X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נשיא אמריקני שחור הוא חלומו של כל ערבי, כי כושים נקראים בערבית "עבד" ונשיא אמריקני כושי משמעו שאמריקה מושפלת כי הנשיא הוא בעל דרגה נמוכה על-פי המסורת בעולם הערבי הבחירות בארה"ב בהשקפה ערבית
▪  ▪  ▪
לחץ על הבוחרים עד הרגע האחרון. אובמה [צילום: AP]

מאמרו של אליאס ח'ורי שפורסם ב-4 בנובמבר, יום הבחירות בארה"ב, בעיתון הלונדוני "אלקודס אלערבי", מבטא באופן נאמן את הלכי הרוח בעולם הערבי כלפי הבחירות בארה"ב. וכשירות לציבור הקוראים אני מביא את המאמר במלואו. המאמר נכתב לפני שנודעו תוצאות הבחירות.
במאמר מבטא הכותב היטב את תחושת רבים בעולם הערבי מול מה שהם חשים כהתנשאות אמריקנית, ואת העובדה שהערבים אינם מסוגלים לראות את אמריקה הבוטחת והמנצחת. התחושה הזו כלפי אמריקה נובעת מהביטחון שהערבים והמוסלמים הם העם הנבחר, על-פי שיטתם, והנצרות איבדה את תפקידה ההיסטורי והדתי עם הופעת האיסלאם. והנה, בא נשיא אמריקני בשם בוש, ומעז לדבר עם המוסלמים מתוך תחושת עליונות וכוח תוך שהוא מכתיב להם מה לעשות ומה לא לעשות, כובש מדינה שלמה - עירק - ומסייע לציונים במלחמתם נגד האיסלאם. העובדה שהוא חדור תחושת שליחות נוצרית מעלה בהם זכרונות מלפני שמונה מאות שנה, השנים שבהן שלטה בארץ ממלכת הצלבנים, שהתייחסו לאוכלוסיה הערבית-מוסלמית המקומית באופן גרוע ביותר.
במשך מאות שנים, גדולי סוחרי העבדים באפריקה, שמכרו כושים במאות אלפיהם לארה"ב, היו ערבים ומוסלמים. בראייתם, הכושים הם חיות, לא בני אדם. נשיא אמריקני שחור הוא חלומו של כל ערבי, כי כושים נקראים בערבית "עבד" ונשיא אמריקני כושי משמעו שאמריקה מושפלת כי הנשיא הוא בעל דרגה נמוכה על-פי המסורת בעולם הערבי. נשיא שחור יחזיר את אמריקה למקום הראוי לה וכך יוכלו הערבים והמוסלמים - על-פי תחושתם - לתפוס את המקום הראוי להם על מפת העולם. דברים אלה אינם נאמרים במפורש, אבל ניתן להבינם מתוך הטקסט המתורגם של המאמר.

ממשל טיפש באמריקה
[צילום: AP]

ייתכן שבזיכרון על בוש תישאר אהבתו היוקדת לישראל של אריאל שרון, הזדהותו עם שרון צמא הדם, רוצח התינוקות של סברא ושאתילא, וההיתר שנתן למצור על יאסר ערפאת עד שמת

