X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
רה"מ: "הבטחת אספקת הגז חיונית לקיום המדינה. התנהלותו של הממונה על ההגבלים העסקיים תמוהה בעיניי" התחמק משאלותיה של יחימוביץ' ואמר: "מתחנו את החוט והוא עומד להיקרע; ההתערבות הממשלתית המוגזמת עושה רע לכלכלת ישראל בעולם"
▪  ▪  ▪
[צילום: דוברות הכנסת]
הפגנה נגד המתווה
כזכור, פסק הבוררות לפיו ממשלת מצרים תצטרך לפצות את חברת החשמל ב-1.8 מיליארד דולר טרף את הקלפים והגביר את ההתנגדות למתווה הגז, וזאת משום שממשלת מצרים הפסיקה את המגעים ליבוא גז מישראל. אגב, חברת EMG הודיעה כי נפסקה לטובתה בוררות במסגרתה חברות הגז הממשלתיות של מצרים יצטרכו לשלם לה 324 מיליון דולר בעקבות ההפסקה החד-צדדית של חוזה הגז בין ישראל למצרים, וזאת בשל החבלות החוזרות ונשנות של טרוריסטים בסיני בצינור הגז המצרי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיע היום (ג') לדיונים בוועדת הכלכלה על מתווה הגז, לאחר שעד כה הדיונים כללו בעיקר חברי אופוזיציה ופקידי ממשלה, לצד ארגוני סביבה. נתניהו לקח על עצמו את תפקיד שר הכלכלה לאחר ההתפטרות המתוזמנת של אריה דרעי, ורה"מ מתכנן לנצל את סמכויותיו החדשות ולהפעיל את סעיף 52 כנראה כבר בתחילת השבוע הבא כדי להעביר סופית את מתווה הגז בניגוד לעמדת הממונה על ההגבלים ומטיעונים ביטחוניים.
"חוק ההגבלים העסקיים נולד בוועדה הזו אדוני רה"מ", הזכיר ח"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה, בפתיחת הישיבה. "לא אגזים אם אומר שהחוק הזה והגנת הציבור מפני מונופולים וקרטלים הם בבת עינה של הוועדה. פעם נשאת אתה את עמוד האש של קידום התחרות והיום מנשבת רוח אחרת. על-פי כל המומחים שהופיעו לפנינו, המתווה הנוכחי מנציח מונופול".
כבל הוסיף: "הממשלה מתברברת כבר שנים... בכל הזמן הזה הגז לא קבור באדמה אלא זורם מתמר. התברר לנו כי נתונים לא מעטים ששימשו כהנחות יסוד בסיסיות למתווה - אינן מדויקים. הרווחים כבר לא יהיו 60% אלא 47% כפי שהבהירה נגידת בנק ישראל, והרווחים לא יהיו טריליון שקל כמו שתיארת תחילה. אין במתווה הזה סנקציות או אכיפה והבטחה לפיתוח לוויתן. ולא קיבלנו תשובה לצינור הנוסף הנדרש, ואפילו אין תשובה היכן בדיוק יתחבר הגז לחוף. מצד שני הובהר לנו אדוני דווקא מצד אנשיך שיציבות המשטרים באזור לא תלויה בגז הטבעי שלנו. אין פה עניין אסטרטגי של מדיניות חוץ וביטחון. ולא ברור לי היכן נעלם אותו שר אוצר שרדף מונופולים. ומעל לכל זה - אתם רוצים לשאת לשווא את נושא הביטחון".
כבל שוב לעג לחזון למכירת גז לטורקיה וכינה את נשיא טורקיה "ארדואן חברנו" בלעג. לדבריו, "חובה לעשות כל מה שנדרש כדי לעצור את מתווה הגז העקום והרע לישראל. אני מפציר בך אדוני רה"מ - למען השם - אל תשיא את שם הביטחון לשווא. אל תפעיל את סעיף 52 לשווא".

