X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מר נתניהו, אתה מתמנה היום לראש ממשלה על תנאי. לאמור: הרשות בידך לכהן כראש ממשלה בישראל, כל עוד לא יימצא תחתיך טוב ממך. אנו, האזרחים, במקביל, נחפש. נחפש לך יורש, ונתפלל, כי יימצא מלך בישראל, קודם שתקדיח את תבשילך ברבים
▪  ▪  ▪
ברירת מחדל לחידלון. נתניהו [צילום: AP]
ממשלתך החדשה כמוה כממשלת מנדט; מנדט האין-ברירה; פרי בחירה לאומית בברירת מחדל. כבר במעשה המרכבה של ממשלתך העברת מסר חשוב: אין לך ולא יהיו לך; לא עיקרון, לא ערך, לא רעיון ולא דרך; לא כיוון, לא מגמה, לא נקודת ציון ולא קריאת כיוון

בנימין נתניהו, אל תזוח דעתך ביום חגך. על-פי כל אמת מידה: הנהגתית, מוסרית, אנושית, ערכית, מצפונית ויהודית - אינך דמות לאומית מייצגת. אינך ראוי ואינך כדאי לשמש שליח ציבור בעת צרה לישראל ולעולם. העולם כולו נחתם עתה לחיים ולמוות, לכשגורלות פרנסה, קיום והישרדות נופלות על ראשים שפופים של ראשי משפחות אפופי דאגה. ואילו כאן בישראל, גדולה הדאגה ועמוקה האנחה שבעתיים: מטהרן נפתחת הרעה; אימן הורתן של כל הרעות כולן; בה בעת שמדרום ומצפון זרועות אירניות פעילות מפליאות מכות ומהלומות.
גמד בין ננסים
נבחרת, מר נתניהו, משום שבזירת הבחירה הלאומית התייצבו קטנים ממך; שועלים קטנים, שאין בכוחם לספק הוכחה כלשהי לכך, שאתה גדול; גדול אובייקטיבית. ראוי שתבין: היית ותישאר גמד בין ננסים, חרף העובדה שאתה בהחלט לגיטימי לעת הזאת.
אילו לא היינו מכירים אותך, היינו כולנו מזדהים עם הטפותיך כלפי חבריך למפלגה, לבל ייטענו לכתרים. נוכח שאפתנים לוהטים כמותך - מטיפי ריר אל מול מגדלי שן - הכרזת, כי ענווה וצניעות, כמו-גם ותרנות ג'נטלמנית, יפים יהיו להכתירך באופן מהיר ואלגנטי יותר.
אי-קרדיט לנתניהו
מר נתניהו, לא תפתיע בכך אף לא איש פתי: אתה תהיה באופן אישי ציר הממשלה הבאה, כשסביב לך יחוג מעגל המזלות של מדינה שלמה. נחמתנו בעוניינו היא, כי גרועים ממך היו משלמים - בכל יום של התמדה בכהונתם - במטבע קשה של נכסים אסטרטגיים, עליונות צבאית, עוצמת הרתעה, חוסן לאומי וחברתי, נחישות ואורך רוח.
אתה, מר נתניהו, הוא הדוגמה המובהקת לרע במיעוטו, עד כדי כך, שברגעים אלו לא יימצא אזרח ברחובה של עיר, שישמח על בחירתך, יתלה בך תקוות, ייפתח ציפיות או יעניק לך אשראי כלשהו.
מנדט האין-ברירה
ממשלתך החדשה כמוה כממשלת מנדט; מנדט האין-ברירה; פרי בחירה לאומית בברירת מחדל. כבר במעשה המרכבה של ממשלתך העברת מסר חשוב: אין לך ולא יהיו לך; לא עיקרון, לא ערך, לא רעיון ולא דרך; לא כיוון, לא מגמה, לא נקודת ציון ולא קריאת כיוון; לא מטרה ובוודאי שלא חזון.
תחת זאת פרשת חופתך, ערב חג הפסח, על כל דכפין. כל החפץ לאכול מבשר הפסחים והזבחים מבית מקדשך אשר בירושלים - יבוא ויסב עמך סביב שולחן הממשלה.
ביום חגך זה - אדוני ראש הממשלה המיועד - כל הוגי המדינה, אדריכליה ובוניה, כופפים ראשם כאגמון; למן מבשרי הציונות, הרבנים אלקלעי וקלישר, עבור בזאב בנימין הרצל, המשך באבות מפלגת העבודה המיתולוגית, תחת שבטם של גיבורי מלחמה, מאז דוד בן-גוריון, לוי אשכול וגולדה מאיר, כלה במנחם בגין ויצחק שמיר. כל אלו הדירו שינה מעיניהם במרוצת הימים האחרונים (רובם ככולם כבר מבעד לסעיפי אדמה) הואיל ולא אליך, מר נתניהו; לא אליך בהכרח ייחלו.
הבז לעניי עירו
נשבענו, שלא נניח לך, מר נתניהו, נשוא ברירת המחדל הלאומית, ראש ממשלת האין-ברירה. זכורים ימיך הראשונים כבז לעניי עירך וכמי שמסב עיניו מחרפת רעבים. צעקת הדלים תטריד את לשכתך גם כאשר תתוודע לשועי עם ועולם ותגיף במתכוון את דלתותיך.
