X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
לילך סיגן, עורכת "גלובס הערב", פסלה לפרסום טור דעה כי "ליכלך באלימות על המדינה" הכותב, קובי ניב, מודיע כי לא יכתוב יותר טורי דעה ב"גלובס"
▪  ▪  ▪
לא משתתף במשחק. ניב

ביום חמישי האחרון הקדישה לילך סיגן, עורכת "גלובס הערב", את טורה השבועי לפרשה שהתחוללה יום קודם לכן במערכת העיתון. "הגיע אלינו מאמר של אחד הכותבים הקבועים", כתבה סיגן, "שאמור היה לעסוק בביקורת מדיה, אבל במקום זאת בחר, ולא בפעם הראשונה, להתעסק בכלל בדברים אחרים. הוא תקף דעה של עיתונאים ב'מעריב', שיצאו השבוע בהאשמת העולם המערבי על כך שהוא שש בכל הזדמנות לגנות את התנהגותה של ישראל מול הפלשתינים, אבל בוחר לשתוק נוכח האלימות, הרצח של המפגינים והדיכוי באירן. שום ביקורת מדיה לא הייתה שם, אלא בעיקר ביקורת על דעה לאומנית. ביקורת שהייתה מנוסחת בצורה מתלהמת, אלימה ובוטה, גם נגד העיתונאים ב'מעריב' וגם נגד מדינת ישראל, תוך האשמתה שהיא בעצם הרבה יותר גרועה מאירן ושהאייתוללות הם כלבי תלתלים לידנו. בשיחה עם הכותב על כך שטור כזה אינו מתאים להתפרסם תחת הכותרת 'ביקורת מדיה', הואשמתי על-ידו באופן מיידי בסתימת פיות".
את טורה סיימה סיגן בהמלצה: "זה מצוין לפתוח פה ולהביע דעות, ולא משנה מה הן. זה מבורך לבקר, במיוחד אם אתם עיתונאים, כי זה הרי התפקיד שלכם. אבל יש תיזה, ויש סגנון. מי שממהר למלא את הפה ברפש וללכלך באלימות על המדינה ועל מי שמצדד בה, כאילו שהמולדת היא האויב הכי מר שלו, הוא פנאט".
אף שסיגן הקפידה לא לציין שמות מפורשים בטור שלה, הכותב שאליו התייחסה הוא קובי ניב, מבקר התיאטרון של העיתון, הכותב מדי שבוע גם טקסט למדור ביקורת התקשורת המתפרסם ב"גלובס הערב". בשיחה טלפונית עם "העין השביעית" אומר ניב כי אף שהוא מתכוון להמשיך לכתוב ביקורות תיאטרון ל"גלובס", לא יכתוב עוד מאמרי דעה לעיתון זה.
"אני לא עושה חרם על 'גלובס'", מדגיש ניב, "אבל אמרתי לה [לסיגן] שאני באופן אישי לא משתתף במשחק הזה שבו אני כאילו מביע את דעתי בזמן שיש צנזורה, כי ככה אני משתף פעולה עם משטר פשיסטי".
לדבריו, אף שבעבר התבקש לבצע שינויים מסוימים בטקסטים שהעביר לעיתון, זו הפעם הראשונה שרשימה שלמה נגנזת. לעצם הטענות של סיגן אומר ניב כי הטור שכתב נפסל "בגלל הדעה" שהובעה בו, ולא בגלל סיבה אחרת. לדעתו, אין כל מקום להימנעות מהבעת עמדה פוליטית במדור ביקורת מדיה, כפי שדורשת העורכת.
"כל דבר הוא פוליטי", מסביר ניב, "כל עמדה בכל תחום היא פוליטית, בלי קשר לתקשורת. גם להגיד שיש דברים שהם לא פוליטיים זה מאוד פוליטי. גם הדעה שלה, על הדעה שלי, היא פוליטית". יתרה מזאת, לדברי ניב, דיון על התקשורת הוא במהותו דיון פוליטי. "כתבתי על השער של 'מעריב' שבו שאלו 'איפה כולם?'. זו הייתה עמדה פוליטית פר-אקסלנס של העיתון. 'מעריב' אימץ לעצמו את עמדת הקורבן, בזמן שלדעתי הוא לא הקורבן".