וכך כתב אליאס ח'ורי, תחת הכותרת "אמריקה בת התערובת, הלבנה-השחורה": "איני יכול להסתיר את שמחתי מהסתלקות ג'ורג' בוש אל תהום הנשייה, כפי שאין ביכולתי להסתיר את החשש המקנן בי מהמשך תקופת שלטונו אם ינצח הרפובליקני, מקיין. לכל עמי העולם יש זכות לשמוח למרות שהשמחה מעורבת במרירות ודם. איני יודע איך הצליח איש טיפש, נחות ותפל, להתרווח על כס כדור הארץ במשך שמונה שנים, שמונה שנים שהיה בהן די לשפוך נהרות של דם, מעירק אשר אמריקה פלשה אליה בתירוץ כוזב ובמסר של הונאה, עד פלשתין אשר בה משתוללת מכונת המלחמה הישראלית הפשיסטית כפי שלא השתוללה מעולם, ובעוד מקומות.
נשיא אויל, מוקף בתלמידי אחרון המזרחנים (כינוי גנאי לאקדמאים שאינם מכבדים את העולם הערבי והאיסלאמי, מ.ק.), ברנרד לואיס, אשר רצה לנקום באמצעות ליקוק הדם העירקי את תבוסתו האידיאולוגית שהנחיל לו אדוארד סעיד.
נשיא אשר חשב שהאל בחר בו אישית להנהיג את העולם, מכור בעבר לאלכוהול שהפך למכור לעבודת אלוהי הכסף והנפט, ואיתו קבוצה של ניאו-קונסרבטיבים שעברו מקצה השמאל אל קצה הימין כשהם מונעים ביצר להקים אימפריה שתמשול בעולם כאוות נפשה.
נשיא שהוכה במגלומניה של עוצמה עם שר ההגנה הקודם שלו, רמספלד, משורר קטן הסבור שהטכנולוגיה חשובה יותר מהאדם, ושהטביע את הצבא האמריקני בבושה העירקית.
ממשל טיפש הנהיג את אמריקה אל מה שנראה כתבוסה מוקדמת כי הוא חשב ש"צלבניותו" – ביטוי שטבע ג'ורג' בוש – מתירה לו לכבוש את כל העולם ככל העולה על רוחו.
לא יישאר בזיכרון מהנשיא הזה שום דבר, פרט לשתי תמונות: גואנטנאמו, מקום של ברבריות והערמה על החוק, וכלא אבו ע'ריב, ששם הברבריות של האימפריאליזם.
ייתכן שבזיכרון על בוש תישאר אהבתו היוקדת לישראל של אריאל שרון, הזדהותו עם שרון צמא הדם, רוצח התינוקות של סברא ושאתילא, וההיתר שנתן למצור על יאסר ערפאת עד שמת, כדי להרוג את הבעיה הפלשתינית.
מורשת בוש היא גם פשיטת הרגל של הכלכלה האמריקנית והגעתה אל שפת התהום בשל ההגמוניה של הקפיטליזם החזירי והגל הימני אשר הציף את העולם עם תום המלחמה הקרה.

תם עידן רועה הבקר על הסוס הגזעי
[צילום: פלאש 90]

אובמה, למרות שהוא נראה שחור, הוא בן הממסד הלבן, ונקודת המבחן שלו תהיה עמדתו כלפי הגאווה הישראלית הגואה, במיוחד עם הבחירות בישראל אשר יביאו את עליית נתניהו

אנו שמחים בשל סיום הסיוט של הטפשות והגזענות שבוש ייצג אותו, אך אנחנו חוששים מהמשך שליטתה של רוחו של בוש באמצעות ג'ון מקיין שרוצה להישאר בעירק עוד מאה שנים, כאילו עירק היא ארץ ריקה ועזובה. אלא שנראה שחששנו זה יפוג מחר כי אמריקה תבחר נשיא שונה, ששמו ברק אובמה. בן תערובת צעיר, שבא מכיוון שהוא הפך לצורך מוסרי אמריקני. אמריקה זקוקה לתדמית חדשה, שכן תדמית רועה הבקר הישן מטקסס הרוכב על סוס חטוב וגזעי ושטוף באמונה על קץ העולם הפכה לתדמית מעיקה.
ג'ורג' בוש הפך את עצמו לנטל מוסרי הרובץ על האמריקנים, וכאן טמון כוחו של אובמה, במסר המתון שלו, בצבעו השחור, בכושרו הרטורי ובטון המוסרי שלו. מחר אולי יהיה לאמריקה נשיא בן תערובת, נושא דברה של שכבת הביניים, שיחזיר את החוגים הליברליים לשלטון וישחרר את אמריקה מנטל הפשע שהביא קודמו עליה.
עם זאת, אסור לנו לשקוע באופטימיות: הקהילות הערביות באמריקה תבחרנה ברובן בפעם הראשונה מועמד דמוקרטי, וזה סימן להשתחררותן מהמנטליות של בעלי הסופרמרקטים ותחנות הדלק, אשר בעבר בחרו ברפובליקנים מתוך פחד מהעלאת מיסים, והצביעו לפני ארבע שנים לג'ורג' בוש. אסור שניסחף בהזיה שאמריקה תשתנה באופן בסיסי. אין ספק שהמדיניות הפנים האמריקנית תשתנה באופן ניכר, ושינוי זה יכלול את הכלכלה והביטוח הסוציאלי, וירסן את המסר הגזעני.
מדיניות החוץ גם היא תשתנה במידה מסוימת ובמיוחד לאחר שיסולקו דיק צ'ייני וקונדוליזה רייס. נקודת המבחן הראשונה של השינוי הזה תהיה עירק. אסור לנו לחשוב שאמריקה תשתנה באופן בסיסי.
אובמה, למרות שהוא נראה שחור, הוא בן הממסד הלבן, ונקודת המבחן שלו תהיה עמדתו כלפי הגאווה הישראלית הגואה, במיוחד עם הבחירות בישראל אשר יביאו את עליית נתניהו. אין כאן מקום לאופטימיות כי הבעיה איננה אמריקה בלבד אלא המערכת הערבית הכנועה אשר איננה מפעילה שום לחץ על אמריקה וישראל. המדיניות האמריקנית ביחס לישראל לא תשתנה ולא תתחלף אלא אם העולם הערבי יכפה עליה את השינוי, וזה עניין לא סביר, לצערי, כי הערבים איבדו את כוח הרצון ואת הכבוד העצמי.
אין זה אומר ששום דבר לא ישתנה ואין הבדל בין שני המועמדים. יש הבדל גדול בין שני האנשים ושני הסגנונות, ונצחון מקיין ימשיך את עידן בוש אשר עורר את הפחד העולמי נגד הערבים והמוסלמים.
מקיין חייב ליפול, ואחר כך נראה את השינוי שיכלול את מבנה הממסד האמריקני אך לא יכלול תופעות רבות שלו. מחר בערב יהיה לאמריקה נשיא חדש, והסיוט יוסר מעל חלקים רבים של העולם, אלא שהסיוט ימשיך לרבוץ על פלשתין, וזה מחייב הקמת לובי חדש של הקהילות הערביות באמריקה, והשקפה חדשה שתאפשר לאמריקנים ממוצא ערבי למלא את תפקידם בחברה האמריקנית כקבוצת לחץ מתקדמת וליברלית.
מחר תבחר אמריקה את הנשיא הקרוב ביותר לעניין שלנו בהיסטוריה שלה. האם יפתחו הערבים דף פוליטי חדש אשר יחזיר אותם אל מפת העולם, או שמא יישארו שבויים של משטרי הכניעה, השחיתות והנחיתות?".

