X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זכריה פלווין ד"ר למוסיקה ופסנתרן, חוקר חברה ומחנך על צד שמאל
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
כדי להציל את עתידנו כאן, אנחנו חייבים לחוש כמה הרסנית המערכת הזהותית שהתפתחה כאן למען הרגשת ה-"בטוחים-רוחנית" בשל מצוקות היסטוריות וגיאוגרפיות - שכחנו מה בעצם הציע לנו הרצל: להתכנס כאן, תוך תמיכה הדדית וכבוד לאחרים החיים כאן, כדי להגשים את היצירתי אשר טמון בתוכנו, למען עצמנו ולמען כל העולם
▪  ▪  ▪
לגלות כבוד לצד האחר [צילום: AP]

כעסם של מבקרי על שקראתי לאנשים המתגוררים בשטחים הכבושים "מתיישבים", ראוי להתייחסות. לשטחים הכבושים קראתי "יהודה ושומרון", וגם בשל כך זכיתי לגינוי; ארצה להתייחס גם לכך.
זה שנים אני קורא לסיים את מפעל ההתיישבות (ההתנחלות) ביהודה ושומרון, תוך שיכונם מחדש של המתגוררים באזורים אלה בשטחי מדינת ישראל הריבונית, ותוך שחרורם של הפלשתינים הנכבשים. הצורך הזה נובע בעיניי מחובתה של מדינת ישראל להשתלב במערכת בינלאומית-מערבית, למען מימוש ההגשמה העצמית של כלל אזרחיה בתנאים של המרקם הגלובלי המתהדק. היעדרו של הפוטנציאל למימוש העצמי העולמי לאזרחים החיים כאן, הוא בעיניי פשע אולטימטיבי של ישראל כלפי אזרחיה, ומהווה סימן שאלה לגבי קיומה.
רק קבלתה של מדינת ישראל על עצמה את נורמות היחסים-עם-השכנים המקובלות על מערב אירופה, ופינוי שטחי יהודה ושומרון מהישראלים המתגוררים שם, תפסיק את תהליך נידויה של ישראל שסופו - לאחר "שלב-זימבבואה" - הפסקת קיומה.
מדוע, אם כן, אני קורא למתנחלים "מתיישבים"? מדוע אני קורא לשטחי הכיבוש "יהודה ושומרון"? כי אני מחפש מינוחים שיש בהם כבוד והבנה מינימליים לאנשים האמורים להיות, בעתיד המיוחל, אזרחים נורמטיביים של מדינה מתוקנת. כי לפי דעתי יש לשלב את החיים בשטחי יהודה ושומרון במרקם החיים בתוך מדינת ישראל, ולא לראות בהם דמויות-אויב, על-אף מעשי הפשע הנאלחים בין הקיצוניים שבקרבם - ואת מציתי השדות והפוגעים בפלשתינים יש לעצור ולשפוט.
זהו דיון בקונטקסט של הקמת תנועה פוליטית, שבין מטרותיה העיקריות - העברת אוכלוסיה בת מאות אלפי אנשים מביתם שבו הם מתגוררים זה שני דורות, ושאליו רבים מהם קשורים קשר זהות סוער וקנאי.
לא פעם טענתי כי הרוב בקרב תושבי ישראל המתנגד למפעל ההתנחלות בשטחי יהודה ושומרון, הוא רוב בעייתי ביותר; ייתכן ומדובר ברוב של מראית עין בלבד. נרגנותם של מתנגדי ההתנחלות אינה באה לידי ביטוי בנחישות פוליטית או בהחלטיות אזרחית.
וזאת מדוע? כי רוב אזרחי ישראל היהודים הפנימו למעשה את שיח המתנחלים, וכמוהם החלו לחשוב במושגי אדנות וכוח. הם מודדים את הצלחתם בחייהם על-פי מספר האנשים שהם הצליחו לעקוף ולהשפיל סביבם. חשוב לנו להרגיש כבני העם שנבחר בידי הבורא. ואיך מממשים זאת? דרך השפלת האחר. אדם נטול השראה ידע רק זאת. כדי להשפיל את האחר האדם צריך לכוונן כך את נפשו. אדם צריך להרגיל את עצמו לחשוב במושגים של היררכיה - מי חשוב ממי, ומי חזק ממי. המודעות התמידית לפערי היכולת תרגיל את הנפש לזהות את החלש המיועד להשפלה.
הדרך להשפלה האידיאולוגית עוברת באינספור מצבי ביניים, שבהם האדם החושב במושגים היררכיים ("יהודיים-אמיתיים") משפיל גם את ילדיו, מחליט "להעמיד על מקומם את הטיפשים" מתוך מעמדו הרם במשרד ממלכתי, והוא הולך לישון מלא-סיפוק על עוד יום "פורה" בו חי והשפיל.
זוהי רקמת ההתנהלות של רובנו. אין לה עתיד - זאת ידע עוד גנאיוס פומפיוס, שבשנת 63' לפני הספירה הביא שלטון רומאי על היהודים שלא למדו לחיות ביחד.
כדי להציל את עתידנו כאן, אנחנו חייבים לחוש כמה הרסנית המערכת הזהותית שהתפתחה כאן למען הרגשת ה-"בטוחים-רוחנית". בשל מצוקות היסטוריות וגיאוגרפיות - שכחנו מה בעצם הציע לנו הרצל: להתכנס כאן, תוך תמיכה הדדית וכבוד לאחרים החיים כאן, כדי להגשים את היצירתי אשר טמון בתוכנו, למען עצמנו ולמען כל העולם.
אינני סוס טרויאני היושב במחנה השמאל. כחלק מהשמאל הקולקטיבי, אני שואף לגלות קורטוב של כבוד כלפי אלה שנגד אמונתם אני יוצא, מתוך הרצון להובילם אחרי.

למאמר במקור
הכותב הוא ד"ר למוזיקה; חוקר, מחנך ופסנתרן.
תאריך:  24/07/2009   |   עודכן:  24/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מדוע קראתי למתנחלים "מתיישבים"?
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
קשקוש פלצני מתחסד !! ל"ת
פלצן אלטע קאקר  |  24/07/09 11:55
2
דמגוגיה של תחום היישוב
מוזיקה הפוכה  |  24/07/09 22:16
3
מאמר מאיר עיניים
יוסי בן עמי  |  25/07/09 06:48
 
- כנראה שלא הבנת את ציניותו
הפוך על הפוך  |  25/07/09 09:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד משה גולדבלט
בעצם ימים אלו מינוי שופטים לבית המשפט העליון מונע משיקולי מחנאות    אמון הציבור נפגע    לעת הזו - עדיף שלא למנות שופטי קבע לבית המשפט העליון
ראובן לייב
בתחילת 2010 תחל לפעול בארץ רשת-מסעדות חדשה, שתתמקד במאכלים ישראלים טיפוסיים מימים עברו
רפי לאופרט
מאז התייצב נתניהו למערכת הבחירות האחרונה הוא מתנהל כחיגר פוליטי שאינו מצליח להתחמק מאף מהמורה הנקרית על דרכו    אפילו המומנטום החיובי שהעניק לו נאום בר-אילן הולך ונשחק במהירות, משום שאין לו המשך ראוי בצורת מדיניות עקבית
רועי אורן
חצי שנה לאחר בחירתו ההיסטורית, שיעור התמיכה באובמה נסדק
ופינה מקום לערבים המחפשים תקווה, לאמריקנים מיואשים וישראלים כועסים מאוד
יהודית מליק-שירן
"פרחה, תחזרי לדגמן!"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il