X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש הממשלה בנאום בחירות: "במקום מע"מ 0% על דירות אני מתחייב להביא חוק מע"מ אפס על מוצרי מזון והכפלת הפיקדון לחיילים משוחררים. זה צדק חברתי" "נכפיל את הפיקדון לחיילים משוחררים לטובת עסקים ודיור לסכום של 60 אלף שקל. זה יסייע לצעירים הללו להתחיל את חייהם ולרכוש דירה וללמוד - זה צדק חברתי"
▪  ▪  ▪
נתניהו. מחלק סוכריות [צילום: תמר מצפי]

רה"מ בנימין נתניהו נואם היום (ב') בוועידת ישראל לעסקים של "גלובס" ומבקש מהישראלים לחזק את הליכוד ותקף בחריפות את חוק מע"מ 0% של יאיר לפיד, חוק שנקבר עם הממשלה.
"לא הייתי חסיד של חוק מע"מ אפס", אמר נתניהו. "חשבתי שהחוק הזה יכול לעוות את שוק הדיור ולגרום לעליית מחירים. אתה נותן הטבה על דירות, אבל זה לא מוצר בפיקוח - ולכן אפשר לקחת את ההטבה ולהעלות את המחיר, וההקלה לא תגיע לצרכן. מע"מ אפס על דירות זו הטבה שתינתן במקרה הטוב ל-9,000 איש עד 14 אלף איש מקסימום. בדר"כ מדובר באנשים ממשפחות עמידות שיכולים לשים כמה מאות אלפי שקלים. משפחות כאלה תקבל הטבה של 200 אלף שקל, אין בזה שום הגיון".
נתניהו הציג במקום זאת תוכנית אחרת: "יש תוכנית חלופית, וזה מע"מ אפס על מוצרי מזון בסיסיים בפיקוח, וזו הטבה שתגיע למיליוני אנשים. זה הצורך הבסיסי ביותר של אנשים - לחם, חלב, ביצים. התוכנית הזאת תאפשר לחסוך מאות עד אלפי שקלים בשנה. זו הפחתה מיידית של 15% במחירי המזון המפוקחים, כל ההנחה הזאת תגיע לאזרחים, וככל שהמשפחה חלשה יותר, החיסכון משמעותי יותר. זה צדק חברתי.
"זה עוזר לשכבות החלשות, זה צדק חברתי. וזה יעלה 2 מיליארד שקל ולא 3 מיליארד כמו מע"מ 0% על דירות. את המיליארד הנותרים נשקיע בחיילים משוחררים - נכפיל את הסכום של מענק השחרור ל-60 אלף שקל, סכום שיסייע לצעירים להתחיל את החיים כי זה צודק, הם תרמו שנים של השתכרות שהם הביאו למדינה. זה מאותת לצעירים שהמדינה רוצה אותם כאן.
"במקום מע"מ 0% על דירות אני מתחייב להביא חוק מע"מ אפס על מוצרי מזון והכפלת הפיקדון לחיילים משוחררים. זה צדק חברתי".
"תנו לי מנדט"
מוקדם יותר קרא נתניהו "לתת מנדט ברור כדי לטפל בבעיות הביטחון, הכלכלה, השלום - באתגרים הניצבים לפנינו כל זמן וכל שעה. הדבר הזה מחייב משילות".
נתניהו ציין כי "בבחירות האלה אנחנו נדרשים לקבוע מי יהיה ראש המששלה ולתת לו את המנדט הדרוש למשול, וזו בעיה שפוגעת בהרבה מדינות אבל היא פוגעת במדינה שלנו".
נתניהו דיבר על האתגרים הגדולים בישראל ואמר כי "שני האתגרים הכי גדולים הם ביטחון וכלכלה. לא ארחיב על שאלת הביטחון - מניעת התחמשות אירן, החממאס, חיזבאללה, דאעש ועוד; וכמובן הצורך לעמוד על הסדרי ביטחון יציבים בכל התנאים כדי להגן על ישראל. יש להתעקש על הביטחון, בלעדיו אי-אפשר. צריך להבטיח משאבים למערכת הביטחון שמאותגרת על הזמן. זה מחייב צמיחה כלכלית".
