X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לבני רוצה 'להתבשל' באופוזיציה, אבל אין זמן להתבשל כאשר הצנטרפריגות של המטורף מאירן מתקתקות יש הזדמנות מופלאה לשים קץ לסחטנות של שס כשהצבענו קדימה, ידענו שקיימת אפשרות לאחדות, ובכל זאת, הצבענו
▪  ▪  ▪
אבוי למדינה שהיידר ישראלי מייצגה בעולם [צילום: AP]

לכבוד שרת החוץ, הגב' ציפי לבני!
בהצהרותייך כי לא תיכנסי לממשלת אחדות דיברת על עקרונותיה של מפלגת קדימה, ועל כך שהמפלגה צריכה "להתבשל" באופוזיציה בכדי "להשתקם".
בכל הכבוד, דיבורים אלו כאילו נלקחו מסדנאות "מודעות עצמית" או "העצמה". הם דומים לדיבוריו של סופר אשר צריך "להתבשל" במשך עשרים שנה בעליית הגג בטרם יוציא לאור את יצירת המופת שלו.
בכל הכבוד, "התבשלות" או "שיקום" באופוזיציה אינו מונח אשר מתאים לא לקדימה - בשל אופייה כמעין מפלגה ולא מפלגה באמת, ולא למצב הביטחוני כיום.
נתחיל במצב הביטחוני.
כאשר הצנטרפגיגות של 'ההוא מאירן' מתקתקות, אין זמן "להתבשל" באופוזציה. רק ממשלה שפויה (ולא ממשלה שבה ביבי חובר לאיחוד הלאומי מצד אחד, לשס מצד שני, ולליברמן (החבירה המסוכנת מכל) מצד שלישי, תוכל להתעמת עם דעת קהל אשר חפצה לפייס במעשה צ'מברלינאי את אירן, ואת ההיטלר החדש העומד בראשה, מחמוד אחמדינג'אד. רק ממשלה כזו תוכל לגייס פעולה דיפלומטית ראויה וחובקת עולם, במידה שדברי החנופה, הפיוס והמתיקה של אובמה ל"אחיו המוסלמים", ייכשלו (אצל צ'מברלין זה נכשל). אין זמן "להתבשל באופוזציה" ו"לשוב מחוזקים" כי אולי כבר לא יהיה למה לשוב. השיקולים שהיו יפים למפלגת חירות בזמנו, אשר בה התבשל בגין קרוב ל-30 שנה, הם שיקולים שיפים לימים שכבר אינם. גם ההתבשלות של רבין ז"ל באופוזיציה אי אלו שנים וחזרתו בחלוף כמעט שני עשורים - התאימה לימים עברו, שבהם היה זמן, וזמן וזמן. כיום מתרחש תהליך בלתי הפיך, שספק אם כוח צבאי יוכל לעצרו, ורק דיפלומטיה אסרטיבית כאשר הכוח הצבאי משמש כאיום - תוכל לעצרו.
את הדיפלומטיה הזו לא יוכל לנהל ביבי כאשר בכליו מצויד היידר ישראלי, אשר לו כזה היה באירופה, ישראל הייתה מחרימה אותו, ובצדק. דיפלומטיה כזו ניתן לנהל אך ורק בעזרת הפנים השפויות יחסית של מדינת ישראל המייצגות אותה בעולם ובממשלה.
זאת ועוד: את מדברת על 'רצון הבוחר', אבל 'רצון הבוחר', וימחל לי, הוא כל מה שפוליטיקאי בעל אינטרס רוצה שיהיה ברגע מסוים. כאשר הבוחרים הצביעו לך, לבני, הם הצביעו בין היתר משום שאמרת שתוכלי להוביל ממשלת אחדות בשיתוף עם ביבי וברק.
אני, כמי שבחרה בך (ועוד נשוב ל'למה' בחרתי בך), שלשלתי ביום חורפי וסוער במיוחד שבו היה קשה במיוחד להגיע לקלפי בעיר מרוחקת (ועוד אגיע ל'למה') - את הפתק של קדימה, תוך קריאה של הסקרים ותוך ידיעה שממשלת אחדות תהא הרע במיעוטו (לו הייתי בוחרת לפי הרצוי, הייתי מצביעה ככל הנראה למרצ, אבל נדבר עוד על 'רצוי' לעומת 'מצוי').
אני, כמו שאר בוחרייך, ידעו ידוע היטב כי האופציה של ממשלת אחדות אפשרית, וזאת בשל התחזקות גוש הימין בסקרים.
אני, כמו שאר בוחרייך, נטלנו בחשבון את האפשרות ולפיה יהיה תיקו (הסקרים לא חדלו לדבר על אותו 'מירוץ צמוד'), ובחרנו בך לא בכדי שתשבי באופוזיציה (אחרת היינו בוחרים במרצ, אך אנו, אנשי השמאל הציוני, ריסקנו את מרצ כשהוספנו לך את המנדט שהוביל אותך למנדט אחד יותר מביבי) - אלא בכדי שתשבי בממשלה, ותאזני את ממשלת האחדות שתקום.
