X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  כתבות שיווקיות
אילת. בירת הנופש של ישראל [צילום: פלאש 90]
לא רק בטן-גב: מדריך פסטיבלים באילת
בירת הנופש של ישראל מציעה מבחר עשיר של פסטיבלים ואירועי תרבות לאורך כל השנה. מקלאסי ועד מזרחית, מקאמרית לרוק, מסלסה לריקודי בטן, וכל הג'אז הזה. היי דרומה לתרבות
גם הם נותנים בג'אז. ימן בלוז [צילום: זוהר רון]

חופשה באילת אין פירושה רק ים, בריכה וחדר ממוזג במלון פלוס ההמולה שבטיילת. לאורך כל השנה מתקיימים בבירת הנופש של ישראל פסטיבלים ואירוע תרבות המושכים אליהם קהל ומעוררים עניין רב.
המלונות באילת ערוכים לקלוט לא רק את הבליינים והנופשים אלא גם את שוחרי התרבות. לכן, קבלו סקירה זריזה של אירועי התרבות הבולטים, שכל אחד מהם הוא סיבה מצוינת לקרוע את כביש הערבה בדרך דרומה או לעלות על טיסה לאילת.

ג'אז בים האדום
מרגלית צנעני [צילום: גבריאל בהרליה]

הגדול והמפורסם מבין אירועי התרבות בעיר. מה שהתחיל ב-1987 כאירוע לוקאלי של סצנת הג'אז הצנועה בארץ, הפך עם השנים לפסטיבל בינלאומי שמוזיקאים רבים שמחים להתהדר בו. וויין שורטר, הרבי הנקוק, מנהטן טרנספר, מייקל ברקר, טיטו פואנטה, ספיירו ג'יירה, בילי קובהם וזו רשימה חלקית בלבד של מאות הסטארים שהופיעו בין המכולות בנמל אילת.
האורח המרכזי השנה הוא צ'יק קוריאה הוותיק והטוב, כשעימו על הבמה הבסיסט הישראלי אבישי כהן. ימן בלוז יארחו את מרגלית צנעני, יוני רכטר עם אסתר עופרים, שלום חנוך והאורקסטרה של אבי לייבוביץ' ועוד המון הופעות איכותיות באוויר הנקי והצלול של לילות אילת (27-30 באוגוסט).

פסטיבל אילת הבינלאומי למוזיקה קאמרית

אם פסטיבל הג'אז הוא האירוע המרכזי בקיץ, פסטיבל אילת למוזיקה קאמרית הוא אירוע החורף הבולט. אורחים רבים מהארץ ומחו"ל מגיעים אליו כדי ליהנות מהשילוב של מלונות מפנקים, מזג אוויר נוח ותרבות גבוהה ואיכותית.
הפסטיבל נערך לראשונה ב-2006 ומתקיים באולמות שבמלון דן. תוכנית הפסטיבל משלבת בין מוזיקה קלאסית וקאמרית לסגנונות נוספים כמו ג'אז, מוזיקת עולם, מוזיקה תזמורתית ועוד, ועל ההצלחה תעיד התפוסה הרבה בהופעות. פסטיבל המספק סיבות מצוינות להתעניין בחבילות נופש לאילת.

פאזה מורגנה

מה שהתחיל בהופעה מדברית של להקת בת שבע עם התוכנית "אנאפאזה" ב-2001 הפך עם השנים לפסטיבל מוזיקה מתודלק היטב. השנה תארח משינה את יהודית רביץ; המאסטרו גיל שוחט ינצח על 7 פסנתרי כנף (בין הפסנתרנים – מתי כספי, שלמה גרוניך, קרן פלס, קרולינה ועוד); ושלמה ארצי במופע "קצפת". הפסטיבל ייערך בפארק תמנע (15-18 בספטמבר).

פתאל רוק

חשמל, אנרגיה והרבה ווליום באחד מאירועי הרוק המרכזיים בארץ. הפסטיבל נערך בחודש מרס ומתקיימות בו הופעות צהריים וערב, כולל אורחים והופעות חימום שוות. בפתאל רוק 2016 התאחדו ברי סחרוף ורמי פורטיס כשמוניקה סקס נתנה הופעת חימום. היום השני הוקדש לנשים, כשמירי מסיקה אירחה את ריקי גל בצהריים, ויובל דיין הופיעה בערב. יש למה לצפות ב-2017!

