X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
צופה שהצלחות הארגון ופעילותו בסוריה מגבירות את הסיכון שיפנה נגד ישראל וירדן מזהיר מפני עלייה באיומי הטרור והפעולות הקיברנטיות, לצד ירידה באיום הקונבנציונלי
▪  ▪  ▪
אייזנקוט. ארבעה מעגלים [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

הצלחת דאעש מעלה את הסיכון שהארגון יפנה את נשקו לעבר ישראל. כך אומר (יום ב', 18.01.16) הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט, בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. לדבריו, דאעש יפנה את נשקו לעבר ישראל וירדן, מאחר שמדובר בהיגיון אסטרטגי לפעול בו-זמנית בין שתי המדינות, ולנוכח העובדה שהוא כבר פועל בסוריה הגובלת בשתי המדינה. לדברי איזנקוט, פגיעה קשה בדאעש אפשרית בשלוחת הארגון בסיני, אולם מדובר בפגיעה זמנית בלבד.
בנוגע לפעילות דאעש בישראל, אמר איזנקוט, שגורמים תומכי דאעש ברצועת עזה הם המנסים לבצע ירי רקטי והנחת מטענים. גורמים אלו קוראים תיגר על שלטון חמאס ברצועת עזה. כמו-כן, דאעש זוכה לתמיכה בשטחי יהודה ושומרון, כפי שבא לידי ביטוי בסקר שפורסם לאחרונה.
עוד התייחס איזנקוט לאירן, כאשר לפיו מדובר בתפנית אסטרטגית בעלת סיכונים והזדמנויות. מבחינת היערכות צה"ל, מדובר בהיערכות לטווח הקצר של חמש השנים הקרובות והיערכות לטווח הארוך של 15 השנים הבאות. לדברי איזנקוט, אירן היא עדיין בעדיפות גבוהה עבור צה"ל והחזון האירני להשגת נשק גרעיני עומד בעינו.
מבחינת סיכונים, דיבר איזנקוט על המאמץ האירני לחזק את כוחו ומעמדו באזור. הדבר כולל פעילות נגד ישראל שנעשית בעזרת שליחים: חיזבאללה וחמאס, כאשר הראשון מקבל עד מיליארד דולר בשנה, והשני מקבל עשרות מיליוני דולרים. עם זאת, אירן סופגת מכות במסגרת הלחימה בסוריה, כאשר קרוב ל-150 אירנים נהרגו במלחמת האזרחים במדינה. ההערכה היא, אומר איזנקוט, ששיפור במצב הכלכלי של אירן יביא להפניית משאבים רבים יותר לחיזבאללה ולחמאס.
בנוגע לארגון חיזבאללה, איזנקוט דיבר על פריסת הארגון בכפרים שיעים בלבנון. לדבריו, ב-240 כפרים שיעים ישנה פריסה של טילי הארגון ושל מערכות הגנה שונות. אולם, הארגון סופג אבידות כבדות במלחמת האזרחים בסוריה, דבר שמביא לתרעומת נגדו.
בסיכום דבריו התייחס איזנקוט לארבעה מעגלי איום, כאשר בטווח הקרוב הוא צופה עלייה באיומים התת-קונבנציונלייים והתת-מדינתיים בדגש על פעילות של ארגוני טרור, וכן באיום הקיברנטי. אולם, תהיה ירידה באיום הקונבנציונלי הצבאי מבחינת הפעלת חילות האוויר, הים והיבשה. וכן ירידה באיום הלא-קונבנציונלי, כאשר הסכם הגרעין מול אירן יגביר את הפיקוח על המדינה, ולצד זאת ציין את הוצאת הנשק הכימי מסוריה.

תאריך:  18/01/2016   |   עודכן:  18/01/2016
+ריבלין: מימוש הריבונות - התשובה לדאעש
20:09 18/01/16  |  אריאל י. לוין   |   לרשימה המלאה

יוצא נגד "הגינויים המאולצים של המנהיגות הערבית, שמצביעים על מידה של פחדנות"  ▪  קורא להציע לערביי ישראל תקווה ואמונה שכל אחד מהם יכול להצליח במדינה

ריבלין. לקחת אחריות [צילום: מארק ניימן, לע"מ]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
איזנקוט: סכנה גוברת מדאעש
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אייזנקוט במקום סימפוזיונים
צורי  |  18/01/16 16:10
2
במקרה שכח את איום ״ערביי ישראל ל"ת
שהם גיס חמישי   |  18/01/16 21:29
3
אם הרוסים לא בסוריה ודאעש,
הגוי..  |  19/01/16 07:14
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
מי הניח את המטען סמוך לגבול רצועת עזה?    מה טוב יותר מאשר הלוויה שקטה למחבל?    האם רוסיה מציידת את חיזבאללה?    מה יקרה לדאעש אם יתעסק עם צה"ל?    ומי מגלה דו-פרצופיות ביחסו לישראל?
איציק וולף
חיל-האוויר האמריקני הפיל שתי פצצות של כ-1,000 קילוגרם על בניין בעיר מוסול שבעירק ששימש כמקום אחסון כמות עצומה של כסף מזומן    הכסף היה מיועד למימון אנשי המדינה האיסלאמית ולמימון פעולות הטרור של הארגון
יהודה דרורי
אנחנו רואים פה כשל של ההנהגה המצרית שאינה מצליחה לנצל את משאביה הביטחוניים ולכן, אם הרשלנות המצרית הביטחונית מאי-חיסול כוחני ומיידי של דאעש בסיני תמשך, ואם תתמיד באיטיות בתגובתה בגבול הלובי, הדבר יביא בהכרח למפלתו של השלטון הנוכחי במצרים, ומכאן לשליטת דאעש בכל צפון אפריקה
אריאל י. לוין
השבוע מלאו שנתיים לתחילת המתקפה של דאעש על הערים העירקיות רמאדי ופלוג'ה - אירוע המפנה ששם את הארגון על המפה העולמית. כיצד זה החל, מדוע זה נמשך והאם זה יסתיים?
יוני בן-מנחם
שחרור העיר רמאדי מידי דאעש מסמל שינוי מגמה וכניסת הארגון למגננה בעירק. שיתוף פעולה הדוק בין רוסיה לארה"ב הינו הכרחי להבסת הארגון בעירק ובסוריה
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
פיצוי לכומר על השוואתו לאל-בגדדי  /  איתמר לוין
דוח חושף: דאעש מחזיק בנשק מ-24 מדינות  /  איציק וולף
5 תושבי נצרת הקימו חוליית דאעש  /  מירב ארד
שינוי מהותי בלחימה בדאעש?  /  שמעון שטיין, שלמה ברום
קואליציה חדשה למלחמה בטרור  /  יוני בן-מנחם
הקלחת הרותחת  /  אריאל י. לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il