X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ההגיון שמאחורי יוזמת הקרקע חינם דומה לעסקת קומבינציה בין המדינה לקבלן, שלפיה הקבלן יקבל את הקרקע לבנייה בחינם וימסור לבעלות המדינה בתמורה חלק מהדירות ומה לגבי חינוך, בריאות והאפשרות להעלאת מיסים?
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

קרקע לדירה בחינם ושכירות מסובסדת בהסכמים ארוכי-טווח - אלה ההצעות המרכזיות של תוכנית הוזלת מחירי הדיור שהציג היום (ג') פרופ' מנואל טרכטנברג, מועמד המחנה הציוני לתפקיד שר אוצר, במכללה האקדמית תל אביב-יפו.
התוכנית מיועדת להביא להוזלת מחירי הדירות באמצעות הגדלת מלאי הקרקעות הזמינות לבנייה. ההגיון שמאחורי יוזמת הקרקע חינם דומה לזה עסקת קומבינציה בין המדינה לקבלן שלפיה הקבלן יקבל את הקרקע לבנייה בחינם וימסור לבעלות המדינה בתמורה חלק מהדירות - דירות אלה יושכרו על-ידי חברת ניהול מטעם המדינה בהסכמי שכירות ל-15 עד 20 שנה ובמחירים מסובסדים. במידה והדייר-השוכר ירצה לרכוש את הדירה יירשם ערך הקרקע השוטף כחוב, מעין משכנתא, שאותו השוכר יידרש לפרוע בתשלומים או בתשלום אחד של יתרת החוב בעת מכירת הדירה.
בנוסף מציע טרכטנברג למנות שר בכיר לענייני דיור שאליו יוכפפו רשות מקרקעי ישראל ומנהל התכנון - הגוף האחראי על ועדות התכנון והבנייה שכפוף כיום לשר הפנים. לפי התוכנית הארץ תחולק לאזורי יעד שבכל אחד מהם יהיה חמ"ל דיור שבו ישבו נציגי משרדי הממשלה. בנוסף יתוגברו וועדות התכנון והבנייה המקומיות. אמצעי מדיניות נוספים כוללים תמרוץ כספי של היזמים לעמידה בלוחות זמנים, זירוז תוכניות פינוי-בינוי והתחדשות עירונית.
בתחום החינוך מציע טרכטנברג הוספת סייעת לגני ילדים לגילאי 3-4, סבסוד צהרונים לגילאי 3 עד 9 וחיזוק מעמד המורה באמצעות תוספות שכר וחוזים אישיים.
בתחום הבריאות מציע טרכטנברג להשקיע 1.5 מיליארד שקל בקיצור תורים, בתוכניות רפואה בקהילה ותוכניות שיבטיחו הישארות רופאים מומחים בבתי החולים במשך כל שעות היום. טרכטנברג קורא למנוע שר"פ בבתי החולים הציבוריים, לתמרץ את קופות החולים ובמקביל להביא לצמצום הביטוחים הפרטיים והמשלימים.
בתחום עידוד התחרות וחיזוק עסקים קטנים מציע טרכטנברג להקים קרן שתסייע לעסקים המבקשים להיכנס לשווקים לא-תחרותיים, להקים רשת הפצה ארצית שתסייע ליצרני מזון קטנים מה שיאפשר תחרות מול היצרנים הגדולים ויבטיח לדעת טרכטנברג הוזלת מחירים.
בתחום הפנסיה מציע טרכטנברג הורדת דמי ניהול באמצעות תוכניות השקעה פסיביות. תחום מרכזי אחר שטרכטנברג מציע לפתוח לתחרות הוא הבנקאות, זאת באמצעות הכנסת הפלטפורמות האינטרנטיות החדשות של הלוואות (P2P), איגודי אשראי ובנקאות קואופרטיבית.
התנגדות להעלאת מיסים
בענף הגז הטבעי סבור טרכטנברג שיש לפעול מצד אחד להטלת פיקוח על מחירי הגז ומצד שני להגברת התחרות בענף ובמקביל לזרז את חיבור מפעלי התעשיה לגז טבעי.
בתחום הרווחה מציע טרכטנברג העלאת קצבת הזקנה של קשישים בני 70 ומעלה שנמצאים מתחת לקו העוני בתקציב כולל של מיליארד שקלים, קיצור הליכים ופישוט הביורוקרטיה בתחום הסיעוד, והכללת טיפולי שיניים בחינם החל מגיל 75.
כמי שעמד בראש המועצה להשכלה גבוהה מפגים טרכטנברג את מירב היצירתיות שלו בתחום ההשכלה הגבוהה וההכשרות המקצועיות - טרכטנברג מציע שלל תוכניות ויוזמות ובהן תוכנית רב-שנתית חדשה להשכלה הגבוהה וביטול הצורך בבחינה פסיכומטרית, מסלולי הכשרה מקצועית לבני 40 פלוס, לימודים באמצעות קורסים מתוקשבים לחיילי צה"ל כבר במהלך השירות הצבאי, בדגש על לוחמים.
לעומת זאת, בתחום ניהול תקציב המדינה מציע טרכטנברג לערוך שינויים מינוריים ובראשם הגדלת ההוצאה הציבורית באופן זמני עד שתחזור לנתח של 40% מהתוצר (לעומת כיום 39.6%) כלומר תוספת קבועה של כ-5 מיליארד שקל לתקציבי המשרדים האזרחיים. טרכטנברג מתנגד להטלת מיסים חדשים ולהעלאת מיסים וסבור שהממשלה צריכה לדבוק במתווה הקיים להפחתת הגירעון.
בתחום התעסוקה מציע טרכטנברג לצמצם את העסקת עובדי קבלן במגזר הציבורי ולעודד יציאה לעבודה בקרב משפחות חד-הוריות אך אינו מוותר על הדרישה לגמישות ניהולית שמשמעה ביטול מוסד הקביעות בעבודה.

