X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  הודעות כלליות

כולנו חולמים על מערכת תחבורה ציבורית, מתפתחת ומתקדמת, כזו אשר תאפשר לנו לנוע במהירות וביעילות ממקום למקום ברחבי המדינה. כולנו מחכים ליום בו נוכל לחצות את הארץ בתוך רכבת תחתית אשר תשים סוף לפקקי התנועה ולעומסים הבלתי פוסקים על הכבישים. כולנו מייחלים לרגע בו תשתית מנהרות תוקם בארצנו מתוך ייעוד לצרכי תנועה ולא לצרכי טרור. אך עד שכל זה יקרה, כנראה שכולנו נמשיך לעשות שימוש ברכבים הפרטיים העומדים לרשותנו, נמשיך לבזבז שעות רבות על הגעה ממקום למקום, וככל הנראה, נמשיך להתעצבן בפקקים.
תחבורה בישראל
התחבורה בישראל מבוססת ברובה על כלי רכב פרטיים, ומאז קום המדינה, קיימת עלייה מתמדת בהיקף הרכבים הפרטיים הנעים בכבישי ארצנו. כבר היום, כמות המכוניות ל-1,000 נפש בישראל חוצה את רף ה-400, בעוד כמות המכוניות הממוצעת במדינות ה-OECD עומדת על 550 רכבים ל-1,000 נפש.
היקף הרכבים הפרטיים הנעים בישראל בהשוואה לגודל המדינה ולמרחבי הכבישים המצויים בה, מהווה את אחד מהאתגרים המורכבים ביותר הניצבים בפני קובעי המדיניות בממשלת ישראל ומתכנני התשתיות בארצנו. בשנים האחרונות, אנו אומנם עדים להקמתן של תשתיות כבישים חדשות בכל שטח המדינה, אך גם הן אינן עונות על העלייה המתמדת והמתמשכת של מספר הרכבים הפרטיים בהם נעשה שימוש בארצנו.
רכבת תחתית - אימתי אם בכלל?
כבר למעלה מחמישה עשורים, ציבור האזרחים במדינת ישראל שומע על תכנונים כאלו ואחרים להקמת תשתית רכבות תחתית. אחת למספר שנים, אנו עדים לחניכת תחילת העבודות על אחד מהפרויקטים הארוכים והמתמשכים ביותר שידעה המדינה, ובכל פעם מחדש, אנו שומעים על עוד בעיות ועל עוד עיכובים המונעים מהרכבת התחתית להפוך לאמצעי תחבורה מוביל במדינה.
במקביל, קצב מכירת הרכבים הפרטיים ממשיך לזנק קדימה מדי שנה, ובכל שנה מחדש מתווספים למערך הנהגים העושה שימוש ברכבים פרטיים יותר ויותר אזרחים האוחזים ברישיון נהיגה. מעבר למכירת רכבים חדשים בישראל, קיים שוק עצום של רכבי יד שנייה המשווק דרך סוכנויות רכב המתמחות במכירת רכבי יד שנייה, ובאמצעות לוחות אינטרנט העוסקים במכירת רכבים פרטיים מיד שנייה.
אחד מהלוחות המובילים ביותר הוא לוח winwin. בלוח זה, בדומה ללוחות מובילים אחרים הפועלים ברשת האינטרנט, מתקיימת מכירת רכבים פרטיים מדי יום, ובכל רגע נתון נסגרת עסקה בין שני אנשים פרטיים המבצעים בתום העסקה הליך העברת בעלות על הרכב.
לסיכום, העלייה המתמדת במספר הרכבים הפרטיים הנעים בכבישי ארצנו ימשיך לטפס ולזנק קדימה גם במהלך השנים הקרובות, וכפי שזה נראה כרגע, תשתית תחבורתית ציבורית אשר תשרת מאות אלפי ישראלים מדי יום הינה חלום ההולך ומתרחק מאיתנו. במקביל, לצד הקמתן של תשתיות כבישים חדישות בין האזורים והערים בישראל, תשתית הכבישים במרכזי הערים כמעט ואיננה מתחדשת, וזאת למעט תיקונים בתשתיות קיימות. כפועל יוצא מכך, התכנון התחבורתי- עירוני בישראל ימשיך להתבסס על תנועת כלי רכב פרטיים, וכולנו נמשיך להתעצבן בפקקים המתארכים המלווים את כניסתו למרכזי הערים ולתנועה בהן.
לבדיקת מחירון רכב ודגמים היכנסו לאתר winwin

תאריך:  23/02/2015   |   עודכן:  23/02/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 OECD
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלון תורג'מן
יואב יצחק
מיזם חדש - מערכת News1 מזמינה גורמים שונים לפרסם מחקרים ותחקירים באתרנו    הרעיון: לגייס גורמים חיצוניים וקרובים לעניין למאבק ולעשייה ולחשיפת מידע חשוב שישרת את הציבור
מיכל אייזן
תערוכת יחיד -גיל גורן    מיצב אמנות המתייחס לעיר התחתית של חיפה ייבנה בשיתוף הקהל החל מהשעה 20:00
סיגל אוברמן
חומצת שומן לינולאית מצומדת, הגורמת להפיכת מסת השומן למסת שריר, ובכך מסייעת בתהליכי ההרזיה והחיטוב
אקרמן אלן
תלמידי חטיבת ביניים בנתניה זכו לחוויה לימודית מעוררת השראה בזכות עמותת שיעור אחר וחברת פריסקייל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il