X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
מחירי השחיתות של המים, משפט של כבוד, הצינור של סילבן דמויות מופת חשובות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

מים עירוניים
מרכז השלטון המקומי צועק ש"ביבי הורס שוב את הרשויות המקומיות". במודעות ענק בעיתונים טוענות הרשויות שביבי נתניהו מפר הבטחות ו"הבית שלנו קורס". עד כדי כך חמור המצב שהמודעות מזהירות שבקרוב לא יהיו שירותי נקיון - כי אין כסף לשלם משכורות, לא תהייה תאורת רחוב - כי אין כסף לתשלום חשבון החשמל ולא יזרמו מים בברזים - כי אין לעיריות כסף לשלם ל"מקורות".
לא יהיה לעירייה שלכם כסף לשלם ל"מקורות" עבור המים שלכם? מעניין מאד.
הנה הנתונים: העירייה שלכם משלמת ל"מקורות" כ-3 ש"ח לכל מטר קוב מים שהיא קונה ממנה לצריכה ביתית. תמורת 3 ש"ח לקוב, חברת מקורות שואבת מים ומובילה מים נקיים, לעיתים למרחק 100 ק"מ, ומביאה אותם עד לראש מגדל המים של העירייה. עכשיו העירייה שלכם מעבירה לכם את המים בצינור פשוט וחלוד למרחק 2-3 ק"מ לכל היותר, ואתם משלמים לה 4.1 ש"ח לכל מ"ק מה-7 הראשונים ואז 5.7 ש"ח לכל קוב עבור ה-8 מ"ק הבאים ואז זה מזנק ל-7 ש"ח ויותר (והכל מחירים שלפני היטל הבצורת). בנוסף אתם משלמים לעירייה עוד 2.4 ש"ח לכל מ"ק שקניתם ממנה כ"היטל ביוב" (גם אם המים הללו הלכו להשקיית הגינה).
בחשבון פשוט - העירייה לוקחת מכם בממוצע כ-7 עד 8 ש"ח לכל מ"ק שהיא קנתה ממקורות ב-3 ש"ח. מקורות מסתפקת ב-3 ש"ח עבור שאיבה, סינון, הובלת ואספקת קוב מים, ויש לה מזה רווח ועודף כסף לחיות טוב ולשלם לאנשיה משכורות ענק על גבול השחיתות. לעומתה, העירייה שלכם לוקחת מכם תוספת של עוד 5 ש"ח על אותו מטר קוב, כפער תיווך, ועוד צועקת שאין לה כסף לשלם למקורות.
אגב, פער תיווך של 250% הוא מעל למקובל אפילו אצל סוחרי ההירואין בהארלם.
עכשיו אתם מוזמנים להאמין לעיריות שלכם, שחתמו על המודעה שמאשימה את ביבי שבגללו לא יהיו לכם מים, כי הן לא יכולות לשלם למקורות את ה - 3 ש"ח עבור אותו מ"ק מים שהן גבו מכם עבורו 8 ש"ח.
נראה שהנהגת מרכז השלטון המקומי בישראל כבר לא יודעת להבחין בין תרבות השקר שהיא פיתחה לעצמה במרוצת השנים לבין הזילזול באינטלגנציה הציבורית, שהיא מפגינה כלפינו לאחרונה. עוד 2 מודעות של מאחזי העיניים האלה, ואני אתחיל לחשוב שאולי הפעם דווקא ביבי צודק.

האנשים החשובים

בלי להציץ ובלי להריץ גוגל, ענו מהר על 3 השאלות הבאות:
  • מה עושה כיום אבישי ברוורמן?
  • מה תפקידו של איוב קרא?
  • מיהו סגן שר לענייני גימלאים?
לכל תשובה שידעתם קחו לעצמכם נקודה. אם צברתם 3 נקודות, אתם בטח מי שקוראים כל יום את מודעות התכנון והבניה בעיתון, חתומים על השנתון הסטטיסטי השנתי ומנויים על ילקוט הפרסומים הממשלתי, והגיע הזמן שתיקחו חופשה נפשית ופסיכיאטר.
אך אם לא ידעתם, לא נורא. זה לא כל כך חשוב. הם סתם נושאי תארים ריקים. אבישי ברוורמן הוא "שר לענייני מיעוטים". איוב קרא הוא "סגן שר לפיתוח הפריפריה" ולאה נס היא "סגן השר במשרד לגימלאים". עוד 3 מתוך 37 נושאי משרה בכירה בקואליציית החלומות של ביבי.