אשר להאשמה כי הטקסט הגנוז נוסח באופן בוטה ומתלהם במיוחד, טוען ניב כי "הטור ממש לא היה כתוב בשפה בוטה. מבחינת השפה, כבר כתבתי דברים יותר חמורים שפורסמו [ב"גלובס]". לדבריו, אם עוד יכול היה להבין עורך שפוסל טקסט שלו משום שהדעה המובעת בו אינה מוצאת חן בעיניו, הוא מתמלא תסכול נוכח פסילת טקסט שלו משום עצם העובדה שמובעת בו דעה.
ניב מוסיף שלדעתו סיגן ביצעה "מעשה נבלה כפול", שכן לדבריו לא רק שפסלה, בהתאם לזכותה כעורכת, את מאמרו, אלא שבמאמר שכתבה נמנעה מלצטט את מאמרו שלו ולדעתו עיוותה את כוונתו המקורית. "יכולה הייתה סיגן", טוען ניב, "לו חופש הדיבור אכן היה נר לרגליה, וזה גם מה שהצעתי לה לעשות, לפרסם את מאמרי ובצדו את תגובתה, והרי אז יכולים היו הקוראים להסכים איתי או איתה, כי אני בהחלט בעד חופש דיבור גם לי וגם לה. אבל גם לפסול את מאמרי וגם לכתוב מאמר נגד מאמרי הפסול - זה אכן מורה שחופש הדיבור כאן כבר לא כך-כך רחוק מזה הנוהג באירן".
בתגובה מסרבת לילך סיגן, שביוזמתה דיווחה לקוראי "גלובס" על המחלוקת, לאשר שהכותב שציינה בטור שלה הוא קובי ניב. "אני לא רוצה לעשות שום קשר בין הטור שלי לבין קובי ניב או כל כותב אחר ב'גלובס'", היא אומרת. עם זאת אישרה סיגן שטור של ניב, שנועד להתפרסם בשבוע שעבר, נותר מחוץ לעיתון. "זה היה ויכוח עקרוני בין עורך לכותב", היא מסבירה, "אני חשבתי אל"ף, הוא חשב בי"ת, ובסוף הטור נותר בחוץ". סיגן סירבה להגיב לטיעונים שמעלה ניב באשר לגורמים שהביאו לפסילת הטור, בציינה כי "אלו עניינים פנימיים בין עורך לבין כותב".
עוד בנושא:

פורסם במקור: אתר העין השביעית
תאריך:  29/06/2009   |   עודכן:  29/06/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שיעור בפטריוטיות
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קובי ניב הוא איש טראגי
sde5r34  |  29/06/09 13:44
2
בני בגין הוא היהודי הכי פטריוט
אוהב את ישראל  |  29/06/09 15:05
3
קובי ניב הוא איש טראגי
sde5r34  |  29/06/09 17:40
4
קובי ניב, שונא ישראל,
רונה  |  29/06/09 19:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שולמית קיסרי
מאז ימי האדם הקדמון המתכת הנחשקת ביותר היא הזהב    זהב תמיד היווה סמל של פאר, עושר, שלטון    ערכו הכספי, יופיו, נדירותו והשתייכותו רק ליחידי סגולה הפך אותו לחלום על גבול האלוהות    עכשיו ניתן לרכוש זהב באוטומטים המוצבים ברחובות גרמניה
דבי גתה
אילו הייתה אמריקה מגיבה אחרת למצב באירן דברי אובמה היו כך: "הזמן להיות חד-משמעיים הגיע. הגיע הזמן בו אמריקה תכיר בשגיאות העבר. הגיע הזמן עבור ארצות הברית להבהיר כי היא לא תכיר בריבונות הרפובליקה האיסלאמית של אירן"
צילה שיר-אל
מזל סרטן והתאמתו לשאר המזלות האסטרולוגיים    תחזית שבועית כללית לילידי כל המזלות
ריקי שור
כאשר ניגשים ללמידה ממושכת המצריכה ריכוז לאורך זמן, אנו חושבים שצריכת סוכריות, שוקולד וקפה, יסייעו לנו בשמירה על תפקוד המוח ונוכל להתרכז לאורך זמן    אך לא כך הדבר
ראובן לייב
מועדון "שבלול" שבנמל תל אביב מצטיין במופעי הקצב שלו ואינו מבייש את מועדוניה המהוללים של ניו-אורלינס
רשימות נוספות
רש"י אוף דה-רקורד  /  אורן פרסיקו
על יתרונות התחרות העיתונאית  /  אורן פרסיקו
שחור, לבן, צהוב  /  אורן פרסיקו
נדה, בת 26, סמל  /  רפי מן
הכה את המומחה  /  כרמית גיא
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il