המסמך המסווג שחשף נתניהו
[צילום: דוברות הכנסת]

נתניהו הגיב מיד לדברים ואמר: "חשבתי שהזמנתם אותי להתייעצות. אני מעריך מאוד את ההזדמנות שנותנים לי לדון בשאלות הללו... אתם שוללים אינטרס של ביטחון ויחסי חוץ בשיקולים שלנו; ההפך הוא הנכון - אנחנו רוצים להבטיח את הביטחון האנרגטי של ישראל. מה זה אומר? כל מדינה תלויה באספקה סדירה של אנרגיה. כל אחד מכיר את זה כאן בסופת שלגים שהייתה הפסקת חשמל לבית ואנחנו נאלצים להתכווץ ולהתקפל. יש גם השלכות על המערכות הביטחוניות שלנו. אם מערך אספקת הגז שלנו, שהופך להיות הספק העיקרי לייצור החשמל - אם הוא ייפגע תהיה לנו פגיעה ממשית בביטחון הלאומי שלנו.
"הבטחת אספקת הגז חיונית לא רק לתפקוד המדינה, אלא לקיומה. מדינות בעידן המודרני לא יכולות ללכת לחטוב עצים ביער. כל מערכות התפעול שלנו תלויות באספקת גז. אני רואה באספקת הגז יסוד בביטחון הלאומי. ב-2013 התכנס הקבינט והחליט החלטה מפורטת וגורלית - אבטחת המים הכלכליים במדינת ישראל. אנחנו ייעדו השקעה של 3 מיליארד שקל לייצר את התשתית ותקציב נוסף שנתי של חצי מיליארד שקל להגן על המים הכלכליים של מדינת ישראל.
"המים הכלכליים זה לא דגה. זה לא טונה. אבטחת המים הכלכליים זה איך לאבטח את אסדות הגז. ברור מאליו שהרבה לפני הדיון הזה, הקבינט מחליט למען הביטחון הלאומי להשקיע בהגנה אקטיבית מיליארדי שקלים למען אסדות הגז".
נתניהו שב על דבריו של יוסי כהן, ראש המוסד הנכנס, שאמר שלשום כי במהלך "צוק איתן" היה ניסיון ליירט את אסדת הגז בים. נתניהו הוסיף כי "הדבר הכי פגיע זה אסדות הגז. זו מטרה שאפשר לפגוע בה בטילים... המתווה הזה הוא הדרך היחידה לייצר יתירות של כמה שדות ולא להתכווץ לשדה אחד".
נתניהו חשף מסמך מסווג של אל"ם ד"ר אורי כהן מאגף המודיעין בו נכתב בין היתר: "יש לתת עדיפות לפיתוח לוויתן... הבסיס לקביעה הזו כולל סיוע של ממש ליציבות המשטרים הנ"ל ע"י מתן מענה לחוסר יציבות אנרגטית, יצירת גיבוי ויתירות במקורות ותשתיות הולכת האנרגיה של ישראל המהווה היום צוואר בקבוק ושיפור התפקוד של צה"ל במלחמה".
לפי נתניהו, המסמך המסווג של צה"ל נמסר באפריל השנה.
"אנחנו חיים במציאות מאוד קשה", המשיך נתניהו שדיבר על אספקת הגז למדינות השכנות ואמר: "הדבר הזה חשוב אל מול הסחף של האיסלאם הקיצוני... ולחיזוק יחסינו עם מדינות האזור כדי לקדם דו-קיום ושלום. אנחנו מדברים על יצוא גז אל או דרך המדינות הללו. אנחנו מעוניינים לייצא ליוון, לקפריסין, למצרים. בחודש הבא אפגש עם נשיא קפריסין וראש ממשלת יוון".
רה"מ דיבר על הפלונטר המצרי ואמר: "אתמול סיכמתי עם ממשלת מצרים שאשלח שליח מיוחד לקהיר כדי להשיג פתרון לאתגר שנוצר. אני מאמין שיושג פתרון כזה נוכח האינטרסים של שני הצדדים".

