X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
על-רקע ההקצנה בהנהגת ערביי ישראל אין לתמוה על התגברות החשש והחשד בקרב הציבור היהודי כלפי התושבים הערבים
▪  ▪  ▪
יש לבלום הנכבה ומגמתה [צילום: עומר כרמון]

אין לראות באישור "חוק הנכבה" על-ידי ועדת השרים לענייני חקיקה מהלך תגובתי לאירוע נקודתי, אלא חסם נוסף מול מתקפת הסיעות הערביות וגורמי שמאל קיצוני שנועדה לקעקע באופן שיטתי את הלגיטימציה של מדינת ישראל כמדינת יהודים. כשנציגי ההנהגה של ערביי ישראל סימנו את ייעודם הלאומי והפוליטי כהסבת מדינת ישראל למדינה דו-לאומית או למדינת כל אזרחיה, חובה על נציגי הציונות בכנסת לבלום בכל אמצעי חוקי את המגמה הזאת.
חוק הנכבה נועד לסמן קו אדום בין זכויות הגדרה לגיטימיות של מיעוטים, לבין עיקרון נאמנות בסיסי מזערי הנדרש מאזרח מכל סוג שהוא למדינתו. ההיגיון של "האדם הסביר" אומר שאינך יכול להגדיר את המדינה שלך כאסונך. אזרחים הרואים בהקמת מדינתם אסון אישי ו/או לאומי מציבים עצמם בעמדה בעייתית ומחזקים את אותו הזרם בדעת קהל שתוהה על נאמנותם. ייתכן שחקיקה כזאת איננה שגרתית, אך מול התנהגות קיצונית נוצרת חקיקה קיצונית.
אין להטיל ספק בנאמנות הרוב המכריע של ערביי ישראל למדינה – אך יש בעיה רצינית עם נציגיהם בכנסת וחלק מראשי הנהגתם האחרים. השאיפות של הנהגה זו מגולמות בטקטיקה העקבית שננקטת על ידם. הקו שמוביל השייח' ראאד סלאח, מנהיג הפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית, מבוסס על תעמולה זדונית שבבסיסה שני מרכיבים – שיכתוב ההיסטוריה של ארץ ישראל באמצעות הצהרות נלעגות שעומדות בסתירה והתעלמות מכל בסיס היסטורי וממצא ארכיאולוגי. בהבל פיו שולל השייח' עובדות שאין עליהן ערעור בקרב אנשי התרבות בעולם.
המרכיב השני בתעמולה של סלאח הוא הקביעה שכל גרגר אדמה בארץ ישראל שייך לאיסלאם. "אנו מזכירים בפעם האלף כי כל ההר עליו עומד מסגד אל-אקצה כולל כל מה שמעל ומתחת לקרקע שייך באופן בלעדי מאז ומעולם למוסלמים ולאף אחד אחר אין שום זכות על גרגר אחד של קרקע שם". אימרה זו מפיו של ראאד סלאח מהווה את משפט הדגל של התנועה האיסלאמית בישראל.
נאמנים לתפיסה זו, קובעים מנהיגי הציבור הערבי בכל התבטאות רשמית, כי טיעוני היהודים על קיומם בעבר של בתי מקדש על הר הבית הינם סילוף היסטורי מוחלט, וכי אין לכך כל הוכחה ותיעוד. על זה נאמר הפוך על הפוך.
גם "המתונים" יותר בקרב ההנהגה החילונית כמו הד"ר אחמד טיבי שמתאמץ (ולא בהצלחה יתרה) להישמע פרגמאטי ומתון, לא מצליח להסתיר את הזדהותו המוחלטת עם הקו הלאומני החותר תחת אושיות המדינה היהודית. מאחר שהד"ר טיבי הוא אדם מעשי, מעלליו מעפילים על התבטאויותיו. כשנערך בנסיכות קטר "כנס דוחא" הופיע הד"ר לכנס בראש המייצגים את "פלשתין", בנפרד למשלחת הישראלית. הד"ר טיבי הוגדר בהזמנה שקיבל "חבר בכנסת הישראלית". לקראת הבחירות לכנסת, חבר ד"ר טיבי עם רשימת רע"מ בראשות איברהים סרסור וייצר את "רע"מ-תע"ל".
סרסור, שותפו של טיבי, מחזיק באידיאולוגיה פוליטית דתית קיצונית. סרסור הצהיר כי השתתפות מפלגתם בבחירות לכנסת אינה מבטלת את האידיאולוגיה שלהם לפיה "השלטון על האדמה, או לפחות על האדמה הערבית והמוסלמית, צריך להיות שלטון איסלאמי המונהג בידי חליפה". מיותר לציין כי כל שטח ישראל נחשב בעיניהם לאדמה איסלאמית. ד"ר טיבי ציין לאחר האיחוד כי המפלגה החדשה הינה "הרשימה החזקה ביותר בציבור הערבי...".
