X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האם זכויותיהם הקנייניות והחוזיות ייפגעו כתוצאה מההסכם בין שתי החברות?
▪  ▪  ▪

חברות הד ארצי ו-NMC הן חברות מכובדות בעלות מוניטין. יש להניח שבהסכם מכירת הד ארצי ל-NMC חשבו הצדדים על כל המשמעויות של העסקה מבחינתם. אך האם נשמרו האינטרסים של האמנים המיוצגים בהד ארצי?
ראשית, לאור המיעוט היחסי של חברות התקליטים בישראל ברור כי יש לקבל לעסקה כזו את אישור גברת רונית קן, הממונה על רשות ההגבלים העסקיים, עקב חשש שהמיזוג יוביל להפחתה משמעותית של התחרות, באופן שיפגע בכוח המיקוח של האמנים בעתיד, ואולי כבר כיום. בנוסף, האם הצדדים לקחו בחשבון כי העסקה עלולה להיות מותנית גם בהסכמת האמנים?
בהסכמים שבין חברות תקליטים לאמנים באים לידי ביטוי היבטי קניין (זכויות יוצרים) מחד, והיבטים חוזיים מאידך. לגבי הזכויות הקנייניות, קרי - זכויות היוצרים ביצירות או בתקליטי המאסטר (מדובר בזכות יוצרים נפרדת לגבי כל אחד מהם), עלולה להיווצר בעיה אם קיים שיתוף-בעלות בין הד ארצי לאמנים בזכויות היוצרים על אלו. במקרה כזה, חברת הד ארצי לא תהיה זכאית להעביר את אותו חלק שבבעלות האמן ל-NMC, ללא הסכמת האמן. אם במצב דברים כזה, הד ארצי תבחר להעביר רק את חלקה בבעלות, עלול להיווצר שיתוף-בעלות בזכויות היוצרים בין האמן מחד, לבין NMC מאידך, מצב שספק אם האמן התכוון אליו כשחתם על החוזה עם "הד ארצי". אומנם ייתכן שבחוזה שבין אמן כזה או אחר לבין הד ארצי, קיימת פסקת הגבלה על עבירות כזו, אולם הדבר טעון בדיקה של כל חוזה.
לגבי הזכויות החוזיות ההדדיות של האמנים והד ארצי, יש לעשות הבחנה בין זכויות הד ארצי כלפי האמנים (כגון לקבל תמלוגים, או לדרוש ביצוע הקלטות), לחבויותיה כלפי האומנים (כגון להפריש להם את חלקם בתמלוגים):
לפי סעיף 6 לחוק המחאת חיובים, תשכ"ט - 1969, אין היא יכולה להמחות את חבויותיה, אלא בהסכמת האמנים. גם אם היא תמחה את כל הזכויות המוקנות לה ל-NMC, עדיין תישאר הד ארצי כפופה לחבויותיה כלפי האמנים. את זכויותיה הממוניות כלפי האמנים, כגון הזכות לקבל תמלוגים, היא יכולה להמחות ללא הסכמת האמנים, אלא אם ההסכם ביניהם קובע הגבלה על כך, או אם העבירות נשללה בדרך אחרת, כגון עקב החלטת הממונה על ההגבלים העסקיים.
אולם זכויות שיש להד ארצי כלפי האמנים, כגון לדרוש הלחנת השירים, ביצוע הקלטות, או לעשות דבר אחר שאופן ביצועו תלוי לא רק באמן וביוצר, אלא גם ב"הד ארצי" ובאופי מערכת היחסים שנוצרה ביניהם בפועל, ספק רב אם היא יכולה להמחות ללא הסכמתם של האמנים. הדברים מקבלים משנה תוקף לגבי אמנים שעבדו בעבר עם NMC, ועזבו אותה לטובת "הד ארצי", וכעת מוצאים את עצמם חוזרים למערכת יחסים עם NMC מבלי שהתכוונו לכך, ואולי אף חרף רצונם.
לסיכום, כתוצאה מעסקת "הד ארצי" - NMC, יש לוודא שהאינטרסים של האמנים לא ייפגעו, הן זכויותיהם הקנייניות, והן והחוזיות, הן כיום והן בהמשך הדרך כתוצאה מהפחתת כוח המיקוח שלהם.

תאריך:  31/12/2008   |   עודכן:  31/12/2008
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הסכם הד ארצי-NMC: מה יהיה על האמנים?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
חיל האוויר וחיל הים מסוגלים להרבה יותר ממה שעשו עד היום    כניסה קרקעית חייבת להיות המהלך האחרון - שיביא לסוף הלחימה. יחד עם זאת, אסור להתפתות למהלכים אל מעבר להגיוני, למשל שהייה ארוכה בעזה    אם לא נגדיר לעצמנו מהו קו הסיום של מבצע חכם ויעיל, התוצאות יכולות להיות הרבה פחות טובות ממה שרצוי למדינת ישראל ואזרחיה
אבי קרעין; זאב הרשקוביץ
המרכיב המכריע בנפילת עסקים הקטנים והבינוניים נעוץ בניהול לקוי    ההתנהלות הלקויה הינה בכל מרכיבי הניהול, אולם בעיקר בהתנהלות הפיננסית    אילו פעולות כדאי לבצע כדי למנוע את הנפילה?
ד"ר אברהם בן-עזרא
יש לנו עניין עם האזרחים ברצועת עזה, ראש הממשלה, ולהלן הסבר – עבורך, דומה שהאחרים מבינים לבד
איתמר לוין
רצוי לפתוח מיד בחקירה נגד כל מי שמטיף להעדיף עובדים יהודים על פני ערבים    אפשר להתחיל מדוד בן-גוריון והרב קוק
גורי גרוסמן
איוולת: למרות שמשגרי הטילים חסרי אמצעים טכניים מתוחכמים לברר את משימתם הצליחו או לא, הרי שעומדים לרשותם עשרות מתנדבים ישראלים המדווחים להם בזמן אמת אם אכן פגעו במטרה או אם חלילה החטיאוה    המתנדבים האלה הם אמצעי התקשורת האלקטרונית שלנו, שבשל תאוות הרייטינג, מתחרים אחד בשני מי יטיב לדווח באופן מיידי היכן התפוצץ הגראד    היכן הצנזורה הצבאית?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il