"המתווה חיוני לקיומה של המדינה"

נתניהו התייחס לנושא התחרות ולעקיצה של כבל ואמר: "כל שבירת המונופולים והקרטלים ויציאה לתחרות זה דבר שחרטתי על דגלי. לא תמצאו רפורמה אחת בעניין הזה שלא הובלה על-ידי. אני מאמין בזה. התחלתי בזה ב-1996 כששברתי את מונופול המדינה במט"ח. לא יכולת להוציא מכאן 1,000 דולר בלי לקבל אישור של פקיד בבנק ישראל. עשינו רפורמות בבנקים, באשראי, בפנסיות, בנמלים, בתעופה, במזון, ברכב, בתקשורת הסלולרית, באינטרנט, בטלוויזיה - זה הכל דברים שהובלתי וליוויתי. גם חוק הריכוזיות. יש דבר אחד שלא הצלחתי להעביר - העוף. את הרפורמה בפטם לא הצלחתי להעביר, אבל זה לא בגללי. זה נתקע כאן, איתן, בוועדה שלך. אז תעשה ישיבות...
"אם לא נקבל את מתווה הגז נישאר בלי תחרות, בלי שדות גז, בלי ביטחון אנרגטי, בלי יכולת לייצא. יש שלוש אפשרויות: להיכנס להליך משפטי שישאיר שחקן יחיד ואי-אפשר לדעת אם היינו מנצחים ופיתוח השדות היה נתקע; האפשרות השנייה זה מונופול מפוקח אבל ראיתי שכאשר מפקחים על מחירים המחירים עולים וזה לא מביא השקעות; הדבר השלישי זה המתווה המוסכם שיביא לפיתוח לוויתן, מכירת כריש ותנין והבאת שחקנים חדשים. זה עדיף על האופציות האחרות. אם מדברים על תחרות וגיוון - זה המתווה היחיד שבא בחשבון".
נתניהו הבהיר שוב את השיקול הביטחוני: "שיקולי הביטחון שלנו מחייבים אותנו ליתירות - עוד שדות ועוד אסדות. המתווה הזה חיוני לעתידה של מדינת ישראל".
ראש האופוזיציה יצחק הרצוג תקף את נתניהו אחרי דבריו ואמר: "בכל ההיסטוריה של מדינת ישראל לא הופעל סעיף 52 משיקולים ביטחוניים - גם כאשר היו מצבים קשים יותר בביטחון... הממשלה הייתה צריכה לבוא לספקי הגז ולומר שהיא תפעיל פיקוח על המחיר. מעולם לא הפעלתם את זה - לא בנפט ולא באף מוצר אחר. על מי אתה מגן בדיוק? איפה האינטרס של הצרכן? אם אנשים מפגינים כל מוצ"ש מן הראוי להקשיב להם. הם מבינים שאנחנו נקבל מחיר מופקע של חשמל או גז".

הרצוג: "הציבור יקבל מחיר מופקע של חשמל וגז"

ראש האופוזיציה יצחק הרצוג תקף את נתניהו אחרי דבריו ואמר: "בכל ההיסטוריה של מדינת ישראל לא הופעל סעיף 52 משיקולים ביטחוניים - גם כאשר היו מצבים קשים יותר בביטחון... הממשלה הייתה צריכה לבוא לספקי הגז ולומר שהיא תפעיל פיקוח על המחיר. מעולם לא הפעלתם את זה - לא בנפט ולא באף מוצר אחר. על מי אתה מגן בדיוק? איפה האינטרס של הצרכן? אם אנשים מפגינים כל מוצ"ש מן הראוי להקשיב להם. הם מבינים שאנחנו נקבל מחיר מופקע של חשמל או גז".
לאחר מכן נשא דברים שר האנרגיה יובל שטייניץ: "אני רוצה לומר דבר מדאיג מאוד. מיד עם כניסתי לתפקיד התברר לי שאני לא יכול לדאוג לביטחון האנרגטי של מדינת ישראל, לא יכול להבטיח ביטחון אנרגטי ברמה סבירה כל עוד 50% ומעלה מהחשמל שלנו מיוצר ע"י גז - והגז מגיע רק משדה אחד, תמר, ומאדה אחת וצנרת אחת. הדרך היחידה ליצור מצב של רמה סבירה של ביטחון אנרגטי, גם באירועי מלחמה וגם במקרי תקלות או אירועי טבע, היא שיהיו לנו 2-3 שדות נפרדים לחלוטין. לכן הודעתי מיד עם כניסתי לתפקיד שקידום פיתוח שדות הגז ומדיניות אחידה ומתווה גז שיאפשר את זה במהירות המירבית זה הדבר הראשון בסדר העדיפויות שלי".
שטייניץ פנה לכבל ואמר: "אתה כינית את המתווה עקום. אני רוצה לומר לך שכל גורמי הממשלה תומכים במתווה. גם בנק ישראל אומר שהוא הטוב ביותר האפשרי, בעולם הריאלי. אזרחי ישראל יקבלו יותר מהממוצע בהכנסות מהגז מאשר רוב מדינות המערב".

