
אתר הכנס: [קישור]

תאריך:  21/10/2012   |   עודכן:  21/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חידושי המכשור הרפואי - מחר בחיפה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסי ריבלין
ערב מחווה והוקרה לסופר והבמאי עמוס מוקדי (81) שספרו "מלאכים על התקרה" ראה אור בקיץ האחרון, יתקיים ביום חמישי 1.11.2012 ב"הולצר ספרים" בירושלים. עמוס מוקדי ישוחח על כתיבתו הספרותית, חייו ופועלו וכן על התרבות היקית שבאווירתה עברה עליו ילדותו והזוכה לביטוי גם בספרו זה
נחום דוניצה
השוק הישראלי מוערך בהיקף של עשרות מיליוני דולרים בשנה. במסגרת ההסכם תפיץ סילורה פיתוח בישראל את מגוון מוצרי Gefen לתחומי הביטחון, רפואה, השוק הצרכני, אולפני הקלטות, חדרי ישיבות, תיאטראות ובתי קולנוע
יעקב דבורי
בערב שכולו פסוקי שיר השירים הושק ספר קולי של דודו אלהרר ונחנכה תערוכתו בעיצוב טקסט מצויר
צלול עמותת
עמותת "צלול" דורשת מפיקוד העורף לתרגל מצב של פריצת חומרים מסוכנים, ובראשם פריצת אמוניה ממיכל האמוניה של חיפה כימיקלים, במהלך תרגיל נקודת מפנה 6
יוני לובלינר
מאות מבקרים מכל רחבי הארץ התכנסו במוזיאון למורשת היהדות הדוברת הונגרית בצפת כדי לציין את "יום הרצל"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il