X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
סבסטיאן גורקה אומר ששלושת הממשלים האחרונים הרגו מחבלים במקום למנוע את הרצון להפוך לכאלו "ישראל מבינה את מהות הטרור; נתניהו אמר משפט מושלם מבחינה אסטרטגית"
▪  ▪  ▪
"טראמפ רוצה לנצח" [צילום: פבלו מרטינז, AP]
הפקיסטני התומך בישראל
נור דהרי מבריטניה, מייסד הברית הישראלית-פקיסטנית, סיפר בכנס: "לימדו אותי לשנוא את ישראל, והשתתפתי בהפגנות נגד ישראל. יום אחד ב-2012, כאשר למדתי קרימינולוגיה באוקספורד, והחלטתי ללמוד מדיניות נגד טרור. חשבתי על שלושה מכונים: בבריטניה, בארה"ב והמכון למדיניות נגד טרור בבינתחומי. בחרתי בישראל וזאת הייתה החלטה טובה.
"זהו המכון היחיד שנלחם על בסיס יום-יומי בטרור, שנותן מספיק ידע כדי לשנות את דעותיהם של אנשים שלימדו אותם לשנוא את ישראל. מדובר היה בקורס מקוון, והתעודה שקיבלתי אולי לא שווה הרבה, אבל היא שינתה את האידיאולוגיה. היא שינתה את הקיצוניות שהייתה טבועה במוחי.
"כאשר למדתי שלישראל יש זכות חוקית להתקיים, התחלתי לתמוך בישראל ללא תנאי. זה היה בשנת 2014, ובעקבות מבצע צוק איתן החלו לתקוף את ישראל. זה היה החודש הנורא בחיי. החלו לנדות אותי, לקלל אותי, להאשים אותי שאני מרגל עבור ישראל ובריטניה. משפחתי, חברי, קרובי בפקיסטן השאירו אותי לבד. היה לי קשה אפילו להתפלל במסגד בלונדון. עזבתי את לונדון כדי להציל את משפחתי.
"בשנה שעברה החלטתי להעביר לאחרים את מה שלמדתי. ידעתי כמה סבלתי בתור מוסלמי קיצוני. התחלתי לכתוב מאמרים בג'רוזלם פוסט והם התפרסמו גם במקומות אחרים. המדיה הישראלית החלה לפרסם את המסרים שלי, והפכתי לסמל של שלום בין ישראל לפקיסטן. כיום ישנם מאות פקיסטנים שהולכים ברחוב, אך ליבותיהם בישראל".

ארה"ב מפסידה במלחמה בטרור - קובע ד"ר סבסטיאן גורקה, שהיה יועצו הבכיר של הנשיא דונלד טראמפ למדיניות נגד טרור. הוא דיבר (11.9.17) בכנס הבינלאומי המתקיים במרכז הבינתחומי בהרצליה.
גורקה הזכיר, כי מאז פיגועי 9/11 "אין ספור חיילים מתו וטריליוני דולרים בוזבזו במלחמה הארוכה ביותר בתולדות ארה"ב". יש הטוענים שארה"ב מנצחת במלחמה, שכן ב-16 השנים שחלפו לא בוצעו פיגועים דומים, אבל לדעת גורקה "התשובה שאנחנו מנצחים היא תשובה של ראייה קצרת טווח. להסתכל רק על מספר ההרוגים זאת ראייה צרה. דאעש נולד והביא פיגועים שונים לאירופה וארה"ב. הטרור גם שינה את הטקטיקה שלו: במקום לשלוח את המחבלים הם החלו לגייס אזרחים מקומיים שיבצעו את הפיגועים בשמם.
"השורה התחתונה היא, שג'יהאדיזם כתופעה גלובלית נמצאת בעלייה. אנחנו רואים יותר פיגועים שסוכלו בארה"ב בשנים האחרונות מאשר מאז 11 בספטמבר. העלייה של איסלאמיזם הוא תופעה גלובלית. אנחנו לא במלחמה מול האיסלאם. מי שאומר שיש רק סוג אחד של איסלאם, הוא אידיוט. פשוט צריך להסתכל על מדינות מוסלמיות שונות כדי להבין זאת. יש זרמים שונים באיסלאם שהופכים ליותר פופולריים. זה לא טוב עבור המוסלמים, ולא טוב עבור כל העולם.
איך אנחנו מסבירים שארה"ב מפסידה במלחמה? ארה"ב היא לא רק מעצמת על, היא hyper-power. אנחנו מפסידים משתי סיבות. לראשונה קשורים שלושת הממשלים האחרונים. אם ארה"ב רוצה למצוא ולחסל מישהו, היא יכולה. אבל להשתמש בספירת גופות לא הצליח בווייטנאם וזה לא מצליח כיום. אם אתה מחסל מישהו היום, כמה ימים לאחר מכן יש כמה שרוצים להחליף אותו. אנחנו חייבים להפסיק את הרצון של אנשים להיות מחבלים. ב-16 השנים האחרונות פלשנו למדינות, חיסלנו מחבלים וכיום הגענו למדיניות של השמדה. זה טוב, אבל צריך יותר מזה.
"אנחנו חייבים ללכת מעבר למה שעשינו מאז 11 בספטמבר. אנחנו חייבים לערער את האידיאולוגיה של האויב. האויב כיום לא שונה מהנאציזם או הפשיסטים. אתה לא יכול לנהל מו"מ מול היטלר ולא מול אבו בכר אל-בגדדי. חייבים לדאוג שכמה שפחות אנשים ירצו לתמוך בהם".
הסיבה השנייה, המשיך גורקה, היא הפעילות המבצעית. "תמיד צריך למצוא את מרכז הכובד של האויב. בטרור מרכז הכובד זה לא המחבל הבודד, כי יקום אחר אחריו. צריך למצוא לא את אלו שלוחצים על ההדק, אלא את אלו שאומרים לאחרים ללחוץ על ההדק ומשפיעים עליהם אידיאולוגית. ברגע שמנטרלים אחד כזה, אתה עוצר גיוס של אלפי אחרים. הבעיה היא שארה"ב נוסדה על חופש הביטוי, וצריך למצוא את האיזון הזה. צריך לדאוג להסיר את סרטוני ההסתה, לא לפרסם הודעת אזהרה לפני שמשדרים אותם".
גורם חשוב נוסף, סבור גורקה, הוא הצורך בהבנה אסטרטגית. "אנחנו חייבים לחזור ולשאול מהו האיום האמיתי על ארה"ב. אנחנו מתמודדים 16 שנים עם הטרור הסוני, כי היו אלו מחבלים סונים שביצעו את 11 בספטמבר ואת הפיגועים שלאחר מכן. אנחנו נמחץ אותם, אבל ישנה בעיה גדולה יותר, וישנה מדינה שמבינה זאת ומנסה להגיד לנו וזאת ישראל. היא אומרת שהג'יהאד השיעי הוא סכנה גדולה יותר, בגלל שאירן היא המייצאת הגדולה ביותר של טרור, ובזכות ממשל אובמה היא תשיג בעתיד נשק גרעיני.
"נתניהו אמר משפט מושלם מבחינה אסטרטגית. הוא אמר שאם אתם רוצים להבין את התופת שזה המזה"ת לאחר האביב הערבי, צריך לראות את החורף הנוצרי. האביב הערבי הפך למשחקי הכס על כס הח'ליפות. יש לנו את אל-קאעידה ודאעש שרוצים ח'ליפות סונית. ויש את המשטר האירני שמתפרס באזור ורוצה הגמוניה משלו". לדעת גורקה, "טראמפ הוא לא מנהיג אידיאולוגי, הוא לא חושב במונחים של אידיאולוגיה. הוא פטריוט ופרגמטיסט. הוא מבין שארה"ב צריכה לנצח במלחמה בטרור".