נתניהו התחמק משאלות יחימוביץ' והבטיח: "נביא עוד חברות ונמצא עוד גז"

נתניהו הוסיף כי "בעיניי הדבר שיותר חשוב מצינור גז נוסף זה השדות. אנחנו מפתחים את לוויתן וזה לא נכון ששמנו סנקציות אבל לא נכון שלא הותרנו בידינו כוח. אנחנו יכולים לקבל את החזקות. יש לנו אבני דרך. יש סיכוי אמיתי לפתח את לוויתן וכריש ותנין ולייצר מצב שלמדינת ישראל יש מקורות אלטרנטיביים. מי שמציע להרוס את המתווה בעצם מבטל את כל האפשרויות הללו. האחריות שלי היא לא לפופוליזם. אתה לא יכול להבטיח מחירים לאורך זמן ע"י פיקוח. אני צריך גם את התירות וזה יוצר לי אפשרות של תחרות".
ח"כ שלי יחימוביץ' הגיבה לדברי נתניהו ואמרה: "אם מדינה מייצאת היא מדינה חזקה אז מדינה מייבאת היא מדינה חלשה. אנחנו היום מוותרים על משאב הגז שלנו. לארה"ב יש יתרות ל-83 שנים. זה משאב מתכלה, זה לא פטם שאפשר לגדל עוד ועוד. אני אומרת את זה כהערה... השאלה שלי היא: כיוון שהפעלת סעיף 52 נשענה בעיקר על מצרים ומאז התגלה שדה זוהר והשבוע קיבלנו בכלל סטירה מצלצלת ממצרים - האם אתה לא רוצה לרענן בכל זאת את חוות הדעת המדינית ביטחונית? והאם אתה מתכוון להודיע למצרים על ויתור 1.8 מיליארד דולר שנפסקו לטובתנו בבוררות כדי שיסכימו לקנות מאיתנו גז? ושאלה נוספת בעניין שיישאר באדמה אם לא יהיה מתווה - מדוע אתה אומר שהגז באדמה? הוא זורם כבר שנתיים מתמר ויספיק ל-15 שנים לרבות יצוא לרשות הפלשתינית. וכשאתה מדבר על מדינות שבהן הגז נשאר באדמה, לאיזה מדינות אתה מתכוון? אנחנו לא מכירים כאלה מדינות. וגם - מדוע אין במתווה חובת הנחת צינור גז שני? מדוע פיתוח לוויתן מעוכב בשנה? ומה התמריץ לפתח את לוויתן. ואם סוגיית הצינור לא הכי קריטית, ואני מופתעת לשמוע את זה, נניח שהאסדות זה הדבר החשוב ביותר - מדוע אין חובת אסדה שנייה במתווה? למה אין מתן ערבויות להקמת אסדות כבר עכשיו".
נתניהו השיב לה: "את אומרת שעדיף שיהיו עתודות גדולות יותר. אז אנחנו כאן מדברים על עתודות ל-30 שנה במתווה הנוכחי. מה שיקרה בזמן הזה הוא שיבואו עוד משקיעים וכך נמצא עוד גז. להזכירכם שבעבר המדינה חיפשה והשקיעה ולא מצאה כלום עד שבאו היזמים הפרטיים ומצאו. אנחנו מצאנו גז ורוצים לאפשר לחברות נוספות לבוא. כשאנחנו מדברים על טווח של 30 שנה זה מה שכבר גילינו. ההערכה שלנו היא שבמתווה הזה נעודד עוד חברות לבוא ולהשקיע ונמצא עוד גז. אתם רוצים שנכניס עוד שינויים ועוד שינויים. תראו, מצאו גז בקפריסין, פחות מהגז שלנו. חברות באות לקפריסין ולא לישראל".
יחימוביץ' קטעה אותו ואמרה: "כי נתתם פה מונופול". נתניהו המשיך: "יש פה עודף רגולציה. חשוב להדגיש שנוספו דברים בעקבות השימוע הציבורי".
יחימוביץ' תקפה את נתניהו על כך שלא עונה על שאלותיה וכבל אמר לה: "אני לא יכול להכריח אותו לענות. את יודעת שהדברים האלה יתגלגלו לביהמ"ש...".
נתניהו המשיך: "בתחום האנרגיה אנחנו בסכנה גדולה שאיש לא רוצה לבוא ולהשקיע כאן. ולא רוצים להשקיע כאן בגלל המסע האינסופי של שינוי הסכמים שמגיע עד קצה חוט. החוט הזה עומד להיקרע ואני לא רוצה שהוא ייקרע. אני רוצה שיפתחו את השדות, שיביאו עוד משקיעים. ההתערבות הממשלתית המוגזמת הזו מוציאה שם רע לכלכלת ישראל בעולם - ולא רק בגז".
יחימוביץ' ביקרה את נתניהו על כך שהתחמק משאלותיה.
ח"כ יעקב פרי (יש עתיד), לשעבר ראש השב"כ, שאל את נתניהו: "האם אתה סבור שהפעלת סעיף 52, שנשענת על שלושה גורמים שכולם כפופים אליך - אתה סבור שזה תקין?". נתניהו השיב: "היועץ המשפטי איננו כפוף לראש הממשלה והמליץ לאמץ את המתווה, נגידת בנק ישראל לא כפופה לבנק ישראל והמליצה לאמץ את מתווה, ועל היועצים שלי אני סומך. לא התערבתי בעבודתו של פרופ' יוג'ין קנדל. מיניתי אותו בזמן הבחירות, אמרתי לו לעשות את העבודה, ולא אמרתי לו מילה. אח"כ נכנס שר האנרגיה וגם בעבודה הזו לא התערבתי".
יו"ר הוועדה איתן כבל סיכם ואמר: "ראש הממשלה, אין ספק שלדבר אתה יודע. אבל לצערי לא קיבלנו את התשובות שביקשנו".

