X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האוצר ורשות המיסים העבירו לידי "גלובס" רשימה חלקית ומצומצמת של החברות שקיבלו הטבות מס במסגרת החוק לעידוד השקעות הון החברות הפרטיות עדיין חסויות, אך החברות הציבוריות קיבלו יותר מ-16 מיליארד שקל
▪  ▪  ▪
טבע. שיאנית ההטבות [צילום: פלאש 90]

בעקבות מאבקו של עיתון "גלובס" לצמצום הטבות העתק הניתנות לחברות הגדולות במשק, נחשפים היום (ג') נתונים מדהימים ויש שיגידו מקוממים באשר להיקף הטבות המס שניתנו מכוח החוק לעידוד השקעות הון לחברות הציבוריות הגדולות בישראל. יש לציין כי מדובר ברשימה חלקית שאינה כוללת את החברות הפרטיות, ונושא זה נידון בביהמ"ש העליון בעקבות ערעור שהגישו האוצר ורשות המיסים. שר האוצר יאיר לפיד הודיע בתגובה לפרסום הרשימה כי יבחן מחדש את הטבות המס לתאגידי הענק. (לסיפור המלא)
11.77 מיליארד שקל - זהו היקף הטבות המס שקיבלה חברת טבע ממדינת ישראל בשנים 2006-2011 (רשות המיסים והאוצר לא מסרו נתונים לשנת 2012). הטבות המס התחילו עם 1.29 מיליארד שקל בשנת 2006 ותפחו ל-2.89 מיליארד שקל ב-2011 - כפי שנחשף ב"גלובס". באוצר וברשות המיסים טענו אז, כזכור, כי "הנתונים אינם בהכרח כפי שהוצגו".
עוד עולה מהנתונים כי צ'ק פוינט קיבלה בשנים אלה הטבות מס בהיקף כולל של 1.65 מיליארד שקל, כיל קיבלה הטבות ב-2.2 מיליארד שקל, אלביט מערכות ב-404.7 מיליון שקל, בזן קיבלה הטבה חד פעמית של 140 מ' ש' בשנת 2006 וחברת רפאל קיבלה בשנים 2010-2011 הטבות מס של 144.7 מיליון שקל.
במילים אחרות, בשנים 2006-2011, בהתבוננות ברשימה החלקית והמצומצמת שפרסם האוצר, תאגידי הענק קיבלו הטבות מס של יותר מ-16 מיליארד שקל.
ב-2011 קיבלו 4 החברות הציבוריות הגדולות - טבע, כיל, צ'ק פוינט ורפאל - סך הטבות של כ-3.84 מיליארד שקל, כאשר 75% מסכום זה קיבלה טבע. ב-2010, לשם ההשוואה, קיבלו 5 החברות הציבוריות הגדולות (כולל אלביט מערכות) סכום של 3 מיליארד שקל, ושוב - 75% מהסכום קיבלה טבע.
עתירת "גלובס"
חשיפת הנתונים נעשית, כאמור, בעקבות המאבק של עיתון "גלובס" למען צמצום ההטבות לחברות ענק במשק, ובמסגרת זו מאבקו המשפטי של העיתון, וסגן עורך העיתון, אלי ציפורי, לחשוף את כל ההטבות שניתנו לכל החברות בישראל מכוח חוק עידוד השקעות הון.
בשבוע שעבר קיבל בית המשפט המחוזי בתל אביב את עתירת "גלובס" וציפורי, שהוגשה באמצעות עורכי הדין יורם מושקט ואוריין אשכולי, לחשיפת רשימת החברות שקיבלו הטבות מס מכוח החוק. השופטת, ד"ר מיכל אגמון-גונן, קבעה כי על משרד האוצר ורשות המיסים להעביר לידי "גלובס" תוך שבעה ימים, מידע אודות החברות שקיבלו הטבות מס לפי חוק עידוד השקעות הון בשנים 2006-2012, בהן 10 החברות שקיבלו את הטבות המס הגבוהות ביותר בכל שנה, לרבות גובה ההטבות שניתנו להן תוך שהיא מציינת, כי "ראוי ונכון הוא כי לא במחשכים יחולקו כספי הציבור".
רשות המיסים עתידה, להצהרתה, להגיש בקשת רשות ערעור על ההחלטה לחשוף גם את נתוניהן של החברות הפרטיות הנהנות מהטבות מס, ואולם, היום, בחלוף שבוע, העבירה רשות המיסים את המידע האמור בנוגע לחברות הציבוריות לידי "גלובס", והנתונים שנחשפים שופכים אור על השאלה המוכרת של שר האוצר: "איפה הכסף?".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  16/07/2013   |   עודכן:  16/07/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טבע קיבלה הטבות בכמעט 12 מיליארד שקל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אני מוריד את הקובע בפני העיתון
כל הכבוד!  |  16/07/13 13:09
2
טבע קיבלה 12 מיליארד שקל
פנחס  |  16/07/13 13:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
נכנס לתוקף ב-10 ביולי    יסייע בהגברת יעילות הסחר של חברות ישראליות עם קנדה, תוך הסרת חסמים    לישראל 33 הסכמים דומים עם מדינות וגושי מדינות
עופר וולפסון
ההסכם מהווה את אחד ההסכמים המשמעותיים עבור החברה והוא משקף הכנסות של מאות מיליונים רבים של דולרים
עופר וולפסון
במקום ביטול מוחלט של נקודות הזיכוי במס הניתנות לאקדמאים כיום, תינתן נקודת זיכוי אחת לבוגרי תואר ראשון למשך שנה אחת מסיום התואר וחצי נקודת זיכוי לבוגרי תואר שני, גם היא במשך שנה מסיום התואר    חברי ועדת הכספים, המסתייגים גם מנוסח הפשרה, דורשים כי תחוקק כהוראת שעה בלבד
איתמר לוין
העיתון מקבוצת ידיעות אחרונות מייחס למאיר רבין אמירות מהן משתמע, כי נתניהו חתם על עסקת תעשיות מלח בשל השפעות פסולות. אלא שעיון בפרוטוקול מגלה שהדברים לא נאמרו, ושההשפעות הפסולות נועדו בכלל לסילבן שלום - גיסו של נוני מוזס
יפעת גדות
חוקרים הגיעו למסקנה חד-משמעית: גודל איבר המין הגברי בהחלט משפיע על מידת האטרקטיביות של הגבר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il