X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
זאת במסגרת הדיון בבקשה לייצוגית ב-200 מיליון שקל שהוגשה נגד ידיעות אחרונות בעקבות פרשת פגישות נתניהו ומוזס ביהמ"ש דחה את טענת העיתון והמו"ל, שלפיה הם אינם יכולים להתגונן בשלב זה, משום שעדיין לא ניתן לעיין בחומרי חקירת הפרשה
▪  ▪  ▪
מוזס. יוכל להתגונן [צילום: קוקו/פלאש 90]

ידיעות אחרונות ומו"ל העיתון, ארנון (נוני) מוזס, ייאלצו לספק לבית המשפט הסבר ביחס לפגישות שניהל מוזס עם ראש הממשלה, בנימין נתניהו, והשפעתן על העיתון. זאת, במסגרת הדיון בבקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף של 200 מיליון שקל שהוגשה נגד ידיעות אחרונות בעקבות פרשת פגישות נתניהו ומוזס.
כזכור, בינואר השנה נחשף כי ראש הממשלה נתניהו ומו"ל ידיעות אחרונות מוזס נפגשו מספר פעמים ותיאמו מהלכים שנועדו לכאורה לקדם את האינטרסים של שני הצדדים לפני הבחירות האחרונות לכנסת, שנערכו ב-2015.
לפי החשד שנחקר על-ידי המשטרה, ראש הממשלה נתניהו הבטיח לקדם את החוק לצמצום השפעתו של החינמון ישראל היום המתחרה בידיעות אחרונות, בתמורה לסיקור אוהד בידיעות אחרונות לנתניהו. מוזס חשוד בהצעת שוחד לנתניהו ובמתן שוחד.
בתוך כך, שופט בית המשפט המחוזי מרכז בלוד, יחזקאל קינר, דחה ביום שישי האחרון את בקשת ידיעות אחרונות שלא למסור בשלב זה תשובה מטעם העיתון לבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד העיתון. בבקשה לאישור תביעה יייצוגית טוען התובע, נועם זלצמן, כי העיתון הטעה את ציבור קוראיו במשך שנים.
העיתון ומוזס בראשו טענו כי בשלב זה הם אינם יכולים להתגונן בצורה ראויה מפני התביעה הייצוגית נגד ידיעות אחרונות, משום שטרם ניתן לעיין בחומרי חקירת פרשת ביבי-נוני ובכללם בתמלילי השיחות בין ראש הממשלה לבין מוזס, שעליהם מבוססת התביעה הייצוגית שהוגשה נגד העיתון.
עוד טענו מוזס וידיעות אחרונות כי חקירת הפרשה על-ידי המשטרה עדיין בעיצומה. עיתון ידיעות אחרונות טען גם כי ללא התמלילים, הבקשה הייצוגית נעדרת בסיס ראייתי, שכן היא מושתתת על כתבות עיתונאיות אשר כבר נפסק כי לא ניתן לבסס עליהן בקשה לאישור תביעה כייצוגית.
השופט דחה, כאמור, את בקשת העיתון והורה לו למסור את תשובתה לתביעה הייצוגית תוך 30 יום. "אילו היו התמלילים אסמכתא יחידה לנטען בבקשה לאישור התביעה הייצוגית, נכון היה לשקול, בצד אפשרויות נוספות, גם היעתרות לבקשת 'ידיעות אחרונות' לדחות את מועד הגשת תשובתה לבקשת האישור, עד שיתאפשר עיון בתמלילים. אלא שהבקשה הייצוגית נסמכת גם על פרסומים נוספים ולא רק על הפרסומים בדבר התמלילים", קבע השופט.
בנוסף, לדבריו, בית המשפט לא יכול לקבל כראיה פרסומים בתקשורת לגבי תמלילי הקלטות, בלא שניתן יהיה לאמת ולוודא את האותנטיות של התוכן שפורסם. אולם כאמור, ידיעות אחרונות יכול להגיש את תשובתו לתביעה הייצוגית, גם בלא שיהיו בפניו התמלילים, ותוך שיפעל "כמיטב הבנתו בהתייחסו לכלל הטענות שבבקשת האישור, לרבות אלה המתייחסות לתמלילים".
עוד ציין השופט קינר בהחלטתו כי הוא מנוי על עיתון ידיעות אחרונות, אך אין בכך משום עילה לפסילה עצמית מלדון בתיק הייצוגית נגד העיתון.
התובע: "הסתבר כי לא שיקולים ענייניים קבעו את תוכן
העיתון, וכי היו אלה שיקולים כלכליים ואישיים"
ב-15 בינואר הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז הבקשה לאישור תביעה ייצוגית עקרונית בסך 200 מיליון שקל נגד ידיעות אחרונות. התביעה מעמידה במרכזה את השאלה העקרונית מהו עיתון ומהו מוצר הראוי להתקרא "עיתון", וטוענת כי בעקבות הפרסומים מחקירת פרשת נתניהו-נוני, התברר כי ידיעות אחרונות הטעה את ציבור קוראיו במשך שנים.
