X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שחרור מחבלים לא יפר כעת את מאזן הביטחון, וזאת לאחר שהחמאס הוכה לעומת זאת השבת שליט תחזק את ערך הערבות ההדדית ומכאן- את הביטחון
▪  ▪  ▪
כל ישראל ערבים זה לזה

גלעד שליט נפל בשבי בזמן שירותו הצבאי. שירותו של גלעד היה בשליחות המדינה אשר שלחה אותו, כפי שהיא שלחה את כל חבריו למבצע "עופרת יצוקה". כל מי שנכח כאן או אף מרחוק היה שותף למה שהתרחש כאן בזמן המבצע, הייתה לו תחושה של דה ז'ה וו, בכל הנוגע לשותפות הגורל של אלה שהקימו את חלקת הארץ הקטנה והצדדית הזו.
כבר בזמן הרחוק אמר הצורר הקדום המן למלכו אחשוורוש, "ישנו עם מפוזר ומפורד"... הוא התכוון לכך שזה המתכון הבדוק להצלחה בחיסולו של עם, כשהוא מפוזר ומפורד, וזה מה שהוא התכוון לעשות, לחסל את העם הזה.
הערבות ההדדית כערך עליון
למול החולי הזה של כל אומה ועם, ישנו מתכון אחד בדוק לתיקון מיידי של פגם מהותי זה, הוא הערבות ההדדית. המדינה הזו הוקמה על חורבות הגיטאות ומשרפות הנאצים כשבליבם הייתה משאלה אחת, לא עוד. הדרך הנכונה ביותר לישום ה"לא עוד", התמצתה בשתי מילות קסם, "ערבות הדדית".
זה מתכון שיכול למנוע כוונות כמו של אותו המן של אז, של הצורר הנאצי בעבר הקרוב ושל אויבים עכשויים שצובאים ומתדפקים על גבולות המדינה מקרוב, או מרחוק כמו המטורף, נשיא אירן מחמוד אמדינג'אד.
הביטוי העליון של הערבות ההדדית הוא בכך שכל אמא מן הישוב עוטפת את בנה בכל מילות האהבה והעידוד כשזה נקרא לצאת ולהגן בגופו ולעמוד מול הצוררים המודרנים והעכשווים שמבקשים לשחזר פעולות וכוונות של צוררים קודמים להם. ערך זה של ערבות הדדית, עמד למול עיניהם של האבות המייסדים של המדינה הזו שלכל הדעות היא עדיין בין המדינות הצעירות ביותר של העולם.
אבל סתם מילים לא עומדות במבחן המציאות, וכדי ליישם את אותו ערך ולמלא אותו בתוכן ממשי כדי שיתקיים וישמש את המטרה של הקמת המדינה הכמעט בלתי אפשרית כשלנו, יש לבחון אותו למול המקרה של גלעד שליט.
הביטחון שבערבות ההדדית
כל אחד מהבנים והבנות שנשלח למבצע כמו זה האחרון על-ידי הוריו עטוף בברכות ובדאגה, אמור לחוש את מלוא הביטחון שיכולה מדינה ומרכיביה להעניק.
אם לא היה אותו ביטחון לא היה יכול להתקיים כל המבנה הזה שהוקם מבין גחלי האש והמשרפות. הביטחון הוא שהמדינה שלו תעשה כל מה שניתן לעשות בכדי להגן עליו, לטפל בו ובעת הצורך אף לפדות אותו מהשבי.
מקרה גלעד שליט מבטא בצורה הנאמנה והמובהקת ביותר את כל היסוד עליו מושתת מדינת ישראל, שללא הערבות ההדדית היא הייתה חולפת לה עם הרוח, כלא הייתה. השאלה מה צריך לעשות, מעוררת את הצורך לנסות לחשוב בצורה בהירה וברורה.
הפרדת הטיפול בעניין גלעד מכל עניין פוליטי
לא די לצקצק בלשון ולומר שראשי המדינה עסוקים בענייננו של גלעד יום ולילה. הבעיה העיקרית הינה שהאחראיים לטיפול בעניין זה ושהם בראש הפירמידה, הינם אנשים פוליטיים והם עסוקים בכל ענייני המדינה שמטבעם הם טובעים בעיסוקים פוליטיים.
כל רצונם הטוב לא יכול לאפשר להם להשתחרר מאותם כבלים מגבילים.יש להפקיד את הטיפול בעניינו של שליט בידיים מקצועיות גרידא ובכך לשחרר גם את הסיכוי אפילו הקלוש של שיקולים פוליטיים או לא ענייניים.
גלעד היה והינו שלוח של העם היושב כאן ולכן אך מתבקש שהפוליטיקאים לא יעמדו בינו לבין שולחיו ואז הסיכוי לטיפול טוב ונכון בעניינו רק יגדל, זה עניין לאומי ולא פוליטי.
שחרור רוצחים תמורת גלעד שליט ומאזן ההרתעה
הדיון בשאלה כמה מחבלים ישוחררו תמורת גלעד, הינה נוגעת בצורה מובהקת בעניינים ובתפיסה פוליטית.
יושם אל לב כי למול הטענה כי מסוכן לשחרר רוצחים עם דם על הידיים, יאמר כי במבצע האחרון, מבנה הרצח של אירגון החמאס, הוכה למשך השנים הקרובות. לכן רוצח כזה או אחר, שישוחרר לא ישמש לעזר לחמאס בצורה משמעותית ולא מהווה איום כזה, כפי שמשתמשים בו כטיעון.
שלא יהלכו עלינו אימים אלה שטוענים כי בשחרור רוצחים יש פגיעה בכוח ההרתעה של ישראל. זו טענה שדופה ונבובה, אירגוני מחבלים שביקשו לחסל את המדינה הזו קמו ונפלו חדשות לבקרים: פתאח, חיזבאללה, חמאס האחים המוסלים, הג'יהאד האיסלאמי ואפילו מדינות כאירן, וכך הלאה עד מחר בבוקר.
מעניין לציין כי אירגונים מרצחים של אתמול הם הפרטנר שלנו כיום לדיונים כאלה ואחרים, כך שזו צביעות לקבוע שלא יהיה שום דיון עם אירגון כזה או אחר. הדיון הוא בדרך כלל עם האויב, איתו מגיעים להסכמות, אז לא יועיל הטיעון של אנינות הטעם.
לשלוף איומים והטלת פחד במניין השמות והמצעד של אירגוני מחבלים כאלה או אחרים כל אלה נימוקים כדי ללא לפעול.
חשוב מה כן נעשה ולא למה לא לעשות.
סוף דבר
אין ספק כי כל מי שמתעסק בעניינו של גלעד שליט טעון כוונות טובות.אך לא די בכך, יש ליישם את הגישה של הפרדת הפוליטיקה והפוליטקיאים מעניין שליט. העניין בנפשינו ולא יכולה להיות לא פשרה ולא שום הנחה בעניין, עניינו של גלעד שליט קבור עמוק בלב ליבו של עקרון ה"ערבות ההדדית", שהעם היושב כאן, קבע כעיקרון יסודי ועליון, בעת הקמתה, כדי למנוע את תמונות ההשמדה שהוא חווה לאורך כל שנות ההיסטוריה הקרובה והרחוקה.
אומר אך זאת, כי אין לי שום בחילה או הרגשת קבס לשחרר כל מספר של מחבלים כאלה או אחרים עם או בלי דם על הידיים יבש או רטוב.
גלעד שליט שאינני מכיר אותו, בחזרה בבית, מבטיח לי אישית, את תחושת הביטחון שאני לא לבד וכי יש מי שערב לי ערבות מלאה, חסרת כל פשרה, ולו רק בזכות הסיבה היחידה בהיותי חבר מן השורה בעם הזה ואזרח במדינה הזו.
זהו הביטוי הפשוט והמיידי של מושג ה"ערבות ההדדית".די בכך בכדי להצדיק עשיית כל פעולה ותשלום של כמעט כל מחיר לשחרורו של גלעד.