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  03/02/2015   |   עודכן:  04/02/2015
+ח"כ לביא: עיתונות חרדית חייבת להציג תמונות נשים
23:28 03/02/15  |  

חברת הכנסת עליזה לביא (יש עתיד) תוקפת את החרדים ומאשימה את המגזר בכך שהוא מקבל באדישות הדת נשים. לפיד התרעמה על כך שבידיעה על כך שהיא תשתתף בהפרשת חלה בנתניה, לא פורסמה תמונתה באתר בחדרי חרדים. לדבריה, אלו תופעות לא שפויות שראוי היה שייעלמו מן העולם. כידוע, נמנעת העיתונות החרדית מטעמי צניעות מלפרסם תמונות נשים, לרבות תמונות ילדות, ודאי שלא כאשר הן ללא כיסוי ראש.

+פעילי מרצ הפגינו מול מצודת זאב
23:21 03/02/15  |  

מול מצודת זאב, ערכו צעירי מרצ יחד עם יו"ר שדולת הבריאות בכנסת, ח"כ אילן גילאון מפגן מלווה במיטות חולים במחאה על המשבר במערכת הבריאות. גילאון אמר: "יותר אנשים מתים מזיהום בבתי החולים מאשר מהגרעין האירני. זהו ציון נכשל לממשלת נתניהו ונחוץ שינוי בסדר העדיפויות הממשלתי לטובת מערכת הבריאות הקורסת״. הפעילים קראו: ״כסף לחולים - לא למתנחלים״ ו״החולה גוסס וביבי בקונגרס״.

+אמנון כהן: עזבתי את ש"ס בגלל עומס עבודה
23:12 03/02/15  |  

ח"כ אמנון כהן (ש"ס) אומר כי חודש לפני הבחירות הודיע ליושב-ראש אריה דרעי שברצונו לפרוש בגלל עומס עבודה. בראיון לרדיו קול חי, גילה: "לאחר הפרישה, אלי ישי ביקש שאעזור לו. סירבתי. אני רק בש"ס".

+כ"ץ: לבני רוקדת על דם הרוגי התאונה
22:53 03/02/15  |  

שר התחבורה ישראל כ"ץ (ליכוד) אומר כי האשמתה של ציפי לבני (המחנה הציוני) את הממשלה באחריות לתאונה בדרום "בגלל היעדר השקעה מספקת בתשתיות בפריפריה" מדהימה. "גם רוקדת על הדם וגם משקרת. כנראה הייתה עסוקה עם אבו מאזן ולא ראתה מה הממשלה עושה", כתב כ"ץ. "ראשית, עדיין לא ברורות נסיבות התאונה. מעבר לכך, מאז נכנסתי לתפקידי, לאחר נפילת ממשלת אולמרט, אנחנו משקיעים סכומים עצומים בפיתוח תשתיות התחבורה בפריפריה ובכל המדינה. בקטע המדובר אנחנו מאריכים את כביש 6 דרומה, עד לצומת שוקת, ועד לסוף השנה הוא יחליף את התנועה בכביש 31 הקיים. זה הפתרון: במעשים ולא בדיבורים".