התימניאדה

השם הרשמי הוא פסטיבל ים סוף, שם נוסף הוא פסטיבל המוזיקה הים תיכונית, אבל עזבו אתכם מהגדרות מסובכות ומבלבלות ובואו לפסטיבל של צלילים וריקודם מסורתיים בנוסח עדת יוצאי תימן הנערך מדי שנה החל מ-1986 לקראת סוף החופש הגדול.
בעז שרעבי, אבנר גדסי, ישי גולן, חיים משה, יזהר כהן, שושנה דמארי, יגאל בשן, מרגלית צנעני, עפרה חזה, ציון גולן, יואב יצחק, אייל גולן, פאר טסי, גלי עטרי, ורשימת הזמרים ממוצא תימני עוד ארוכה. רגע לפני שחוזרים לבית הספר, הזדמנות אחרונה לשחרר קצת אנרגיות ולפזז במזרחית.

קונגרס הסלסה

בישראל סצנת סלסה רוחשת ומבעבעת, ובחודש יוני נערך "קונגרס הסלסה" ה-14 – שלושה ימים ושני לילות של מסיבה בקצב דרום אמריקני לוהט וחושני. אלפים הגיעו להזיז את האגן והרגליים לצלילי המוזיקה הלטינית המקפיצה, וכבר בספטמבר יוזם ארגון הסלסה הישראלי את פסטיבל "ביילנדו" הראשון. יהיה קצבי!

פאנג'ויה
רטוב, חם וצפוף. פאנג'ויה [צילום: מתוך יו-טיוב]

לקראת סיום השנה האקדמית ולפני הבחינות מוזמנים הסטודנטים מכל המוסדות האקדמיים בארץ לאירוע של כיף ופאן בהפקת אגודת הסטודנטים הארצית. הפסטיבל, שהחל ב-2001 כיוזמה של תלמידי המכללה למינהל, מתקיים במספר מלונות באילת לאורך שלושה ימים של מסיבות בריכה וחופים. השהייה באילת מסובסדת ע"י אגודת הסטודנטים ולסופ"ש אחד הופכת אילת לקמפוס אחד גדול.

קלאסיקאמרי אילת

מדרום תיפתח התרבות. כ-70 צופים בלבד הטריחו עצמם לפסטיבל קלאסיקאמרי הראשון ב-1998. כיום האולמות כבר מלאים והפסטיבל תפס מקום של כבוד במפת האירועים של המוזיקה הקלאסית בעולם. סיבה מצוינת להדרים לאילת גם בחורף, לחוויה מוזיקלית נינוחה וקלילה.

פסטיבל אילת למחול מזרחי

אירוע החורף (מתקיים בינואר) שנערך מ-2005 הופך את העיר לבזאר מזרחי גדול. שיעורים והופעות בריקודי בטן, ריקודים הודיים, ערביים, בוכאריים ואף קווקאזיים. זהו אחד הכנסים הגדולים והמשמעותיים העולם לריקוד מזרחי ונוהרים אליו מכל קצוות תבל. בפסטיבל גם נפתח שוק למוצרי ריקוד, שמלות, קישוטים וכל שנדרש לענטוז כהלכתו.

תאריך:  30/06/2016   |   עודכן:  30/06/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר גונשרוביץ
חתונה על חוף הים היא חלומו הרטוב, תרתי משמע, של כל זוג צעיר ורומנטי. האוויר המלוח, רחש הגלים והאופק האינסופי - מה עוד אפשר לבקש? אז לאלו מכם שרוצים לצאת להרפתקה אבל לא ממש יודעים איך, הנה כמה טיפים חשובים שיעזרו לכם להפוך את החלום למציאות
דודי פרלה
אם גם אתם סובלים באופן כרוני מקשקשים בשיער ובקרקפת, כדאי שתבדקו אם מדובר בסבוריאה: איך לזהות את סימני המחלה, איך כדאי לטפל בה, ומתי חשוב להיבדק? מדריך
רועי אופק
אורן, טיק, איפאה - אולי בכלל סינטטי? הכירו את סוגי העצים לבניית דקים. המדריך המלא
צוות חדשות עולם
החל משנת 1997 בוטל התעריף האחיד בענף הביטוח ונפתחה תחרות בין החברות השונות. במרס 2016 גם הופחת מחיר ביטוח החובה בעשרות אחוזים, אך לא כל חברות הביטוח מיישמות את ההנחיה. המסקנה כמו תמיד היא שצריך לדעת למי לפנות
צוות חדשות עולם
מעבר בין דירות לא חייב להיות אירוע מתסכל שעולה לכם בזמן ועצבים. הנה כמה טיפים שבאמצעותם ניתן לבצע את המעבר בדרך נוחה ולא מסובכת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il