X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הקואליציה הערבית בראשות סעודיה נערכת לקרב על עיר הבירה צנעא מדובר בקרב מכריע במלחמה בתימן שיקבע אם סעודיה היא אכן מעצמה צבאית אזורית
▪  ▪  ▪
תקיפה סעודית בבירה צנעא [צילום: האני מוחמד/AP]

בימים האחרונים הגבירו מטוסי הקואליציה הערבית בראשות סעודיה את ההפצצות האוויריות על מעוזי המורדים החות'ים ונאמני הנשיא המודח עלי עבדאללה סאלח, הנתמכים על-ידי אירן, בעיר הבירה צנעא.
על-פי דיווחים שונים, בהפצצות האלה, אשר כללו גם הפצצת מחסני נשק ותחמושת, נהרגו עשרות מורדים חותי'ם. החות'ים מצדם שיגרו עשרות טילי קטיושה לעבר העיר מארב, מזרחית לבירה צנעא, שם מתארגנים כוחות הקואליציה הערבית למערכה הגדולה על צנעא, שייתכן שתכריע את המלחמה בתימן. כתוצאה מירי הרקטות נהרגו 30 אזרחים.
ההפצצות האוויריות המסיביות המתבצעות על-ידי 200 מטוסים של הקואליציה הערבית, המונה עשר מדינות, נועדו לרכך את היעדים לקראת המערכה העיקרית על הבירה צנעא.
הממשלה "החוקית" בתימן הודיעה כי היא מוכנה למשא-ומתן עם המורדים החות'ים על בסיס החלטת האו"ם 2216. אולם נראה כי המורדים החות'ים בגיבוי אירן אינם מתרגשים מההצעה וממתינים גם הם לקרב העיקרי על הבירה צנעא.
עד כה הייתה לקואליציה הערבית בראשות סעודיה הצלחה אחת במלחמה בתימן והיא שחרור העיר עדן מידי המורדים החות'ים. אולם הדבר איננו מספיק לנשיא ה"חוקי" עבד רבו מנצור האדי כדי לממש את שלטונו.
כאמור, המלחמה בתימן מתקרבת לרגע מכריע - הקרב על עיר הבירה, שלא ברור עדיין מתי הוא יחל. כל הצדדים נערכים לקרב החשוב הזה, שעל-פי כל ההערכות הוא יהיה עקוב מדם.
בעיר מארב החלו להתרכז כוחות הקואליציה הערבית לקראת הקרב על צנעא. מצרים שיגרה לתימן כוח המונה 800 חיילים מתוגברים בטנקים ובנגמ"שים. קטאר הודיעה שתשלח לתימן כוח המונה אלף חיילים. סודן מתכוונת לשלוח כוח גדול המונה כ-6,000 חיילים וגם ירדן ומרוקו ישגרו כוחות צבא לתימן על-פי בקשת סעודיה.
אין די בכוחות שמשגרות מדינות ערב כדי לשחרר את הבירה צנעא מידי המורדים החות'ים. גם ההתקפות האוויריות המסיביות של הקואליציה הערבית, שנמשכות כבר שישה חודשים, אינן מספיקות להכריע את המלחמה בתימן. מה שדרוש הוא כוח צבאי גדול של כמה אלפי חיילים כדי לכתר את צנעא ולכבוש אותה.
המשימה לארגן את הכוחות ולהוביל את המערכה מוטלת על סעודיה. המלך סלמאן הוא שפתח במערכה כדי לבלום את התפשטותה של אירן והשתלטותה על תימן, הנחשבת ל"חצר האחורית" של סעודיה.
אולם השתתפות כוחות של הצבאות הערביים בקרב על צנעא היא סמלית והיא מספקת לסעודיה לגיטימציה ומשמשת כ"מטרייה ערבית" לפעולות הצבאיות שלה בתימן. המורדים החות'ים בסיוע אירן מנהלים מלחמה פסיכולוגית נגד סעודיה לקראת המערכה הגדולה על צנעא, והם הודיעו כי ברשותם טילים בליסטיים שיכולים לפגוע בעיר הבירה ריאד ובערים נוספות בסעודיה ובמדינות המפרץ.
אירן נחושה שלא לאבד את המאחז החות'י-שיעי שהקימה בתימן, לכן המערכה על צנעא היא חשובה לסעודיה ולאירן כאחד.
בעולם הערבי ממתינים לתוצאות הקרב, זהו מבחן גדול למלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז אשר רוצה לבסס את סעודיה גם כן כמעצמה צבאית אזורית, במיוחד לאחר חתימת הסכם הגרעין עם אירן. אם ינצח בקרב הזה הוא יגביר את כושר ההרתעה של סעודיה במפרץ במיוחד בימים אלה שבהם חותרת אירן תחת השלטון בכווית ובבחריין באמצעות פיגועי טרור.

תאריך:  13/09/2015   |   עודכן:  13/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תימן נערכת לקרב על הבירה צנעא
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תמיד מעניין לקרוא אותך ל"ת
ב.ל  |  14/09/15 00:33
2
גל הפליטים הבא יגיע מתימן !
מסעודה משדרות  |  14/09/15 09:04
 
- מסעודה משדרות
יז  |  14/09/15 13:01
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מרדכי קידר
השאלה המטרידה רבים בעולם היא למה נכשל "האביב הערבי", מהו מקור הבעיות של האזור. התשובה לשאלה זו מורכבת. מקור כל הצרות הוא אבן היסוד של תרבות המזרח התיכון - השבטיות. מאז בריאת העולם היה אזור זה מדבר ענקי, צחיח, הכולל את מדבר הסהרה, חצי-האי ערב והמדבריות של סיני, סוריה, עירק וירדן. במדבר האדם חייב לחיות כשבט והאחר הוא אויב
צבי מגן, שרה פיינברג
לאחרונה מתרבים הדיווחים על כך שרוסיה מתכוונת להגביר מעורבותה במתרחש בסוריה, בהמשך לתמיכתה בשלטון אסד וגם כדי לבלום את סכנת ההתפשטות של 'המדינה האיסלאמית'. במקביל, עלו שמועות כי רוסיה רוקמת הבנות רחבות עם מספר שחקנים מעורבים, במסגרתן תהא מוכנה "לשלם" בכיסאו של אסד (אולי אף לארח אותו בקביעות במוסקבה), אך לא תסכים להפלת המשטר הקיים ולדומיננטיות העלאווית במערכת השלטונית בסוריה
יוני בן-מנחם
אש"ף נכנע לדרישת חמאס והחזית העממית לדחות את כינוס המועצה הלאומית הפלשתינית למועד אחר    תנועת חמאס איננה מעוניינת לחדש כרגע את ירי הרקטות לעבר ישראל ומנסה לצבור נקודות על חשבונו של אבו מאזן
מתי דוד
התוצאה של מלחמות ההרס וההשמד בתוך העולם המוסלמי גרמו לטרגדיה הומניטרית קולוסאלית שגרמה לנדידת העמים המוסלמים אל שערי אירופה שעדיין מצויה בהלם. לחץ מאות אלפי הפליטים שאירופה נאלצת לקלוט אותם בימים אלה יגרום לשינויים פוליטיים וכלכליים של שבירת האיחוד האירופי
יואל גוז'נסקי, שמואל אבן
ייחודו של השפל הנוכחי בשוק הנפט הוא בהתרחשותו בעיצומה של הטלטלה במזה"ת. שילוב גורמים זה בעייתי למשטרים המלוכניים במפרץ, ויותר מכך למדינות שכלכלתן קשורה בהם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il