דין אחד, מר נתניהו, לטוחן אחר הרחיים; לאיש הניקיון, השמירה והתחזוקה; לפקידת המשרד, למודד הרחוב, לסייעת, למתמחה, לעורך הדין ולרואה החשבון; כדין בעל עניין, משקיע, עתיר ממון וברוך נכסים. דין אחד לכל אזרחי הארץ; קטן כגדול, חלש כחזק, דר הרחוב כאורח המלון.
הגיבור שנפקד משולחן הממשלה
אדוני ראש הממשלה המיועד, איננו מתעלמים מכך, כי גיבור מערכתי, מצפוני, ערכי וחברתי - מקומו נפקד היום סביב שולחנך. עד לא מכבר הוא ישב כאן מכוח מינוי הממשלה היוצאת. אתה, מר נתניהו, בחרת לסלקו. לא פלא. לא עמד לך גם כאן כוחך; זאת בעיצומה של מהפכה הירואית היסטורית של צדק במשפט.
ראוי שתדע זאת: שר המשפטים היוצא, הפרופסור דניאל פרידמן, נטל עימו בצאתו שלל דגלים, שהביא עימו מבית מדרשו האקדמי: ייצוג הולם של שופטי ישראל, חתך אמין ליושבי על מדין, רוחב דעה ותפיסה לצד גבולות של סמכות וכוח בקרב מורמים מעם.
המהפכה החוקתית והדמוקרטית הזאת בקרב היכל הצדק אינה גוועת, מר נתניהו, אף שהיית מעדיף שקט תעשייתי. שר המשפטים פרידמן התווה יסודות אזרחיים בריאים לבית משפט חדש; הוגן, שקול, צנוע, עניו, מתון, פתוח, ישר שכל ודרך; פלורליסטי, אנושי ויהודי. לא תוכל לו. הוא כבר כאן.
המרור העתידי
לסיום, אדוני ראש הממשלה הנכנס, אין לחשוד בך, כי נאמנות מהווה נר לרגליך; לא בחייך הפרטיים ובוודאי שלא בחייך הציבוריים. כך ביחס לבני בריתך, כך ביחס למוסר אביך ולתורת אימך, כך ביחס לתפיסותיך ורעיונותיך בעבר; וכך, עינינו הרואות, ביחסך לשותפיך האידיאולוגיים הטבעיים, כהגדרתך, אותם דווקא השארת במעמד זה מאחור.
גם כאן, מר נתניהו, אינך יכול עוד להפתיע. אלו שהמליצו בעדך בחום באוזני הנשיא - מצאו עצמם רחוקים, ולעומתם אלו שהקלו ראש במועמדותך להנהגת המדינה - מצאו עצמם קרובים. מי ייתן שהסתירה הזאת תגלגל בפסח הזה - וגם הרבה אחריו - את המרור אל מפתן לשכתך.
תרים אחר יורשך
מר נתניהו, אתה מתמנה היום לראש ממשלה על תנאי. לאמור: הרשות בידך לכהן כראש ממשלה בישראל, כל עוד לא יימצא תחתיך טוב ממך. אנו, האזרחים, במקביל, נחפש. נחפש לך יורש, ונתפלל, כי יימצא מלך בישראל, קודם שתקדיח את תבשילך ברבים.

תאריך:  31/03/2009   |   עודכן:  31/03/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו: ברירת-מחדל של ממשלת אין-ברירה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עם רוטציה הייתה מונע פרצלציה
יש מיש  |  31/03/09 17:23
2
הטרגדיה בדורנו שאין אחד שמתאים
קורן נאוה,טבריה  |  1/04/09 06:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתן גנור
מפליא כי אנשים המעורבים מאד בפוליטיקה מפגינים חוסר הבנה בסיסי למהותה של דמוקרטיה יחסית    הבוחר אמר את דברו    אם זה יתורגם לבניית תקציב מייצג וצודק או לחלוקת "כספים ייחודיים" למפלגות שאינן ציוניות ודמוקרטיות - זה תלוי רק בפוליטיקאים
איילת פדה גולדשטיין, ד"ר אבי מרדלר
מה הקשר בין סדר הלידה במשפחה לבין המוטיבציה הבסיסית של כל אחד מאיתנו? ובכלל מה הקשר של זה לנושא הצבת יעדים במקום העבודה?
קובי לירז
יש חשש כבד שהטייקונים עתירי החובות שמככבים בכותרות כיום לא יוכלו לעמוד בהתחייבויותיהם    האם הפתרון היחיד הוא שהממשלה תציל אותם, או שניתן להיעזר בטייקונים מסוג אחר?
גרשון אקשטיין
אין ספק שחרף הדימוי התקשורתי, יש גם טוב באיש - ויעידו על כך גם שרים גם שלא ממפלגתו
ליאת נוקד-וינדר
עם בואו של בן זכר לעולם, מתעוררים באופן טבעי החששות מהצבא    המדינה זקוקה לאנשיה בכדי לשרוד - קיומה נשען על צבא העם, אך מהתבוננות בנתוני הצבא ניתן לראות, שכבר אין תוקף לביטויים שחוקים אלו
רשימות נוספות
שטייניץ באוצר כמו פרץ בביטחון  /  עידן יוסף
שטייניץ ימונה לשר האוצר  /  עידן יוסף
היסטוריה: שני שרים - ממשרד עורכי דין אחד  /  יואב יצחק
ממשלה נעדרת בשורה  /  ראובן לייב
קרקס הפרעושים  /  אביתר בן-צדף
ממשלה שלא תתפקד  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il