יש האומרים כי הנך מסרבת לשבת בממשלת אחדות, שכן לא תהיי ראש ממשלה במקרה כזה, וזאת בשל סירובו של ביבי לרוטציה.
אני רוצה לסרב להאמין להאשמתך ב'אינטרס אישי', אבל בכל זאת, העובדות מדברות בעד עצמן: הסכמת באופן עקרוני לאחדות, הן כאשר נדרשת להרכיב ממשלה (ולא, בניגוד לאחרים איני רואה כשלון בסירובך להיסחט, אלא להפך, כבוד גדול ושינוי הנורמות הפוליטיות בישראל), והן כאשר התמודדת לבחירות. כאשר התמודדת בבחירות, ידעת את כיוון הסקרים והדגשת כי אם כורח המציאות יחייב ממשלת אחדות, את תדעי להובילה.
אז ממשלת אחדות יש לנו (כמעט, אם רק תאמרי כן), אבל את לא תובילי אותה. אז בשביל זה לאפשר לליברמן להיות הפנים שלנו בחו"ל? פני פוטין-היידר גזעניים שכאלו? אז בשביל זה לאפשר לשס לאיים איום זוחל ב'שיטת הצפרדע' על דמותה הציונית של המדינה? שהרי אם ביבי ישלם לשס את כופר הסחטנות התקופתי שלה, במדינת ישראל יהיו בסופו של יום מעט אנשים עובדים ומשרתים אשר יתמכו בציבור הולך וגדל של לומדי כולל, אשר לנציגיהם תהא החוצפה לשלוח את המיעוט הזה לעוד ועוד מלחמות "כיוון שהוא לא מוותר על ירושלים השלמה". אז באמת יופי, לבני, ללא שמץ של ציניות, שלא איפשרת לשס לסחוט אותך כאשר אולמרט הודח וכפסע היה בינך לבין רשות הממשלה, זו דוגמא ראויה לפוליטיקה חדשה, אבל הנה נוצרה הזדמנות היסטורית ליצור קואליציה ללא שס, קואליציה שלא תיצור כמה בכיות לדורות כמו הגדלת קצבאות הילדים לילד חמישי ומעלה באופן כזה שבעוד דור המיעוט החילוני ישלם 80% ממשכורתו מיסים לאלו שמעולם לא חשבו שעליהם לתרום משהו למשק, או כמו ציבור שלם שלא למד אזרחות.
לא בכדי הזכרתי את היום עם מזג האוויר הנוראי שבו נאלצתי לנסוע לעיר אחרת, בקור ובגשם הצולף, עם כבישים רטובים ומסוכנים (כמו רבים שעברו לעיר אחרת, מקום הצבעתם אינו מקום מגוריהם) - בכדי להצביע לך. אני חייבת להתוודות, אך זו הייתה הצבעה של פשרה עבורי, לבני. כי האוייב של הטוב הוא הטוב מאוד, וכי החיים הם סדרה של פשרות. יכולתי לעצום את עיני ולדמיין עולם אוטופי לחלוטין שבו כל היהודים והפלשתינים מתונים, יוסי ביילין הוא ראש ממשלה, אבו מאזן מקבל כוח ותמיכה אצל הפלשתינים ושתי מדינות חיות זו לצד זו בשגשוג ובשלום, אך מה לעשות, כשפוקחים את העיניים רואים מציאות, ובשל כוח המציאות הזה הצבעתי לך ולקדימה, ולא למרצ. כי מרצ בכל מקרה תשב באופוזיציה, והיה לי חשוב להשפיע על כיוון המדינה, על דמותה בעולם, ולא על מנעד ועל מגוון הצעקות מכיוון ספסלי האופוזיציה. נטלתי כדור נגד בחילה כשהצבעתי קדימה, וזאת בשל השחיתות הגואה. אך עם איום אירני אמרתי בליבי שעדיף מושחתים בממשלה מאשר ממשלת ימין שבסופו של דבר תוביל להידרדרות כה גדולה במצבה של ישראל בעולם, עד שהבעיות הביטחוניות תהיינה כה אקוטיות, ולאף אחד לא יהיה זמן להעמיד מושחתים לדין.
כפי שהתפשרתי עבורך, וזאת בכדי שתשבי בממשלה, אחדות או שמאל-מרכז, כך אני מבקשת ממך (כן, במקום לדבר בשם "הבוחר" המעורפל, הנה דבר בוחרת אחת, לפחות) - שבי בממשלת אחדות. הצילי את מדינת ישראל לא רק מן הליברמניזם, לא רק מן האאיתולות של שס, אלא בעיקר מדברי החנופה המתקתקים שאובמה משדר לאירן, צ'מברלין שכמותו, שרק ממשלה ישראלית שתתקבל בעולם תוכל לשנות מגמתם וכיוונם של דברי חנופה צ'מברלינאים אלו, ולהתמודד עם האיום האירני המרחף - ואשר לא מותיר (ולו דקה) להתבשל באופוזיציה.

