X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הערות לאבטלה מבחן הנאמנות לזוגיות מי יודע לסגור תיק רכבת בעיירת ספר נס כלכלי ברשות השניה
▪  ▪  ▪
זוגיות קואליציונית [צילום: פלאש 90]

כיצד אירע נס כלכלי ברשות השניה לטלוויזיה ולרדיו? לאיזו 'ברית זוגיות' יתחבר ליברמן באמת? מי יהיה בעוד כמה דורות ה'פיליפיני' של מי? ומתי כבר תהיה לנו תעודת זהות אלקטרונית?

מי מתאים לסגירה

גל התנגדויות עולה נגד הרעיון שפרידמן יכהן כשר משפטים. מכיוון שכשר משפטים הוא די הצליח, ומכיוון שאין נגדו שום חקירה או כתב אישום (מחדל קשה), אז טוענים נגדו שאם הוא ימונה - הוא יהיה חייב לאיבט ליברמן וישמש כשלוחו לסגירת התיקים שלו.
הטיעון מגוחך, שהרי פרידמן הינו כבר היום שר משפטים (ולא ליברמן הביא אותו לשם), ואיש אינו יכול להכחיש שהוא שר משפטים נקי כפיים שלא קיים ולא הועלה נגדו שום חשד להתערבות כלשהי או ניסיון לסגירת תיקי חקירה. תשאלו את אולמרט.
מאחורי חלק מההתנגדויות הללו עומדים אישים מהליכוד שרוצים לקבל לעצמם את התיק. כאן עולה בעיה: המועמד הכי בולט שלהם לתיק הזה, עו"ד דן מרידור. הוא לא מתנגד לטפל בעצמו בסגירת תיקים של חשודים ממוצא רוסי שמעורבים בהלבנת הרבה הון זר. הוא עושה זאת אומנם רק תמורת 5 מיליון דולר, כפי שיספר לכם גיידמאק, אבל כסף אצל החבר'ה האלה זו לא בעיה. ככה לפחות טוענת הפרקליטות.
מהבחינה הזו, לאיבט צריך להיות אינטרס למנות כשר משפטים דווקא את מרידור, שבניגוד לפרידמן ימונה בהסכמת כל צמרת המשפט המכובדת מרחביה, ובניגוד לפרידמן - הוא גם יודע איך מטפלים בכלל בסגירת תיק. ועל הפרטים או המחיר, כידוע, אפשר תמיד לדון בהמשך.

אבטלה (א)

אבטלה היא לא רק אדם שנשבר ונמעך, היא גם כוח ייצור כלכלי שמושבת. מעל 3-4 אחוז של מובטלים זה אומר שהמשק לא מנצל את הכוחות הקיימים בו, מקטין את מהירות מחזור הכסף, מצמצם את יכולות המסחר והשיווק, ומייצר עבור אותה כמות אוכלוסיה רק חלק קטן ממנה שהוא יכול לייצר עבורה.
זה לא בא רק ממשבר עולמי. זו גם תוצאה של דור צעירים שלמד במהירות "מנהל עסקים" במכללה, אבל לא מבין את יסודות הכלכלה הלאומית האמיתית. והגרוע בזה: הדור הזה מאייש את פרוזדורי האוצר. לכן הם טובים אולי בהגשת דוחות אקסל וניירות תקציב - אבל הם כישלון מוחלט בהערכות להתמודדות מול זעזועים אמיתיים.

אבטלה (ב)

לפני שאתם מזדעקים להגן על כבודם של פקידי האוצר, צאו וחישבו: כל מנגנון המדינה המכובד שלנו לא מצליח, מזה 10 שנים, להוציא לפועל את המכרז להנפקת תעודות זהות חדשות. וכל כולה הדפסה של תעודת זהות.
באותן 10 שנים עצמן, הצליחו ייזמים עצמאיים ותעשיינים ישראלים לפתח מאות מוצרים חדשים בתחומי האלקטרוניקה והביולוגיה בשווי כולל של 39 מיליארד (!!) דולר ולייצא אותם לעולם כולו. עכשו תעמידו אותם זה מול זה: את היזמים והתעשיינים שעובדים קשה (ובכישרון) על כל דולר שהם מביאים, מול פקידי הממשל שלנו שעוד מתכתבים ביניהם, זה 10 שנים, על הנוהל הנכון להדפסת תעודת זהות.

אבטלה (ג)

אבטלה ישראלית קבועה קיימת בשכבות הנמוכות גם בגלל שזול יותר למעסיק הישראלי להעסיק עובד תאילנדי או פיליפיני. זה אומר שהילדים של הפיליפיני יגיעו לאוניברסיטה, אבל הילדים של המובטל הישראלי לא. יום אחד לנכדים של התאילנדי תהיח מטפלת ישראלית, מחצור.

