X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בטקס חלוקת פרס ביקורת התקשורת של אגודת זכות הציבור לדעת הזהירו הדוברים מפני קומיסרים שהשתלטו על העיתונות ומבקשים לשטוף מוחות, לדכא ולהזיק לעם ישראל
▪  ▪  ▪
העיתונאי דרור אידר

"דרושה לנו תקשורת חזקה ועצמאית אשר מסוגלת לספק לנו מידע מלא על אויבי התרבות המערבית", כך הכריז אתמול קנת אברמוביץ', נותן החסות לפרס הישראלי לביקורת התקשורת שמעניקה מדי השנה האגודה לזכות הציבור לדעת (בשנה שעברה זכה אתר "העין השביעית" בפרס).
אברמוביץ' נשא את דבריו בפתח טקס הענקת פרסי האגודה שהתקיים בבית סוקולוב שבתל אביב-יפו תוך שהוא מתריע כי האויב הפנימי, זה שמצוי בקרבנו, מסייע להורסי התרבות המערבית לפגוע במדינת ישראל. לדבריו, הפרס שמוענק על שמו על-ידי אגודת לדעת נועד לעודד עיתונאים הנלחמים נגד אויב פנימי זה.

המזרחן גיא בכור

אידר: "למדתי מהר מאוד לקרוא בעיתון קריאה חתרנית, הפוכה, קריאה של חירות, נגד הניסיון להשתלט על תודעתי ולהכתיב לי דעות"
בכור: "בכמה וכמה שיטות הפחדה ניסו גורמים שונים לבצע מניפולציה במוח שלנו ולהשתלט על תודעתנו כחברה"

העיתונאי דרור אידר, שקיבל את הפרס על טוריו הקבועים בישראל היום, סיפר כי הפך להיות עיתונאי כשנוכח כי דעותיו מודרות דרך קבע מהתקשורת.
"לא חשבתי מעולם להיות איש תקשורת. באוניברסיטה הכשרתי את עצמי להיות נזיר-אינטלקטואל", אמר אידר. "הגעתי אל התקשורת משום שלא היה לי כוח לידום. מאז עמדתי על דעתי הפוליטית חוויתי השתקה. התחושה השלטת הזכורה לי מקריאה בעיתון הייתה אלם, אלימות, שהופעלו עלי ושכמותי, שקולם כמעט לא נשמע במרחב הציבורי. למדתי מהר מאוד לקרוא בעיתון קריאה חתרנית, הפוכה, קריאה של חירות, נגד הניסיון להשתלט על תודעתי ולהכתיב לי דעות".
אידר יצא בנאומו נגד החד-צדדיות של התקשורת, שהביעה במשך שנים ארוכות דעות הפוכות לאלה של מרבית הציבור בישראל. "זה לא הפריע אז לקומיסרים שצולבים אותנו היום", ציין. כדוגמה מייצגת הביא אידר את היחס המשתנה לאריאל שרון. כשהוביל את מפעל ההתנחלויות והתנגד להסכמי אוסלו הודר שרון מהתודעה הציבורית וספג בוז מעיתונאים רבים, אמר, אולם לאחר שיזם את הנסיגה מרצועת עזה זכה לכבוד ויקר. "על זה לא ראוי לזעוק? את הצביעות הזו לא חשוב לחשוף?", שאל אידר.
בהמשך דבריו הזכיר אידר את סיפור עגל הזהב שנכלל בפרשת השבוע האחרונה, ואת הצעתו של אלוהים למשה שיוותר על עם ישראל ויקים מזרעו עם חדש. משה, הדגיש אידר, לא איבד את אמונו בעם והעז פנים מול אלוהים. "הוא לא רוצה עם אחר", אמר על משה. "לא מזמין עלינו חרם או לחץ בינלאומי. הוא לא מגדף, לא משמיץ את העם. זה העם שלו, הוא חלק ממנו. הוא לא מהאו"ם". הנמשל למשה רבנו שאליו התכוון אידר הוא ישראל היום, העיתון שבו הוא מפרסם מאמרים, עיתון שהוא חלק מהעם ואינו מעמיד פנים כאילו הוא גורם ניטרלי מהאו"ם.
הזוכה הנוסף בפרס, הפרשן לענייני המזרח התיכון גיא בכור, דיבר אף הוא בנאומו על נסיונם של בעלי דעה אחת לשלוט בשיח הציבורי כולו.
"בכמה וכמה שיטות הפחדה ניסו גורמים שונים לבצע מניפולציה במוח שלנו ולהשתלט על תודעתנו כחברה", אמר בכור עם קבלת הפרס. בכור מנה שורה של טענות, ובהן הצורך הדחוף בהסדר מדיני, הדה-לגיטימציה הגוברת לישראל בעולם, האיום הדמוגרפי והאופק הכלכלי העגום שצפוי למדינת ישראל, וטען כי המשותף להן הוא שכולן נבואות חורבן שקריות.
"הטענות האלה הומצאו ובושלו כולם בידי יהודים ואפילו ישראלים והן שרירות וקיימות יום-יום בתקשורת הישראלית, בעריכה, במה שמדווח ובעיקר במה שלא מדווח", אמר בכור. "זהו המקרה הראשון בהיסטוריה האנושית שבו לוחמה פסיכולוגית מופעלת נגד הצד שלך, לא נגד היריב", הוסיף הפרשן וזכה למחיאות כפיים מקהל הנוכחים. לדבריו, "בתקשורת הממסדית בישראל, ורק בישראל, רע הוא טוב וטוב הוא רע. הרע תמיד יודגש, בעוד שהטוב יוסתר או יוצנע". גם על דברים אלה זכה למחיאות כפיים.
בכור הסביר כי כדי להילחם בתופעה מסוכנת זו ייסד את אתרו "ג'י-פלאנט". לדבריו, בכתיבתו באתר שאב השראה משיטת "מבוך הספקות" של סוקרטס. מטרתו, אמר בכור, היא לגרום לקוראיו לפקפק בעצמם בהנחות היסוד שלהם עד שיבינו את שקריותן ויתבוננו מחדש על העולם שסביבם. אתר האינטרנט שהוא מפעיל, הכריז בכור, נועד להיות "נוגדן חריף למניפולציות של הפחדה והשתלטות על התודעה" שמאפיינות את התקשורת בישראל.
בפרס הישראלי לתקשורת כלכלית איכותית זכה השנה סגן עורך "גלובס" אלי ציפורי, שביקש להקדיש את הפרס למייסד העיתון חיים בר-און. "למדתי מחיים שעיתונאים אינם קדושים ואינם משיחים ואסור שנצטייר ככאלה", אמר ציפורי, והדגיש כי חובתו של העיתון היא לשרת את כל האזרחים, בשלל תחומי החיים. הכלכלן שמואל סלבין, שהעניק לציפורי את הפרס, ציין בדבריו כי ציפורי הוא הזוכה הראשון בפרס לתקשורת כלכלית איכותית שנבחר על-ידי חברי ועדת הפרס פה אחד ובלא ויכוח.
באותה שעה, מחוץ לבית-העיתונאים, חילק נציג ארגון "היוזמה לפירוק הריכוזיות" עלונים ובהם ביקורת על הענקת הפרס לציפורי, בין היתר משום שסגן עורך "גלובס" לא נרתם למלחמה בריכוזיות במשק הישראלי.

