X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הגיעה העת שנערי האוצר ובראשם שר האוצר ייטלו לעצמם קמצוץ חשיבה סבירה והגיונית, בניגוד לקודמיהם, יחדלו מלהתבסס עליהם, ויסתכלו בעיניים פקוחות על התוצאות הנוראיות של מדיניותם הקלוקלת, שמעולם לא הייתה קיימת אף לא במולדת הקפיטליזם החזירי - ארה"ב
▪  ▪  ▪
נתניהו ושטייניץ [צילום: פלאש 90]
בשבוע שעבר דווח בתקשורת על אחוזי השמנה גבוהים ביותר בין ילדי ישראל. הגורם החשוב להשמנת יתר זו נעוץ במחירים הגבוהים של מוצרי מזון בסיסיים חיוניים, שידי הוריהם אינם משגת לקנותו, וכדי שילדיהם לא ירעבו, מאכילים אותם במזון דל תזונה אך עשיר קלוריות

שר האוצר-העל האסטרטגי וראש הממשלה בנימין נתניהו, אינו מאפשר לדעות כלכלנים בכירים בעולם לבלבל את משנתו הסדורה והמודלים הכלכליים ההזויים שלו, שנועדו אך ורק להיטיב עם חבריו הגבירים, להמשיך לצמק את המעמד הבינוני, ולעשוק את החלשים. על ההודעה המרעישה ממטבחו של "שר האוצר האסטרטגי על", או כיצד שמכנים אותו, ראש הממשלה מר בנימין נתניהו, על ביטול הגזירה של הטלת מע"מ על ירקות ופירות, הזלתי דמעות תנין משמחה! הידד! המניפולציה הפוליטית שבה למחוזותינו, בתחפושת של שפיות!
לא הצטערתי על שר האוצר ונעריו, שעל-פי הפרסומים בתקשורת התהלכו אבלים וחפויי ראש במסדרונות הכנסת מאז פרסומה של החלטתו הראויה עד מאוד של ראש הממשלה. הגיעה העת שיתלו קורה מעיניים, יסתכלו במתרחש בעולם הנאור וייקחו ממנו דוגמה, במקום להתעקש על הדוגמות, שמעולם לא התקיימו בשום מדינה ראויה, המרסקות את החברה הישראלית.
התעקשותו הבלתי הגיונית של ראש הממשלה ועושה דברו, שר האוצר ד"ר שטייניץ, להורדת מס ההכנסה מהעשירים ובמקביל הגדלת נטל המיסים העקיפים על השכבות החלשות ביותר, מס בריאות ותשלומים לביטוח הלאומי, עומדים בניגוד מוחלט למדיניות הכלכלית שהנהיגו מדינות ה- OECD (Organization for Economic Cooperation and Development) בהן הוקפאו המיסים, בחלקן כבר הועלו בפועל, או שהן בתהליך העלאתם, ארה"ב לדוגמה.
שעה שראש הממשלה נאם בכינוס קיסריה באילת את משנתו הסדורה המעניקה הטבות מפליגות לבעלי הממון על חשבון האזרח החלש הנאנק תחת גזירותיו הכלכליות האכזריות, פורסם בתקשורת שכלכלני ארגון ה- OECD קראו לממשלת ישראל להימנע מקידום תוכנית קיצוץ המיסים שלה, והעריכו שכלכלת ישראל תתכווץ בשנת 2009 ב-2%, בניגוד לתחזיות האוצר המעריכים כי הכלכלה תתכווץ רק ב-1% ובנק ישראל המעריך את הכיווץ ב-1.5% כפי שפורסם ("ישראל היום", 25.6.09).
שאיפתה של ישראל להצטרף לארגון חשוב זה, נדחית מעת לעת ותמוה כיצד קברניטי המשק הכלכלי שלנו אינם מסוגלים להבין מדוע, שהרי הכתובת מאירת העיניים מנקרת מקירם האטום.