ברית הזוגיות

המבחן של ליברמן יתברר בתוך ימים ספורים. כמו שטומי לפיד ואנשי שינוי בגדו בלי בושה בבוחריהם ביום שהסכימו להארכת חוק טל (במקום להעביר חובת גיוס) ונמחקו אח"כ לנצח, כך ימחק ליברמן בשניה בה יצטרף לממשלה הזו בלי להעביר תחילה את חוק הנישואין האזרחיים. אם תראו אותו מצטרף לקואליציה, בלי שיסדיר קודם שחוק הזוגיות יעבור וייושם בתוך 30 או 90 יום שאחרת הממשלה נופלת, אז תדעו שליברמן החליף את הבטחת ברית הזוגיות לבוחריו בתענוגות ברית הזוגיות שלו עם ביבי ואנשיו.
אבל ברגע שיעשה זאת - הוא ימחק, גם אם זה יוכח ויתבהר רק בבחירות הבאות. כי בוחרים, בניגוד לפרקליטות, לא משאירים תיקי הונאה פתוחים לאורך שנים. תיזכרו בטומי ושינוי, ותשאלו גם את החבובות ממפלגת הזקנים.

עיירת ספר רחוקה

העובדים במפעל פרי גליל שבחצור הגלילית אינם ישנים בלילה. הם אינם יודעים אם בעוד 10 ימים תשאר להם אפילו מעט העבודה האומללה שיש להם, בשכר של 3,400 עד 5,000 ₪ לחודש. כי זה השכר שלהם. ברוטו.
אם המפעל יסגר - אין להם סיכוי רב למצוא תעסוקה אחרת, כי מבחינת מדינת ישראל, חצור הגלילית, חצי מטר ליד ראש פינה, יושבת בסוף העולם. אפילו הרכבת לא מגיעה אליה, למזלם. אחרת הם היו מגלים שיו"ר ועד העובדים של הרכבת, זה שפורש עכשו לגימלאות בדיוק כשהמשטרה ממליצה להעמידו לדין בחשד לקבלת שוחד והפרת אמונים, יקבל מהיום פנסיה של 20,000 ₪ לחודש.
מזל שחצור על תושביה מקבלי השכר של 3,400 ₪ , לא מחוברים לרכבת ולא יודעים מה מתרחש במדינה, אחרת הם עוד היו עולים אליה ודוהרים עלינו.

הנס הכלכלי של זכות העיון

ברשות השידור הממלכתי עוד עוסקים ברפורמה, או ליתר דיוק שוב עושים בה רפורמה. זו רשות שמאז קיומה, עוד מהימים בהם שידרו במורס משער הגיא, עושים בה רפורמות. בטח אחרי שהמפץ הגדול יסוג, הפיסיקה תתמוטט ותדרי הרדיו יימסו בהתנגשות הגלאקסיות, עוד תשב איזו הנהלה של פקידים באיזה משרד ניאוני עם בורקס וכוסות קפה ותדון ברפורמה.
ברשות השניה, לעומתם, עובדים יעיל ומגיבים מהר. פרסמנו כאן איך בשבוע שעבר דרשה חברת "רשת", זכיינית ערוץ 2 , לעיין בספרי חשבון ההוצאות של הנהלת הרשות השניה - על-רקע סיכסוך ביניהן. והנה בתוך 3 ימים כבר השיבו לה שביום ראשון הקרוב תתכנס מועצת הרשות השניה ותצביע על מתן הקלות במאות מליוני שקלים לזכייניות ערוץ 2 .
אם הם יצביעו כמובטח, נראה לי ש"רשת" תשכח עכשו מבקשתה לעיין בהנהלת החשבונות של הרשות. כנראה שהחשבונות התאזנו. נס כלכלי.

סליחה ששיבחתי

בשבוע שעבר שיבחתי כאן את יופיו ונוחותו של כביש 431 המחבר בין אזור מודיעין לאזור ראשל"צ ודרום איילון. אפילו הצעתי לנצל את זמן השפל הכלכלי לסלילת עוד כבישי תשתית כאלה בכל הארץ. לא עברו 3 ימים והתגלה שמעקות הבטיחות בכביש פגומים ויש להתקינם מחדש. יש כבר הליכים משפטיים, בוצעה הקפאת ערבויות ועצירת מענקים, ועושים "שמחה וששון" לחברת 'דניה סיבוס' סוללת הכביש, שתיקון המעקות יעלה לה עכשו עשרות מליונים. אז לכל אלה שמאשימים אותי תמיד כשאני מכסח מישהו, אל תדאגו - תראו מה קורה לאלה שאני משבח.

