X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
האזרח המצוי לא שומר על ניקיון, נעדר תרבות דיבור, לא מפרגן לזולתו, חסר נימוסים, משתולל על הכביש ומתעלם מנכים. אפילו בדרכו אל מחוץ לגבולות המדינה הוא מיטיב להפגין את נוכחותו האגרסיבית
▪  ▪  ▪

אין שום צורך לחשוף את פניו המצולקות של הישראלי המצוי. במראה הציבורית, שלעולם אינה משקרת, הן גלויות לעין כל. יש רק צרה אחת: לא נמצא, עדיין, מישהו, אפילו לא מומחה לפלסטיקה, שיעלה בידיו לתקן את ארשת הפנים המעוותת הזו.
בינתיים פוגעות הפנים המצולקות לא רק באותם ישראלים שאינם מוכנים להסכין עם רוע הגזרה. הן גם מזיקות לתדמיתה של המדינה עצמה, כפי שהיא מצטיירת בעיניהם של מי שנקלעים אליה מבחוץ.
סוד גלוי הוא שכל אימת שאין המדובר בארבעת קירות-ביתו - נמנע הישראלי המצוי מלשמור על ניקיון סביבתו הקרובה. חצר-ביתו, המגרש והרחוב שלו שוקקים אשפה וטינופת, וצואת-כלביו מתגוללת לה, חופשי חופשי, בכל מקום, כשבעליהם כלל אינם טורחים לאסוף אותה.
פול ווליום
הישראלי המצוי גם נעדר תרבות-דיבור. בדו השיח הוא מרעים בקולו, נכנס לדברי חברו, ובמקום לשמוע - מבקש רק להשמיע. גסות הרוח שלו באה לידי ביטוי מיוחד בדיאלוג הציבורי, המתנהל, חדשות לבקרים, באמצעי התקשורת האלקטרוניים. בטלפון הנייד שלו הוא דואג לשתף בשיחותיו את כל מי שרק חולף על פניו. מקלט הטלוויזיה הביתי שלו פתוח ב"פול ווליום" גם בשעות המנוחה המקובלות. ואילו במסעדות, בבתי-קפה ובאולמות האירועים לא ניתן לנהל שיחה לשמה, רק בשל הרעש, מחריש האוזניים, הבוקע ממכשיר ההקלטה, מעמדת ה"די.ג'יי", או מבימת התזמורת.
במקום העבודה לא יודע הישראלי המצוי לפרגן לזולתו. האגוצנטריות ויצר התחרות החולני שלו, פשוט מעבירים אותו על דעתו. גם אורחות הנימוס הן ממנו והלאה. צעיר לא יטרח לקום בפני זקן באוטובוס; הוא גם לא יעמוד בתור, יידחף אליו, ולא יהסס לדאוג ל"ממלא-מקום", כדי שישמור לו עליו עד שיחזור מענייניו השוטפים.
שיקפצו לו
נוכח התנהגותו הנלוזה של הישראלי המצוי, נאלץ אפילו מי שהוא נכה לחוש את עצמו מושפל, כאשר זה לא יהסס לתפוס את מקום החניה שלו, המיועד מטבע הדברים, רק בשבילו. במבני הציבור השונים הוא גם אינו זוכה לנגישות הראויה למצבו, כי לאיש הרי לא איכפת ממנו.
הנהג הישראלי המצוי כובש בכביש את הנתיב השמאלי, המיועד לעקיפה, זוחל בו ומותיר אחריו שובל ארוך של מכוניות; הוא אינו מאותת, חוצה קו לבן, עוקף בפראות ואינו ממתין במעבר החצייה עד שיחצו אותו הולכי הרגל. הוא גם מצפצף על תמרור זכות הקדימה ואפילו על הרמזור האדום.
וגם כשייצא את גבולות הארץ, חזקה על הישראלי המצוי שידאג להפגין ברבים את נוכחותו האגרסיבית. כרטיס הטיסה, שאותו רכש בכסף מלא, הרי מקנה לו פריווילגיה לעשות במטוס כבתוך שלו. ושיקפצו לו צוות האוויר וכל אותם תיירים אומללים שנאלצים, בעל-כורחם, לחזות במעלליו.

תאריך:  09/02/2009   |   עודכן:  09/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרצל ובלפור חקק
הפריחה של השקדייה בהרי ירושלים נותרה זיכרון שלא נשכח, ולא יישכח. ט"ו בשבט היה קהילתי יותר, עשיר במנות של פירות וגם פירות יבשים    על ישראל של אותם ימים: החיים בשכונה כקהילה אמיתית, הווי צבעוני של ילדות בשוק מחנה יהודה, סרטים בקולנוע אדיסון, איך בנינו עיתון שכונתי ואיך הפכנו את המציאות לאמנות
יוסי אחימאיר
כדי שתהיה מנוסה יותר, ראוייה יותר לכתר, מוטב לציפי ולמפלגתה, שיילכו לכמה שנים לרעות בשדות האופוזיציה. יניחו במטותא מהן למנהיגים מנוסים יותר, מוכשרים יותר, חדורי אמונה בצדקת הדרךף, להוביל את ספינת ישראל באוקיאנוס המדיני
ד"ר רון בריימן, איתן אראל
ארץ חמדת אבות מאוימת להפוך למדינת כל אזרחיה, על-ידי השלום-עכשיווניקים, האוסלואידים, ו"אנשי הרוח" האנטי-לאומיים, הנאורים בעיני עצמם. ולא מיותר להזכיר את התקשורת, המגויסת למען כל מה שמשתמע ממנו סדר יום יהודי-לאומי
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני "זכויות אדם", ובהם בצלם, מטיחים האשמות חמורות בדבר "פשעי מלחמה" נגד צה"ל אשר כמעט ואינו מגיב    בדיקת הנתונים לעומקם מגלה, כי במקרים לא מעטים מדובר בהאשמות שווא כמו בסיפור הריגתו של הנער הפלשתיני מוניר ושאחי
קובי לירז
רבותיי וגם גבירותיי, האישה המכונה ציפי לבני המורצת על-ידי האדלרים לא קיימת במציאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il