X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שר האוצר חתם על הנהלים לקבלת תושבים חדשים במושבים. דרך הקצאת המגרשים באזורים שאינם אזורי עדיפות ע"י מכרז פומבי הינה שגיאה ואינה מתאימה למושבים והתוצאה תהיה עצירת ההרחבות באזורים הללו ובכך ישיג המינהל תוצאה הפוכה: קיפאון וחוסר התפתחות
▪  ▪  ▪
שר האוצר, יובל שטייניץ [צילום: פלאש 90]

שר האוצר, אבי שטייניץ, חתם על ההחלטה החדשה 1180 בנוגע להרחבות במושבים ובכך נכנסה ההחלטה לתוקף והחליפה את החלטה 1110. החלטת המועצה החדשה מאפשרת לגבות כספים עבור שדרוג תשתיות של היישוב הוותיק כאשר גובה הסכום נקבע לפי אזורי עדיפות לאומית (בין 15,000-3,000 שקל).
הכוונה היא כי מימון התשתיות ייעשה בין היתר על-ידי גבייה נוספת מרוכשי המגרשים במסגרת התשלום עבור עלויות פיתוח.
הליכי הקצאת מגרשים לבנייה למגורים באזורי עדיפות לאומית א' עדיפות לאומית ב', קו התפר וקו עימות יתבצעו על-פי התנאים הבאים:
1. תוסר המגבלה לשווק 115% מגרשים מתקן הנחלות, והאגודה תהיה רשאית לשווק את כל המגרשים בפטור ממכרז. על מגרשים שיוקצו בפטור ממכרז, יחול איסור העברת זכויות במשך 5 שנים מיום חתימת חוזה החכירה, למעט נסיבות מיוחדות בהן המינהל יאשר העברה קודם התאריך בכפוף לתשלום נוסף.
2. שיווק המגרשים באזורים ללא עדיפות לאומית ייעשה בפטור ממכרז על-פי המלצת האגודה לגבי מספר מגרשים השווה ל-115% מתקן הנחלות. יתרת המגרשים תשווק במכרז פומבי.
3. באגודה שטרם ביצעה הרחבה יתבצע שיווק מקדים במכרז פומבי על-ידי המינהל של 10% מכלל המגרשים המיועדים לשיווק ביישוב.
4. שווי המגרשים בפטור ממכרז ייקבע בהתייעצות עם השמאי הממשלתי בהתאם לממוצע סכומים שהתקבלו בגין המגרשים אשר שווקו במכרז בשיווק המקדים על-ידי המינהל.
5. במגרשים אשר ישווקו במכרז, ועדת הקבלה תיערך לפני סגירת המכרז, ובלבד שוועדת הקבלה תמליץ על מספר מומלצים הכפול ממספר המגרשים המוצעים במכרז.
נזכיר כי החלטה זו החליפה את החלטה 1110 שעל פיה שיווק מגרשי בנייה למגורים בהרחבות במושבים מעל 115% מתקן הנחלות של המושב היה אמור להתבצע במכרז פומבי על-ידי המינהל וללא אבחנה בין אזורי העדיפות. דרך הקצאת המגרשים באזורים שאינם אזורי עדיפות על-ידי מכרז פומבי הינה שגיאה ואינה מתאימה למושבים והתוצאה תהיה עצירת ההרחבות באזורים הללו ובכך ישיג המינהל תוצאה הפוכה של קיפאון וחוסר התפתחות של המושבים.
בנוסף, שוב ישנו רצון של המינהל דרך מנגנון המכרז הפומבי לפגוע בוועדות הקבלה וביכולתן להיות כלי ראוי ולגיטימי עבור הקהילות הקטנות בבואן לבחון מועמדים אשר מתאימים לאופי ולצביון של היישוב החקלאי.
עוד כשהתקבלה החלטה 1110 התנגדה תנועת המושבים בתוקף לדרך בה המינהל בוחר לקבל החלטות בעלות השלכות רבות למרחב הכפרי, וכי ראוי מצד המינהל שכאשר הוא מחליט לשנות החלטה אשר יש לה משמעות רבה לעניין תכנון המושב בטווח הארוך, עליו לעשות זאת בשיתוף נציגי ההתיישבות, על-מנת לקבל את ההחלטה הטובה ביותר, ועל-מנת שלא תידרש מועצת המינהל לשנות שוב ושוב החלטות ולייצר אי-ודאות וחוסר יכולת תכנון ארוך טווח בהתיישבות.

הכותב הנו יו"ר אגף קרקעות ואגודות שיתופיות בתנועת המושבים.
תאריך:  13/05/2009   |   עודכן:  13/05/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטייניץ, שגית בדרכך למושב
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עו"ד יפרח אתה צודק יישר כח! ל"ת
מושבניק  |  14/05/09 11:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ד"ר צ'לו רוזנברג
הניסיון של לשכת עורכי הדין להשתמש באמצעים מלאכותיים כדי למנוע ממאות או מאלפי סטודנטים למשפטים להגיע לרישיון לעריכת דין הוא מעשה נבלה שאין שני לו    מי שם את לשכת עורכי הדין להיות המחליטים מי ילמד מה וכמה? זהו בולשביזם מן הסוג הגרוע ביותר, לכן יש לעצור אותו מיידית
יואב עציון
הפרשיה האחרונה בה מתעקשים נגיד בנק ישראל והמפקח על הבנקים, כי יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, דני דנקנר יודח מתפקידו, זוכה להבלטה גדולה בתקשורת וכמעט שמשכיחה את התנהלות כל הבנקים המסחריים בנושא לא פחות חשוב - הריבית
מוטי היינריך
תפקידה הרשמי של לשכת עורכי הדין מתובל בניסוחים "ציוניים"– מסך עשן לתפקידה המעשי כגילדה מקצועית כך נבלמת התחרות בענף באמצעות שליטה על מספר העוסקים, סמכות למתן היתרי עיסוק במקצוע, הקשחת תנאי ההצטרפות לגילדה באמצעות מבחני כניסה ודרישה לעבודה כשוליה אצל אחד החברים, קביעת תעריפים אחידים ועוד
משה ניסנבוים
האם עלינו לפעול למען תהליך הגאולה או שמא עלינו לחכות לגורם מן השמים שיבצע אותה?
עדי שטרנברג
ראו זה פלא - באותם מקומות בהם החלו לפעול תאגידי המים ליד הרשות המקומית, ולא כחלק אינטגרלי ממנה, החלה מהפכת תשתית אמיתית ובכל המובנים - החלפת צנרות ישנות, בדיקה מוקדמת וטיפול בדליפות מים וביוב, טיפול במי קולחין, תפיסת מי גשמים ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il