X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מכתבים/הערות
כך עת"א עושה צחוק מהחוק
▪  ▪  ▪

להלן סיפור אמיתי (שהתפרץ לאחרונה - כמפורט להלן) שצריך להילמד בפקולטות למשפטים ובשיעורי אזרחות. אנסה לתמצת למרות שהוא נמשך כבר 16 שנה.
כשבנו את הבית שבו אני גר, הקבלן רשם בטאבו דירה (להלן "דירה 17") המורכבת מחדרון של 4 מ"ר ושטח גג הצמוד אליו בשטח של 36 מ"ר. למרות שהדבר היה רשום ב"טאבו", אף אחד מבעלי הדירות לא שם לב לכך, עד שיום אחד לפני כ-16 שנים, באו פועלים והחלו לעבוד במקלט של הבית שלנו. שאלנו אותם מה הם עושים והם אמרו שיש מבצע לשיפור המקלטים בתל אביב ומתחילים בבית שלנו.
הדבר נראה חשוד, ואחרי יומיים של טלפונים להג"א ולמחלקת המקלטים בעת"א התברר לי שאם מישהו מגיש בקשה להיתר בנייה, העירייה דורשת ממנו לשפץ את המקלט בבית, למרות שהדבר אינו חוקי.
אז נפל האסימון והבנו שבעלי "דירה 17" מנסה לבנות אותה. פנינו למפקחת על רישום מקרקעין ודרשנו צו מניעה נגד העבודות במקלט בטענה שהמקלט אינו שייך לבעלי "דירה 17" והוא לא קיבל רשות מהנציגות לעבוד במקלט.
המפקחת אמרה שהיא לא תיתן לנו להילחם בבנייה על הגג דרך המקלט. היא הכריחה אותנו להגיע להסכם פשרה שלפיו השיפוצים במקלט יהיו לפי תקן המקלטים. הוא השקיע במקלט כ-30,000 שקל; כל העבודות במקלט נעשו בניגוד לתקן (יש לנו אישור מהג"א על כך) אבל העירייה נתנה לו אור ירוק ונתנה לו היתר בנייה לבנות על הגג. פנינו לעירייה ושאלנו איך נתנו לו היתר בנייה בלי לפנות לבעלי הדירות בבית (הוא קיבל היתר לבנות "חדר יציאה לגג" שאומר בניית חדר של 23 מ"ר על הגג בתנאי שהגג והדירה שמתחתיו שייכים לאותם בעלים אבל זה לא היה המקרה).
העירייה הודיעה לבעלי הדירות בבית על הבנייה המתוכננת, כל בעלי הדירות התנגדו בטענה שמדובר בהוספת יחידת מגורים בבית, והעירייה דחתה את כל ההתנגדויות.
במקביל, פנינו למפקחת על רישום מקרקעין בבקשה למתן צו מניעה לבנייה על הגג. אקצר בסיפור: היא נתנה לו אישור לבנות על הגג ואסרה עליו להתחבר לצנרת המים הקרים, המים החמים והביוב של הבית (מצחיק, לא?).
בשלב זה, אחרים היו מרימים ידיים, ובעלי "דירה 17" היה מתחיל לבנות אותה, אבל אנחנו לא ויתרנו. פנינו לוועדה המחוזית לתכנון ובנייה בערעור על ההיתר שנתנה העירייה. העירייה שלחה מכתב לוועדה וטענה שאנחנו סתם מבלבלים את המוח, אבל כשהתקיים הדיון טענה נציגת העירייה שההיתר ניתן בטעות ושהיא מבטלת אותו.
על פסק הדין של המפקחת ערערנו לבית המשפט המחוזי - הפעם עם עו"ד (כל ההליכים הקודמים היו ללא עו"ד), ובית המשפט המחוזי קיבל את הערעור שלנו ואסר את הבנייה.
לפני 10 ימים התפרסמו בעיתונים מודעות של כונס נכסים מטעם עת"א למכירת "דירה 17": מסתבר שבעלי "דירה 17" לא שילם מיסי עירייה עליה במשך כל השנים והעירייה מינתה כונס נכסים למוכרה. באו כ-120 קונים פוטנציאליים לראות את "הדירה", ולפחות אחד שילם במקום מיקדמה לפי ערך של 100,000 שקל. עכשיו אנחנו נערכים למערכה השנייה ב"קרב על הבית".

תאריך:  30/01/2009   |   עודכן:  30/01/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
קרן טמיר
הודעה מטעם דוברת עמותת 'גישה'
רועי אורן
הסקרים מראים שרוב האנשים מוגדרים כקולות צפים. זה לא מפתיע היות ואף אחת מהמפלגות אינה מציגה עמדה באף אחד מהתחומים המרכזיים המאפיינים את חיינו בארץ ישראל
חגית אוריין
ישראל אביעזרי
בני בנקר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il