X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לפי כלי התקשורת אין טעם יותר בהליך הטורדני של הליכה אל הקלפיות, כי ממילא התוצאות ידועות כבר. מכוני הסקרים, בכסות התקשורת ובגיוס "המדע", מנבאים לנו את התוצאות
▪  ▪  ▪

שוב ושוב חוזרים כלי התקשורת השונים על אותן הטעויות או יותר נכון ההטעיות, חלקן מכוונות וחלקן הנובעות מבורות, בכל הקשור לתוצאות של בחירות לסוגיהן. לפי כלי התקשורת אין טעם יותר בהליך הטורדני של הליכה אל הקלפיות, כי ממילא התוצאות ידועות כבר. מכוני הסקרים, בכסות התקשורת ובגיוס "המדע", מנבאים לנו את התוצאות, לא לפני שהם מכינים את המפלט הכה מוכר המכונה "התוצאות תקפות ליום עריכת הסקר".
מבלי להתיימר להיות מבין אפילו בעריכת סקרים, ברור לכל שהסקרים מזמן הפכו לכלי שמטרתו להשפיע על דעת הקהל. ישנם אמצעים פסיכולוגיים שונים המופעלים על הציבור, במישרין ובעקיפין, וכחלק מאותו ארסנל, גם הסוקרים מבקשים את ליטרת הבשר שלהם.
לפי הנתונים הלא רשמיים והבלתי ניתנים לבדיקה אמפירית, אחוזים גבוהים מקרב הציבור עדיין לא החליטו באיזו מפלגה להצביע או אם בכלל ללכת לקלפי. כל אדם סביר יודע שככל שמספר המתלבטים או הקולות ה"צפים" גדול יותר, כך הסיכוי לחזות תוצאות של בחירות זה בלתי אפשרי.
קווים מטושטשים
על נושא זה נכתבו מאמרים מלומדים אין-ספור, אך שום לקח ממשי לא נלמד. ממשיכים באותה מסורת קלוקלת. אין זה תפקידם של כלי התקשורת להשפיע על הבוחרים באמצעים סמויים ובמסרים חבויים. יש הבדל עצום בין מאמר דעות לבין דיווח עיתונאי. לצערנו, הקווים היטשטשו והתוצאות ידועות לכולם.
התנהגות של בני אדם אינה ניתנת לחיזוי כה פשוט, ודאי לא התנהגות פוליטית. יבדוק כל אחד בסביבתו הקרובה כמה אנשים מוכנים לחשוף באמת את הנטיות הפוליטיות שלהם או לומר בטלפון לסוקרים באיזו מפלגה הם יצביעו? הנחה בלתי פרועה לגמרי, היא שמעטים מאוד עושים זאת, ואלה, בדרך כלל, פעילים פוליטיים או אנשים מאוד נחרצים להחצין את האידיאולוגיה שלהם. אם כן, איך הסקרים יכולים לשקף את המציאות כאשר מרבית האוכלוסיה שומרת לעצמה את "הסוד הפוליטי" שלה? בלתי אפשרי.
האולפנים הפתוחים כביכול, המסקרים את הבחירות, הפכו מזמן לקזינו שבו ממהמרים. בשנים האחרונות התברר שהטעויות שנעשו על-ידי "המומחים" והפרשנים המלומדים היו עצומות. למרות זאת, ממשיכים ומברברים כי את זמן המסך יש למלא.
התקשורת - הפה של העם
התקשורת התמכרה לסקרים, כמו הפוליטיקאים, במקום לשאול את השאלות הקשות. אפילו במערכת בחירות הנראית מצועצעת משהו כמו בארה"ב, התקשורת אינה מפסיקה לשאול את השאלות הקשות, לחקור, לבדוק וחוזר חלילה. אסור לתקשורת לוותר לפוליטיקאים ולשחק לפי הכללים שלהם. אם התקשורת רואה את עצמה ככלב השמירה של הדמוקרטיה, היא צריכה להיות לפה של העם. שתיקתם של הפוליטיקאים החורצים מחר את גורלנו עוברת בתקשורת הישראלית ללא ניד עפעף, ללא ביקורת נוקבת וללא אמירות ברורות לעם על כך שהפוליטיקאים מסתתרים מאחורי ציניקנים, פרסומאים ועורכי סקרים. זהו כשל דמוקרטי שאין כדוגמתו.
את תוצאות הבחירות איננו יכולים לדעת היום. הן תהיינה ודאיות רק אחרי ה-10.2. את תוצאות הסקרים כן ניתן להעריך. בין שני סוגי התוצאות, הפער יהיה גדול.

ד"ר צ'לו רוזנברג הוא היסטוריון ומתמחה בביטחון לאומי.
תאריך:  08/02/2009   |   עודכן:  08/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מבחינת התקשורת - הבחירות הוכרעו
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
לפי התקשורת.החלולה כבר רה"מ ל"ת
מ.אלקרייאף  |  8/02/09 19:02
2
תרשמו: הפער ליכוד+10 על קדימה ל"ת
חץ  |  8/02/09 20:16
3
התקשורת בארצות הברית:חחחח
כתומה עצבנית   |  8/02/09 22:44
4
התקשורת , שקרנים בזויים !!!!
ישמעאל  |  9/02/09 09:19
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
ארגון החמאס ותומכיו באירן ובעולם הערבי החלו בהפקת לקחים מהמלחמה בעזה לקראת ה"סיבוב הבא". גם ישראל צריכה להפיק את לקחיה מהמלחמה ולגבש דוקטרינת לחימה חדשה ויעילה שתאפשר להשיג ניצחון ברור במלחמה הבאה
שלמה אידן
איך, בדרך השלילה, החלטתי למי להצביע    אלה שלא יצביעו, יחלקו קולם בין כל הרשימות שיעברו אחוז החסימה - גם השנואות, הבזויות ומעוררות הסלידה הרבה ביותר, לטעמם    לכן צריך להצביע. בוחרים שאף רשימה לא אהודה עליהם, צריכים להצביע עבור זאת שמעוררת אצלם הדחייה המועטה ביותר
איריס פרחי
אישה שמקיימת יחסי מין לא בטוחים ולא רוצה שזה ייגמר בבטן תופחת - לא תיכנס להריון    אישה שתזהיר את האיש, שאוי לו, לאמו ולאביו אם תיכנס להריון כי היא לא רוצה הריון!!! לא רוצה ילד!!! - לא תיכנס להריון    אישה מודעת, לא תעצום עיניה לאפשרות שתיכנס להריון ולא תגיד: "מה שיהיה יהיה"...
ד"ר אברהם בן-עזרא
אם אתה לא מצביע נתניהו ומתלבט בתוך הקלפי בין ברק ללבני - בחר ברק. שניהם לא מתאימים, אך בבחירת ברק - סיכויי לבני לכהן כראש ממשלה קטנים
יוסי עבדי
פרשת חיסולו של ראש הזרוע הצבאית של חמאס, ממשיכה לרדוף את ישראל    בספרד יש כבר מי שמערערים על הקוד הפלילי ודורשים לשנותו; ובדרך: סדרת תביעות נוספת בעקבות מבצע "עופרת יצוקה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il