+נדחתה עתירה נגד תעמולה בקול ברמה
22:47 03/02/15  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

הרשות השנייה התחייבה לעקוב אחר תוכניתו של השר לשעבר בניזרי מש"ס כדי למנוע תעמולת בחירות  ▪  ג'ובראן: "כאשר יש ספק - אין ספק"

הרב שלמה בניזרי [צילום: פלאש 90]
+נקבעו מועדי השידור לתעמולת הבחירות
22:22 03/02/15  |  

יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן, קבע את זמני שידור תעמולת הבחירות בטלוויזיה וברדיו לקראת הבחירות וזאת לאחר שהתייעץ עם ועדת הבחירות המרכזית, עם מנהלי רשות השידור והרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו. תעמולת הבחירות תחל ב-3 במרס 2015.

+הירוקים: להפסיק לנטוע עצים בט"ו בשבט
22:10 03/02/15  |  

הירוקים קוראים להוסיף לט"ו בשבט את השם יום הגנת האילן. יו"ר הרשימה עמיר מלצר: "חג ט"ו בשבט הפך בצדק בשנים האחרונות לחג שמתמקד הטבע והסביבה, עם זאת התמקדות בנטיעת עצים היא לא נכונה, הגיע הזמן לשנות את המוקד של ט"ו בשבט להגנה על העצים מפני השחתה".

+וינשטיין: אין החלטה לדחות חקירת ח"כים
21:29 03/02/15  |  איתמר לוין   |   לרשימה המלאה

מכחיש את הפרסומים כאילו הוחלט לדחות עד לאחר הבחירות את חקירתם של ארבעה חברי כנסת החשודים במעורבות בפרשת ישראל ביתנו

וינשטיין. מפקח באופן הדוק [צילום: פלאש 90]
+ח"כים מהליכוד: למנוע השתתפות זועבי בבחירות
17:35 03/02/15  |  עופר וולפסון

קבוצת ח"כים מן הליכוד, הגישו (יום ג', 3.2.2015) בקשה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט סלים ג'ובראן למנוע את השתתפותה של ח"כ חנין זועבי, הנכללת ברשימת המועמדים של רשימת המחנה הדמוקרטי, מלהשתתף כמועמדת בבחירות לכנסת ה-20 "נוכח מעשיה, התבטאויותיה והתנהלותה במהלך כהונתה בכנסות ה-18 וה-19 אשר כתוצאה מהם אין היא עומדת בתנאי הסף להתמודדות..."


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כך מתכננת המחנה הציוני להוזיל את מחירי הדיור
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות 2015
רונית מלמד
במקום שבו קיים רוב משמעותי לגברים אין זה פלא שהשיח המוביל במקום הוא כוחני, בוטה ותקיף, לפעמים על גבול האגרסיבי. במצב זה, אך טבעי שחלק מחברות הכנסת יסגלו את ה"גינונים הגבריים" הקיימים במשכן ויידבקו במגפת ה"צעקת" כדי שקולן יישמע
ד"ר רון בריימן
הסכנה היא שכמו בממשלה היוצאת, שוב עלול נתניהו לשגות, להושיט ללבני גלגל הצלה ולצרפה לתפקיד בכיר בממשלתו, ולהיווכח שוב שהכניס סוסה טרויאנית לממשלתו. מצב כזה איננו סכנה רק למרצ ולהרצוג, אלא לכלל אזרחי ישראל
עופר וולפסון
מפלגתו מציגע גם השקת ביטוח פקדונות עד 750 אלף שקל ויישום דירוג אשראי לכל אזרח    הבנקים יופרדו מתוך קבוצות בנקאיות קיימות    כחלון: "שלב ראשון בתוכנית להורדת יוקר המחיה שתחסוך עשרות אלפי שקלים למשפחה בשנה"
עידן יוסף
אמר בכינוס בחירות של מפלגת יחד: "מי ששומר על ארץ ישראל - הקב"ה שומר עליו. מי שלא - סופו לא טוב"    ישי למרזל: אם תשב בכנסת ליד זועבי - תוך שבוע היא עפה מהכנסת    הרב שמואל טל: מהלך שהתפללנו אליו כל כך הרבה זמן
מרק בריל
רשימות נוספות
שפירא: חשש לפלילים בהתנהלות בית רה"מ  /  איתמר לוין
הדתיים לירוקים: תורידו את ה-ז' מהשם  /  עידן יוסף
לפיד הציג תוכנית חקיקה למלחמה בשחיתות  /  איציק וולף
הבקבוק יצא מהשד!  /  יוסף אליעז
נגיד לא בנזיד  /  אסתר שניאורסון גרי
אוי שרה'לה  /  גרשון אקשטיין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il