X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אמנות המכירה הטבעית באה לידי ביטוי בארבעה עקרונות: לעזור לאחר לפתור את בעיותיו, להקשיב למה שהלקוח מתכוון, ולא רק למה שהוא אומר, לשאול את סוג השאלות הנכון בזמן הנכון ולתת משוב חוזר של מה שאתם חושבים ששמעתם
▪  ▪  ▪
להקשיב ללקוח [צילום: AP]

מכירה טבעית הינה תהליך המסייע להבין את הלקוח ולהשפיע עליו מבלי להשתמש בשום מניפולציה או לחץ. זהו תהליך המאפשר להשיג תוצאה רצויה במהירות רבה יותר, בדרך נעימה ויעילה.
אמנות המכירה הטבעית באה לידי ביטוי בארבעה עקרונות:
1. לעזור לאחר לפתור את בעיותיו
פעמים רבות אנשי מכירות העובדים בעסקים שוטפים - מתמקדים במטרתם: לעשות כסף! בעוד המטרה האמיתית של עסק היא לעזור ללקוח לפתור את בעיותיו, תוך כדי הבנת הבעיה, הרגישות והגישה הנכונה אליו.
אם העסק שלכם אינו יכול לעזור ללקוח לפתור את בעיותיו, האם יש לו סיבה לעשות איתכם עסקים? התשובה שלילית, כמובן...
עניינו של העסק הוא הלקוח. יש לגלות אם יש לו בעיה שאתם יכולים לעזור בפתרונה. יש לעשות זאת בדרך יעילה, וכך, באופן טבעי, תשיגו את מטרותיכם שלכם ושל הלקוח.

2. להקשיב למה שהלקוח מתכוון, ולא רק למה שהוא אומר

אנשים עושים שינויים ומקבלים החלטות בהתבסס בעיקר על תחושה ולא על הגיון. רוב אנשי המכירות מתרכזים בצד ההגיוני של התקשורת הבין-אישית, לכן בררו למה בדיוק התכוון האדם כשהשיב על שאלתכם.
איך להקשיב בצורה יעילה
לשאול שאלות ולהקשיב לתשובות הוא הפגנה של כבוד לאדם ולמה שהוא אומר. הקשבה אפקטיבית דורשת מאמץ אבל הרווח הטמון בה הוא עצום. אתם מאטים את הקצב וממש מקדישים לו 100% של תשומת לב, מה שמוביל לשאלות איכותיות יותר שיובילו לתשובות איכותיות יותר.
כדי להקשיב בצורה יעילה מומלץ:
1. היו נוכחים - תנו לדובר את מלוא תשומת ליבכם;
2. תנו לו הכרה - השתמשו בשפת גוף, הבהרה, הפסקות מילוליות וכד'.
3. נקטו גישה מקבלת - כבדו את נקודת המבט שלו.
4. היו סקרנים - שאלו שאלות וגלו עניין.

3. לשאול את סוג השאלות הנכון בזמן הנכון

איזה לקוח יודע מה הוא רוצה ומדוע הוא רוצה זאת, וכמה זה חשוב לו לעשות משהו ביחס לזה, ואיך הוא מרגיש משום שעדיין לא פתר זאת? רק ללקוח יש את כל התשובות - כל מה שצריך לדעת לשאול את השאלות הנכונות ומתי לשאול אותן.

4. היזון חוזר של מה שאתם חושבים ששמעתם

כדי לוודא הבנה, העניקו לאדם השני משוב חוזר, או הבהירו במהלך השיחה מה אתם חושבים שהבנתם ממנו. הדבר שהכי יעזור לכם למשוך אליכם אנשים הוא יכולתכם לסכם את מה שהאדם השני מחפש, מדוע הוא מחפש זאת ואיך הוא ירגיש כשישיג זאת.
ההבנה תאפשר לכם לבנות בשבילו את הפתרון ולהציגו ובאופן שיהיה משמעותי בעיניו. תהליך הגילוי הוא ליבת המכירה הטבעית.
במקום הטכניקות קונבנציונליות של הצגת הדברים, המטרה שלכם היא לנהל שיחה ולגלות:
1. מה הוא רוצה או מה הוא מחפש?
2. מדוע הוא רוצה זאת?
3. האם הוא מוכן לעשות כל מה שנדרש כדי להשיג מה שהוא רוצה?

הסמינר של מייקל אוליבר יתקיים ב-15.7.09 במרכז לאירועים ולכנסים - בית החייל המחודש, ויצמן 60 תל אביב, בין השעות 16:30-9:30
מחבר המאמר הינו מחבר הספר אמנות המכירה הטבעית (בלי פחדים וחרדות ובלי לקלקל יחסים עם חברים)
תאריך:  08/07/2009   |   עודכן:  08/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמנות המכירה הטבעית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ואם זה לא עוזר ואני לא קונה ?
לקוח מרומה  |  8/07/09 16:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד אברהם פכטר
מספר המקרים שבהם הוחלט על משפט חוזר הוא קטן ורק במקרים חריגים    אין כל ביטחון שמשפט חוזר מסתיים בזיכוי אבל בעצם ההחלטה יש סממנים של חשש לעיוות דין    משפט חוזר הוא בהחלט שלב חיוני לעשיית משפט צדק, חיזוק שלטון החוק - והחזרת אמון הציבור במערכת המשפט
רו"ח חובב לויטס
בהתאם לתקנות רשות ניירות הערך שנכנסו לתוקף בשנים האחרונות, נדרשת כל חברה ציבורית להציג בדוח הדירקטוריון דוח בדבר החשיפה לסיכוני שוק ודרך ניהולם - יוזמה מבורכת שיכולה לספר רבות על החברה ועל אופן ניהולה    איך להבין את הדוח?
ראובן לייב
קןנצרט שירי ארץ ישראל של התזמורת הסימפונית ירושלים, רשות השידור והאופרה הישראלית
אהרון רול
נושא המע"מ על פירות וירקות הוא לגיטימי לדיון, אך כבתגובה פבלובית טיפוסית פצחו כל אמצעי התקשורת בתגובה מותנית בכנם את נתניהו "לחיץ", "סחיט" וכו' - רק כי הוא ביבי    כשהודיע על המס לא היו מרוצים, וכשביטל אותו לא היו מרוצים
יהונתן דחוח-הלוי
בצלם טוען: שני פלשתינים תמימים נהרגו מאש צה"ל בעת שהלכו למסגד    חמאס טוען: מדובר בפעילים של גדודי אל-קסאם שעסקו בהנחת מטעני נפץ כדי לפוצץ טנקים ישראלים    עוד הוכחה למהימנות המפוקפקת של דיווחי בצלם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il