תמיכה מלאה וגורפת מתקבלת לעניינם של האידיאולוגים הערביים מהמחנה השמאלני הקיצוני (פחות או יותר). מחנה זה, המזדהה עם הפלשתינים, פועל ללא לאות לטובת "זכויות האדם" של הצד הפלשתיני, תוך הטחת ביקורת חריפה וחד-צדדית על מדינת ישראל. גורמים שונים במחנה זה שוללים את הציונות כבסיס אידיאולוגי לקיום המדינה ולתפישתם, יש להפוך את ישראל ממדינת היהודים ל"מדינת כל אזרחיה".
כביטוי מסוים לגישה הזאת ניתן לראות בהחלטה של שרת החינוך בשנת 2007 להכליל בספרי הלימוד של בתי הספר הערביים את המושג "נכבה", לצד הפרשנות הערבית למושג הזה הרואה בהקמת המדינה כאסונם של ערביי ישראל. במקביל ומזה שנים, מציינים ערביי ישראל את יום הנכבה, "אסונם הלאומי", ביום העצמאות של מדינת ישראל.
על-רקע הקצנתה של הנהגת ערביי ישראל, אין לתמוה על התגברות החשש והחשד בקרב הציבור היהודי כלפי התושבים הערבים. הרעיון שקבוצת תושבים רואה במדינה שבה הם אזרחים כאסונם הלאומי – אבסורדי ובלתי נסבל.
יש לראות בתמיכה של ועדת השרים לענייני חקיקה בהצעת החוק שיאסור לציין את יום העצמאות של ישראל כיום אבל או צער - ניסיון לבלום את הסחף המסוכן של ערביי ישראל להזדהות ופעולה כנגד ההגדרה של מדינת ישראל כמדינה יהודית, ולא כמהלך שנועד לפגוע בהגדרה עצמית לגיטימית של תושביה הערבים. ייתכן מאוד שהתמיכה הזאת היא לצערנו בחזקת מעט מדי ומאוחר מדי.

תאריך:  26/07/2009   |   עודכן:  26/07/2009
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חוק הנכבה כמהלך הגנתי
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
עיקרון כלכלי
עירוני  |  26/07/09 11:29
2
כרגיל - חושבים שהערבים טפשים
דני חלמיש  |  26/07/09 15:45
3
אלכס לראשות הממשלה
פלוני  |  26/07/09 17:26
4
מעניין אם מדינות הקונפדרציה
צילה  |  26/07/09 17:28
5
אין עלייך בניתוחים מדוייקים!
מעריצה צמודה  |  27/07/09 06:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדי שטרנברג
ההישגים של ישראל באולימפיאדת המתמטיקה אינם מעוררים גאווה, וגם מעצרם של יהודים בארה"ב אינו מוסיף כבוד
ענבל בר-און
'המהפכה החוקתית' החלה הרבה לפני שנת 1992    ניצניה הנצו כבר בשנת 1969, עת ביטל השופט לנדוי חוקי בחירות אשר סתרו את חוק יסוד הכנסת    אולם בשנים ההן ה'מהפכה החוקתית' הייתה שקטה, לא מורגשת, ולא מלווה ב'רעש וצלצולים' של אקטיביזם    מאמר חמישי בסדרה
עמוס גורן
כשמנחם בגין הגיע לבופור במהלך מלחמת לבנון השניה הוא שאל אם: היו להם כלי יריה    ה'עברית של פעם' הפכה אותו בעיני החיילים הצעירים לארכאי ולאנכרוניסטי    תענוגות העברית י"ט
ניבה פון וייזל
האם אמצעי התקשורת מחרימים את אירועי המכביה מטעמים פוסט-ציוניים? ואולי זה רק משום שאף גשר לא התמוטט שם הפעם?
נרי אבנרי
הניחו את העוול שנגרם למרגלית הר-שפי על כף המאזניים, על הכף השנייה הניחו את העוול שנגרם לנוגה זוראיש ותגלו הבדל תהומי    זאת צלחה את העוול עם דבשת, וזאת חייבת לשופט דרורי תודה עמוקה בגין הפיכתה לאתיופית מפורסמת ואהודה
רשימות נוספות
נפציץ מתקני הגרעין הישראלי  /  יואב יצחק
"נוכל לסייע במשבר עם אירן"  /  יואב יצחק
אשקלון ועזה ינסו לפתור בעיות בכינוס בברזיל  /  עופר וולפסון
ה"שָׁלְפן" מהבית הלבן  /  מרדכי קידר
ואלה שמות  /  אביתר בן-צדף
המבחן הבא של מחמוד עבאס  /  יוני בן-מנחם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il