ערוץ הכנסת - לצפייה בשידור הוועדה
תאריך:  08/12/2015   |   עודכן:  08/12/2015
+יחימוביץ': מינוי יוסי כהן לא היה קורה לו היה מתנגד למתווה הגז
10:20 08/12/15  |  

ח"כ שלי יחימוביץ' אומרת כי היא בטוחה שיוסי כהן יהיה מצוין בתפקידו כראש המוסד, אך לו היה מתנגד למתווה או אפילו מגן עליו באופן פחות נלהב לא היה מתמנה לתפקיד. היא גם מונה שמית את "המתוגמלים, המודחים, ואלה שנמצאים באודישן ורועדים מפחד, כי שימו לב מה קרה למי שלא הסכימו לשרת את הבוס".


מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אבי דיכטר / Avi Dicter  אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman  אברהם נגוסה / Avraham Neguise  אוסאמה סעדי / Osama Saadi  אופיר אקוניס / Ofir Akunis  אורי מקלב / Uri Maklev  אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel  אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis  אורן חזן / Oren Hazan  אחמד טיבי / Ahmad  Tibi  איוב קרא / Ayoob Kara  איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin  איילת שקד / Ayelet Shaked  איימן עודה / Eiman Ode  אילן גילאון / Ilan Gilon  איתן ברושי / Eitan Broshi  איתן כבל / Eitan Cabel  אכרם חסון / Akram Hasson  אלון שוסטר / Schuster Alon  אלי אלאלוף / Eli Alaluf  אלי כהן / Eli Cohen  אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan  אלעזר שטרן / Elazar Shtern  אמיר אוחנה / Amir Ohana  אראל מרגלית / Erel Margalit  אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri  באסל גטאס / Basel  Ghattas  בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu  גילה גמליאל / Gila  Gamliel  גלובס / Globes  גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan  ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka  דני עטר / Danielle Attar  דני בן יוסף דנון / Dani Danon  זאב אלקין / Ze'ev Elkin  זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin  זוהיר בהלול / Zohir Bahalul  ז'קי לוי / jackie Levy  חיים ילין / Haim Yalin  חיים כץ / Haim Katz  חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar  חמד עמאר / Hamad Amar  חנין זועבי / Haneen  Zoabi  טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov  יאיר לפיד / Yair  Lapid  יגאל גואטה / Igal  Guetta  יהודה גליק / Yehuda Glick  יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur  יואב גלנט / Yoav Galant  יואב קיש / Yoav Kish  יואל חסון / Yoel Hason  יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein  יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov  יובל שטייניץ / Yuval  Steinitz  יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky  יוסף גריף / Yosef Garif  יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen  ינון מגל / Yinon  Magal  יעל גרמן / Yael  German  יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran  יעקב ליצמן / Yaakov Litzman  יעקב מרגי / yaakov Margi  יעקב פרי / Yaakov  Perry  יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton  יצחק הרצוג  יצחק כהן / Yitzhak  Cohen  יצחק תשובה  יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli  ירון מזוז / Yaron Mazuz  יריב לוין / Yariv Levin  ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler  ישראל כץ / Israel  Katz  מאיר כהן / Meir  Cohen  מאיר פרוש / Meir