הצטרפו אלינו
ברשתות החברתיות:

ג'ודו: ירדן ג'רבי טיפסה למקום השני בעולם

רשמה מיקום שיא לג'ודוקא ישראלי מאז שהונהג הדירוג והאריכה חוזה בגלאטסראי: "זו גאווה". ומה עם שלזינגר?

מערכת אתר ערוץ הספורט
מערכת אתר ערוץ הספורט  05.05.13 - 19:14

ירדן ג'רבי ממשיכה לקצור הצלחות בשנה הפוסט-אולימפית. אחרי שזכתה אמש במדליית זהב בתחרות הגראנד סלאם, דלילת המשתתפים, בבאקו שבאזרבייג'אן, העפילה היום (ראשון) הג'ודאית הישראלית למקום השני בדירוג העולמי במשקל עד 63 ק"ג.

 

ג'רבי ניצלה את היעדרותן של מיקי טנאקה, לילי שו וג'רביס אימאן מהתחרות בבאקו ואת פרישתה של אורסקה זולניר הסלובנית ודילגה מעל כולן. קלאריס אגבננו הצרפתיה מובילה את הנשים. יש לציין כי הדירוג של ג'רבי הוא הדירוג הגבוה ביותר של ג'ודאי ישראלי מאז שהונהג הדירוג העולמי.

ג'רבי קיבלה היום חדשות טובות נוספות במחינתה לאחר שחתמה ל-4 שנים נוספות בקבוצת הג'ודו של גלאטסראיי והיא תתחרה במדיה במסגרת אליפות אירופה לקבוצות. "אני שמחה מאוד עלה חתימה וגם על הדירוג העולמי וכמובן שגם על המדליות האחרונות, אבל אני יודעת שזה רק שלב בדרך", אמרה מדליסטית הארד מאליפות אירופה האחרונה.

"זו גאווה וזכות גדולה בשבילי לייצג את המדינה ולהתחרות במדי הנבחרת. היום שאני בתקופה טובה שאני מקווה שרק תימשך ואני חייבת לתת מילים טובות לכל הג'ודאיות בנבחרת ולמאמן שני הרשקו", הוסיפה ג'רבי.

מי שחסרה לנבחרת הישראלית בבאקו, היא אליס שלזינגר, שלא קיבלה אישור לצאת בכלל לתחרות הגראנד סלאם אחרי שלא הסכימה להתחרות באליפות אירופה בגלל המשבר עם איגוד הג'ודו. יש לציין כי אם שלזינגר הייתה מנצחת בבאקו, היא הייתה יכולה להגיע תיאורטית גם כן למקום השני בדירוג העולמי. יש לציין כי שלזינגר עצמה סירבה להתאמן אצל מאמן הנבחרת שני הרשקו, בטענה שהוא מאמנה האישי של יריבתה ירדן ג'רבי ולא יצאה לאליפות אירופה משום שמאמנה האישי ובן זוגה, פאבל מוסין, לא קיבל לכך מימון מהאיגוד (כנהוג בתקנון). יחד עם זאת, השורה התחתונה לא השתנתה: הג'ודאית, שהשתתפה בשני המשחקים האולימפיים האחרונים, עדיין מושבתת.