X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות
המרכז החיפאי לקידום המחשוב והטכנולוגיה בחינוך (מק"מ) בשיתוף עם חברת YouCC טכנולוגיות משיקים פיילוט בחמישה בתי ספר עירוניים
▪  ▪  ▪

כחלק מהיערכות לשעת חירום השיקה חיפה פיילוט למערכת ללימודים פרונטאליים מרחוק באמצעות מערכת וידאו קונפרנס. במסגרת הפיילוט יעשה שימוש במערכות מתקדמות ללמידה באינטרנט שהוקמו על-ידי עיריית חיפה, המרכז החיפאי לקידום המחשוב והטכנולוגיה בחינוך (מק"מ) בניהולו של ד"ר שמואל ארנון וחברת YouCC טכנולוגיות, המתמחה בתחום פתרונות הווידאו. במהלך שנה"ל הנוכחית מק"מ - חיפה בשיתוף עם חברת YouCC טכנולוגיות יקיימו את הפיילוט בחמישה בתי ספר– 4 בתי ספר על יסודיים ובית ספר יסודי אחד. הפיילוט יהיה שלב מקדים לקראת יישום הפתרון בכול מערכת החינוך של העיר חיפה, והוא שלב נוסף במימוש החזון של ראש עיריית חיפה, עו"ד יונה יהב, בהכנת מערכת החינוך לזמן שגרה וחירום, תוך שימוש בכלי תקשוב.
יכולות הוידאו קונפרנס של המערכת מבוססות על טכנולוגיות התקשורת והשיתוף של מיקרוסופט, המאפשרות לנהל מערך שיעורים בלימוד מרחוק דרך פורטל החינוך של העיר באינטרנט - "חיפהנט". באמצעות המערכת יכול כול מורה לנהל את השיעורים מביתו באופן חזותי ובזמן אמת תוך שימוש במצלמות וידאו אישיות המותקנות בכל מחשב אישי, ובמקביל התלמידים משתתפים בשיעורים בזמן אמת ובאופן פעיל מבתיהם. התלמידים צופים במורה על חלק ממסך המחשב כאשר רובו של מסך המחשב הופך ללוח כיתה וירטואלי בשליטת המורה, שמאפשר לו להציג חומרי לימוד, שאלות, סרטונים, מצגות, לקיים דיון עם התלמידים, לערוך בחנים וסקרים, ולקבל משוב מהמערכת לגבי השתתפות התלמידים בשיעור. בשלבים הבאים של התפתחות המערכת היא מתוכננת לאפשר הקלטה ושמירה של השיעורים שהתקיימו, כך שתלמידים שלא השתתפו בשיעור בזמן אמת יוכלו לצפות בהם במועד מאוחר יותר. השדרוג של המערכת בעתיד יאפשר להעלות מערכי שיעור מלאים בוידאו וצפייה בהם בכול זמן ובכול מקום.
את הפיילוט ללימוד מרחוק נבחרה לבצע חברת YouCC טכנולוגיות המתמחה בפתרונות ווידאו ללמידה מרוחקת, מפתחת ומיישמת פתרונות מבוססי מיקרוסופט לארגונים גדולים, בהתבסס על מומחיותה בתחום. מחברת YouCC נמסר כי הפרויקט כלל שלושה אתגרים טכנולוגיים מרכזיים: הקמה של תשתיות תקשורת ורוחבי פס גבוהים שיאפשרו לקיים שיעורים באיכות שידור וקליטה גבוהים; התקנה של תוכנות ואביזרי חומרה (מצלמות ואוזניות) במחשבים הפרטיים של משתמשי המערכת - מורים ותלמידים; והדרכה של משתמשים שלא מכירים את הפונקציונאליות של המערכת. חברת YouCC התבססה בפיתוח המערכת במתודולוגיות מחזור חיים של מדיה דיגיטלית Digital Content Lifecycle. החברה תבנה את התשתיות הטכנולוגיות לתמיכה בלימוד מרחוק בקנה מידה רחב ותבצע את הפריסה של המערכת, כולל הדרכות ותמיכה טכנית, על-מנת לאפשר לימודים מרחוק בכול מערכת החינוך של חיפה.