Porush  מייקל אורן / Michael Oren  מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli  מיכל בירן / Michal Biran  מיכל רוזין / Michal Rozin  מיקי לוי / Mickey  Levy  מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari  מירי  רגב / Miri Regev  מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar  ממשלת ישראל / Israel Government  מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg  מרב מיכאלי / Merav  Michaeli  מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev  משה גפני / Moshe Gafni  משה כחלון / Moshe Kahlon  משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon  משולם נהרי / Meshulam Nahari  נאוה בוקר / Nava Boker  נורית קורן / Nurit Koren  נחמן שי  ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky  נפתלי בנט / Naftali  Bennett  סילבן שלום / Silvan  Shalom  סעיד  אלחרומי / Said Elharumi  סתיו שפיר / Stav Shafir  עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman  עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya  עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf  עודד פורר / Oded Forer  עיסאווי פריג' / Issawi Frej  עליזה לביא / Aliza Lavi  עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz  עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev  עפר שלח / Ofer  Shelah  פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete  ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely  ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni  קארין אלהרר / Karin  Elharar  קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova  רג'פ טאיפ ארדואן / Recep Tayyip  Erdogan  רוברט אילטוב / Robert Ilatov  רויטל סויד / Revital Swid  רועי פולקמן / Roei Folkman  רחל עזריה / Rachel  Azaria  שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli  שי  פירון / Shai  Piron  שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich  שרון גל / Sharon Gal  שרן השכל / Sharren Haskel  תמר זנדברג / Tamar Zandberg
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נתניהו חשף מסמך מסווג של צה"ל על הגז
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
בי"ח פסיכיאטר>לא נקבל יחימוביץ
ע_הראל  |  8/12/15 13:58
2
מתווה הגז הזדמנות פז ל עוכרי
ישע  |  8/12/15 16:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות גז טבעי
בצלאל לביא
המאבק הנמשך בין המתנגדים למתווה לבין המצדדים דומה בעיני לדו-קרב בצהרי היום מבלי ששני הצדדים יראו באמת מהי המטרה האמיתית
עידן יוסף
שר האנרגיה לשעבר שחל: המתווה סביר - מה שחסר בו זה צינור נוסף בצפון    לנגוצקי: גילוי שדה זור משנה כללי משחק ומסמן דרך לתגליות נוספות
יהודה דרורי
עידן יוסף
פנו לחברת "דלק" הישראלית, כדי להאיץ אספקת גז ישראלי לארצם    השר להגנת הסביבה אבי גבאי: "ידעתי שמה שרציתי לומר לא נעים לחלק מהמעורבים לשמוע"
עידן יוסף
מנכ"ל משרד החוץ: מצרים היא רק חלק מהתמונה האזורית, יציבות ירדן אולי תיפגע    השגריר לשעבר מזאל: אדיסון הולכת להודיע על מציאת שדה גז נוסף במצרים    ליאל: משרד החוץ הציג הזדמנות למזה"ת אנרגטי חדש אבל לא התייחס לסיכונים    ביטן: האופוזיציה עם אטמי אוזניים    שטרום: מילים כמו אפשרות, הזדמנות, סיכוי לשיפור - לא מספקות סיבה טובה להפעיל את סעיף 52
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il