X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים מבטיח גם לקצץ בתעריפים: "החברה תתייעל בצורה משמעותית על-ידי צמצום מאסיבי של מספר העובדים בחברה, ואנחנו נביא לביטול ההטבות שניתנות זה שנים ארוכות לעובדים בחברה"
▪  ▪  ▪
שלום. מבטיח שינוי דרמטי [צילום: יוסי זליגר]

הרפורמה במשק החשמל לא תהיה שלמה ללא הוזלת תעריפי החשמל כך אמר היום שר התשתיות הלאומיות האנרגיה והמים סילבן שלום.
דבריו של שלום מנוגדים להצעות שהועלו בין היתר על-ידי חברת החשמל להעלות את התעריפים כדי לממן את עלויות הרפורמה המוערכות בלמלעה מ-6 מיליארד שקל.
בדברו בפני באי הוועידה הלאומית לאנרגיה של המכון הישראלי לאנרגיה וסביבה אמר השר שלום כי סיכם עם שר האוצר יאיר לפיד על הקמת וועדה לרפורמה במשק המים שתביא להוזלת תעריפי המים. הוועדה תוקם לאחר שוועדת יוגב לרפורמה בחברת החשמל ובמשק החשמל תגיש לו ולשר האוצר את המלצותיה בשבוע הבא.
בהתייחסו להמלצות הוועדה אמר שלום כי "תמיד ידענו שצריך לעשות רפורמה ושינוי דרמטי בחברת החשמל, לכן סיכמתי עם שר האוצר להקים וועדה לבחינת רפורמה לחברת החשמל וביקשתי מאורי יוגב לעמוד בראש ועדה כזו. יצאנו לדרך באוגוסט והנה אנחנו קרובים לקבל את המסקנות הסופיות שאמורות להוביל שינוי דרמטי בעלויות החשמל. החברה תתייעל בצורה משמעותית על-ידי צמצום מאסיבי של מספר העובדים בחברה, ואנחנו נביא לביטול ההטבות שניתנות זה שנים ארוכות לעובדים בחברה. נביא לשינוי מבנה ההון בחברה ולהנפקת החברה, כאשר ניהול המערכת עובר לידיים עצמאיות וכל חברה תפעל על-פי מודל סחר עצמאי".
שלום הוסיף כי "אנחנו חושבים שיש צורך לבחון במהלך הזה להוזיל את תעריפי החשמל. המהלך הזה לא יהיה שלם בלי להוזיל את התעריפים. כאשר אנחנו מוזילים את עלויות האנרגיה ואת עלויות החשמל המהלך הבא במיידי הוא הוזלת תעריפי המים. כבר סיכמתי עם שר האוצר שמיד לאחר שתסתיים עבודת הוועדה לרפורמה במשק החשמל נודיע על הקמת וועדה חדשה לרפורמה במשק המים כדי לעשות את אותו מהלך דרמטי של הוזלת תעריפי המים. יש לנו מזל גדול שיש לנו מים - זו השנה השחונה ביותר שהייתה אי-פעם ואף אחד לא מרגיש את זה. הלכנו למהלך צופה למרחוק של התפלה וכולם זוכרים את הניסיונות הבלתי נלאים לחייב אותנו לייבא מים מטורקיה והייתה לי הזכות כשר אוצר לסרב למהלך העיוועים הזה וללכת על התפלת מים".
בהתייחסו לסוגיית ייצוא הגז אמר שלום כי ישראל תקדם הנחת צינור נוסף צפוני לאספקת גז לירדן, בנוסף לצינור הדרומי המוקם ממפעלי ים המלח למפעלים הירדנים בצדו השני של הים. שלום הוסיף כי "אנחנו פועלים בצורה אסטרטגית עם קפריסין, יון, ואיטליה כדי לייצר ברית. נשנה בצורה דרמטית את חברת החשמל ונוזיל את תעריפי המים שבסופו של דבר אני משוכנע שתהיה לנו כלכלה בריאה יותר ותחרותית יותר עם האנרגיה כתחום מוביל".
בהתייחסו למשקלה של האנרגיה בזירה הבינלאומית אמר שלום "אנחנו רואים את המאבק בין רוסיה לאוקראינה - הרבה אנשים רואים בזה סוג של אמפריאליזם רצון לשלוט בשטח נוסף אבל רבותיי נושא האנרגיה הוא הנושא המרכזי, הראשוני שבו מתחיל ונגמר הכול. רבע מכמות הגז של אירופה מגיע מגזפרום הרוסית וצינור הגז שנמתח מרוסיה לאירופה עובר דרך אוקראינה ולכן יש לו חשיבות רבה מאד. אותו דבר קורה אצלנו בחצר האחורית שלנו האם רוסיה רוצה שלאירן תהיה פצצה גרעינית? בוודאי שלא. אבל הם וסין יודעים שאם יהיו סנקציות קשות על אירן המשטר באירן ייפול ואם המשטר האירני ייפול גם המשטר בסוריה ייפול והחיזבאללה ייפול וכל המזרח התיכון עובר לידיה של ארה"ב ומה זה המזרח התיכון? המקום שבו עתודות הנפט של העולם כולו".