התביעה, ראשונה מסוגה, הוגשה בשמו של נועם זיצמן, בידי עורכי הדין אלירם בקל ועודד גזית. בתביעה נטען כי במשך שנים התיימר ידיעות אחרונות להיות עיתון שמספק חדשות באופן אוביקטיבי, אשר השיקולים אשר מנחים את עורכיו הם שיקולים ענייניים.
"במשך שנים ציבור הקוראים, ובכללם התובע הייצוגי, רכש את העיתון תוך שהוא מניח כי החדשות שהוצגו בפניו נערכו על-פי סטנדרטים עיתונאיים מקובלים והוצגו לו בשל חשיבותן, בשל מידת השפעתן המשוערת על החברה הישראלית, ולאחר שעורכי העיתון הפעילו שיקול-דעת מקצועי-ענייני ובחרו את המידע הרלוונטי ביותר לפרסום מעל דפי העיתון".
ואולם, לטענת התובע ועורכי דינו, מצג זה היה מצג-שווא. "הסתבר כי לא שיקולים ענייניים קבעו את תוכן העיתון, וכי במשך שנים היו אלה שיקולים כלכליים ואישיים של בעלי המניות אשר השפיעו באורח מהותי על תוכן העיתון. אין מדובר בהטיות מקריות או חד-פעמיות", נטען.
לפי הבקשה, "מדובר בעיוותים כאלה המובילים לכך שתוכן העיתון לא שיקף אף את השקפותיהם האמיתיות של כותביו ועורכיו ואינו מהווה עוד מוצר עיתונאי העומד באמות-מידה מינימליות של עיתון במדינת ישראל. הוא אינו משקף את המציאות ואינו מהווה סיקור של העובדות; אלא הוא מהווה כלי לשירות האינטרסים המסחריים של בעליו והמוציא לאור שלו".
הבקשה לאישור ייצוגית נגד ידיעות אחרונות עוסקת, לפי הנטען, בסוגיה צרכנית מובהקת שעילתה בעוולות צרכניות, חוזיות ואחרות, בהן עוולה "ידיעות". אולם, לטענת המבקש ובאי-כוחו, מעבר לסוגיה הצרכנית החשובה כשלעצמה, לתביעה יש חשיבות עקרונית - שקשה להפריז בה - שכן "היא נוגעת לאחת מאבני-היסוד האמורות להבטיח את קיומה של הדמוקרטיה הישראלית: עיתונות חופשית, חסרת פניות, שמשקפת את המציאות כהווייתה - ללא התעלמות, הסתרה או עיוות - ואשר מאפשרת לציבור הרחב לגבש את השקפתו לאורה במכלול הסוגיות העומדות על סדר היום הציבורי".
זיצמן מבקש מבית המשפט להגדיר את קבוצת התובעים כ"כל מי שרכש את העיתון 'ידיעות אחרונות', באמצעות מינוי ו/או כרוכש מזדמן, בתקופה של 7 שנים קודם ליום הגשת הבקשה".
את סכום התביעה האישית שלו העמיד זיצמן על 2,000 שקל, ואת סכום התביעה הייצוגית (בהתאם להערכה) העמיד כאמור על 200 מיליון שקל.

ת"צ 31297-01-17
תאריך:  07/05/2017   |   עודכן:  07/05/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביהמ"ש: "ידיעות" ומוזס ימסרו גרסה בנוגע לפגישות עם נתניהו
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות פרשת נתניהו-מוזס
יואב יצחק
חשיפת News1: עדותו של רגב (תיק 2000) שכיהן במשך עשור בתפקיד העורך הראשי בעיתון ישראל היום נותנת גושפנקה לטיעון לפיו נתניהו ואנשי לשכתו נהגו בישראל היום "מנהג בעלים"    נוכח עדותו של רגב - שפורש מישראל היום בעיתוי המעורר שאלות - תידרש המשטרה לחקור בכירים נוספים מעיתון ישראל היום    גם עדותו של אדלסון תידרש    נתניהו דרוש לעדות נוספת
איתמר לוין
מזוז דחה על הסף את בקשתה של התנועה לאיכות השלטון לחקור את היבטי ההגבלים העסקיים בשיחות נתניהו-מוזס: לא מיצתה את ההליכים, פרשנותה נוגדת את לשון החוק
איציק וולף
עזור זומן למתן עדות כבר לפני כמה שבועות    לא ברור עדיין מהו הקשר של עזור לפרשה 2000 והאם העביר לחוקרים מידע משמעותי ביחס לקשרי נתניהו-מוזס
עידן יוסף
מתן עדותו בלהב 433 התמקד בפרשת המתנות ובפרשת מוזס
יואב יצחק
עדותו של אדלסון נחוצה כדי לאמת או להזים את עדותו של נתניהו לפיה לא פנה ולא שוחח עם אדלסון על שיחותיו עם ארנון מוזס ובאפשרות להגבלת תפוצתו של עיתון ישראל היום    גם מירי אדלסון ובתה יסמין, המטפלות בישראל בענייני ישראל היום, לא התבקשו למסור עדות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il