X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ביום ראשון נפלו ליד המשחתת מייסון, כששייטה בים האדום, מצפון למצרי באב אלמנדב, שני טילים, שירו החות'ים לפני כן הותקפו בטילים הספינה האמריקנית פונס וספינה של איחוד האמירויות
▪  ▪  ▪
ירי הטילים על מטרות בתימן [צילום: הצי האמריקני]

משחתת-הטילים ניצֶה האמריקנית ירתה ביום חמישי בבוקר טילי שיוט טומאהוק לעבר מקורות האש של החות'ים, שפגעו ליד המשחתת האמריקנית מייסון וליד הבסיס האווירי טאיף בסעודיה.
טילי השיוט האמריקניים נורו על שלושה מתקני מכ"ם, "שהיו מעורבים בשיגור הטילים לעבר מייסון ולעבר ספינות אחרות, ששייטו בנתיב הבינלאומי בים האדום", מסר הפנטגון. נראה מבקרה ראשונית של הירי, כי נגרם נזק רב למתקני המכ"ם.
זו הפעם הראשונה, שהאמריקנים מעורבים במלחמת האזרחים בתימן. התקיפה אושרה על-ידי הנשיא אובמה, למרות שבשבוע שעבר ניסה הממשל להתחמק, ולעבור לסדר-היום על התקיפה הראשונה של הספינה האמריקנית. גם כיום המגמה האמריקנית היא למנוע את גלישתם למעורבות ישירה במלחמת האזרחים.
האמריקנים טוענים, שזו התקפה שנייה בשבוע האחרון על ספינה שלהם, ששייטה בנתיב מים בינלאומי. בשתי ההתקפות לא ניזוקו כלל הספינה פונס והמשחתת מייסון ולא נפגעו אנשיהן.
דובר אמריקני הדגיש, כי מתקני המכ"ם שהותקפו היו במקומות נידחים, ולא נשקפה סכנה לנזק לאוכלוסייה בתקיפתם. הם מוקמו באזורים בשליטת החות'ים, ופעילותם נוטרה על-ידי האמריקנים בשעת ההתקפות על מייסון, על הספינה פונס ועל הספינה של איחוד האמירויות. דובר אמריקני אמר, כי שלוש הספינות הותקפו בטילי שיוט ימיים, שנועדו לתקוף ספינות. דובר של המורדים השיעיים מסר, כי המדובר בגרסה מקומית של הטיל סקאד.
למרות ביקורת בממשל וגינוי ברחבי העולם, החליט הבית הלבן לתמוך בעמדת סעודיה במלחמת האזרחים בתימן - גם כיוון שארצות-הברית זקוקה לתמיכתה של סעודיה במדיניותה הנוכחית במזרח התיכון.

תאריך:  15/10/2016   |   עודכן:  15/10/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
טילי שיוט על מתקנים של החות'ים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדובר בגרסה מקומית של הטיל
י.  |  16/10/16 14:09
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
יוני בן-מנחם
גורמי הביטחון של מצרים חיסלו את ראש הזרוע הצבאית של תנועת "האחים המוסלמים" האחראי לסדרת פיגועי טרור במדינה. טורקיה ממשיכה להעניק גיבוי לתנועה ודורשת את שחרור הנשיא לשעבר מחמד מורסי מהכלא כתנאי לחידוש הקשרים עם מצרים
אהרון שחר
כיצד ייתכן שהאנושות המרקיעה שחקים בפיתוחים טכנולוגים נכשלת טוטאלית בכל התחומים החברתיים? האם יכול להיות שחוקי הטבע מתקיימים? האם ייתכן שהאנושות לא התגברה על הבעיה מספר 1 שלה? האם הפילוסופים בתרדמת? איך הגיעה השחיתות למעמד של מפלצת על בלתי מנוצחת? מה המשותף לכל אלו, והאם לא פספסנו משהו?
אסף אוריון, אודי דקל
ב-3 באוקטובר 2016 הודיעה מחלקת המדינה של ארצות הברית על הקפאת השיחות עם מוסקבה להשגת הפסקת אש בסוריה וביטול המרכז לתאום מבצעי כנגד 'המדינה האיסלאמית' וגורמי אל-קאעידה    ברקע הדברים, קריסתה הסופית של הפסקת האש בסוריה, שהחלה ב-12 בספטמבר על-פי הסכם אמריקני-רוסי, ובעקבותיה הפצצות כבדות ביותר על-ידי חילות האוויר הסורי והרוסי על חלב
יוני בן-מנחם
יו"ר הרשות הפלשתינית פועל לכנס את הוועידה השביעית של פתח בניסיון לצמצם את השפעתו הפוליטית של מחמד דחלאן    המהלך של מחמוד עבאס יסלים את המתיחות בפתח ועלול להביא להגברת האלימות הפנימית בגדה
אריאל י. לוין
הרפיסות האמריקנית מובילה לפעילות רוסית תוקפנית בסוריה, שעלולה להסתיים ביצירת ציר חדש: רוסיה-סוריה-אירן-חיזבאללה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il