תאריך:  24/03/2009   |   עודכן:  24/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לבני, כנסי לאחדות!
תגובות  [ 15 ] מוצגות  [ 13 ]  כתוב תגובה 
1
ענבל בר און עיתונאית?
טובלת ושרץ בידה  |  24/03/09 17:12
2
סמולנית פאטתית בורה ועיוורת ל"ת
גלעד1234  |  24/03/09 17:16
3
התלוננתי בפני יואב יצחק....
צנחן  |  24/03/09 18:09
4
דבר נוסף....
צנחן  |  24/03/09 18:23
5
מכסת חסרי החוליות תתמלא.......
י.ש  |  24/03/09 20:14
6
ענבל- הכותבת הטובה ביותר כאן
בוקי שמוקי  |  24/03/09 22:51
 
- מזדה עם דבריך
אורי גורנישט  |  25/03/09 07:46
7
שתלך לישון ליד שפיצר המיסכן
yeshurun  |  25/03/09 00:20
8
המדינה חייבת אופוזיציה רצינית
אמן ציפציה  |  25/03/09 07:33
9
שמוקי את גורנישט.....
י.ש  |  25/03/09 16:46
 
- כאן אוהבים רק דעות לאומניות
טוסיק לוי  |  25/03/09 17:48
 
- טוסיק לוי...אז אמרת... ל"ת
י.ש  |  25/03/09 18:17
10
גלעד שליט הביתה
ליאורה123  |  7/04/09 07:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
התמונה המצטיירת מהתנהגותו המתוקשרת מאוד של מבקר המדינה מיכה לינדנשטראוס מצביעה על כך כי הוא משתוקק להיות בן דמותו של נשיא בית המשפט העליון לשעבר, אהרן ברק, ולהפוך את משרד המבקר ל"שלטון חלופי" הניצב מעל השלטון הנבחר
עו"ד משה גולדבלט
מפלגת העבודה נמצאת על סף מותה הפוליטי - את מי מעניין אם תחליט להצטרף לממשלת נתניהו?
בצלאל לביא
יש למתנגדים לברק הזדמנות מצוינת להוכיח כי הם לא רק טובים בלקונן על מר גורלה של המפלגה בהנהגת ברק, אלא הם מוכשרים גם לפעול ויכולים להניף את נס המרד נגדו
יעל ארצי
תוכנית האוצר המתגבשת להצלת המשק מהמיתון היא לא יותר מאשר אחיזת עיניים
ד"ר אברהם בן-עזרא
"חוק נורבגי קטן" עם בעיות גדולות ופגיעה באושיות הדמוקרטיה
רשימות נוספות
פינס: "יריקה בפרצוף מייסדי המפלגה"  /  איציק וולף
'סיעת ברק' חתמה על הסכם  /  עידן יוסף, איציק וולף
פגישה חשאית: ליצמן-ליברמן  /  עידן יוסף
לא למד דבר, לא שכח דבר  /  עמוס שריג
הגנרלים והטירונים  /  איתמר לוין
האם זקוק נתניהו לברק?  /  ד"ר אברהם שלום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il