X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תושבי נצרת עילית אמרו את דברם, הם מאסו בשיטה הישנה, בלפיתת השלטון המפאיניקי"ת בת עשרות השנים שאחראית במידה רבה למצבה העגום של נצרת עילית
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

יש הטוענים כי בבחירות מוניציפאליות אין טעם ברשימות מפלגתיות שיתמודדו על-רקע אידיאולוגי אלא רק על-רקע נושאים מוניציפאליים. במערכת הבחירות המקומיות האחרונה, טענה זו הופרכה כליל, בעיקר בנצרת עילית וכרמיאל.
תוצאות הבחירות לרשויות המקומיות בנצרת עילית בבחירות האחרונות מסמלות סוף עידן, מעל לשלושים שנה כיהן מנחם אריאב איש מפלגת העבודה (ובכשלוש השנים האחרונות איש קדימה) כראש העיר עד לפרישתו ערב הבחירות. אריאב השאיר את הזירה להתמודדותם של שני מועמדים עיקריים רונן פלוט איש עבודה במקורו, ממלא מקומו וסגנו של אריאב לפני מספר שנים שבעקבות סכסוכים פנימיים ערק עם מחנהו ממפלגת העבודה לליכוד, התמודד כנציגו בבחירות המקומיות האחרונות ונתמך על-ידי שבע מפלגות, ומולו שמעון גפסו איש ליכוד בעברו שכיהן כיועצו של השר לשעבר עוזי לנדאו, נאמן לעקרונותיו ולדרכו שניהל את מטה הנגד בעת "משאל מתפקדי הליכוד" בעיר ושהתמודד ברשימה עצמאית ובתמיכה של מפלגה אחת בלבד.
תושבי נצרת עילית אמרו את דברם, הם מאסו בשיטה הישנה, בלפיתת השלטון המפאיניקי"ת בת עשרות השנים שאחראית במידה רבה למצבה העגום של נצרת עילית, שניתן לומר בבירור שאיתה זוהה רונן פלוט והתושבים פשוט רצו להשתחרר מלפיתה זו ועל כן, בחרו בשמעון גפסו שגדל כל חייו בנצרת עילית ושהועדף בעיקר הן על-ידי משפחות העיר הוותיקות והן על-ידי צעירי העיר.
מעורב נצרתי
מצבה של נצרת עילית, שבשל רפיסות אידיאולוגית, הזנחה ממשלתית, השפעות שליליות מרוח הסכמי אוסלו וחוסר מעש מצד השלטון המקומי הקודם בעיר, הפכה מעיר יהודית ציונית שנוסדה על-פי חזונו של בן-גוריון כחלק מייהוד הגליל, לעיר מעורבת, שבשנים האחרונות סובלת מהגירה שלילית של יהודים לעומת הגירה חיובית של ערבים, הביאה את הבוחרים לבחור בנציגים שחרטו על דגלם את שמירת הזהות היהודית ציונית של העיר והשבת ביטחונם האישי של תושביה.
כיום, נצרת עילית הנה עיר מעורבות בפועל, בעלת אוכלוסיה יהודית ואוכלוסיה לא יהודית שמרביתה ערבית, אוכלוסיה זו מתקרבת לכ-18% מכלל תושבי העיר. בנתונים שמפרסמת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה וכן בפרסומים שונים, בין היתר של יועץ ראש הממשלה לענייני ערבים מוגדרת נצרת עילית כעיר מעורבת, בין רשימות יתר הערים המעורבות בארץ.
נצרת עילית תוגדר באופן רשמי וסופי כעיר מעורבת ברגע שתושביה הלא יהודים יהוו 25% מאוכלוסיית תושבי העיר, בקצב הזה לא רחוק היום בו זה יקרה. אתם בוודאי שואלים, מה ישתנה? הרי כבר עכשיו נצרת עילית הינה עיר מעורבת בפועל, ואף מוגדרת ככזו על-ידי גורמים שונים. ובכן ישתנה הרבה, וישתנה לרעת צביונה הציוני-יהודי של העיר ולרעת תושביה היהודים. כשתוגדר נצרת עילית באופן רשמי כעיר מעורבת, לא תתאפשר למשל, כל מניעה לבניית מסגדים בשטחה ובשכונותיה, וייסתם הגולל על כל אפשרות להצילה ולהשאירה עיר יהודית בכפוף למטרת הקמתה. הגירת הערבים המאסיבית משפיעה על מרקם החיים היום יומי של תושבי העיר. בנוסף, גורמת הגירה זו לבעיות מקומיות רבות בעיר אשר פוגעות בביטחונם האישי של שתושבי נצרת עילית הסובלים מהן יום יום, שעה שעה.
