X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ח"כ מיקי רוזנטל מתאר בראיון לטלוויזיה החינוכית את הלחצים שהופעלו עליו לגנוז את הסרט "שיטת השקשוקה" ומציע לבחון בדיעבד את תגובתו של שי גולדן לביקורת על מעריב של נוחי דנקנר
▪  ▪  ▪
מיקי רוזנטל [צילום: פלאש 90]

"יכולתי לא לצאת מהמצוקה שנקלעתי אליה", אמר ח"כ מיקי רוזנטל על התקופה שבה הכין את סרטו על האחים עופר, "שיטת השקשוקה". רוזנטל התארח בתוכנית "שטרודל" של הטלוויזיה החינוכית וסיפר על ימיו כעיתונאי. לדבריו, בתקופה שבה הכין תחקיר על קשרי ההון-שלטון בין האחים עופר לממשלת ישראל הגיע לסף משבר קיומי.
"יש לקחת ממך את מטה לחמך, אבל הם ניסו לגזול ממני גם את הנשמה", סיפר רוזנטל למנחה התוכנית, רוני קובן. "הציעו לי הרבה מאוד כסף, גם משפחת עופר. הציעה לי הרבה מאוד כסף. במונחים שלנו הרבה מאוד. לא באופן ישיר, באמצעים אחרים, דרך חברות פרסום וכו' וכו', כדי שאני ארד מהעניין. והצלחתי לא להתפתות. ואני אומר לך שאם הייתי חלילה מתפתה, לא רק שלא הייתי מצליח להסתכל על עצמי בראי, אלא גם כנראה לא הייתי מצליח לשרוד את זה".
לדברי רוזנטל, היום הקשה ביותר שעבר עליו במהלך הכנת הסרט "שיטת השקשוקה" היה כשבא למשרדו של מנכ"ל קשת אבי ניר, שם עבד באותה תקופה. "מיקי, תשמע", ציטט רוזנטל מדברי ניר. "אנחנו מאוד אוהבים אותך ומעריכים אותך והתוכניות שלך מצליחות, וזה וזה, אבל אנחנו עוברים מארבעה ימים לשלושה ימים ואנחנו צריכים לצמצם ואין ברירה ואנחנו צריכים להיפרד".
"אני הסתכלתי לו בעיניים", נזכר רוזנטל, "הוא לא קישר את זה לסרט, הוא לא אמר מלה על הסרט, אבל אתה לא צריך להגיד בשביל להבין שאם אני לא הייתי עושה את הסרט הזה, אז הייתי ממשיך לעבוד שם. ואני נזרקתי לרחוב, ואני לא אדם אמיד. יש מחיר לדבר הזה".
בראיון התייחס רוזנטל גם למצב הכללי של העיתונות בימינו. "החוסן של העיתונאי הולך ונגרע, החוזק של בעל העיתון או הזכיין הולך וגדל ואנחנו לא נקבל בשל העובדה הזו עיתונות טובה יותר". קובן הזכיר לרוזנטל בהקשר זה את המאמר שפירסם ב"דה-מרקר" בתקופה שבה מעריב היה בשליטת איש העסקים נוחי דנקנר.
"הבעיה היא לא עיתונאים עם אג'נדה, אלא עיתונאים רופסים, שמבטלים דעתם מפני זו של הבוס ורואים את העולם דרך עיניו של מי שמשלם להם משכורת - ועל הדרך קונה גם את נשמותיהם", כתב רוזנטל באותו מאמר, שעורר תגובות נזעמות רבות. אחת מהן, מאת מי שכיהן אז כסגן עורך העיתון, שי גולדן, תקפה את רוזנטל אישית. "כשהקרנפים מאשימים אחרים בהתקרנפות, זה סימן שהקרן מסתירה להם את פרצופם שלהם", כתב גולדן.
"בפרספקטיבה, ברור מי צודק", העיר רוזנטל.

תאריך:  20/02/2014   |   עודכן:  20/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יצחק דנון
יזהר גפני טוען כי בן דודו, הכתב הכלכלי בעבר צפריר בשן, מפעיל עליו לחץ פסול לקבלת זכויות במיזם אותו המציא של אופני קרטון
יפעת גדות
יריד שבועי של עתיקות, וינטג', אספנות ויד שנייה    במדרחוב של שכונת אבן-ישראל הציורית    דוכן שוק אורגני גדוש כל טוב, שיציע למכירה את תוצרת הגינה האורגנית של "ארקדיה" - במקום יימכרו גם פירות וירקות עונתיים, עשבי תיבול, שמני זית מתובלים, גבינות תוצרת בית, ריבות ולחמים מיוחדים
יפעת גדות
מועצת העיר הטיסבורג נקטה בצעד אמיץ וחשוב שעומד בשורה אחת עם הדרך שהמדינה הולכת לקראתה - ההכרה כי אנשי קהילת הלהט"ב מקבלים ויקבלו יחס שווה תחת החוק
עופר וולפסון
סוכני האוניות מקבלים משוב מיידי, באמצעות מחשב או סמארטפון, לגבי השירותים שניתנו לכל אונייה הפוקדת את הנמל
יפעת גדות
החורף היבש שיבש את דעתם של הנחשים והמכרסמים שהחלו יוצאים ממרבצם מוקדם מן הצפוי    במועצה המקומית בית אריה החליטו לשכן תושבים חדשים לטיפול בנחשים ובמזיקים    20 קנים של תנשמות ובזים הוצבו מסביב ליישוב
רשימות נוספות
האויב שבפנים  /  אורן פרסיקו
בונים גשרים  /  אורן פרסיקו
גורם רלוונטי  /  אורן פרסיקו
מאון ועד אוף  /  רפי מן
חיים של משמעות  /  אורן פרסיקו
הקיץ חלף, האהבה נשארת  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il