יוגב: מאוד כדאי למשק
"כל רפורמה עולה משהו, וזה כמה עולה להשיג את הסכמת אותו ועד חזק ואותם עובדים חזקים לשינוי הגדול שבסופו של דבר יפגע מאוד במקומם ובכוחם המונופוליסטי", כך אמר היום אורי יוגב מנהל רשות החברות הממשלתיות אורי יוגב העומד בראש הוועדה לרפורמה בחברת החשמל ובמשק החשמל.
יוגב, שהשתתף בוועידה הלאומית לאנרגיה של המכון לאנרגיה וסביבה, נשאל כמה תעלה הרפורמה אמר "רצים כל מיני מספרים אבל החשבון הוא די פשוט. יש כאן מהלך התייעלות שהוא גדול יותר ממה שנעשה אי-פעם בחברה ממשלתית. החלק השני שהוא יותר משמעותי זה הסכום שמקבלים העובדים שנשארים באותה חברה שהיא יותר קטנה שמסכימים גם לשינויים בתרבות הארגונית כמו זכות הוטו וגם מסכימים להכנסת השינויים במשק החשמל והייצור הפרטי".
"נכון שהנורמה מאוד בעיייתי, אבל בגללה עשרות שנים לא עשו כלום. אם היה אפשר לעשות רפורמה בלי מו"מ עם ועד - עדיף, אבל לא לעשות - המחיר שלו הרבה יותר יקר. בסופו של יום צריך לעשות חשבון למשק האם זה כדאי - וזה מאוד כדאי ושאלה ציבורית כמה לתת לעובדים הכי חזקים למשק. אבל משהו נצטרך לתת ונשתדל לעשות את זה בפנסיה כי המשכורות שלהם מאוד גבוהות".
מנכ"לית משרד התשתיות הלאומיות, האנרגיה והמים, אורנה הוזמן-בכור, אמרה כי "משק האנרגיה סובל מעודף רגולציה אשר משתק את היכולת לפתח אותו. לא ייתכן שהנחת צינור גז טבעי, נמשכת כל כך הרבה זמן ולא הגיוני שהקמת תחנת כח, לוקחת למעלה מעשור".
הוזמן-בכור הוסיפה כי "החלטה על הנחת צינור להובלת הגז הטבעי, הקמת מתקן קבלה, סוגיית הייצוא, רפורמה בחשמל ואופייה, תחנה D, כמויות התפלה - החלטות כאלה, שהן כבדות משקל, חשובות ומשמעותיות למשק הישראלי - נמשכות זמן רב מדי. וכך, בגלל כל מיני גורמים: ריבוי ידיים שבוחשות, משפטיזציה של הרגולציה, אנשים שרוצים להטביע את חותמם, מעורבות של בתי משפט, והתנהלות של חלק מהשחקנים בענף - התוצאה היא: תהליכים מתארכים, נמשכים ונמרחים - ונגרמת פגיעה במשק החשוב כל כך, משק האנרגיה והמים. וכשאני אומרת שהתוצאה לא טובה, אני מתכוונת שהיא לא טובה לאף גורם. אני בטוחה שניתן לקצר את התהליכים בצורה משמעותית ואני אפעל לשם כך".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  03/03/2014   |   עודכן:  03/03/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלום: נבטל ההטבות לעובדי חברת חשמל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
סילבן=בלה! בלה! בלה! מבינים?? ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  3/03/14 19:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות כינוסים - ועידות
אלעזר לוין
"התושבים משלמים 600 מיליון שקל, ומקבלים יותר שירותים"    תמריץ לעירייה לאשר בניית מיליארד מ"ר נוספים של עסקים    "אונסק"ו דפק את תל אביב ואינו מאפשר בנייה לגובה"
אלעזר לוין
"ייבנו 100 אלף מ"ר בשנה, וזה מה שדרוש לשוק"    "חברתנו בונה 170 אלף מ"ר משרדים, ומכרנו 155 אלף"    "רכישה עדיפה על שכירות"    יזמים אחרים צופים ירידה במחירי משרדים    שגראוי: עודף קניונים, יהיו "פילים לבנים" במשרדים
עידן יוסף
השר לביטחון פנים אומר כי הורה להחרים כל מה שנחשד כסם פיצוצייה    "עד היום איש לא בא לתחנת משטרה לדרוש את מה שהוחרם"    כ-40,000 בקבוקי משקה אלכוהולי נתפסו והושמדו בשנה האחרונה - רובם של ילדים ונוער
עידן יוסף
שרנסקי דורש יותר "ידידותיות" בגיור: "להערכתי עשרות אלפים מצאצאי אנוסי ספרד מעוניינים להצטרף לעם היהודי וחלקם אף לעלות לארץ"
עידן יוסף
במגזר הערבי אחוז הילדים השותקים מגיע ל-95%    20% מהילדים שדיווחו חזרו בהם מההאשמות    השופטת ארבל: "חייבים לשבור את קשר השתיקה מסביב לתופעה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il