X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  הודעות כלליות

האקו-סיסטם הטכנולוגי שהתפתח בעשורים האחרונים בישראל, הופך אותה למרכז ידע גלובלי עבור חברות סטארט-אפ. Center of Excellence הוא פרויקט בינלאומי חדש בהובלת KPMG סומך חייקין, ששואף לייצא את הניסיון הישראלי למדינות נוספות בעולם. שני שותפים בפירמה, אריק שפיר ויונתן לבנדר, מספרים כיצד נולדה היוזמה, ומדוע נבחרה ישראל לעמוד, יחד עם ארה"ב, בראש תחום הסטארט-אפ בפירמה העולמית.
לידים:
"הקמת ה-CoE מאפשרת לחברות לא רק לחלום רחוק, אלא גם להשתמש בכלים אחידים ובינלאומיים להגשמת החלומות הללו".
שנת 2014 הייתה שנת שיא בהיי-טק הישראלי. 688 חברות ישראליות גייסו סכום כולל של 3.4 מיליארד דולר - עלייה של 46% לעומת שנת 2013. בשנים האחרונות חלה עליה הן במספר החברות המגייסות והן בהיקף הגיוסים, כאשר יותר ויותר חברות מצליחות לגייס סכומים גבוהים של מעל 20 מיליון דולר. כל אלה מציירים תמונה מרשימה מאוד, ומעידים על חוסנו ובשלותו של ענף ההיי-טק בישראל.
כעת מגיעה גם ההכרה הבינלאומית. KPMG סומך חייקין נבחרה להוביל, יחד עם השלוחה האמריקנית, את תחום הסטארט-אפ בפירמה העולמית, ולהקים מרכז גלובלי להובלה ולהעצמה של חברות סטארט-אפ מכל רחבי העולם - CoE - Center of Excellence. הידע הרב שנצבר בפירמה לאחר שנים של עבודה והיכרות מעמיקה עם חברות ההייטק בארץ, מאפשר לה כעת להדריך ולייעץ לעמיתיה בשאר העולם, כיצד לתמוך ולפתח מגוון שירותים עבור חברות סטארט-אפ, במטרה לעזור להן להגיע ליעדן ולהפוך לסיפורי הצלחה.
מי שהובילו את המהלך הם שני שותפים: אריק שפיר, ראש תחום הטכנולוגיה בפירמה, ויונתן לבנדר, סמנכ"ל הפיתוח העסקי של הפירמה בישראל. "זיהינו פער של מדינות אירופה בתחום הסטארט-אפ הטכנולוגי מול שאר העולם", אומר אריק.
לדבריו, בישראל ובארצות הברית קיים אקו־ סיסטם, המאפשר קשת רחבה של יוזמות טכנולוגיות, ואילו אירופה נמצאת בפיגור מסוים בעיקר ברמת הפיתוח העסקי והייעוץ. "חשבנו שיהיה נכון למסד שיתופי פעולה משמעותיים, ולייצא את הידע הישראלי הרב. להביא עמנו את המתודולוגיות ודרכי החשיבה, שכבר הוכיחו את עצמן כאן, גם אל מדינות נוספות". מצד שני, מסביר אריק, לב התוכנית העסקית של ה-CoE הוא יצירת קהלים חדשים, שיהוו את בסיס הלקוחות העתידיים של KPMG.
שירות זהה בכל העולם
היוזמה תפסה תאוצה והתקבלה בהתלהבות במדינות רבות וב-KPMG העולמית, שהביעה עניין רב, והעניקה לפרויקט רוח גבית. "הצלחנו לייצר ביחד קבוצה משמעותית וחזקה, שרוצה להזיז עניינים קדימה", מסביר אריק.
"העולם הוא כפר גלובלי קטן. חברה שמתחילה לפעול במדינה אחת, תרצה מהר מאוד לשווק את המוצרים שלה במדינות נוספות באירופה או בארצות הברית. הקמת ה-CoE מאפשרת לחברות לא רק לחלום רחוק, אלא גם להשתמש בכלים אחידים ובינלאומיים להגשמת החלומות הללו. המסר אותו אנחנו משדרים זהה בכל מדינה ומדינה", הוא מסביר. "השפה, הקצב, תוכן הדברים - כולם זהים בכל אחת משלוחות הפרויקט. כמובן שיש התאמות, אך רוח הדברים זהה".
צוות ההקמה של CoE בנה מספר כלים עבור הצוותים בעולם: הראשון הוא מערך עזרים, המאפשר לאנשי KPMG בכל מדינה לבצע סריקה וסינון של חברות המועמדות להיכלל בפרויקט. הכלי שפותח בארץ עוזר לצוותים לבחון לעומק רעיון ותוכנית עסקית, ולנסות לכמת את סיכויי ההצלחה. כלי נוסף מאפשר מעקב קבוע ואחיד אחר החברות שנבחרו.
"אנחנו למעשה סופרמרקט", מסביר אריק, "חברות בשלביהן הראשונים ייהנו - תמורת שכר טירחה מוסכם וידוע מראש, הנמוך באופן יחסי - מכל שירותי הפירמה. אנחנו עוזרים להן בבחינת התוכנית העסקית, בודקים עבורם אילו דוחות הם צריכים להפיק, ומייעצים היכן כדאי להקים את החברה והיכן כדאי לחפש משקיעים מתאימים. בכל צומת החלטות אנחנו שם, מכוונים ונותנים מהידע הרב שלנו".
תוך כדי הליווי הצמוד של החברות והיזמים, נוצרת מערכת יחסים עסקית, בין החברות החדשות לבין הפירמה. "כשהחברות יהפכו לשם דבר, ובהתאם יזדקקו לשירותים נוספים - אנחנו כבר נעמוד לצדם, ונדע ליהנות מפירות ההצלחה בהיותנו 'שותפים' לדרך", מסביר אריק.
למסד את הידע
"במקרים רבים הפרקטיקה של החיים לא כתובה בשום מקום. הכוח של הפרויקט הוא באיסוף המידע, ארגונו ושיתופו עם כל הנציגויות בעולם. מהבחינה הזו כולם מרוויחים: החברות שמקבלות ייעוץ מקצועי, המבוסס על ידע ממקומות רבים בעולם, וגם היועצים עצמם שמסתמכים על חומר תיאורטי מצד אחד ומוכח מצד שני", אומר אריק.
בארץ משתתפות בפרויקט כבר עשרות חברות, מעולמות תוכן שונים.
"הסקטורים העיקריים הם סייבר, מובייל וחברות פינטק", אומר יונתן, "אך המגוון הוא באמת רחב, וכולל גם תחומים כמו משחקים חברתיים, חברות העוסקות בפיתוחים הקשורים לענן, ואפילו ניצנים של חברות שמתמחות ב"אינטרנט של הדברים".
"אנחנו מבינים שיש שונות בין השווקים השונים. לכן הנוכחות של האנשים שלנו על הקרקע בכל מקום היא קריטית. הם פותחים עבור כל חברה דלת לחברות גדולות, ליצירת שיתוף פעולה", אומר יונתן.
"הרעיון הוא פקטור משמעותי להצלחה, אבל הוא לא מספיק. צריך לבחור את המשקיעים והשותפים הנכונים לדרך, כולל היועצים שילוו את החברה. צריך לדעת לבחור את אלו עם הידע, הרעב והתשוקה, שיידעו לעבוד באופן נכון ובהיר גם ברגעי השפל".

תאריך:  02/04/2015   |   עודכן:  02/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il