X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
עלינו להאמין, כי המזור לעצירת ההידרדרות מצוי בידינו. ובלבד שנעמיד בראש הממשלה אדם בעל יכולת מוכחת בעשייה ציונית של ממש, וגם חסין ממכותיו של הנגיף הפוליטי, המכרסם בהתמדה בחוסן הלאומי
▪  ▪  ▪
יעקב כץ [צילום: פלאש 90]

כבן לחלוצי קיבוץ חולדה, חונכתי על ברכי המילים, "מה עוד תבקשי מאתנו, מכורה", לפיכך: ב-1961 כסג"מ העזתי ויצרתי את סיורי הלילה בצה"ל, ובאמצעותה פסקו לחלוטין חדירות המסתננים מעזה.
ב-1972 (לאחר רצח בני משפחת ארויו ז"ל), פיתחתי שיטת לחימה שונה מהמקובלת - ובעקבותיה לכדו לוחמי סיירת "שקד" יותר מ-90 אחוזים ממבוקשי הפתח, מספר בתי המחבלים שנהרסו עמד על אפס, וחף אחד בלבד נפגע. זה איפשר את חיסול הטרור בכל רצועת עזה, לעשר שנים.
במהלך מלחמת יום הכיפורים הארורה, יזם והתייצב כוח "רומאי" (שהורכב מקצינים שעברם ב"סיירת שקד") בפיקודי, בשני צמתים אסטרטגיים, והבטיח את זרימת המהלכים להכרעה: בראשון - בהשמדת מיטב מלוחמי הקומנדו של צבא מצרים, שנחתו בארבע מסוקים בסמוך למתחם "יוקון", שבו רוכז ציוד הצליחה. ובשני - באיתור והובלת עתודות לוחמים וציוד לכוחות מעבר לתעלה בתוואי שנחשב כבלתי עביר - חלופה לציר "עכביש" שנסגר, בעוד לוחמי הצנחנים פועלים לפתיחתו.
ב-1985, בטרם הנסיגה מקו האוואלי בלבנון לקו חדש, שממנו ברח צה"ל בשנת 2000, הצגתי לשר הביטחון ולמטה פיקוד הצפון תוכנית אלטרנטיבית, שעיקרה: הוצאת כל הכוחות מלבנון והכנסת אוגדה מעת לעת על בסיס המובלעת הנוצרית לפעולות קצרות של סריקה, איסוף מודיעין והרתעה. וזאת כחלופה לקווי המוצבים, שזולת היותם מטרות לפיגוע לא תרמו ולא כלום לביטחון ישראל.
ב-1987, הצלחתי לשכנע את הרמטכ"ל רב-אלוף דן שומרון להעמיד בידיי גורמי מטכ"ל, כדי לבנות אלטרנטיבה לאופן בניין הכוח, להכנתו באימונים ולהפעלתו בשגרה. התוכנית מצויה בכספות המטכ"ל, וממתינה בחשיבות-יתר להפקתה נוכח האתגר הקיומי ההולך ומתעצם.
ב-13 בספטמבר 1993 בשמונה בערב, בעוד רבין ז"ל ופרס יבדל"א חותמים על הסכם אוסלו, קבעתי בתוכנית "פופוליטיקה", "אין לנו צבא שעוצמתו תרתיע מפני הפרת ההסכם, מה שהופך את חתימתו של רבין להסכמה בלי דעת - להמשך מלחמת העצמאות, מנקודת סיומה ב-1949".
ב-12 ביולי 2006, קראתי בקול ובכתב לראש הממשלה לנצור את האש, כדי לשלב את "זכות ההגנה" במועד ובאופן התגובה (השקולה לעוצמת אוגדות), ולהורות לממונים להכין את המערכות באופן גלוי ומוצהר למלחמה. בדיוק ובהתאמה לזו, קראתי לשר הביטחון, בטרם "עופרת יצוקה" (בהסתמכי על בקיאותי ועל הצלחתי המוכחת בלחימה בטרור) - להכין את הכוח הצבאי בהתאמה לזירת הלחימה שהעמיד החאמס. אומנם כשלתי בשכנוע, אך כמקודם ולמרבה הצער צדקתי.