תאריך:  11/09/2017   |   עודכן:  11/09/2017
+בנט: לעבור לאסטרטגיית חיכוך עם חיזבאללה וחמאס
17:38 11/09/17  |  אריאל י' לוין   |   לרשימה המלאה

קורא להבהיר שאם חיזבאללה יפגע בישראל - לבנון כולה תיפגע  ▪  סבור שארה"ב צריכה לבטל את ההסכם עם אירן ולדרוש ממדינות העולם להחליט עם מי מהן הן סוחרות

בנט. "סוריה תהיה וייטנאם של אירן" [צילום: תומר נויברג, פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארה"ב מפסידה במלחמה מול הטרור
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
עדר של גלמים
אהרון שחר  |  11/09/17 21:06
2
אמריקה והעולם משלמים
יהודי מפוכח  |  11/09/17 23:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות דאעש
אריאל י' לוין
קורא להבהיר שאם חיזבאללה יפגע בישראל - לבנון כולה תיפגע    סבור שארה"ב צריכה לבטל את ההסכם עם אירן ולדרוש ממדינות העולם להחליט עם מי מהן הן סוחרות
אריאל י' לוין
סמנכ"ל משרד החוץ הצרפתי: אי-אפשר להעלות טענות רציונאליות מול התעמולה של דאעש; הארגון יובס מבחינה צבאית, אבל הוא ושכמותו יקומו מחדש
אריאל י' לוין
ג'האנגיר חאן: אסור לחכות ל-9/11 הבא; חייבים שיתוף פעולה וחזון חדש    מגלה שמדינות רבות סירבו להעניק לאו"ם גישה למידע שברשותן על מניעי ההתגייסות לדאעש
אביתר בן-צדף
דובר אמריקני הבהיר, כי המעקב האווירי יכול להתחדש כל רגע, ובעיקר אם אנשי דאעש יסכנו את הכוחות האמריקניים, המוצבים בסוריה
יוני בן-מנחם
ארגון דאעש עומד לנחול תבוסה צבאית בסוריה הוא יאבד את השטחים ששלט עליהם ויעבור לפעילות מחתרתית. למרות התבוסה, דאעש איננו עומד להיעלם והוא צפוי להגביר את פעילות הטרור שלו באירופה ובארה"ב
רשימות נוספות
דאעש  / מי ומי    | 
רוסיה ירתה טילי שיוט למטרות דאעש  /  אביתר בן-צדף
ספרד: 7 פצועים בפיגוע דריסה נוסף   /  עידן יוסף
14 הרוגים בפיגוע בברצלונה  /  עידן יוסף
מקאבול לבגדד  /  אריאל י' לוין
המרוץ לדיר א-זור  /  אריאל י' לוין
כאשר דאעש לוקח אחריות  /  אריאל י' לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il