השרברב

סילבן שלום ישב עם פקידים בירדן, הלך להיפגש עם נשיא הבנק העולמי ופתאום הודיע שהוחלט להניח צינור בין אילת לים המלח, להזרים בו 200 מיליון מ"ק מי ים ולהתפיל חצי מהם. זה, לגירסת סילבן, יעלה כ-מיליארד ורבע דולר, אסל זה רק פיילוט ומקדמה על חשבון 10 מיליארד נוספים שהפרויקט ידרוש בהמשך. רק שסילבן לא סיפר לנו מי ישלם זאת ולמה, כי עוד לא עשו סקר שיבדוק אם זה כלכלי, מה זה יעשה לים המלח וכמה ילדים לא יקבלו חינוך מינימאלי במערכת החינוך בעשרים השנים הבאות כי הבעל של ג'ודי החליט לשחק עם צנרת.
זו לא הפעם הראשונה. ככה התחילה גם הרכבת הקלה בירושלים, שהחריבה את מרכז העיר ירושלים ואמללה את חיי כל תושביה (וזה עוד לפני שהיא קיימת או נוסעת) וככה מתחילות כל תעלות בלאומילך הישראליות: פוליטיקאי בינוני ממציא פרויקט, בלי בדיקות, בלי להקשיב לבעלי מקצוע שמסוגלים לעצור את הטירוף ואח"כ שיני נכדיכם כולם תקהנה.
זה לא יעלה מיליארד ורבע דולר. תשכחו מהאגדה הזו. זה יעלה בסוף 15 מיליארד או 20 מיליארד דולר, וכל הכסף הזה יבוא על חשבון תקציבי הבריאות והחינוך ובמקום תקציב שוטף לסלילת כבישים ובניית מחלפים. אתם ובני משפחתכם תהרגו בתאונות בגלל כביש לקוי ותתקעו בפקקים ב-30 השנים הבאות, כי סילבן שלום החליט להקים צינור מי-ים בערבה.
וכדאי שלא תתנחמו בכך שמה שהוא מבטיח לעשות בשנתיים ממילא ייגרר וימשך 20 שנה (עיין ערך הרכבת הקלה בת"א, מאז החפירה שחפר לה בזמנו ראש העיר רוני מילוא). טמטום שישתרע וימשך ע"פ הרבה שנים לא יכאב פחות מטמטום מהיר וקצר מועד, וגם יעלה הרבה יותר. אז עיצרו אותם עכשו, ואם צריך גם אשפזו אותם, לפני שתעלת בלאומילך המטורפת הזו תתחיל לשאוב את תקציב המדינה. מים לא יזרמו שם, אבל כסף כן, והרבה מאד.
האם יכול להיות שסילבן שלום מאותת שוב לחברי מרכז הליכוד?

משמרת המשפט

עבודת המשפט היא איטית. לוקח זמן, לפעמים שנים, עד שרואים את כיוון הזרם. השבוע הציב הבג"צ פסיקה שהיא אומנם המשך לקודמות, אבל היא עדין מעוררת כבוד: בג"צ פסק שירי בכדור גומי בעצור פלשתיני כפות ידים וחבוש עיניים היא עבירה חמורה, ושיש להגיש נגד מבצעיה כתב אישום פלילי חמור ולא סתם סעיף משמעתי.
אפשר להבין את אנשי צה"ל המתוסכלים בעת פיזור הפגנות. אפשר גם לשנוא את הפלשתינים ואפילו לחשוב שהם כולם רוצים בהשמדתנו. אבל ישנו גבול דק שאותו איננו רוצים לחצות: ירי והתעללות בכפותים. אנו לא יורים בשבויים ולא מכים עצירים כפותים. זה מה שעושה את ההבדל בין צבא לבין פושעי מלחמה ובין תרבות לברבאריזם.
לכן טוב שבג"צ קם וסימן לפרקליטות הצבאית מחדש את הקו הדק הקובע חומה מוסרית אדירה, שכל העובר אותה יוצא מן העיר, יוצא מן התרבות ומוציא עצמו מחברת אנוש.
לא ברור אם ביהמ"ש העליון של מדינת ישראל יצליח לחזור ולשקם את מעמדו כמגדלור של צדק ויושר, אבל הפסיקה הזו, השבוע, הייתה בפירוש אבן חן טובה ביסודותיו.

תאריך:  03/07/2009   |   עודכן:  03/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
האם השם תשובה מתקשר לסילבן ?
למר פריצי הנכבד.  |  3/07/09 13:59
2
צינור הימים - חזון הימים האחרו
השרברב  |  3/07/09 16:12
3
לרשויות המקומיות יש עוד עלות
שרגא השמן  |  3/07/09 17:09
4
לא לזלזל בסילבן. הוא גאון.
ג'ודי  |  4/07/09 10:57
5
עוד שרברב: שי אגסי ומכונית נפל
ש. עליון  |  4/07/09 12:06
6
?
nachum1  |  5/07/09 12:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מאיה מנדלוביץ
יאיר ורדי סירב להיות שופט ב'נולד לרקוד'    הוא הקים את מרכז סוזאן דלל    מייחסים לו כוח אך לדבריו, כוחו הוא בעשייה שלו, ובזו בלבד    כשהפסיק לרקוד עקב פציעה בברך, החל לנהל
עמוס שריג
התערבותו הבוטה של ביהמ"ש העליון במקרים שאל לו להתערב בהם, כמו במקרה נעלין, והעובדה שנשיאו (לשעבר)-מעצבו יצא לאחרונה מהארון, רק כדי לספר לנו עד כמה עמדותיו ודעותיו רחוקות מ-99.9% מאלו של עם ישראל, מביאות אותנו למסקנה בלתי נמנעת: הכנסת חייבת להעביר חוק עוקף בג"צ
אריה יואלי
בלעם הוא אבטיפוס של אנטישמיים שיפגעו בעם ישראל במהלך כל הדורות. אבל מסתבר שגם להם יש תקלות בעבודה    מעט לפרשת בלק
ציפי לידר
ציון לגנאי לברקת (א' ו-ב'). מה בין ברקת המאשר בנייה לא-חוקית לערבים לברקת בפרשת החניון? ניחשתם נכון, ברקת סחיט ולחיץ, וגם מתכנן את הקדנציה הבאה שלו    ועוד: בשולי הכותרות
אלעזר לוין
הקבלן הירושלמי הוותיק מדווח על התאוששות מרשימה בשוק בחודשיים האחרונים, לאחר רבעון קשה    מגלה: בניית 180 דירות בדרך בית לחם תידחה בכמה שנים    חושף את פרטי עסקת טלביה: ימכור דירות יוקרה ב-10,000 דולר למ"ר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il