דרוש: גב מהממשלה
בבחירות האחרונות לפיכך, תפס נושא זה מקום מרכזי בקרב רשימות ומתמודדים שונים, בהשפעת הלכי הרוח של תושבי העיר שהבינו כי הבחירות המוניציפאליות הינן הזדמנות נוספת ואחרונה להיאבק על עתידה של העיר שהוקמה במטרה לייהד את הגליל. לפיכך לא ניתן היה להתעלם מרשימות שהתמודדו עם מצעים על-רקע אידיאולוגי לטובת חיזוקה היהודי-ציוני של העיר.
כעת, לאחר סיום מסיבות הניצחון והחלפת המפתחות, יידרש ראש העיר הנבחר, גפסו, להפשיל שרוולים ולעסוק מלבד בעשייה מקומית לרווחת התושבים גם בעשייה ערכית. יהיה עליו לשים בצד מחלוקות אישיות, לאחד כוחות יהודיים ולפעול לחיזוק מערכת החינוך ולהדגשת הערכים היהודים-ציונים, להגדלת ולסיוע לתנועות נוער ציוניות, לחיזוק שירותי הדת למען חיזוק הצביון היהודי, להעצמת ימי הזיכרון על בסיס הגבורה כתשובה לפרובוקציות שיוצרים הערבים מסביב ובתוך העיר במהלך ימי הזיכרון, ליצירת אפשרויות דיור, תעסוקה ומגורים לזוגות צעירים תוך מתן עדיפויות לבוגרי ובוגרות שירות צבאי/לאומי ולמשרתים במילואים, כל זאת על-מנת לדאוג להטמעת חזונה ההיסטורי של העיר המייהדת, לשמירה על צביונה היהודי ולהשבת ביטחונם האישי של התושבים היהודים.
מעל הכל תידרש עבודה מעמיקה ברמה הלאומית על-מנת להציל את העיר, ולשווקה לממשלה הבאה כפרויקט לאומי ראשון במעלה. לצורך כך יש לשקול הקמת פורום פעיל של ראשי ערים מעורבות ומעורבות בפועל ושל ראשי מועצות בנגב ובגליל בכדי שהממשלה הבאה תידרש גם היא להפנות ממרצה וממשאביה, ולהעניק גב ממשלתי משמעותי על-מנת להציל את נצרת עילית, את כרמיאל את כלל הגליל והנגב.
בכרמיאל, תוצאות הבחירות מלמדות מחד-גיסא, כי תושבי העיר לא למדו מאותן הטעויות שנעשו בנצרת עילית בשנים הקודמות וראש העיר שבשנות כהונתו החלה כרמיאל מאבדת את צביונה היהודי לא הוחלף. מאידך-גיסא, רשימות שהתמודדותו על-רקע השמירה על הצביון היהודי זכו להצלחה יפה. כרמיאל עדיין לא הגיעה למצבה העגום של נצרת עילית, על אף שהיא בדרך, אך לא מאוחר לתקן ולהציל את כרמיאל.
תושבי הגליל אמרו את דברם, כעת יהיה על הנבחרים ועל הממשלה העתידית לממש את רצון הבוחרים.

כותב המאמר הוא יליד נצרת עילית, סמנכ"ל תנועת "אם תרצו".
תאריך:  17/12/2008   |   עודכן:  17/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נצרת עילית - פרויקט לאומי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עמית ברק.....
י.ש  |  17/12/08 17:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוסף שניידר
הבנקים אולי ילוו לכם כסף, אבל לא יתנו לעסק שלכם שום דבר נוסף מלבד חשבונות של עמלות וריביות. משקיע-שותף, לעומת זאת, יהיה מעורב אישית בהצלחת העסק ויעזור לכם להשליש ולרבע את ההכנסות והרווחים
ראובן לייב
ברייטינג השיא של מופע האבסורד יש משום אות-אזעקה לתמיכה דחופה בערוץ הציבורי הגוסס, כדי שיציל אותנו, הצופים, מחרפת הרדידות הנוראה של הטלוויזיה המסחרית
אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
הרפורמה במס מגדילה את בסיס המס בישראל, וקובעת שיטת מיסוי פרסונלית    כיצד הרפורמה במס תשפיע על יחידים ועל חברות?
יהונתן דחוח-הלוי
"האח הגדול" אינה רק תוכנית ריאליטי    זו המציאות עצמה בפוליטיקה הישראלית, בה מפלגות מחפשות מועמדים "אטרקטיביים" מבין אלה שפניהם מוכרות ממרקע הטלוויזיה ויש להם דימוי טוב בציבור    ומי דואג ל"אח הקטן"?
אלי דורון, עו"ד - ירון טיקוצקי, עו"ד (רו"ח)
חברה ישראלית אשר חפצה להתחמק מרשת המס הישראלית צריכה לנהל את עסקיה בחו"ל    כדי לא להתפס ברשת המס הישראלית יש להעביר כמה שיותר פונקציות המבוצעות בידי החברה לגורמים זרים
רשימות נוספות
חריצוּת לשון שחורצת דין  /  רונן שובל
מי פה פוגע בחיילי צה"ל  /  עמית ברק
ללמוד מהערבים  /  עמית ברק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il