X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השר להגנת העורף מזהיר: במלחמה הבאה יפלו הרבה טילים בעורף מדי יום ראש אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל: המענה הטוב ביותר לאיום על העורף הוא מהלך התקפי חד ומכריע
▪  ▪  ▪
ארדן. פער במיגון בתי מגורים [צילום: פלאש 90]
ברק. מי יחליט בנוגע למנהל המפעל

צריך אורך נשימה
"התרחיש העתידי הוא נפילה של אלפי טילים למשך שלושה-ארבעה שבועות במספר רב של ערים במדינת ישראל. ההגנה הטובה ביותר היא עדיין ההתקפה וצה"ל צריך לעצור את ירי הטילים. הדבר יקח זמן, וגם כאשר צה"ל ישתמש בכל היכולות ההתקפיות והמודיעיניות שלו, עדיין יפלו פה הרבה מאוד טילים בכל יום. צה"ל וכל המערכת הביטחונית זקוקים גם לאותו אורך נשימה ולכושר העמידה של העורף. יזדקקו לאותה רציפות תפקודית"

תוך כדי ספיגה
"במלחמה הבאה הטיל הראשון יכול ליפול גם על המערך המטכ"לי ועל התשתיות הלאומיות וככה השרשרת תינתק. התפקיד שלנו הוא ליצור את המעקפים, שנוכל לעקוף חוליות שרשרת אם אחת מהן ניתקת. כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים רציפות תפקודית - המשך יכולת לעמוד במשימה ובתפוקות העיקריות הנדרשות מיחידה צבאית, תוך כדי ספיגה"

