X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מדוע תיאורי השחיתות הפוליטית בטוריו של אלדד יניב ב"וואלה" אינם זוכים לטיפול עיתונאי באף כלי תקשורת? הפנינו את השאלה למערכות החדשות
▪  ▪  ▪
אלדד יניב [צילום: פלאש 90]

"הטורים של אלדד יניב ב'וואלה' - מדהים שזה עובר בשקט", הייתה הכותרת לפוסט קצר שפירסם בחודש שעבר עיתונאי ערוץ 10 רביב דרוקר. דרוקר העלה תהייה: כיצד ייתכן שרצף הגילויים החושפניים שכלולים בטורים שמפרסם אלדד יניב באתר "וואלה" מאז דצמבר האחרון אינו מניב ידיעות המשך?
הטורים של יניב, שמתבססים על חוויותיו האישיות כעורך-דין ויועץ אישי של פוליטיקאים ישראלים, כוללים גילויים מגוונים. החל מרכילות (לדבריו, איש העסקים האוסטרי מרטין שלאף ליווה שרים בממשלה לביקורים בבתי-זונות בווינה), דרך התנהלות שלכל הפחות ראויה לבדיקה (לטענתו, אביגדור ליברמן ובנימין בן-אליעזר קיבלו שירותים משפטיים מיניב בחינם ובו בזמן העבירו למשרדו לקוחות גדולים שהיו בהשפעתם), ועד להאשמות אישיות קשות (יניב טוען כי אהוד ברק יזם חקירת שווא נגד אמנון ליפקין-שחק כדי לפגוע בסיכוייו בבחירות).
כמה מהסיפורים פורסמו בעבר, הן על-ידי יניב ישירות, ברשתות החברתיות ובסרטונים שהכין במסגרת תעמולת הבחירות לכנסת של מפלגתו ארץ-חדשה, והן בראיונות שהעניק לתקשורת, ובראשם הראיון שהעניק לגידי וייץ ופורסם בהארץ לפני כשנתיים. עם זאת, בטוריו החדשים שבאתר "וואלה" מוסיף יניב פרטים על טענות שהעלה בעבר ומעלה טענות חדשות, שטרם השמיע.
"אני חשבתי שאני מכיר אותו, יודע מה עשה", העיד דרוקר על יניב בפוסט שפירסם. "טעיתי בענק. בינתיים הוא כתב שישה טורים ולא הכרתי את הרוב המכריע של הסיפורים. מדהים". אחד הסיפורים החדשים של יניב, אגב, הוא על ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, שהצליח לשים ידו על מסמך שנוגע לחברת טאורוס של אהוד ברק, מסמך שהתגלגל לידיו של דרוקר.
דומה שאין עיתונאי בישראל שציפה לראות ידיעות המשך לגילויים של יניב בידיעות אחרונות או ynet, שני כלי התקשורת המזוהים ביותר עם הפוליטיקאים שמוזכרים בטוריו של יניב, ושיניב תקף בחריפות את המו"ל שלהם ארנון מוזס - אולם מדוע כלי תקשורת אחרים אינם מפרסמים דיווחים חדשותיים בעקבות החשיפות ב"וואלה"? האם חשש מתביעת דיבה מנחה אותם? עד כה, לא ידוע על איום שכזה בעקבות פרסומיו של יניב. האם אינם מייחסים אמינות לעדויות של יניב? האם העורכים חושבים שהחומרים של יניב פשוט לא חשובים ולא מעניינים?
ישראל היום, למשל, שאינו בוחל בידיעות המשך כשמושאי הביקורת הקבועים שלו סופגים פרסומים שליליים מכלי תקשורת אחרים, יכול היה לרוות נחת מטוריו של יניב. אחד מהם אף קיבל את הכותרת: "הסיפור האמיתי: מי גנב לנתניהו את השלטון?". בכל זאת, עד היום לא פורסמה בחינמון ידיעה אחת בעקבות טוריו של יניב.
"דה-מרקר" והארץ העניקו בעבר פתחון פה נרחב יחסית ליניב, אך גם הם נמנעים עד כה מלדווח על גילוייו החדשים. מעריב תחת שלמה בן-צבי הפך לעיתון עצמאי יותר, שמדווח פעמים רבות על סמך פרסומים בכלי תקשורת אחרים, אך גם הוא בינתיים שותק לנוכח הטענות הקשות של יניב. כמוהו גם "כלכליסט", "גלובס", חדשות ערוץ 2 ומהדורות החדשות בערוץ 1 וקול-ישראל.
גם בחברת החדשות של ערוץ 10, ביתו המקצועי של דרוקר, טרם פירסמו ידיעה בעקבות הטורים של יניב, וגם לא בתוכנית התחקירים "המקור" בהובלתו. בתגובה לפניית "העין השביעית" מסרו גורמים בחברת החדשות של ערוץ 10 כי "חלקים מן הטורים אכן מעלים שאלות מטרידות ששוות בדיקה עיתונאית". תוספת, 20.2.14: רביב דרוקר מציין כי מערכת "המקור" הציעה ליניב להתארח בתוכנית, להציג את סיפוריו, להשיב על שאלות ולספק הוכחות לטענותיו, אך הוא בינתיים העדיף שלא לעשות כן.
עורך הארץ אלוף בן היה העורך היחיד שהסכים להשיב בשמו לפניית "העין השביעית" בנוגע לטורים של יניב. בן הזכיר את הראיון המקיף שערך וייץ עם יניב והוסיף כי במערכת יעיינו שוב בטורים החדשים. נראה, אם כך, שיניב ייאלץ להמתין עוד זמן ממושך בטרם יינתן הד לפרסומיו, אם בכלל.
"אני לא רוצה להיכנס לנעליים של אחרים", אומר ינון מגל, עורך "וואלה", בתשובה לשאלה מדוע לדעתו אין ידיעות המשך לטורים של יניב. "אני מאמין שבסופו של דבר, ככל שהעדויות יימשכו יהיה קשה להתעלם מהעוצמה של הדברים". בינתיים, גם באתר "וואלה" מסתפקים בפרסום הטורים כפי שהם, ולא מלווים אותם בידיעות חדשותיות. מגל אומר כי הוקדשה לכך מחשבה, ואפשר שבעתיד יפרסם האתר ידיעת המשך לאחד הטורים, ככל שיימצא ראוי.
בתשובה לפניית "העין השביעית" נמסרה מרשות השידור תגובה כללית, בזו הלשון: "שיקולי העריכה של עיתונאי רשות השידור בידיהם. כמו-כן, במקרה הזה מנכ"ל רשות השידור, המשמש העורך הראשי, מנחה וקובע במידת הצורך. הכל על-פי כללי מסמך נקדי ושיקול דעתו המקצועי".
ב"דה-מרקר", "גלובס", ישראל היום, מעריב וחדשות ערוץ 2 העדיפו שלא למסור תגובה. מידיעות אחרונות ואתר ynet לא נתבקשה תגובה.