כל עוד נדשדש בתחתיות הפרמטרים הכלכליים-חברתיים המקובלים באותן מדינות ולא ניישר עמן קו, לא תאושר הצטרפותנו לארגון מכובד זה, בניגוד למה שמנסים "למכור" לנו עיתונאים מטעם. כמו האופק המתרחק, ככל שקרבים אליו, כך גם צירופנו לארגון חשוב זה מתרחק.
על-פי נתוני ה- OECD, אחוז העניים בישראל הוא 19.9% בעוד ממוצע העוני במדינות החברות בו עומד על 10.6% קרוב למחצית מזה שבישראל. נתון קשה זה לא נפל כגזירה משמים, אלא הוא תולדה ישירה של מדיניות כלכלית כושלת של ממשלות ישראל לדורותיהן.
אחד הכלים היותר יעילים לצמצום הפערים בחברה, הוא הנהגת מע"מ דיפרנציאלי, היינו מע"מ נמוך ואף אפס על מוצרים חיוניים, וגבוה משמעותית על מוצרי יוקרה, כמקובל במדינות מתוקנות.
ב"הארץ On Line" ביוני 2009, דווח על מחקר שערך הכלכלן שי דנות עוד בשנת 2005 ובדק את השפעת הנהגת מע"מ דיפרנציאלי. על-פי הפרסום הנ"ל, הנהגת מע"מ דיפרנציאלי יגדיל את הכנסות המדינה בשלושה מיליארד ש"ח בשנה, וזאת בהתבסס על נתוני שנת 2003.
בסופו של דבר - מצנח זהב
הגיעה העת שנערי האוצר ובראשם שר האוצר ייטלו לעצמם קמצוץ חשיבה סבירה והגיונית, בניגוד לקודמיהם שרקחו במוחם הקודח מודלים כלכליים ומשנות סדורות שמעולם לא נבדקו על בני אנוש, יחדלו מלהתבסס עליהם, ויסתכלו בעיניים פקוחות על התוצאות הנוראיות של מדיניותם הקלוקלת, שמעולם לא הייתה קיימת אף לא במולדת הקפיטליזם החזירי - ארה"ב.
נערי האוצר אמורים לדעת שמס ערך מוסף - באנגלית Value Added Tax - שם דגש על המילה ערך = value, שבמשמעותו הבסיסית ביותר, כפי שהונהג במרבית מדינות העולם המפותח, הוא דיפרנציאלי, ובמדינות לא מעטות הוא גם פרופורציונלי, היינו לא רק שתי דרגות מס (דיפרנציאלי) אלא אף שלוש דרגות מס על ערכו של המוצר (פרופורציונלי), וזאת בהתאם לחיוניותו.
המע"מ הקיים המוטל על אזרחי ישראל הוא לא רק רגרסיבי, אלא מכה בעוצמה רק בשכבות החלשות.
רעיון פשוט זה של אחוזי מס נמוכים (ואף 0) על מוצרים חיוניים ומס מוגדל משמעותית על מוצרי יוקרה, המיושם במרבית המדינות המפותחות, נדחה במסירות חסרת מעצורים על-ידי כל הגורמים הרלוונטיים השולטים במשרד האוצר, ברשות המיסים ובממשלות ישראל .
מדרגות מס אלו מאפשרות לחסרי היכולת לקיים אורח חיים סביר יותר, בעוד את החסר בתקציב מממנות השכבות החזקות הנוהגות לרכוש מוצרי יוקרה, שעליהם מוטל המס המוגדל משמעותית.
בשבוע שעבר דווח בתקשורת על אחוזי השמנה גבוהים ביותר בין ילדי ישראל. הגורם החשוב להשמנת יתר זו נעוץ במחירים הגבוהים של מוצרי מזון בסיסיים חיוניים, שידי הוריהם אינם משגת לקנותו, וכדי שילדיהם לא ירעבו, מאכילים אותם במזון דל תזונה אך עשיר קלוריות.
לו הכניסו פקידי האוצר גם חישובי עלות תועלת למשנתם הסדורה והמודלים הכלכליים שמעולם לא נבדקו על אנשים חיים, היו מגלים ש"חיסכון" קצר המועד שלהם, הוא מהשטן.
