X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
יישום חוקי מדינת ישראל לא מנע ייבוש ההתנחלויות, הפקרת הביטחון בהן, הינתקות ואכלוס בלתי חוקי אבל העתיד - ורוד.
▪  ▪  ▪

אנו חיים במדינה המתיימרת להיות מדינה דמוקרטית, והדמוקרטיה ניכרת בה במערכת חוקים מתקדמת כבמתקדמות שבמדינות המערב. אלא שהבחינה האם המדינה היא דמוקרטית או שאינה כזו – נבחנת לא רק על-פי חוקיה, אלא גם על-פי כל מה שמעבר לחוק, מבחינת ההמשך מהחוק הכתוב והלאה, לכיוון הפסיקה ולכיוון האכיפה.
אפשר לנהל מדינה בלתי דמוקרטית על-פי חוקים שוויוניים, וזה מה שנעשה במדינת ישראל הלכה למעשה. לכאורה, אין חוק נפרד החל על המתנחלים ומפלה אותם לרעה. למעשה, יש חוק למתנחלים בלבד, תוך פגיעה בזכויותיהם ואפלייתם לרעה.
זה התחיל ב"ייבוש ההתנחלויות" בגלל סיבות אידיאולוגיות של ממשלות השמאל הקיצוני, המשיך בהפקרה ביטחונית של היישובים בהתנחלויות באמצעות נסיגת כוחות צה"ל מאזורי התיישבות ותכנון מערכת כבישים תחת סיכון, ונגמר בעקירת יישובים פורחים ומשגשגים בגוש קטיף ללא שום אילוץ, ללא שום עילה, ללא שום היגיון ומבלי שתהיה למהלך זה אלטרנטיבה – לא בתפישת השטח המפונה בכוח זרוע השמאל הקיצוני על-ידי התיישבות חלופית של ערבים, ולא בהעברתם של המפונים ליישובים חלופיים סבירים וחוקיים.
וההינתקות, גולת הכותרת של "חוק למתנחלים", היא גם מהווה פתיחה חדשה לסדרת אפליה מקלקלת נגד חובשי הכיפות הסרוגות ומשפחותיהם – בכך שהוקצבו לעקורים מבני מגורים בלתי חוקיים בעליל, הבנויים בניגוד לחוק התכנון והבנייה ותקנותיו, בכך שהותוותה להם דרך מילוט אל "מיגון" בלתי חוקי בתוך צינורות ביוב – מיגון מפוברק, זול, מביש ופוגע.
להבהיר, "מיגון צינורות הביוב" הוא לא רק שאינו מהווה כלל שום מיגון, אלא גם מקשה על השהות בתוך הצינור נטול הרצפה, במיוחד לילדים ולקשישים.
לא היה עולה על הדעת ולא היה אפשרי ליישום – להתייחס בצורה כזו אל אוכלוסיות אחרות במדינה, כגון – לייבש את היישובים בגוש דן, או לשווק בתי מגורים ללא מרחבים מוגנים באשקלון ובאשדוד – דבר שהיה מתבטל בעודו באיבו עם הגשת הבקשות להיתר בנייה שהיו, כמובן, נפסלות, ולא דווח על הצבת צינורות ביוב בקוטר פנימי פחות מגובהו של אדם – כ"מיגון" בהרצליה או בנתניה.
מצד שני, דבר שבא לידי המחשה בעיקר בתקופת לחימה, אותו נוער הנפגע מהחוק כאמור – ממלא את השורות בצה"ל ביחידות מובחרות ומגן בחירוף נפש ובמודעות גבוהה על המדינה.
העתיד והתקווה
מבחינה דמוגראפית-פנימית, צפוי כי לא רק ביחידות ההתנדבותיות בצה"ל, אלא גם בשאר המגזרים הציבוריים, כולל בתי המשפט, הכנסת, האקדמיה והממשלה, יאיישו אלה הנפגעים בהווה – את התפקידים והמינויים הבכירים כבר בשנים הקרובות ובכמות ההולכת וגדלה בגידול גיאומטרי, ובכך טמונה התקווה לשינוי המיוחל, שמהותו – איזון.
(במאמר מוסגר – בניגוד לעיתונאי אורי אורבך, שבקרוב יהיה ככל הנראה ח"כ - אינני קורא כלל לבחירי הנוער להיטמע בתקשורת, וזאת מאחר ואני רואה בתקשורת הישראלית מפלגת שמאל קיצוני לכל דבר ועניין, ואין לחבור אליה ללא רקע אידיאולוגי מתאים).

תאריך:  13/01/2009   |   עודכן:  13/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק למתנחלים
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
חוק למתנחלים
אגצ  |  13/01/09 17:13
2
המתנחלים הם מפירי חוק סידרתיים
גבי קריצר  |  13/01/09 19:34
 
- אולי תביא דוגמאות להאשמותיך?
מתעניין מאוד  |  13/01/09 20:16
 
- גבי עבר שטיפת מוח. תחסוך מילים ל"ת
מומחה לשמאלנים  |  13/01/09 21:23
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר הארי מנדלבאום
הבעיה האמיתית בפניה ניצבים הערבים ה"פלשתינים" כיום איננה העדר "מולדת"    שורש הבעיה, וכן התסכול הנובע ממנה, נעוצים בעובדה שהמדינות שמהן יצאו אינן מסכימות לקבלם בחזרה    בתסכולם ובייאושם הם חשים כי תקוותם היחידה היא לנסות ולגנוב מדינה לעצמם
רות פורסטר
אילו הייתם דואגים למימוש זכויות ערביי ישראל בהשכלה, תרבות, ספורט ואיכות חייהם, הייתם זוכים להערכה. במקום זאת, העדפתם לירוק לבאר ממנה אתם שותים
ראובן לייב
בהבדל ממערכות קודמות, שום מפלגה לא יכולה להבטיח הפעם לבוחריה הרים וגבעות. אפילו העיתונות, שמשגשגת בימים שכאלו, נאלצת להדק עכשיו את החגורה. הנה מה שעשו לכולנו המיתון והמלחמה
אופיר פלק
הציבור יזכור את המעטפות, המכרזים, העטים והבתים    בסוף העם יבחר - כי ככה זה בדמוקרטיה
עו"ד טל קדש
הימורים יכולים למכר ועל כן החוק מגבילן    המחוקק מאפשר לחברות מסחריות לקיים הגרלות    לאור תכליתן הציבורית של עמותות, מדוע לא תתאפשר גם להן עריכת הגרלות כמשאב כספי?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il