X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלבד נטיעת שתילים בט"ו בשבט יהיה זה רעיון טוב "לטעת" עסקים חדשים למען שיקום הכלכלה. עסקים זעירים יכולים לצמוח ולהתפתח כאשר נותנים להם את ההזדמנות
▪  ▪  ▪
העסק כמשתלה - המטופח פורח [צילום: יח"צ]

בעוד שקיים שפע של מידע, עצות מעשיות והסברים בנוגע לצד החוקי של ניהול עסק (פתיחת תיק במס הכנסה או מע"מ, ביטוח לאומי, זכויות העובד וכו'), הפן הפחות מדובר ומוסבר הוא כיצד מנהלים או מפעילים את העסק הלכה למעשה. כשם שלהורים אין ספר הדרכה המכסה את יסודות גידול הילדים, אבל כולם יודעים שצריך ללכת לבדיקות ולשלם עליהן לא מעט, כך גם בעסקים. אין בעל עסק שנולד עם מגע קסם לעסקים, כל אחד ואחד עובר דרך מצבים של למידה בין אם על בשרו ובין אם על בשרם של אחרים.
בעל עסק זעיר שרוצה לגדול חייב לקיים בקביעות מספר פעולות יסוד בתפעול נאות של עסק:
להצמיח שורשים
1. עסק זעיר לא יכול להשקיע באמצעי קידום ושיווק ללא הגבלה, לכן כדאי לדעת מאיפה באה הפרנסה ולהתמקד בחיזוק הפעולה. עיברו על רשימת הלקוחות שכבר יש לכם והוסיפו לה עמודה: "איך הגיע אליי הלקוח?" ברגע שתדעו את התשובה תוכלו להתמקד בחיזוק פעולות קידום נכונות ולהביא לקוחות חדשים נוספים מאותם המקורות.
2. הטלפון ו"דפי זהב" הם מקור הכנסה! נסו ותופתעו לטובה: אתרו את כל מי שמופיע בסיווגים הרלוונטיים לעסק שלכם, הכינו רשימה מפורטת ולאחר מכן צלצלו אליהם לעניין אותם בשירות או במוצר שלכם.
3. יש לשלוח דיוורים קבועים לכמה שיותר אנשים (בהתאם לחוק התקשורת, כמובן). כמה שיהיו יותר דיוורים או פנייה ללקוחות, גם אם הם לא קונים באופן ישיר, כך תהיה התעניינות רבה יותר של לקוחות ולפיכך יותר הכנסה. מה אפשר לדוור או להפיץ ללקוחות? טיפים! אנשים שמחים לקבל טיפים מעניינים, זה נחמד, לא פולשני ושומר על קשר טוב בין הלקוח לבין העסק.
נתונים סטטיסטיים עוזרים למדוד כמה גדלתם
לעקוב אחר ההכנסות וההוצאות היא לא פעולה רק עבור רואה החשבון ומס ההכנסה. כאשר נראה שבחודש אוקטובר העסק הרוויח הרבה יותר מאשר דצמבר - זה אומר משהו. לעסק קטן נתונים אלו חשובים במיוחד. עסק המנוהל בקפדנות, כאשר הבעלים יודע בדיוק כמה כסף הולך לאן וכמה כסף יש לו מדי חודש כדי להשקיע בקידום ופרסום - הוא עסק יותר מצליח.
תכנון מפורט יביא לצמיחה
אין זה מספיק לקבוע איזה סכום צריך העסק להרוויח כדי להמשיך לנשום. אם כי זה הרבה יותר טוב מלא לדעת כלל מה המצב הפיננסי ויש גם כאלה. מדי תקופת זמן, כמה שיותר קצרה, כך יותר קל לשנות ולשלוט בעניינים, יש לקבוע כמה מכל דבר צריך.
הנתונים הם לא רק הכנסה אלא גם מה צריך להשקיע כדי להגיע להכנסה הזאת: כמה שיחות טלפון, כמה פליירים, כמה מכתבים בדואר, כמה שיחות טלפון, כמה הצעות מחיר וכו'. ככל שתהיו יותר מפורטים כך תוכלו לראות יותר בבירור מאיפה אתם באים ולאן אתם הולכים.
סניפים
החולמים על רשת של סניפים חייבים להישמר מפני הלוואות מטורפות עוד לפני שנראה שהעסק היחיד מניב איזושהי רווחיות. הרשתות הגדולות התחילו עם סניף אחד מוצלח מאוד והייתה דרישה בשוק לעוד מסוגו.
דבר אחרון, לא לשכוח להשקות יום ביומו.

הכותב הוא הבעלים של קבוצת קומליין, המכילה קבוצה של חברות, ויועץ עסקי משנת 1989.
תאריך:  01/02/2009   |   עודכן:  01/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שתילי עסקים זעירים לכבוד ט"ו בשבט
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לטעת עצים ממילא אי אפשר השנה
תמימה  |  1/02/09 14:56
2
יעליעליעל
יעליעל  |  12/10/09 11:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסי דר
דברי השופטת דורית רייך שפירא אינם מתיישבים עם המציאות של אסי אבוטבול
ראובן שפירא
הכתבה-ראיון (בליל שבת האחרון בערוץ 2) עם עו"ד ארי שמאי - שנעצר במהלך החקירה המשטרתית בפרשת הפדופילים - היא דוגמא בוטה להטיה של העבודה העיתונאית, למגמתיות ולהטעיית הציבור, תוך הצגת מצג שווא. הכל כדי לעזור לחבר מהברנז'ה, שנתפס עם המכנסיים למטה (במקרה הזה, על-פי החקירה המשטרתית, זה כנראה לא רק פתגם)
עידן יוסף
יורים עליך משום ששלושים שנה שטפו את המוח של העם עם תרבות רעה, ועכשיו קוצרים את הפירות הבאושים של התרבות הזאת. התרבות היא הכיוון שממנו ירו עליך. למה אתה יורה על המקל שמכה אותך, על היס"מניק? במקום לריב עם החיילים בעמונה, נשקיע את כל הכוחות להזמין אותם לעמונה ולעפרה
ענבל בר-און
איפה ההסברה כשצריכים אותה?    לאחר תום מלחמת עזה יוצאים החמאסניקים בהצהרות שמתאימות לבוב דילן ולג'ואן באז    הסברה ישראלית ראויה הייתה יכולה להסיר את מסיכת הצביעות    לו יהי...
גד גזית
"מאז נעשיתי פלשתיני אני קורבן חף מפשע"    "רוצים שאעדיף אותם ואעדיף נאמנות למדינתם על פני נאמנותי לאומתי ולדתי הנצחיות"    מונולוג משוער של פלשתיני ישראלי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il