מערכת הוידאו-קונפרנס החדשה תשדרג משמעותית את יכולות פורטל "חיפהנט", שהושק כחלק מהפקת הלקחים לאחר מלחמת לבנון השנייה, והוא נועד לספק פלטפורמה שתסייע למערכת החינוך להמשיך ולתפקד בשעת חירום. פורטל החינוך "חיפהנט" כולל אתר לכול בית ספר, פורומים, סביבות למידה, מערכת תקשורת קהילתית והודעות המועברות דרך אתר בית הספר, כך שהיא מאפשרת לכול מורה ומנהל לשמור על קשר עם התלמידים לא רק לצרכי לימוד אלא גם להעניק תמיכה רגשית וליזום פעילויות חברתיות במסגרת הבית ספרית בשעת חירום. כיום, 3 שנים לאחר תחילת פיתוח המערכת, כמעט כל בתי הספר היסודיים, חטיבות הביניים והתיכוניים עושים שימוש סדיר במערכת גם בשגרה.
מר יונה יהב, ראש העיר חיפה אמר שלא ניתן למגן את כל מוסדות החינוך ואין גם צורך בכך, שהרי בשעת חירום לא יתקיימו לימודים. מערכת הוידאו קונפרנס שיזמנו, בצד כלים נוספים הקיימים במערכת, תאפשר למערכת החינוך של העיר חיפה להמשיך ולקיים שגרת לימודים גם בנסיבות הקשות של שעת חירום, כך שכל תלמיד יוכל להמשיך בלימודיו מהנקודה בה הופסקו הלימודים הסדירים בבית הספר.
ד"ר שמואל ארנון, מנהל המק"מ (המרכז לקידום התקשוב בחינוך) ופורטל חינוך חיפה: "פורטל החינוך "חיפהנט", המשרת את כל מוסדות החינוך בעיר, כולל מגוון כלים המאפשרים למורים ולתלמידים לבנות אתר בית ספר, שיעורים בלמידה מרחוק, לקיים תקשורת קהילתית, בית ספרית וכיתתית באמצעות דואר אלקטרוני ואימיילים ואפשרויות נוספות. אך היה חסר הקשר האנושי, שתלמידים ומורים יראו זה את זה, שינהלו שיעור לכל דבר, כאשר המורים והתלמידים נמצאים בביתם. מערכת הוידאו קונפרנס ללמידה, שפותחה בשיתוף עם חברת YouCC טכנולוגיות, גם מאפשרת למידה חזותית לכל דבר, וגם מנטרת את תהליך הלמידה ומאפשרת אחזור של השיעור המוקלט לצורך שינון וחזרה. נראה לי שזה הולך להיות הדבר "החם" הבא בלמידה מרחוק בבתי הספר בחיפה."
שמואל משעלי, מנכ"ל משותף בחברת YouCC טכנולוגיות: "הבחירה של עיריית חיפה להקים מערכת ללימוד מרחוק באמצעות וידאו קונפרנס היא שימוש ראשון מסוגו בישראל ונחשב כחדשני ופורץ דרך. במדינת ישראל הנתונה לצערנו לעיתים תכופות במצבי חירום, הצורך לשמור על השגרה מחייב פתרונות יצירתיים. האתגרים הטכנולוגיים בפניהם ניצבנו בבואנו ליישם את המערכת הם רבים ובראשם הצורך לתמוך בהעברה של תכני וידאו שיהיו רציפים ויאפשרו רב שיח בין מורה לתלמידים, ממש בדומה למתרחש בכיתה. לשמחתנו, הטכנולוגיה הבשילה והיא מאפשרת לתמוך בצרכים שהגדירה עיריית חיפה, ובסיום היישום כלל מורי ותלמידי חיפה יהיו מחוברים למערכת, באופן שיאפשר להם לנצל אותה לא רק בעיתות חירום, אלא גם בשגרה."

תאריך:  03/12/2012   |   עודכן:  03/12/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חיפה מיישמת מערכת ללימודים בשעת חירום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכל סדן
שני אמנים השונים בגישה האמנותית שלהם, מביאים לבית הירוק באוניברסיטת תל אביב תערוכה ייחודית מגובשת ומרתקת
אריק בלומברג
חברת "פרו אקווה ישראל" מבית "פרו אקווה גרמניה" המייצרת את שואב האבק העוצמתי והמשוכלל פרו אקווה, משיקה בימים אלו מטהר אוויר דקורטבי חדש לנקוי האויר ממזהמים
יפעת יחסי ציבור
בלב אזור התעשיה של רעננה, בין מוסכים, נגריות ומאפיות נולד מקום חדש: סטודיו 'זגוגיתא' – המקום ליצירה בזכוכית
עדנה דור-און
הדלקת נרות, תיפוף, שירה וריקודים, במסיבת חנוכה שתיערך למאושפזים במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל
עדנה דור-און
פרס העובד המצטיין של משרד הבריאות הוענק לשמעון אסולין מהמחלקה לשירותים טכניים במרכז לבריאות הנפש טירת כרמל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il