X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בצל המיתון מתנהגת עיר התיירות הדרומית שלנו כבת יענה אל מול שגשוגה של עיר התיירות שבדרום חצי האי סיני. עד מתי?
▪  ▪  ▪
[צילום: עומר שיקלר]

כבר שנים ששארם א-שייך ירדה ממפת התיירות שלנו. הפיגועים החוזרים ונשנים בה מצד ארגוני הטרור הניפו את גרזן הכורת על התיירים הישראלים שנהגו בעבר לפקוד אותה בהמוניהם. מסתבר שהאזהרות מצד המטה ללוחמה בטרור עשו את שלהן ושארם הפכה ל"יוק" עבור התייר הישראלי המצוי.
ובכל זאת, שארם ממשיכה לשגשג. 160 בתי המלון שלה מלאים עד אפס מקום. אין זאת כי אם המוני התיירים האירופאים, המציפים אותה חדשות לבקרים, אינם מודאגים יתר על המידה משרשרת הפיגועים הקטלניים שאירעו בה במרוצת השנים האחרונות, ושמאחוריהם עמד, ככל הנראה, ארגון "אל-קאעידה".
האמת ניתנת להיאמר, כי מעולם לא הייתה לשארם עדנה כפי שיש לה בעצם הימים האלה. בשדה התעופה הבינלאומי שלה נוחת מדי שלוש דקות מטוס עמוס בתיירי החורף של אירופה, הכמהים אחר שמש וים. שארם מציעה להם חופים אטרקטיביים, עם אתרי-צלילה מרהיבים, שלווה ורוגע מאין כמותם, נופש ובידור לשמו מסביב לשעון, בתי-מלון מקסימים, המשתרעים על שטחים נרחבים, חדרים מרווחים וקולינריה שלא מהעולם הזה.
עם יד על הלב, כתבה זו לא נועדה לעשות "לובי" לשארם. כל מטרתה היא לשמש אות-אזעקה, של הרגע האחרון, לעיר אילת שלאחר החגים. בעונתה המתה העכשווית, בימי המיתון ההולך ומחריף, חושב עם ישראל פעמיים אם כדאי לו לבזבז את כספו במלונותיה היקרים, שאינם מוכנים להנמיך קומה. מתי, בשם האלוהים, תלמד, סוף סוף, אילת את הלקח הנדרש? והרי בשל השיממון התיירותי הפוקד אותה, כבר מצמצמים בתי המלון שלה את כוח האדם שלהם, ואפילו תקוותם האחרונה - הנופשונים של ועדי העובדים - כמעט נגוזה.
תחרות קשה
עד לפני מספר שנים עדיין נהרו לשארם המוני ישראלים, שלא היו מוכנים לוותר על אתרי הצלילה המרהיבים שלה, על השלווה, הרוגע והאטרקציות הרבות. מאז הפיגועים, שהיו גם מנת-חלקם של הנופשים הישראלים, הדירו אלה את רגליהם ממנה. אבל, העובדה ששארם הפכה ליעד טרוריסטי עבור אל-קאעידה ואירגוני-טרור מוסלמיים, כנראה שאינה עושה רושם על התיירים האירופאים. שארם מלאה בימים אלה, עד אפס מקום, בתיירים - רבים מהם רוסים מאצולת הממון, ובהם גם אוליגרכים לא מעטים, המשאירים בה את מיטב כספם. גם התיירים מארצות מרכז ומערב-אירופה אינם מדירים את רגליהם ממנה וממלאים את קופת התיירות המצרית בכסף רב.
ובעצם, למה לא? שארם מציעה תעריפים זולים ב-50 אחוז מאלה הנהוגים באילת, עם חדרים מרווחים, גדולים פי כמה מאלה של העיר הדרומית שלנו, עם שירות אדיב, שאין למעלה הימנו, כאשר עבור בקשיש קטן מוכן כל מלצר לצאת מגדרו ולהביא לנופש את כל שאוותה נפשו. ויש גם בשארם שפע קולינרי, באיכות מעולה; בידור של אלף לילה ולילה, עם גמלים וריקודי בטן מסביב לשעון. כל אלה מפתים את התיירים האירופאים לעבור מאילת היקרה לשארם הזולה. כל כך.
אם לא תשכיל אילת לקרוא את המפה אפילו בשעת השין הזאת שמתרגשת עליה, היא תיוותר, מהר מאוד כעיר רפאים לתיירות. אחרי ככלות הכל, מלבד שארם שנושפת כל כך חזק בעורפה, ישנן גם עקבה וטאבה המאיימות עליה.

תאריך:  16/01/2009   |   עודכן:  16/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
צבי גיל
סקירה היסטורית על מפלגות, מדינאים ופוליטיקה בכלל    ועוד, מיהו אותו מנהיג שיוכל לנהל את מדינת ישראל בבחירות לכנסת ה-18
איתן גנור
אבסורד הוא שהאנגלים, הטובעים בשיטפונות, צריכים ללמד אותנו הישראלים מה לעשות כשחסר מים
אביתר בן-צדף
עוד על תקשורת וטרור    בטרור לוחמים נגד אויבי האנושות - כמו במלחמה בשודדי-הים (פיראטים)    סיקור הטרור מאדיר את אימתו    המטרה האסטרטגית של חמאס הינה הכחדת ישראל    כעת תיעל אותנו חמאס למלחמה, שתהיה נוחה לו, ותפגע בלגיטימיות של מדינת ישראל, תחריף את השסע הפנימי בה, ותפרום את המרקם היהודי-ערבי    מאמר עשירי בסדרה
ד"ר אברהם בן-עזרא
שש אימהות לא שינו דבר אצל קלינטון. זה לא כמו השינוי הגורלי שעשו ארבע האימהות אצל ברק, דבר שגרם או לפחות תרם לבריחה מלבנון
ד"ר יובל ברנדשטטר
צה"ל יורה כבר 60 שנה לעבר מקורות הירי, ולעולם לא משתק אותם. ככלל, ככל שמקורות הירי מסוכנים יותר כך הזהירות בכבודם - שלא לדבר על ההתרפסות בפניהם - גדולה יותר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il