תאריך:  27/02/2009   |   עודכן:  27/02/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
יזמות ישראלית......
י.ש  |  27/02/09 22:24
2
גם השר- פרידמן ביצע "התאמות"
יוסף אגמון  |  28/02/09 02:54
 
- אז אולי תפרסם את העובדות הללו
שרגא השמן  |  28/02/09 11:32
 
- עורך האתר מוגבל,קרא תגובתי הנל
יוסף אגמון  |  28/02/09 18:00
 
- קשקשן - מילים באוויר
אנשים רציניים  |  28/02/09 17:26
 
- קודם תכתוב את שמך ...
יוסף אגמון  |  28/02/09 17:51
 
- "עובדות חד משמעיות"
י.ש  |  28/02/09 22:03
 
- הסבר קצר, למרות ראשי תיבות שמך
יוסף אגמון  |  1/03/09 01:31
 
- מר אגמון היקר(ברצינות גמורה)
י.ש  |  1/03/09 18:30
 
- י.ש. אתה כנראה צעיר ממני...
יוסף אגמון  |  1/03/09 22:47
 
- יוסף אגמון......
י.ש  |  2/03/09 13:39
 
- אבקשך לא להכיב לתגובותיי !
יוסף אגמון  |  2/03/09 14:26
 
- הם ואנחנו נמוטט אותם.לא פרידמן
בבר ביטון  |  2/03/09 03:44
3
ליברמן פותח את השער ומהופ.
ליבני  |  28/02/09 04:48
4
צריך וחובה לתת לליברמן לתפקד.
גיורא ישוב ניצן   |  28/02/09 11:52
 
- לא בושה לכתוב "ועדת חקירה" ל"ת
למנטרלי הבוחר  |  1/03/09 09:37
5
מי מתאים לתפירת תיקים יותר ממי
ע. סובול  |  28/02/09 11:55
 
- פעם גנב תמיד גנב....
י.ש  |  28/02/09 20:01
6
בנוגע לטענות שלך על פרידמן
אלון ה  |  28/02/09 18:55
7
אתה סלפן עובדות מיקצועי....
י.ש  |  28/02/09 21:57
8
מנעמי השילטון ודיקטטורת ההון
ע. סובול  |  1/03/09 10:32
 
- אז הכל נכון על ה NKVD ?!
צ'אוצ'סקו  |  2/03/09 03:22
9
חבל'ז
יוסף אגמון  |  26/11/14 23:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד ליהיא כהן דמבינסקי
ההצלחה של ליברמן בבחירות החזירה לאופנה את הדיון על ברית הזוגיות. אלא שברית הזוגיות שמקדם ליברמן מיועדת רק לפסולי חיתון. מה תהיה ההשפעה על ההומואים והלסביות בישראל?
עו"ד אברהם פכטר
הציבור נתן רוב לימין. אבל מנגד, ציפה שקדימה עם הקולות שזלגו מעבודה, ממרצ, יתנו אפשרות להקמת ממשלת אחדות, כאשר למרבה הפלא, גם רוב הציבור מייחל לכך. ההתנגדות העיקשת של לבני, היא טעות אסטרטגית, לאומית, פוליטית, מפלגתית ובבוא היום, הציבור עוד יתחשבן איתן. אם ההתנגדות תימשך - יש לומר לביבי: שבור ימינה
יהונתן דחוח-הלוי
ח"כ דוב חנין ייחד בכנסת נאום בן דקה לזכרו של צעיר פלשתיני שמת מפצעיו והאשים את ישראל בהתנהגות פושעת שלא איפשרה את העברתו לטיפול רפואי בתחומה    חנין לא ציין, כי "הצעיר הפלשתיני" היה טרוריסט ופעיל בגדודי אל-קסאם שנטל חלק בפעילות ג'יהאד נגד ישראל
ציפי לידר
לפרשת תרומה    הנותן הוא המקבל - זוהי הנוסחה היסודית במתן צדקה. הקב"ה משלם לנו עליה בריבית דריבית    והחיוך - ערכו גדול לאין-ערוך מהערך הכספי של התרומה
אריה אבנרי
ביבי לא תמים אך רחוק מלהיות שועל פוליטי מתוחכם    להלן רשימת השועלים הערומים שלא יקלו על חייו ועל כהונת ממשלתו    הערת אזהרה (25)
רשימות נוספות
"לא מצאתי נכונות לאחדות"  /  עידן יוסף
"פסק ההלכה - של קדימה"  /  עידן יוסף
בכירים בליכוד: היענות לליברמן - טעות חמורה  /  איציק וולף
הרשקוביץ, המטרה מקדשת את האמצעים?  /  ד"ר אברהם בן-עזרא
רגש?! לא בפוליטיקה!  /  אודי אסולין
הניחו לציפי לבני  /  גורי גרוסמן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il