X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הארגון הקיצוני ISIL ממשיך להשתלט על ערים בעירק המדינה לקראת הכרזה על מצב חרום השתלטות על אזורי הנפט הנרחבים תביא לפגיעה במחירי הנפט בעולם כולו
▪  ▪  ▪
פליטים נמלטים ממוסול לאחר כיבושה [צילום: AP]

הארגון הסוני הקיצוני ISIL (המדינה האיסלאמית של עירק והלבנט) סיים (יום ג', 10.6.14) את השתלטותו על העיר מוסול שבצפון המדינה. בעקבות מהלך זה, עתיד ראש-ממשלת עירק נורי אל-מאלכי להכריז על מצב חרום לאומי.
הקרבות בין כוחות הביטחון העירקים לבין ארגון ISIL על השליטה בעיר מוסול, החלה כבר שבוע שעבר. ביום שישי האחרון, נראה כי כוחות הביטחון הצליחו לשחרר 90% משטחי העיר.
קצין צבא בכיר דיווח אתמול לרויטרס כי הקרב הוכרע לטובת ארגון ISIL כבר אתמול בבוקר, לאחר שכוחות משטרה וצבא ברחו מהעיר שנמצאת כעת בשליטה מלאה של הארגון. קצין אחר אמר כי היתרון של הארגון נובע מיכולתו לבצע קרבות רחוב, דבר שהצבא לא יודע לעשות.
ההתנהלות הצבאית של ארגון ISIL היא בשיטת "פגע וברח". הארגון תוקף עיר, כובש אותה ואז נסוג. דבר זה משפיל את כוחות הביטחון העירקים, מאפשר לאנשי הארגון להיטמע בקרב האוכלוסייה המקומית (בעיקר בקרב אוהדי הארגון) ולהביא לבסוף למרידה בממשלה. מעל הכל, הדבר מביא לירידה באמון של האזרחים בכוחות הביטחון, דבר שמביא אזרחים לשיתוף-פעולה עם הארגון, ולכוחות הביטחון לעזוב את עמדותיהם ותפקידיהם ולברוח.
בנאום שנשא, קורא ראש-הממשלה מאלכי לקהילה הבינלאומית לתמוך במדינתו במלחמתה נגד הטרוריסטים. בנוסף, דווח כי ההצבעה בפרלמנט העירקי על הכרזת מצב חרום במדינה תיערך ביום חמישי הקרוב.
לפי דיווחי משטרה בעירק, ארגון ISIL המשיך כבר למטרתו הבא, מחוז כירכוכ. המשותף למוסול ולמחוז כירכוכ, הן כמויות הפנט העצומות שיש בכל אחד מהמקומות. השתלטות על אזורי הנפט הנרחבים תביא לפגיעה קשה בכלכלת עירק, ובמחירי הנפט בעולם כולו.
ארגון ISIL הוקם בשנת 2003 ונחשב בתחילת דרכו כזרוע של אל-קאעידה בעירק (Al-Qaeda in Iraq - AQI). לאור קיצוניותו הרבה, בפברואר 2014 הסיר מפקד אל-קאעידה איימן אל-זוואהירי, את אחריותו מהארגון, וכעת הוא פועל כפלג עצמאי.
הארגון הינו ארגון הטרור הגדול והחזק ביותר בעירק, ופועל כיום גם בסוריה, ונלחם נגד כל מי שלא מסכים עם דרכו - משטר אסד וכוחות אופוזיציה כאחד.

תאריך:  11/06/2014   |   עודכן:  11/06/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגון סוני קיצוני השתלט על העיר מוסול
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאחל הצלחה לשני הצדדים
מקס פאואר  |  11/06/14 11:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
עמוס גלבוע
ההבדל בין השניים הוא תהומי. בסוריה הבחירות הן בגדר בדיחה, ובכל מקרה הן לא בסוריה המדינה אלא בסוריה שבשליטת בשאר אסד. "סוריה" היא המודל למדינה מלאכותית, ולמדינות ערביות אחרות שעברו את מה שנקרא בטעות "האביב הערבי". מצרים היא היוצאת מן הכלל, כי בה תמיד היה שלטון מרכזי חזק ומרכיב לאומי. היא לא מלאכותית
עופר וולפסון
הדגישו בשיחה עם נשיא מצרים הנבחר את מחויבותה של ישראל לשמירה על הסכמי השלום עם מצרים    מגעים לנציגות ישראלית בטקס ההשבעה, לאחר שבתחילה נמנעו המצרים מלהזמין את ישראל לטקס
נמרוד לירם
האם נאום בלייר הוא סנונית המבשרת את בוא האביב?
מנשה שאול
שלטונות אירן עצרו שלושה צעירים ושלוש צעירות ללא כיסוי ראש באשמת פגיעה במוסר, משום שרקדו על גגות הבתים בטהרן וברחובותיה ושרו את שירו הידוע "Happy" של זמר הפופ האמריקני פארל וויליאמס המביא מסר של אושר ותקווה ובקריאתו לשלום וידידות
יורם שוייצר, יואל גוז'נסקי ונעה קציר
ארגוני ג'יהאד עולמי מתבססים על הניסיון הקרבי שצברו בסוריה    ארגוני ביטחון מערביים התריעו מפני הסכנה שבשובם של מוסלמים לארצותיהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il