"אני עדיין מתקשה להבין מה ההיגיון בלנסות ולהגיע להסכם, כאשר כל הסממנים מראים שהצד שיותר חפץ בו זה הצד האירני של חמיאני". כך אומר (יום ה', 14.11.13) השר להגנת העורף, גלעד ארדן. הוא דיבר בכנס של המכון למחקרי ביטחון לאומי באוניברסיטת תל אביב ואגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה בצה"ל, בנושא ההיערכות הלוגיסטית לחירום. ארדן הזהיר, כי הסכם הביניים עם אירן עלול להפוך להסכם הקבע, אם האירנים לא ירצו הסכם קבע נפרד.
"כשמדובר על כך שהעשרה נמשכת, כאשר ההסכם הזה משמר את היכולות של אירן להיות מדינת סף גרעינית, זה דבר שכל מי שמעורב בהסכם הזה צריך לקחת בחשבון. הדבר יוביל למירוץ גרעיני במזרח התיכון ולחוסר יציבות גבוה", הוסיף ארדן.
"הלוגיסטיקה תכריע מי ינצח"
לדברי ארדן, הלוגיסטיקה תכריע מי ינצח בעימותים הבאים, שכן "שדה הקרב עבר מהפך. אם בעבר ידענו שהכיבוש של השטח והשליטה בו הם שייצרו את תמונת הניצחון, אזי אפשר לראות שבלבנון השנייה צה"ל השתלט על השטחים, אבל זה לא היה מספיק. כשאנחנו מדברים על האיום ושדה הקרב העתידי, תמונת הניצחון שאנחנו רוצים מורכבת מהרבה תמונות קטנות יותר.
"התרחיש העתידי הוא נפילה של אלפי טילים למשך שלושה-ארבעה שבועות במספר רב של ערים במדינת ישראל. ההגנה הטובה ביותר היא עדיין ההתקפה וצה"ל צריך לעצור את ירי הטילים. הדבר יקח זמן, וגם כאשר צה"ל ישתמש בכל היכולות ההתקפיות והמודיעיניות שלו, עדיין יפלו פה הרבה מאוד טילים בכל יום. צה"ל וכל המערכת הביטחונית זקוקים גם לאותו אורך נשימה ולכושר העמידה של העורף. יזדקקו לאותה רציפות תפקודית, שככל שהיא תפעל טוב יותר ותתפקד, לצה"ל יהיה יותר זמן לפעול בחזית ולהפסיק את ירי הטילים", הוסיף ארדן.
מי ישלוט על הגוף המרכזי?
לדעת ארדן, "מעל הכל מרחף החיסרון הבולט שאין חוק עורף במדינת ישראל. יש חוק הג"א, אבל הוא לא יכול לתת מענה לוגיסטי. אצל כל אויבי ישראל יש 200 אלף רקטות שיכולות להגיע לכל נקודה בישראל, וכשמדברים על מיגון בתי המגורים, יש לנו פער שחייבים לתת לו מענה, כי אף אחד לא רוצה לראות אזרחים משוטטים ורצים ברחובות ומחפשים מקלטים ציבוריים".
ארדן, המנהל מאבק מול שר הביטחון, משה יעלון, בנוגע לשליטה בעורף בחירום, הוסיף: "כאשר האיום המרכזי על העורף, צריך שיהיה מישהו שיראה את כל הצרכים, וכאשר נוצר מחסור הוא יחליט לאן הולכים המשאבים. היום, כאשר הציפייה של הציבור שהוא הרבה יותר מעורב ואנחנו הרבה יותר חשופים בגלל התקשורת, והמערכות האזרחיות הרבה יותר מורכבות והאיום הצבאי מאיים יותר על העורף, יש נחיצות אדירה בגוף מתכלל".
גם ראש אט"ל, אלוף קובי ברק, אמר שיש צורך בגוף שירכז את הטיפול בעורף בחירום. "המערכות הבאות בראיית האויב הן שהוא שם משקל רב על הפעולה מנגד, ירי בספיקה גבוהה ודיוק גבוה, פגיעה ביכולת הגיוס וההיערכות למלחמה של הצבא, פעולה מול כושר העמידה של החברה, תיאום ושת"פ בזירות, גיוס הקהילה הבינלאומית לסיום המערכה.
תרחיש רב-זירתי אפשרי
"מטרת האויב היא לשבש את מאמץ הגיוס והתמיכה הלוגיסטית של צה"ל והתמיכה באזרחים. אירוע טרור או פעולה שלנו יכולים להביא לשינוי מהיר. לכן, לא מדובר בהפתעה. אנחנו צריכים להיות מוכנים לאירועים. יכול להיות תרחיש רב-זירתי (בדירוג או במקביל), ירי על העורף, מלחמות קטנות, איום על השרשרת הלוגיסטית ואיום הסייבר על היכולות שלנו כמדינה וצבא. תהיה התמודדות על משאבי המשק הישראלי. אם פעם בחזית זה היה רק הלוחמים, במלחמה הבאה המשאבים צריכים להיות מחולקים בהתאם.
"במלחמה הבאה הטיל הראשון יכול ליפול גם על המערך המטכ"לי ועל התשתיות הלאומיות וככה השרשרת תינתק. התפקיד שלנו הוא ליצור את המעקפים, שנוכל לעקוף חוליות שרשרת אם אחת מהן ניתקת. כדי שזה יקרה, אנחנו צריכים רציפות תפקודית - המשך יכולת לעמוד במשימה ובתפוקות העיקריות הנדרשות מיחידה צבאית, תוך כדי ספיגה.
"עושים זאת קודם כל על-ידי מודעות וחוסן ארגוני לפעול תחת אש. צריך לפזר את המלאי וליצור מיגונים. לדעת לשקם תוך כדי מלחמה ולהעביר מתקנים נייחים לתפיסה ניידת. צריך גם ראייה לאומית ושליטה משותפת של מערכת הביטחון והמשק האזרחי. צריך שימוש בתשתיות התחבורה של המדינה כדי להזיז את כל צה"ל לכל כיוון, צריך את צירי התחבורה של ישראל. כדי לגייס את כלל צה"ל, צריך חלק גדול מסד"כ האוטובוסים והמוניות, לשלב את משטרת ישראל".
ברק עמד על סוגיות נוספות להן יהיה צורך למצוא מענה, ובהן: שימוש בתשתיות אנרגיה לאומיות, ריתוק מפעלים לייצור מוצרי מיגון, גיוס קבלנים לתיקון מערכות קריטיות, שימוש בחלקי חילוף לתיקון תשתיות שנפגעו, טיפול בפצועים בבתי חולים ועוד. ברק ירד לפרטים הקטנים ביותר: "הבחנה בין צורך פיקודי ביחידות צה"ל לצורך במפעלים מרותקים (האם תפקיד מנהל המפעל יותר חשוב במפעלים או שיישאר בעבודה שלו וככה יסייע יותר)".
ברק סיכם: "המענה הטוב ביותר לאיום על העורף הישראלי הוא במהלך התקפי חד ומכריע. לכן, מרכז הכובד להפניית המשאבים הלאומיים צריך להישאר עבור צה"ל, תוך מתן מענה לצרכים המתגברים של המשק האזרחי".
"המערכת האזרחית היא נכה"
תא"ל (מיל.) מאיר אלרן, חוקר בכיר במכון למחקרי ביטחון לאומי, התייחס למוכנות העורף והתשתיות הלאומיות להתמודדות עם מתקפת טילים רחבה. לדבריו, "יש להבין שבמלחמה הבאה יהיו בעיקרו של דבר עימותים בעלי משמעות אזרחית. אנחנו צריכים להבין שעם כל החשיבות של צה"ל, עיקר הבעיה היא בתחום האזרחי. הצד השני מבין שהחוליה החלשה היא החוליה האזרחית. המערכת האזרחית היא מערכת נכה, אין בהירות, לא יודעים מי עושה מה. אנחנו צריכים לתרגם את ההבנות של האתגרים למציאות. אנחנו עדיין לא מבינים את חשיבות המערכת האזרחית. יש כאן מעבר חד-משמעי ולא מתורגם עדיין לעשייה - מדגש צבאי מובהק לדגש מאוזן בין החלק הצבאי-אזרחי".
אלרן הוסיף: "אם עד עכשיו בתחום הגנת החזית האזרחית, הדגש היה על האזרחים כי הם אלו שנפגעו פיזית או מנטלית, תצטרף אליהם במלחמה הבאה מערכת נוספת ומשמעותית - המשק והתשתיות הלאומיות. חוברים ביחד הדיוק העתידי של האויב ומערכת הסייבר. שניהם ביחד יוצרים איום מסוג אחר לגמרי. צריך גם לעשות מעבר מדגש בתחום החזית האזרחית בדגש על האזרחים לדגש על התשתיות הלאומיות".
אלרן הציע לצה"ל להוריד מראש סדר העדיפות את הצבאות הסדירים. "מבחינת האיומים על ישראל, הצבאות הסדירים חשובים, אבל בשנים הבאות צריך להתייחס לכוחות הלא-מדינתיים", הוא סבור.
אלרן הוסיף והזהיר: "צריכים לחשוב מה קורה ביום שאחרי. מה קורה לאזרחים אחרי שהם נפגעים, מה קורה לתשתיות ואיך יוצרים את המצב שבמהירות הגדולה ביותר הם חוזרים לרציפות התפקודית. לא נעשה די לחזרה לתפקוד מהר ככל הניתן, לא רק במערכת האזרחית אלא גם בצה"ל".

