X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מנהיג הג'יהאד האיסלאמי מתווך בין מצרים לתנועת חמאס כדי למנוע מעשי אלימות בסיני, סגירת מעבר רפיח וירי רקטות לעבר ישראל מצרים וחמאס אינן מעוניינות בהסלמת היחסים ביניהן
▪  ▪  ▪
חיילי צבא הג'יהאד האיסלאמי. גורם משכין שלום [צילום: פלאש 90]

העיתון "אלאהראם", שופרו של השלטון במצרים, מסר ב-2 בספטמבר כי משלחת של ארגון הג'יהאד האיסלאמי בראשות מזכ"ל הארגון עבדאללה רמדאן שלח וסגנו זיאד נח'אלה, הגיעה לקהיר כדי לדון בכמה התפתחויות בזירה הפלשתינית.
מקורות בתנועת חמאס מסרו כי מטרת הביקור היא ניסיון לתווך בין מצרים לתנועת חמאס בשורה של נושאים, ובראשם פרשת חטיפתם בסיני של ארבעה פעילים של "הקומנדו הימי" של חמאס, לפני כשלושה שבועות, שהפכה למוקד מתיחות חדש בין מצרים לתנועת חמאס.
ארגון הג'יהאד האיסלאמי זוכה להערכה רבה יותר אצל שלטונות מצרים מאשר תנועת חמאס, מכיוון שאין לו קשר לתנועת "האחים המוסלמים" המתנגדת לשלטונו של הנשיא א-סיסי ושהינה תנועת האם של חמאס.
אין זו הפעם הראשונה שארגון הג'יהאד האיסלאמי מתווך בין מצרים לתנועת חמאס, משלחת של הארגון הגיעה לקהיר בחודש מאי שעבר כדי להפחית את המתיחות בין מצרים לחמאס, לאחר שבית משפט בקהיר הכריז על תנועת חמאס כארגון טרור.
פרשת חטיפתם של ארבעת פעילי חמאס על-ידי המודיעין המצרי מאיימת על היציבות היחסית לאורך גבולה של מצרים עם רצועת עזה, על פתיחת מעבר רפיח ועל הפסקת האש של תנועת חמאס עם ישראל ברצועת עזה. לכך יש להוסיף את כשלון יוזמתו של טוני בלייר, שליח הרביעייה הבינלאומית לשעבר, להשיג הסכם רגיעה ארוך טווח בין ישראל לתנועת חמאס ברצועה.
הזרוע הצבאית של חמאס רואה בשחרור ארבעת פעיליה מבחן לכוחה ומנהיגותה, היא מאשימה גם את ישראל במעורבות בחטיפתם והיא מאיימת לערער את השקט היחסי מול ישראל ולהפר את הפסקת האש שהושגה בתיווך מצרי בתום מבצע צוק איתן.
על-פי מקורות בחמאס, התנועה העבירה מסרים למצרים בצינורות שונים, כי אם לא ישוחררו ארבעת החטופים היא תסייע לארגון "מחוז סיני", השלוחה של דאעש בחצי האי סיני, בפעילותו נגד הצבא המצרי.
משלחת הג'יהאד האיסלאמי תנסה למצוא פתרון שיפחית את המתיחות בין מצרים לתנועת חמאס. מצרים האשימה כבר בעבר את תנועת חמאס בסיוע לשלוחה של דאעש בסיני נגד הצבא המצרי. מצרים מחזיקה במנוף לחץ רציני על חמאס שהינו השליטה במסוף הגבול ברפיח, מצרים פותחת את המעבר בעיקר למקרים הומניטריים ורוב הזמן הוא סגור, דבר שיוצר לחץ כבד של תושבי הרצועה על ממשל חמאס.
מאידך-גיסא אין למצרים אינטרס להחריף כעת את המתיחות עם תנועת חמאס משתי סיבות. האחת - הלחץ של מלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז על הנשיא המצרי א-סיסי להתפייס עם חמאס, שהפכה לגורם אזורי שאין לזלזל בו, כדי לצרפה לציר הסוני נגד התפשטותה של אירן. והסיבה השנייה היא שכישלון יוזמתו של טוני בלייר מחזיר שוב לתמונה את מצרים בתפקיד המתווך העיקרי בין תנועת חמאס לישראל, תפקיד שאותו היא מילאה תקופה ארוכה.
