X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים של משבר בהם לקוחות רבים של חברות נקלעים לקשיים כלכליים, על בעלי החברות לדעת כיצד לבצע תהליך גבייה נכון על-מנת להבטיח לחברתם תזרים מזומנים חיובי. במאמר זה נסקור בשלושה חלקים את תהליכי הגבייה הנכונה והמקצועית החל מהתקשרות עם לקוח חדש וכלה בגביית התשלום מלקוח בעייתי. בחלק זה, האחרון בסדרה, נתאר את שלבי הגבייה מלקוחות בעייתיים
▪  ▪  ▪
גבייה מיידית - עדיפה [אילוסטרציה: יום ליום]

מה עושים במקרים בהם הלקוח לא שילם? ממשיכים בתהליך הגבייה. יש להרים ללקוח טלפון ורצוי לגורם מוכר בחברה כדי שיאתר את סטטוס התשלום עבורכם. יש להיות אסרטיביים אולם לא אגרסיביים. אנו אמורים להמשיך לעבוד עם הלקוח, אולם עליו לדעת שאנו איננו מרוצים מכך שאינו משלם בזמן, משמע, איננו עומד בהתחייבויותיו. שימו לב! לקוח יטה לשלם יותר מהר למי שיפעיל יותר לחץ. יש לתאם איתו זמן ספציפי, קרוב, בו ייתן תשובה לגבי סטטוס התשלום. במידה שהתקבלה תשובה ברורה וניתן מועד תשלום חדש אזי מוודאים שהתשלום אכן מתבצע ואם לא, אז מתקשרים שוב לברר. לאחר מיצוי התהליך הטלפוני עוברים לאי-מייל או לפקס ובו מבקשים לדעת את הסטטוס ואם לא מקבלים תשובות ברורות, אז דורשים לקבל את סטטוס התשלום. במידה שעדיין אין מענה מספק, יש להוציא מכתב רישמי (לא של עו"ד) ובו דרישה לתשלום. השלב הבא הוא מכתב נוסף הכולל איום לפנות לעו"ד ובמידה שאין ברירה, אזי עירוב עו"ד בתהליך הגבייה.
לתיעוד הכתוב משמעות גבוהה מכיוון שהיה והנושא יטופל על-ידי עו"ד (למרות שאף אחד לא רוצה להגיע לזה) הרי התיעוד יעזור מאוד כהוכחה למאמצי גבייה. לאורך כל תהליך הגבייה אנו לוקחים בחשבון שאנו אמורים להמשיך לעבוד עם הלקוח. על כן אנו לא מערבים עו"ד בשלב ראשוני של פיגור בתשלום, אלא רק כשכלו כל הקיצין. כמו-כן, רצוי שמי שיבצע את הגבייה לא יהיה איש המכירות העומד מול הלקוח וכך הוא ימשיך לשמש ה"איש הטוב" בעוד שהגובה הינו ה"איש הרע". יחד עם זאת, רצוי שבמערכת התגמולים של איש המכירות יהיה סעיף בו הוא מקבל תגמול (עמלה) גם על גבייה מהלקוח. פעמים רבות איש המכירות יכול לסייע לקידום תהליך התשלום בעזרת הקשרים שלו בחברה וללא צורך בהפעלת לחץ מיוחד.
תהליך הגבייה הינו גם תהליך למידה. אתם לומדים להכיר את מוסר התשלומים של הלקוח, פיגורים בזמן קבוע בתשלום, תהליך התשלום הספציפי של הלקוח וכיוצא בכך. אחת המסקנות שניתן להסיק מלקוח שמולו יש תהליך גבייה בעייתי הינה שאולי לא כדאי לעבוד איתו. פעמים רבות אתם חשים שהיקף המאמץ והאנרגיות המושקעות על-מנת לרצות את הלקוח ולבסוף לגבות ממנו את התשלום, הופכת עסקה ריווחית למפסידה, והרי המטרה של כל עסק הינה למקסם את הרווח ולא את המחזור ולכן, אל תתביישו לוותר על לקוח בעייתי שהופך את העסקה למפסידה.
ניהול תהליך הגבייה הינו תהליך של ניהול סיכונים. התהליך אומנם איננו מבטיח את הגבייה ומי שלא מתכוון לשלם גם לא ישלם. בעל עסק חייב להניח שמרבית אנשי העסקים הם הגונים וישלמו את חשבונותיהם ועל כן ניהול תהליך גבייה מקצועי ישפר את תזרים המזומנים של החברה ויוערך גם על-ידי הלקוחות אשר יראו בספק גוף המתנהל במקצועיות.

הכותבים הינם אבי קרעין וזאב הרשקוביץ – מנכ"לים משותפים בניהול נטו.
תאריך:  01/02/2009   |   עודכן:  01/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיבות תהליך הגבייה לאור המשבר - חלק ג'
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
הימין הקיצוני הוצא אל מחוץ לחוק, ומה שנותר בסל הבחירות הוא שמאל קיצוני הזוי, שמאל, מרכז וימין
שלמה אידן
לקראת הבחירות, על המועמדים הישרים (יש גם כאלה) להתחייב, כי יקיימו נאמנה הבטחותיהם לבוחר, וכי יעשו ככל יכולתם לחקיקת חוק שימנע הישנות בגידת הנבחרים. על הציבור לשפוט הרשימות לא לפי מתק שפתי המועמדים, אלא על סמך התנהלותם בעבר, נאמנותם לדרך ולהבטחות על בסיסן נבחרו. אם לא ינהג כך, גניבת הקולות תימשך כימים-ימימה
גורי גרוסמן
ראש ממשלת טורקיה טייפ ארדואן הוא האיש "הנייטראלי" וחסר הפניות אותו בחר ראש ממשלתנו, בתמיכת היורשת שלו שרת החוץ ציפי לבני, המתיימרת להיבחר לראשות הממשלה
אביחי רחמים
השילוב של הפעלת האש ובמקביל הדאגה לעורף על-ידי תפקוד ראוי של פיקוד העורף והעוסקים במלאכת הקודש של הכנת העורף למלחמה, גרמה לכך שהעורף היה נחוש בדעתו לספק לצה"ל כל זמן שיידרש להשלמת המשימה ומנעה את הסיטואציה שהעורף אכן, נושף בעורף
עדי פלאוט
מלבד נטיעת שתילים בט"ו בשבט יהיה זה רעיון טוב "לטעת" עסקים חדשים למען שיקום הכלכלה. עסקים זעירים יכולים לצמוח ולהתפתח כאשר נותנים להם את ההזדמנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il