X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בך, מר עמידרור, אשמת פירוק "הבית היהודי" המאוחד; אל תלין אפוא על אחרים: אתה בזת להליכים דמוקרטיים חיוניים-הכרחיים; תשתיתה המבנית של כל מפלגה קיימת; על-אחת-כמה-וכמה בתהליך של התהוות
▪  ▪  ▪
"החליק" הכל. עמידרור [צילום: אורי פורת]

האלוף עמידרור,
אנו גאים בך שאתה אחד מבניה של הציונות הדתית. דעותיך עצמאיות וברורות. עם זאת - כשלת וחטאת במעשה המרכבה של ה"בית-היהודי" המאוחד. עליך להודות בכך.
תחת זאת, אתה מוסיף כעת על חטאך גם עוון: במקום לתלות את האשם בך, כמי שהופקד על תהליך רגיש (כמעט פסיכואנליטי על ספת הפסיכיאטר), ובד בבד, כמי שבחר במודע שלא להתייחס; לא לתחושות בקרב הרכב המועצה ולא לדעת הקהל בקרב הציבור - אתה מפטיר את שליחותך בהשמצתו של חבר הכנסת אורי אריאל, איש ישר כסרגל ודמות עקרונית, נטולת פניות, אישיות או כוחניות.
אתה, מר עמידרור, בזת להליכים דמוקרטיים חיוניים-הכרחיים; תשתיתה המבנית של כל מפלגה קיימת; על אחת כמה וכמה בתהליך של התהוות. נכון לעכשיו: אתה תולה את הסירחון בתקלות מחשב, שמעולם לא טרחת לדווח אודותיהן - בעוד אתה זה שלא קיימת את הפריימריז כמתחייב, ואתה, למעשה, הוא הגורם הרשמי המכריע, שחיבל ראשון בהסכם העקרונות של עבודת המועצה הציבורית.
אל תבוא עתה בתלונות כלפי אחרים; בוודאי שלא כלפי גורם מפתח, אורי אריאל, זה שבחר "להגיב" ב"כפיות-טובה" לכאורה ביחס למחמאה האישית, שנתת לו, בהצבתו במקום השלישי, ולוותר בכך על סידור עבודה בטוח לארבע השנים הבאות.
אבל אורי אריאל איננו קרוץ מחומרים מתכלים כאלה, שאמנם מהווים מסכת-חמצן בעבודתה של כל ועדה מסדרת. לא אצל אורי אריאל, מר עמידרור, מושא תסכולך הנוכחי.
יתרה מזו. הציבור לא קנה את המשחק הדומיננטי שלך במועצה הציבורית - תקוות השני של אבות, בנים ונכדים, בסאגה הדתית לאומית - ובו בעת, אם לא שמת לב לכך, חדל מהענקת ייפוי הכוח כלפיך, כאישיות נהנית עד לנקודה זו מהערצה ואהבה ציבורית לאין שיעור. המצביעים הפוטנציאליים - אכן, שבעי מלחמות פנימיות - תלו בך תקווה גדולה, וכגודל הציפייה, כך אכזבתם האישית ממך, אדוני היושב-ראש הפורש.
איש לא דרש ממך, האלוף עמידרור, לשבץ חברי כנסת מכהנים; בוודאי שלא לפי מפתח מוצאם הפוליטי. הציבור נתן בך אמון ללא סייג על-מנת שתבצע ראורגניזאציה מהמסד עד הטפחות, תוך כדי שיבוצן של כל המגמות הרווחות בציבור הדתי לאומי.
לעומת זאת, אתה האיש שהרכבת רשימה, שחוט השדרה שלה הוא דמויות בולטות, מזוהות ומשוייכות עד לזרא, יוצאי מסגרות ארגוניות של המפד"ל, ולא עוד, אלא אותה חבורה מוכרת, הרוקדת לחלילו של חבר הכנסת זבולון אורלב. עד כדי כך, שברחוב הדתי דיברו אותה שעה על סידור עבודה למקורבי אורלב.
השתדלותך, מר עמידרור, ליצירת מסווה של מתינות ברשימה לא צלח; ראשית - משום שהרכבה היה יותר מידי שקוף פוליטית (יוצאי מסגרת מפלגתית, כאמור, ולא מייצגי זרמים ודעות); שנית - כי לא הוכח בפריימריז, ולמצער, במשאל מייצג, כי הציבור הדתי לאומי מעוניין בחזות פוליטית מרכזית עד שמאלית.
אילו היית, מר עמידרור, מאתר את המגמות המדיניות, בעבודת שטח נאמנה - היה קהל היעד שלך סומך עליך בהערכתך, כי אנשי מפתח "מתונים" הם אלו הראויים לעמוד לעת המבחן הזאת בחלון הראווה הדתי לאומי.
לא זו, אף זו. לא השגחת מעת לעת בתכונה במועצה, עד כדי משבר ואף מרי. "החלקת" הכל, ולו כדי לרוץ ולספר לחבר'ה, כי השליחות ההיסטורית, שהוטלה עליך, הושלמה.
הכה אפוא על חטא, האלוף עמידרור: ראשית - ביחס לדעה קדומה ושיפוטיות יתר; ארגז הכלים, אותו הבאת עמך למועצה, אשר רוקן מכל תוכן ומהות את תפקידך הנייטראלי כמגשר ומפשר; זאת מעבר להשלטת מרות לא אזרחית (בלשון המעטה); שנית - באשר למזעור החלק הדמוקרטי: מביטול הפריימריז ועד לנהיגת קלות ראש בלתי נסבלת ביחס להצבעת הציבור באינטרנט; שלישית - בגיבוש הרכב רשימה מוטה מרכז-שמאלה, ורביעית - כעת, ברגע פרישתך - בהטלת הרפש בחבר הכנסת אורי אריאל עד כדי השמצתו, כאחד מבין השניים (האחר הוא, כמובן, אריה אלדד), המוערכים ביותר בקרב בוחרי ה"ימין" על שום היותם ערכיים, אנושיים ומוסריים.

