X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תוקף ברמז את בנט: "ישנם אנשים שמצביעים בקבינט על דבר אחד ואומרים ברבים דבר אחר" טוען שהמחנה הסוני המתון בראשות מצרים וירדן מאוכזב מההתקרבות האמריקנית לאירן
▪  ▪  ▪
יעלון. ארבעה צירים [צילום: ראלף אלסוונג]

עדיפה נוכחות של דאעש בסוריה, מאשר נוכחות אירנית. כך אומר (יום ג', 19.1.16) שר הביטחון, משה יעלון, בכנס השנתי של המכון למחקרי ביטחון לאומי. לדבריו, קיומו של תהליך מדיני בסוריה ינציח את ההגמוניה האירנית במדינה, דבר שהוא אתגר משמעותי למדינת ישראל.
עוד התייחס יעלון בדבריו לפעילות דאעש באזור. לפי יעלון, לארה"ב ישנם הישגים בלחימה נגד דאעש, כאשר הארגון סופג תבוסות בעירק ובסוריה. ההערכה היא, אומר יעלון, שהשליטה הטריטוריאלית של דאעש תמוגר, בעוד שהרעיון שמאחורי הארגון ימשיך להתקיים. "תבוסה טריטוריאלית לא מהווה תבוסה של הרעיון שעדיין מלהיב רבים, כרעיון עולמי שתופס את מוחותיהם ולבבותיהם של צעירים בעולם".
יעלון ציין שגם החמאס בעזה מתמודד מול תומכי דאעש, כאשר תומכים אלו מנסים לאתגר את החמאס באמצעות פעילות נגד ישראל כדוגמת ירי רקטי והנחת מטענים. בנוגע לחמאס אמר יעלון, שהארגון מעוניין בשמירה על השקט ובמקביל ממשיך להתעצם. הוא הדגיש, שישראל אינה נלחמת נגד תושבי הרצועה, ועל כן 900-750 משאיות פורקות את סחורתן כל שבוע במעבר כרם שלום. הדבר מביא לכך שעזה תלויה יותר בישראל מאשר בכל גורם אחר בעולם, העיר.
עוד התייחס יעלון לאיום האירני, שלדבריו הוא האיום העיקרי על ישראל. לדברי יעלון, המזרח התיכון מחולק מבחינה גיאו-פוליטית לארבע קבוצות: ציר שיעי בהובלת אירן שכולל את סוריה, חיזבאללה ושלוחות אירניות באזור; מחנה האחים המוסלמים שכולל את החמאס, קטאר וטורקיה; מחנה הג'יהאד העולמי, שכולל בין היתר את דאעש ואל-קאעידה; והמחנה הסוני הערבי שמכיל מדינות מתונות כמו מצרים וירדן.
למחנה הרביעי, המשיך יעלון, יש אינטרסים משותפים עם ישראל, כאשר מחנה זה רוצה להיות מובל על-ידי ארה"ב. אולם, מדגיש יעלון, מחנה זה מאוכזב מההתקרבות האמריקנית לאירן, שהופכת יותר ויותר לשחקן מרכזי באזור בעקבות הסכם הגרעין.
בנוגע לסכסוך הישראלי-פלשתיני, חזר יעלון ואמר שיש צורך בקידום יחסים כלכליים בין שני הצדדים, אחרת ישראל תמצא את עצמה מול קהילה בינלאומית שרוצה להתערב ולכפות את דעותיה על ישראל והפלשתינים.
בסיום דבריו דיבר יעלון על ה"סיסמאות שמפריחים פוליטיקאים שונים, באופוזיציה ובקואליציה". כך למשל התייחס יעלון לדבריו של ראש האופוזיציה,יצחק הרצוג, שטען בכנס שיש לבצע הינתקות מהפלשתינים, ושאל היכן יהיה מרכז הכובד של הרשות לאחר הינתקות זו, לאור העובדה שמאות אלפי פלשתינים תלויים כלכלית בישראל. ברמז לשר נפתלי בנט אמר יעלון, שישנם אנשים שמצביעים בקבינט על דבר אחד ואומרים ברבים דבר אחר.

תאריך:  20/01/2016   |   עודכן:  20/01/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
יעלון: עדיף דאעש בסוריה מאשר אירן
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עדיף פוקי על בוגי ל"ת
בוגיבוט  |  20/01/16 00:54
2
עדיף מוח חושב מפה מקשקש
מסעודה משדרות  |  20/01/16 03:16
3
יעלון היה נוהג בחוכמה לו היה
לא חכם  |  20/01/16 06:00
4
שכחת? דאעש שייך לאיסלאם הסוני ל"ת
משה מיכאל  |  20/01/16 07:44
5
עורפי ראשים בגולן,לבנון עדיפים
הגוי..  |  21/01/16 09:57
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י. לוין
יוצא נגד "הגינויים המאולצים של המנהיגות הערבית, שמצביעים על מידה של פחדנות"    קורא להציע לערביי ישראל תקווה ואמונה שכל אחד מהם יכול להצליח במדינה
אריאל י. לוין
צופה שהצלחות הארגון ופעילותו בסוריה מגבירות את הסיכון שיפנה נגד ישראל וירדן    מזהיר מפני עלייה באיומי הטרור והפעולות הקיברנטיות, לצד ירידה באיום הקונבנציונלי
אריאל י. לוין
מי הניח את המטען סמוך לגבול רצועת עזה?    מה טוב יותר מאשר הלוויה שקטה למחבל?    האם רוסיה מציידת את חיזבאללה?    מה יקרה לדאעש אם יתעסק עם צה"ל?    ומי מגלה דו-פרצופיות ביחסו לישראל?
איציק וולף
חיל-האוויר האמריקני הפיל שתי פצצות של כ-1,000 קילוגרם על בניין בעיר מוסול שבעירק ששימש כמקום אחסון כמות עצומה של כסף מזומן    הכסף היה מיועד למימון אנשי המדינה האיסלאמית ולמימון פעולות הטרור של הארגון
יהודה דרורי
אנחנו רואים פה כשל של ההנהגה המצרית שאינה מצליחה לנצל את משאביה הביטחוניים ולכן, אם הרשלנות המצרית הביטחונית מאי-חיסול כוחני ומיידי של דאעש בסיני תמשך, ואם תתמיד באיטיות בתגובתה בגבול הלובי, הדבר יביא בהכרח למפלתו של השלטון הנוכחי במצרים, ומכאן לשליטת דאעש בכל צפון אפריקה
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
פיצוי לכומר על השוואתו לאל-בגדדי  /  איתמר לוין
דוח חושף: דאעש מחזיק בנשק מ-24 מדינות  /  איציק וולף
5 תושבי נצרת הקימו חוליית דאעש  /  מירב ארד
שנתיים לרמאדי  /  אריאל י. לוין
דאעש במגננה  /  יוני בן-מנחם
שינוי מהותי בלחימה בדאעש?  /  שמעון שטיין, שלמה ברום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il