X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מלחמת הבירות? ירושלים "מבוגרת" בכמה אלפי שנים מ"הנערה המגונדרת" תל אביב; לירושלים בניינים עתיקים ומפוארים ולתל אביב גורדי שחקים חדשניים - אז מי בעצם מנצחת בקרב והאם יניחו התל אביבים את עירם ללילה אחד ויבואו לחגיגות הבירה?
▪  ▪  ▪
ירושלים. אין כמוה, מי יודע זאת כמוני [יח"צ]
אפילו את יום העצמאות, החג הלאומי שלנו, הקדשנו לכם. הפכתם לסמל ליום אחד של המדינה כולה. אבל אתם לא בדיוק מייצגים את הפריפריה, את יישובי הספר וגם לא אותי - תושב ירושלים זה עשרים שנה

מאה זה יותר מארבעים, אני יודע, אבל בכל זאת החגיגות פה בירושלים הן הרבה פחות ראוותניות מאצלכם, תושבי תל אביב. כאן אפשר למצוא אותן על החומות כשהחדש נושק אל הישן, ואילו אצלכם, נפגשים כולם בכיכר ומריעים בקולי קולות.
קוראים לכם "העיר העברית הראשונה". נו באמת, הרי לא מזמן חגגנו 3,000 שנה מאז נוסדה עיר דוד. סליחה, אבל יש לכם טעות. אנחנו זכאים לתואר ולא אתם. אם יש לכם תלונות תיגשו אל דוד המלך, הוא יותר עתיק מאורלוזורוב או משנקין.
אומרים שאתם מדינה בפני עצמה. שלא אכפת לכם מה קורה מסביבכם, מחוץ לבועה שבה אתם נמצאים. יש לכם את הים ואת הקפה ואין לכם חניה. מה מבלבלים לכם את המוח ממלחמות ומעיתות צרה? אתם שוכנים לחוף ימים, וכי למה תגורו ותבואו לעזרת אחיכם? אינני יודע אם התכוונה דבורה בשירתה אליכם, אך אני יודע כי ההיסטוריה חוזרת.
אפילו את יום העצמאות, החג הלאומי שלנו, הקדשנו לכם. הפכתם לסמל ליום אחד של המדינה כולה. אבל אתם לא בדיוק מייצגים את הפריפריה, את יישובי הספר וגם לא אותי - תושב ירושלים זה עשרים שנה. כי לא אכפת לי כמה שנים אתם במגדלי עזריאלי ובמדרחוב, אכפת לי מן הכותל הישן והטוב ומן המורשת.
'הכל לא שווה אם אין שורשים' - אמר פעם מישהו מאוד חשוב לראש העיר הראשון שלכם, והוא צודק. יש לכם אולי את הבניינים המרהיבים ואת הכלכלה הפורחת אבל לנו יש עבר מפואר ובניינים עתיקים. יש לנו שלוש דתות ומגוון של ריחות וטעמים. לכם יש רק את שוק הכרמל ואת הטיילת. לנו יש הרבה יותר מזה.
אז למה אתם לא באים לחגוג איתנו את יום ירושלים? אתם חשים שהיא חונקת אתכם? שהחג הזה הוא רק לדתיים שרוקדים בריקודגלים עם עצמם? שאין לכם כוח למסורת ולקצת קודש? אני מבין אתכם. אבל הגיע הזמן לשנות את המצב. הוא ישתנה רק אם תגיעו לכאן בהמוניכם. אל תקטרו, תתחילו לעשות מעשה. רדו נא מן הגלשנים ומן מגדלי השן ובואו לכאן אל בירתו הנצחית של העם היהודי. יקבלו אתכם בשמחה. רק תבואו.
אם אתם בכל זאת מהססים, אני יכול להבטיח לכם שיהיה לא פחות שמח ממה שהיה אצלכם כשחגגתם. גם לנו יש זיקוקים ומופעים ואמנים ובידור. גם אנחנו יודעים לעשות כיף ולצחוק. גם אנחנו יכולים לקפוץ כל הלילה ולהראות לכולם מי זאת ירושלים.
אז קבענו. כ"ח באייר אתם בירושלים. בואו בהמוניכם ורק אל תשכחו שבסוף היום או בסוף הלילה אתם תצטרכו לחזור לתל אביב. הבטחה שלי שאתם תתחרטו.

תאריך:  12/05/2009   |   עודכן:  12/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תל אביבים, ירושלים מחכה לכם בפינה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
טעות שגורה
humanape  |  13/05/09 08:05
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר אברהם בן-עזרא
האם מומחה בית המשפט כבול לחוות דעת הצדדים, והוא חייב להגיע לשביל האמצע ביניהן? לא בהכרח, הוא מחויב לאמת, גם אם היא חורגת מן המתווה שהתוו הצדדים
אורן לוי
במשך מאות שנים היה ספר הזוהר, עם הלוגיקה הפנימית המוזרה שלו וסגנונו הבלתי שגרתי, אגוז בלתי ניתן לפיצוח. עד שבא המקובל הרב יהודה אשלג, בעל הסולם, והפך אותו נגיש לכל אדם    המדריך המושלם והעדכני ביותר למציאות הרוחנית
עו"ד ליהיא כהן דמבינסקי
כל הלקחים מפרשת הגירושין של שרי אריסון ועופר גלזר - מהסכם ממון ועד מרוץ הסמכויות    וגם, מהי סיכת הביטחון המוכחת של כל קשר זוגי
אורן פרסיקו
ידיעות אחרונות במבטא יידישאי    "ישראל היום" הולך בין הטיפות    ועורכי מעריב מתפטרים
הדר גלייטמן
כיצד יכולה נפגעת עבירת מין להשתמש בדיני הנזיקין בכדי להיטיב את מצבה? האם חוות דעת פסיכיאטרית הכרחית בכדי להוכיח נזק (לאא)    ומדוע המדינה אינה עוזרת?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il