יצוין כי למרות המתיחות בין תנועת חמאס למצרים יש לתנועה קשר קבוע עם המודיעין המצרי.
הנהגת חמאס איננה מעוניינת כעת בעימות עם מצרים או ישראל, היא עדיין לא סיימה את תהליך שיקום יכולותיה הצבאיות בעקבות מבצע צוק איתן ואיננה רוצה לעודד את מצרים לצעדים נוספים שיהדקו את המצור על הרצועה.
באחרונה החלה מצרים בהקמת 18 בריכות מים לגידול דגים לאורך הגבול עם הרצועה כדי לסכל את תופעת ההברחות במנהרות, זאת בנוסף לאזור החיץ שהקימה ברוחב של קילומטר לאורך הגבול עם עזה, האזור עצמו אמור להתרחב בהמשך הזמן לחמישה קילומטרים.
ההערכה היא כי ניסיון התיווך יצליח בהפחתת המתיחות וכי יימצא פתרון יצירתי לשחרורם של ארבעת פעילי חמאס. ארבעת החטופים היו בדרכם לטורקיה ומשם לאירן לצורך אימונים צבאיים. גם אם ישוחררו הארבעה, קשה לראות את יחסי מצרים עם חמאס חוזרים לרמה סבירה של שיתוף פעולה ואמון הדדי.
מצרים טוענת כי בידיה יש הוכחות כי תנועת חמאס מקיימת קשר קבוע עם שלוחת דאעש בסיני ועם תנועת "האחים המוסלמים" במצרים הפועלות להפיל את שלטונו של הנשיא א-סיסי. עם זאת, מצרים איננה מוכנה לוותר על מעמדה בעולם הערבי כמובילת העזרה והסיוע למאבקו של העם הפלשתיני. סביר להניח שהמדיניות המצרית תשאף להחזיק קצר כל הזמן את תנועת חמאס ולכן היחסים של מצרים עמה יתאפיינו בעליות ובמורדות.

תאריך:  04/09/2015   |   עודכן:  06/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הגי'האד האיסלאמי מתווך בין מצרים לחמאס
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
חיים שטנגר
ארגון דאעש בנה באירופה ח'ליפות איסלאמית - מעשה של קביעת עובדות בשטח - תחת עיניהן של מדינות אירופה שהיו פקוחות למחצה ולא חזו, בבוא מועד, סכנה דמוגרפית ותרבותית זו
אביתר בן-צדף
בני המשפחות של המשרתים בבסיס אינצ'רליק ובקונסוליה האמריקנית באדאנה יעזבו, לפי בחירתם, וממשלת ארצות-הברית תכסה את הוצאות פינוי בני המשפחות, שירצו לעזוב    בבסיס אינצ'רליק מוצבים כ-5,000 חיילים אמריקניים, ומטוסים אמריקניים פועלים ממנו נגד מטרות דאעש בסוריה
אריאל י. לוין
עוד מבט לתקרית יידוי האבנים בידי "הילד המגובס" בנבי סאלח    ארה"ב ממשיכה להסתמך על אירן, וכעת רואה בה - תאמינו או לא - את הציר להסדר איזורי כולל
גבריאל מיטשל
גורמים אזוריים וגלובליים ינצלו את הקמפיין של אנקרה נגד דאעש וה-PKK כדי לשדרג את היחסים עם טורקיה, או על-מנת להלהיט את האזור. אף על-פי כן, ההחלטות העתידיות של ארדואן יהיו מונעות בראש ובראשונה מרצונו לשמר את כוחו הפוליטי המקומי
איציק וולף
לראשונה מצטרפת טורקיה באופן פעיל למתקפות הקואליציה נגד ארגון המדינה האיסלאמית בסוריה    "פעלנו נגד מטרות דאעש המאיימות גם על בטחוננו"
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
דאעש איים על אוויראים אמריקניים בבריטניה  /  אביתר בן-צדף
נבדק האם דאעש עשה שימוש בגז חרדל  /  עידן יוסף
סטודנט במכללת כנרת ניסה להצטרף לדאעש  /  עופר וולפסון
לי כל גל  /  אריאל י. לוין
קושיות דאעש  /  אריאל י. לוין
דאעש ומורשת סדאם חוסיין  /  פרופ' אמציה ברעם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il