תאריך:  14/11/2013   |   עודכן:  14/11/2013
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארדן: ההסכם עם אירן יוביל למירוץ גרעיני
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
תסמונת הפודלים...
אליפז+גימלאי צהל  |  14/11/13 14:19
 
- לא ידעתי שאליפז שוחרר מההסגר
שולם  |  14/11/13 15:44
 
- שכחת לציין שאתה גם כסיל
דידה  |  14/11/13 16:42
2
צבא של סמרטוטים
משורר מזרחי  |  14/11/13 19:24
3
ישראלים - אף אחד לא יגן עליכם
הרואה את הנולד  |  14/11/13 22:00
 
- correct 100%
Gilead  |  15/11/13 05:46
4
שיהיה שיהיה שיהיה
הלוואי  |  15/11/13 01:12
5
דם המוסלמי לא הפקר
חרב המדי  |  15/11/13 06:50
6
הרתעה ולא הגנה
סתם אחד  |  15/11/13 07:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
רפי לאופרט
תם למעשה שלב הדיבורים. אירן מבינה היטב את חוסר הרצון האמריקני לפעול וכל מה שיהיה מכאן ואילך יהיה מוחתם ומוכתם בחוסר הרצון הזה    ישראל נותרה לבדה במערכה. אם לא תפעל ישראל בעצמה, תהיה אירן גרעינית, כנראה כבר בשנה הקרובה, והמזרח התיכון ישתנה שינוי היסטורי ובלתי-הפיך לדורות
עמוס ידלין
יש לוודא שההסכם הראשוני עם אירן לא הופך להסכם סופי "רע מאוד"
איציק וולף
השר נפתלי בנט מקיים בוושינגטון ובניו-יורק פגישות שכנוע נגד ההסדר עם אירן    מזכיר המדינה קרא לסנאטורים שלא להקשיב לדברי הישראלים בנושא הזה    היועצת לביטחון לאומי נגד הביקורת של נתניהו: יש לחכות עד שיהיה הסכם על-מנת לבקר אותו
איציק וולף
נשיא ארצות הברית שוחח עם נשיא צרפת בטלפון ותיאם עמדות ביחס להסדר עם אירן    שגריר צרפת בישראל: קרי לקח את הנקודות הצרפתיות והן הפכו לנקודות האמריקניות ולאחר מכן לעמדה של כל שש המעצמות
איציק וולף
ראש הממשלה מאשים את הפלשתינים בהמשך ההסתה להרוג יהודים    ממשיך לתקוף את המאמצים של מעצמות המערב להגיע להסדר עם אירן    "אירן משאירה את כל הצנטריפוגות על כנן. אפילו אחת לא מפורקת"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il