מצב עגום ומסוכן שכזה מחייב כל אם עברייה החרדה לעתיד משפחתה להפנים: כי המבקשים את תמיכתה בבחירות, בזכות יכולתם להתמודד מול המצב טוב יותר מאחרים - הם אלה שפעילותם השגויה לאורך שנים הביאה את ישראל למצבה העגום. כלומר: אין מדובר במכת שמים, אלא בהנהגה המייצרת בלי דעת סיכונים, ואיתם תעסוקה וגם פרנסה לעצמה.
אף על-פי כן, עלינו להאמין, כי המזור לעצירת ההידרדרות מצוי בידינו. ובלבד שנעמיד בראש הממשלה אדם בעל יכולת מוכחת בעשייה ציונית של ממש, וגם חסין ממכותיו של הנגיף הפוליטי, המכרסם בהתמדה בחוסן הלאומי. כלומר, אחד שיביא לשינוי בבניין הכוח הצבאי ויכינו נכונה מול האיום המתעצם. כזה שינהיג 2,000,000 נהגים שלכולם אינטרס "לחזור הביתה בשלום", ואיתם יסכל את ההרג בדרכים. ומעל לאלה - יביא את האחריות האישית לכדי ביטוי ממשי באמצעות "חוק התכנון, הבקרה והדיווח", שיחייב כל בעל תפקיד בממסד בהכנת תוכנית ובדיווח עיתי על ביצועה. וכך, כל בעל תפקיד בממסד המציג תוכנית עבודה, ומדווח לציבור מדי רבעון על ביצועה - יהפוך לאחראי אישית על הוצאתה לפועל. זה יהפוך את האחריות האישית לדבר של שיגרה (ללא צורך בוועדת חקירה, המתמנה לאחר אסון), תפוקת הממסד תשולש, ואנו אזרחי ישראל נהפוך במדינתנו הדמוקרטית לריבון של ממש.
לדידי, האחד והיחיד מבין המועמדים, העונה לאמות-המידה הללו, הוא יעקב כץ - כצל'ה, המכהן כיו"ר מפלגת "האיחוד הלאומי".

הכותרת "ממני תראו וכן תעשו" מקורה בספר שופטים פרק ז', פסוק י"ז.
תא"ל (במיל.) אמציה חן (פצי).
תאריך:  09/02/2009   |   עודכן:  09/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"ממני תראו וכן תעשו"
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מצדיע לקורות חייך החלקיים...
ירון זכאי  |  9/02/09 15:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ראובן לייב
האזרח המצוי לא שומר על ניקיון, נעדר תרבות דיבור, לא מפרגן לזולתו, חסר נימוסים, משתולל על הכביש ומתעלם מנכים. אפילו בדרכו אל מחוץ לגבולות המדינה הוא מיטיב להפגין את נוכחותו האגרסיבית
הרצל ובלפור חקק
הפריחה של השקדייה בהרי ירושלים נותרה זיכרון שלא נשכח, ולא יישכח. ט"ו בשבט היה קהילתי יותר, עשיר במנות של פירות וגם פירות יבשים    על ישראל של אותם ימים: החיים בשכונה כקהילה אמיתית, הווי צבעוני של ילדות בשוק מחנה יהודה, סרטים בקולנוע אדיסון, איך בנינו עיתון שכונתי ואיך הפכנו את המציאות לאמנות
יוסי אחימאיר
כדי שתהיה מנוסה יותר, ראוייה יותר לכתר, מוטב לציפי ולמפלגתה, שיילכו לכמה שנים לרעות בשדות האופוזיציה. יניחו במטותא מהן למנהיגים מנוסים יותר, מוכשרים יותר, חדורי אמונה בצדקת הדרךף, להוביל את ספינת ישראל באוקיאנוס המדיני
ד"ר רון בריימן, איתן אראל
ארץ חמדת אבות מאוימת להפוך למדינת כל אזרחיה, על-ידי השלום-עכשיווניקים, האוסלואידים, ו"אנשי הרוח" האנטי-לאומיים, הנאורים בעיני עצמם. ולא מיותר להזכיר את התקשורת, המגויסת למען כל מה שמשתמע ממנו סדר יום יהודי-לאומי
יהונתן דחוח-הלוי
ארגוני "זכויות אדם", ובהם בצלם, מטיחים האשמות חמורות בדבר "פשעי מלחמה" נגד צה"ל אשר כמעט ואינו מגיב    בדיקת הנתונים לעומקם מגלה, כי במקרים לא מעטים מדובר בהאשמות שווא כמו בסיפור הריגתו של הנער הפלשתיני מוניר ושאחי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il