במקרה דנן, ילדים שמנים אלו מהווים כבר עכשיו, ויהוו עוד יותר בעתיד, נטל קשה ביותר על מערכת הבריאות, הקורסת אף היא בשל מדיניותם הכושלת של ממשלות ישראל, מאז רקח חבר הכנסת לשעבר, השר לשעבר חיים רמון, את חוק הבריאות הממלכתי שללא כל ספק הביא להידרדרות המערכת הרפואית.
התנגדותם הגורפת של ראשי ממשלות ישראל, שרי אוצרם, פקידי רשות המיסים ושאר בכירים חסרי המעצורים ואטומי הלב, מובנת רק ברצונם העז לגונן על בעלי הממון המפתחים לשעריהם כשהם בעלי השררה, שהם הרי מצנח הזהב שלהם לאחר שיסיימו את שירותם הציבורי ויעברו למגזר הפרטי, שיתגמל אותם בנדיבות רחבת לב על שאיפשרו להם להתעשר עוד ועוד, וזאת על חשבון שחיקת שכבות הביניים והשכבות החלשות.
תנועת אומ"ץ מנסה מזה שנים להניע את גלגלי השינוי במע"מ, להפכו לדיפרנציאלי (על פרוגרסיבי ויתרנו כבר מזמן), ולהביאו לסטנדרטים המקובלים בעולם, אך עדיין ללא הצלחה. אלא שאין בכוונותנו להרפות, ולדחוף את מנגנוני האטימות הממשלתיים לפתחי הקידמה של המדינות הנאורות בעולם.

תאריך:  24/07/2009   |   עודכן:  25/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הורדת מיסים - מצעד האיוולת (4)
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
שר על ושר תחת -- ראה המשך>>
א. פובליציסט  |  25/07/09 11:09
2
איפה ירדו מיסים ? את הוזה ?
רו"ח  |  25/07/09 14:01
3
אין מע"מ על ירקות
סותר את טענתך  |  25/07/09 14:13
4
זו מ"ארצי הסרבן"?
א מ רול  |  26/07/09 05:06
5
בשפתך: ללא קמצוץ חשיבה
מרזוט  |  26/07/09 07:18
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נחום שחף
מסמך בית החולים מסביר את הבעיה: הפרשה מוגלתית בבטן. צילומי פגיעת האם בילד מתגלים כליטוף. הפסיכיאטר קובע שהאם אינה מסוכנת לילדיה. הפסיכיאטר המחוזי לא מסכים. ואני, חילוני למהדרין, קובע: כיף לשנוא חרדים
אפרי הלפרין
שרינו הנכבדים, שימו את האגו בצד, צרפו את האספסוף למכונת החשיבה שלכם, קיראו לנו, אנו נבוא ונעזור - ניתן לצמצם את הקטל בדרכים - אבל חובה לשים קודם את האגו בצד
איתן קלינסקי
התקשורת פמפמה לנו את דבריו של נתניהו לכתובתו של אובמה, כי לנו שמורה הזכות לבנות בכל פינה בירושלים. אבל אף לא מילה אחת על שריפת שדות וכרמי זיתים בדרך בה עבר אברהם אבינו - "עַד מְקוֹם שְׁכֶם עַד אֵלוֹן מוֹרֶה". אף לא מילה אחת על חילול שמו של אברהם אבינו
עו"ד יוסי דר
שריד, תוקף השחיתות, ש"כמובן" לא ייתכן שהוא מושחת, לא המתין כלל כדי להתנפל על השחיתות המכוערת
טובה ספרא
כותרות נוספות ו"מפוצצות" תעלנה לחדשות, נראה שגם הן תתהפכנה לטובה    כלכלה ושווקים: לקראת נובמבר 2009 הגישה תשתנה ותביא לעליית הריבית    ועוד: על הפוליטיקאית שמגיעה אל הבאר אבל לא זוכה לשתות ממנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il