תאריך:  29/12/2008   |   עודכן:  29/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מכתב גלוי לאלוף (במיל.) עמידרור
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
מה קורה לנו יהודים?הלב שלי בוכ
קורן נאוה,טבריה  |  29/12/08 16:01
 
- תשובה לפגועת נפש ימנית
אוהד נתן זהבי  |  31/12/08 19:44
2
שהעובדות לא יבלבלו אותך
יעקב ק  |  29/12/08 16:23
 
- האם הח"כים הצביעו נגד עצמם?
משה ועקנין  |  29/12/08 22:26
3
שום שולל ושום בטיח
יעקב ק  |  30/12/08 08:09
4
זנות פוליטית
א. פובליציסט  |  31/12/08 19:53
5
אלוף במלים (במיל.)
צביקהצ  |  2/01/09 13:13
6
ו מוסריות יושרה ואמינות
משה יצחק  |  5/01/09 14:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
לאולמרט, לברק וללבני יש הרבה סיבות להוציא את צה"ל למלחמה נגד ביבי. שנים רבות הממשלה המושחתת והכושלת של שרון ושל יורשיו עברה על עוד הרבה לאווים - בנחישות וברגישות. המרוויח לכאורה מ"עופרת יצוקה" לא יהיה, בטווח הקצר, האזרח הישראלי, אלא האיש הדשן ממגדלי אקירוב. זה, כמובן, רק אם יצליח המבצע    מאמר ראשון בסדרה
ד"ר נמרוד רון
דורבן הוא שמו של מכרסם שכל גופו מכוסה קוצים ארוכים    זהו גם שמה של אחת המחלות האורטופדיות המופיעה אצל כ-10% מהאוכלוסיה וגורמת לכאבים עזים בעקב הרגל
צבי גיל
ברבות הימים נמלאו ערוצי הכבלים באוויר או נסתמו בחומרים סמיכים של נסורת מרוכזת, והצופים - ממשיכים לשלם על שירות גרוע
עמוס שריג
הפרסומות כיום גם הן מפרידות בין מזרחי לאשכנזי - האם זה מוסרי והאם עדיין לא יצאנו מהבדלי התרבויות?
ראובן לייב
מסעדת "ויטושה" ביפו יודעת להתאים עצמה לימים של מיתון והאוכל המוגש בה הוא ביתי, טעים וזול
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il