תאריך:  21/02/2014   |   עודכן:  21/02/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נא לא להפריע
תגובות  [ 11 ] מוצגות  [ 11 ]  כתוב תגובה 
1
למה אתם לא מרימים את הכפפה?
ישמעאל   |  21/02/14 08:59
 
- שרה תהרוג אותו.
בבון זה קוף.  |  21/02/14 11:12
2
מדוע תיאורי השלום החזירי והגזע
ד"ר רון בריימן  |  21/02/14 11:09
 
- שאלה רטורית.מי שרוצה לדעת יודע
מגבוה שולטים בכל.  |  21/02/14 12:08
3
זה מזכיר לי:
YOSS  |  21/02/14 11:45
4
הם מ פ ח ד י ם
אליהו חיים  |  21/02/14 11:52
 
- eldad and brother
jgh  |  22/02/14 08:48
5
מידיעות וynet לא נתבקשה תגובה!
ענק  |  21/02/14 11:59
6
יניב שינאה
כהן צדק  |  21/02/14 13:31
7
לא מפרסמים,כי לא מאמינים ליניב ל"ת
המושחת  |  21/02/14 13:33
8
ישראל-מדינת כל מושחתיה-לכן שקט
מיכל מירושלים  |  21/02/14 14:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הדוברת האישית של דנינו: ההודעה על אי-זימון התקשורת נמסרה על-ידי "גורמים שבחרו להציג מצג שווא, שלפיו המפכ"ל אינו מעוניין בנוכחות התקשורת"
איציק וולף
סטודנט מוסלמי העובד באגודת הסטודנטים פנה אל האגודה וביקש שתפעל להקצאת חדר תפילה עבור המוסלמים    הנהלת האוניברסיטה נענתה לבקשה    יו"ר אגודת הסטודנטים: הכבוד לכל הדתות ולחופש הפולחן הוא קריטי
איציק וולף
לנוכח עשרות ההרוגים במהומות בקייב פרסמו שרי החוץ של האיחוד האירופי הודעה כי מדינות האיחוד יטילו על בכירים אוקראינים עיצומים הכוללים הקפאת נכסים ושלילת ויזות    אשטון: האחריות המרכזית - של הנשיא ינוקוביץ'
עידן יוסף
סגני שרים וחברי כנסת ממפלגות הימין חתמו על מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו בו נכתב: "אנו מתנגדים בתוקף להקפאה, לרבות הקפאה מחוץ לגושים, ונראה בהתחייבות ישראלית כזו משום שבירת כלים"
מחלקה ראשונה
הקשרים נותקו לפני יותר משנתיים בעקבות הסתערות סטודנטים אירנים על השגרירות האנגלית בטהרן
רשימות נוספות
לא צריך להגיד בשביל להבין  /  אורן פרסיקו
האויב שבפנים  /  אורן פרסיקו
בונים גשרים  /  אורן פרסיקו
מאון ועד אוף  /  רפי מן
חיים של משמעות  /  אורן פרסיקו
הקיץ חלף, האהבה נשארת  /  אורן פרסיקו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il