פורסם במקור: שבועון "יום ליום"
תאריך:  07/11/2008   |   עודכן:  07/11/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ברק אובמה / Barack Obama
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה - חלומו הוורוד של המוסלמי
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
ערבי נשאר ערבי ל"ת
גדעון אמיר  |  7/11/08 13:57
2
למען האמת זה לא כ"כ משנה
אזרח קטן  |  7/11/08 16:08
3
תסלחו לי מאוד, אבל הבחור צודק
קןרא מפוכח  |  7/11/08 23:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורנה מרקוס בן-צבי
הוא נסק כמטאור פוליטי מנקודת התחלה לא מבטיחה, ובדרכו נאלץ להיאבק בדעות גזעניות והתגבר על מחסומים פסיכולוגיים, חברתיים, שמרנות ודחייה. הניצחון של אובמה הוא גם ניצחונם של החלשים בחברה האנושית
צילה שיר-אל
בימים אלה בהם חוגג מזל עקרב את יום ההולדת, מומלץ לקרוא ולדעת כיצד ואיך אתם מתאימים, או שלא... לשאר המזלות    אלו מכם שנולדו במזלות המים והאדמה: סרטן, דגים, גדי, שור ובתולה מוזמנים לקרוא גם אתם את הכתוב, ולהקיש את הנאמר, ביחס לעצמכם
רחל נפרסטק
כששמעתי לראשונה על החשדות המועלות נגדו, הייתי מופתעת לגמרי. שום דבר בהתנהגותו לא רימז על אפשרות שהאיש הזה מסוגל לאנוס ולנצל מינית נערות
אורנה רב-הון
בחירתו של נשיא מכיוון שהוא שחור היא גזענית בדיוק כמו בחירה בנשיא לבן מפני שהוא לבן    הדבר העיקרי שחשוב בנשיא החדש הוא, אם הוא יבין שעליו להביא את העולם להיות מקום שטוב יותר לחיות בו
חגי סרי לוי
ביילין אומנם איש נעים הליכות, מנומס להפליא ומדבר בשקט, אבל אינני זוכר אותו כפרלמנטר מבריק, מחוקק דגול, "חיית ועדות" ובעל נוכחות מרשימה במשכן כרעו הפורש גם הוא, ח"כ רן כהן למשל
רשימות נוספות
אחמדינג'אד מברך את אובמה  /  משה ריינפלד
תוכנה טרויאנית מתקיפה את תומכי אובאמה  /  מאיה שני
עולם הספורט לצד אובמה: "אמריקאי גאה"  /  מערכת אתר ספורט 5
עכשיו הבמה שלך, אובמה  /  ידידיה ארגמן
עידן הזחיחות  /  קובי לירז
הדיכאון שאחרי אובאמה  /  אלי וינוקור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il