יואל ג-א משפטן, כותב ופובליציסט
תאריך:  22/01/2009   |   עודכן:  27/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 חגי הדס
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מה לגלעד שליט, לעם היהודי, ולמדינת ישראל
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שטויות.........
אחמד זיבי אורגינל  |  23/01/09 01:06
 
- שמך מעיד על תוכן ואיכות תגובתך ל"ת
יואל ג-א  |  23/01/09 03:08
2
לאחמד זיבי אורגינל
חייל  |  23/01/09 09:30
3
ערבות הדדית-יגאל שליט
השרוט מההר  |  23/01/09 11:35
4
הערבות הדדית
דן ש  |  23/01/09 16:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניסן יואלי
מן הראוי שהצבור ידע על המגבלות של הסקר, הסוביקטיביות שיש בתוצאות שלו, ועד כמה הוא רחוק מלהיות "מדע".
ד"ר אברהם בן-עזרא
היענותו של בנימין נתניהו להופיע בעימותים ובראיונות בטלוויזיה – הייתה עלולה לפגוע בהצלחת הליכוד, בסקרים ובקלפי, בגלל אי ההבנה בציבור כי לא מדובר בתקשורת מאוזנת, אלא במפלגת משאל קיצונית בעלת אינטרסים פוליטיים ברורים
אופיר פלק
העולם העסקי, הצבאי והמדיני שונים במהותם, אולם, עיקרון אחד עובר כחוט השני ביניהם - לדעת לנצח! - האם ידעה ממשלת ישראל 'לעשות עסקים' במלחמה האחרונה ולנצח? נראה שלא...
אביתר בן-צדף
תבונת הרחוב גדולה ממעשי ממשלתו    מעט חיסולים היו במבצע    הומור שחור בפתיחה המחודשת של מערכת הבחירות    מאמר שנים-עשר בסדרה
רותי ברקן
לפעמים ההחלטות שלנו מובילות אותנו לכישלון מפני שבחרנו דרך שמועדת לכישלון    כל מה שמגזימים בו, נועד בדרך-כלל לכישלון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il