רה"מ חזר על צעדים שביצע בעבר הרחוק, כמו למשל ניוד השקל ופתיחת המגבלות במט"ח לפני כ-15 שנה: "אינני אומר שהסיבה היחידה לכלכלה חזקה היא הביטחון, אלא הבטחת העתיד שלנו. התפיסה הכלכלית שלי מאוד ברורה: ההמפכה הכלכלית ישראל צריכה להתבסס על שליטה על תקציב המדינה; הפחתת מיסים - דבר שאני דגלתי בו באופן שיטתי והורדנו את רוב המיסים באופן ברור; ושלישית, הורדת חסמים והגדלת תחרות. אינני חסיד של קרטלים ועשינו את זה בהרבה תחומים כמו שחרור המטבע.
"אי-אפשר היה להוציא הזמנה לשבועון 'ניוזוויק' בלי לקבל אישור מפקיד בנק ישראל. עשינו עוד רפורמות: פירקנו את המונופול של אגד, עשינו את רפורמת 'שמיים פתוחים', טלפוניה בינלאומית, טלפוניה סלולרית - והכל חלק מכיוון יצירת התחרות כדי להוריד מחירי שירותים.
"רביעית, השקעה בתשתיות כמו תחבורה שעוברת מהפכה. תשתיות הגז - חיברנו את המדינה לגז וזה מוריד עלויות. אנחנו מחברים את ישראל בסיבים דיגטליים מהירים, מורידים את צה"ל דרומה לנגב.
הדבר החמישי הוא הגדלת ההשתתפות בשוק העבודה. עשינו מהפכה מול הקצבאות לילדים שעלו בלי הגבלה עם כל ילד נוסף. לדבר הזה היו השלכות לאומיות עצומות, וזה שונה. אלה שינויים שהביאו את שוק העבודה שלנו לשיעור השתתפות של מעל 60%.
"חמשת הדברים האלה הביאו לכך שישראל עברה בתל"ג לנפש את איטליה, קפריסין, יוון - כל המדינות שלא עשו את הדברים שצייניתי".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  08/12/2014   |   עודכן:  08/12/2014
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: במקום דירות - מע"מ 0% על מוצרי יסוד
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
כל דבר שביב הבטיח הוא לא קיים  ל"ת
EPHIBR  |  8/12/14 10:46
2
אפס מעמ על גלידה פיסטוק
כלכלת בחירות  |  8/12/14 11:07
3
מע"מ אפס על גלידת מרציפן!
צחי בן משה  |  8/12/14 11:29
4
מע"מ אפס על גלידת מרציפן!
צחי בן משה  |  8/12/14 11:29
5
מע"מ אפס על גלידת מרציפן!
צחי בן משה  |  8/12/14 11:29
6
אין עתיד לילדנו במדינה הזאת ל"ת
הופכים אותם לעבדי  |  8/12/14 12:08
7
מתחנף לחרדים נגד זוגות צעירים
פועה  |  8/12/14 12:15
8
הבנת הנשמע והנקרא
פרשנדתא  |  8/12/14 13:28
9
איחרת עם "הרגישות החברתית"!
הדודה קלרה  |  8/12/14 13:31
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
דרור אידר
התקשורת משדרת תחושה של דז'ה-וו לבחירות 99': גם אז כוונו כל התותחים רק כלפי בנימין נתניהו    מצליח + שלושה מתנגדים; אברמוביץ' מחנך מה לחשוב; וברנע משמיץ ללא היסוס
רביבה בן-זאב
נתניהו אינו גננת. כרה"מ הוא גיבה את שריו הסוררים עד שקצה נפשו בהם, בכשלונותיהם ובחתרנותם. הרי עליו למשול ולנהל מדינה ועד כה עמד יפה בלחצים בינלאומיים בזהירות דיפלומטית מעוררת הערכה ומעולם לא הכפיש את מתנגדיו ותמיד נזהר בלשונו
יעקב עמר
"לי אי-אפשר לספר סיפורים אדוני ראש הממשלה, לא אחרי שנתיים של ישיבה בממשלה, בקבינט, בכל הפורומים הכי רגישים" - שוב ושוב נדהמנו כולנו לגלות עד כמה אתה מנותק, עד כמה אתה עסוק רק בעצמך, יאיר לפיד
נסים גבאי
זאב בעור של כבש, חלוקת ג'ובים ושתן שעולה לראש. אין מועמדים ראויים להצביע להם בבחירות הקרובות
ראובן לייב
עם יתרון דומיננטי של האגף הניצי בליכוד; עם הבית היהודי, בראשות נפתלי בנט כשר ביטחון מתלהם; עם ישראל ביתנו, בהנהגת אביגדור ליברמן כשר חוץ אקטיביסטי; ועם הצטרפות-חרדים צפויה - ייאלץ ראש הממשלה, בנימין נתניהו, לרקד בקדנציה הרביעית שלו על-פי החליל שלהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il