X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יוצא נגד "הגינויים המאולצים של המנהיגות הערבית, שמצביעים על מידה של פחדנות" קורא להציע לערביי ישראל תקווה ואמונה שכל אחד מהם יכול להצליח במדינה
▪  ▪  ▪
ריבלין. לקחת אחריות [צילום: מארק ניימן, לע"מ]

"אם דאעש הוא תוצאה של וואקום משילותי, צריך לטפל בוואקום הזה וליישם את הריבונות הישראלית בכל מקום". כך אומר (יום ב', 18.1.16) נשיא המדינה, ראובן ריבלין, בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי.
ריבלין הדגיש: "דאעש כבר כאן וזה לא סוד. אני לא מדבר על גבולות המדינה אלא בתוכה. מחקרים, מעצרים ועדויות מצביעים בבירור על אהדה גוברת והולכת והצטרפות לדאעש של ערביי ישראל.
"בשנים האחרונות ישנה הקצנה גדולה מאוד בחלק מהישובים של ערביי ישראל. מקומות וקבוצות שזוהו כחילוניים, מושפעים מרעיונות קיצוניים. בעצרות מונפים דגלים שחורים. ברשתות החברתיות ישנה הזדהות עם המדינה האיסלאמית, ויותר ויותר גורמים מתונים מרגישים מאוימים ושהקרקע נשמטת מתחת לרגליהם".
ריבלין ציין, כי ההתמודדות עם דאעש אינה ייחודית לישראל, שכן האידיאולוגיה של הארגון מהלכת קסם על צעירים מוסלמים כניגוד לרעיון הלאומי. "הח'ליפות האיסלאמית חותרת תחת הלאומיות תוך התקפתה וערעורה. דאעש מציע תפיסה גלובלית, זהות דתית שאינו מוגבלת לדת ולאתניות. הרוע של דאעש הוא אלטרואיסטי. רוע שנעשה בשם מטרה גדולה, מקודשת ולמענה".
ריבלין יצא נגד "הגינויים המאולצים של המנהיגות הערבית, המצביעים על מידה של פחדנות. חמורים מכך הם הקולות המאשימים את הכיבוש כמוקד כל החוליים. הם אות קלון לחברה שזקוקה לקול ברור. באירופה אין כיבוש, אך דאעש כובש לבבות ואחיזה".
עם זאת, ריבלין סבור שהאחריות המרכזית מוטלת על המדינה. "הפתרון אינו בהפקרת הציבור הערבי מול האיום של דאעש. קודם כל דאעש ניזון מהוואקום. ככל שהמדינה תתרחק מלקיחת אחריות ותמשוך את ידיה, הסלפים והג'יהאדיסטים ימלאו את החלל. עבורם זאת תהיה עוד הוכחה לכישלון מדינת הלאום. הילדים הפלשתינים רואים בדאעש הזדמנות בתהילה, בשל חוסר ההזדמנויות והתסכול שלהם.
"אנו נמצאים בנקודת זמן אסטרטגית. החברה הערבית רוצה לראות את המדינה לוקחת אחריות גם על הציבור הערבי. היא רוצה את טיפול המדינה באלימות, בנשק הבלתי-חוקי ובסמים. הוקמו ועדות, אך ישנה תחושה של אין דין ואין דיין שמורגשת בעיקר בעשור האחרון.
אם דאעש הוא תוצאה של וואקום, זה מהותי וחיוני שמדינת ישראל תציב אלטרנטיבה שלא מפחדת מזהות פלשתינית עצמאית, ולא מקבלת דה-לגיטימצציה של מדינת ישראל וחבירה לאויביה. אנחנו חייבים לחשוב איך אנחנו מציעים להם חלום, תקווה ואמונה שכל אחד ואחת מהם יכולים להצליח במדינת ישראל", סיים. "אנחנו חייבים לבסס אמון בין הציבור היהודי והערבי, בין הציבור הערבי למערכת הציבורית, וזה מחייב השקעה, מוכנות ומחויבות".

תאריך:  18/01/2016   |   עודכן:  18/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ריבלין: מימוש הריבונות - התשובה לדאעש
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
נתנו כבר
באום   |  18/01/16 21:45
2
יאללה ריבלין לך הביתה ל"ת
גדעון אמיר  |  19/01/16 00:28
3
מוסרית,אנו בצד הלא נכון..
הגוי..  |  19/01/16 06:39
4
בכלים הדמוקרטים הקימים
ראובן גרפיט  |  19/01/16 07:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
צופה שהצלחות הארגון ופעילותו בסוריה מגבירות את הסיכון שיפנה נגד ישראל וירדן    מזהיר מפני עלייה באיומי הטרור והפעולות הקיברנטיות, לצד ירידה באיום הקונבנציונלי
אריאל י. לוין
מי הניח את המטען סמוך לגבול רצועת עזה?    מה טוב יותר מאשר הלוויה שקטה למחבל?    האם רוסיה מציידת את חיזבאללה?    מה יקרה לדאעש אם יתעסק עם צה"ל?    ומי מגלה דו-פרצופיות ביחסו לישראל?
איציק וולף
חיל-האוויר האמריקני הפיל שתי פצצות של כ-1,000 קילוגרם על בניין בעיר מוסול שבעירק ששימש כמקום אחסון כמות עצומה של כסף מזומן    הכסף היה מיועד למימון אנשי המדינה האיסלאמית ולמימון פעולות הטרור של הארגון
יהודה דרורי
אנחנו רואים פה כשל של ההנהגה המצרית שאינה מצליחה לנצל את משאביה הביטחוניים ולכן, אם הרשלנות המצרית הביטחונית מאי-חיסול כוחני ומיידי של דאעש בסיני תמשך, ואם תתמיד באיטיות בתגובתה בגבול הלובי, הדבר יביא בהכרח למפלתו של השלטון הנוכחי במצרים, ומכאן לשליטת דאעש בכל צפון אפריקה
אריאל י. לוין
השבוע מלאו שנתיים לתחילת המתקפה של דאעש על הערים העירקיות רמאדי ופלוג'ה - אירוע המפנה ששם את הארגון על המפה העולמית. כיצד זה החל, מדוע זה נמשך והאם זה יסתיים?
רשימות נוספות
פיצוי לכומר על השוואתו לאל-בגדדי  /  איתמר לוין
דוח חושף: דאעש מחזיק בנשק מ-24 מדינות  /  איציק וולף
5 תושבי נצרת הקימו חוליית דאעש  /  מירב ארד
דאעש במגננה  /  יוני בן-מנחם
שינוי מהותי בלחימה בדאעש?  /  שמעון שטיין, שלמה ברום
קואליציה חדשה למלחמה בטרור  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il