תאריך:  17/02/2014   |   עודכן:  17/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
8 שנים אחרי פינוי תושבי חבל עזה וצפון השומרון, שר הכלכלה, נפתלי בנט, קבע כי המפונים ימשיכו ליהנות מסבסוד מעונות היום והמשפחתונים    הצעת מחליטים הועברה לוועדת השרים העוסקת במפוני ההינתקות    בנט: "הטיפול הכושל במגורשים צריך להדליק נורה אדומה בפני גירוש אחר"
איתמר לוין
ביה"ד לעבודה: מדובר בפגיעה בלתי מידתית בפרטיותו של העובד לשעבר    דחה מאותו נימוק בקשה לקבל מידע על מקום מגוריו של העובד ועל מקום עבודתו הנוכחי
יפעת גדות
בלחם האחיד השלם והפרוס של המאפיות: אנג'ל, ברמן, דגנית עין בר ודוידוביץ', הופחתה לאחרונה כמות הנתרן בזכות התוכנית להפחתת נתרן במזון הנמכר בארץ, במסגרת התוכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים - אֶפְשָׁרִיבָּרִיא
אלעזר לוין
יממה לאחר שישיבת הממשלה הופסקה בשל דליפת מים על ראשי השרים מנעו תקלות טכניות הקרנת סרטון בישיבת ועדת השרים לענייני דיור
עידן יוסף
באמצעות נייר מגולגל אלתר רופא צרפתי את המכשיר הרפואי הנפוץ שמשמש רופאים בכל רחבי העולם
רשימות נוספות
בונים גשרים  /  אורן פרסיקו
גורם רלוונטי  /  אורן פרסיקו
צב איסור פרסום  /  אורן פרסיקו
מאון ועד אוף  /  רפי מן
חיים של משמעות  /  אורן פרסיקו
הקיץ חלף, האהבה נשארת  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il