ר' יוחנן אמר: "אין מזל לישראל..." - ישראל זוכה בבחירה חופשית ואינו כפוף למזלות! אמר ר' יוחנן: מנין שאין מזל לישראל? שנאמר: "כה אמר ה' אל דרך הגויים אל תלמדו ומאותות השמים אל תחתו כי יחתו הגויים מהמה" (ירמיה י-ג) (שבת קנו).
אז מה אכפת לנו המאמינים מהכוכבים? מה אכפת לנו מהאסטרולוגיה? הרי כבר אמרו חז"ל שאצל בני ישראל קובעת ההתנהגות. לא הכוכבים. וכך אמרו חז"ל: "הכל צפוי והרשות נתונה" (אבות ג, ט"ו) - הכל לפי ההתנהגות.
גורל האדם הינו תולדה של חוקיות מסויימת והוא בעצם מבחן הנשמה לעומת פיתויי החומר. ככל שהנשמה מפותחת יותר, רבים יותר הפיתויים בהם עליה להתמודד. לכן דווקא גורלו של הצדיק קשה יותר לעתים מפני שהוא עומד בניסיונות קשים שנאמר: "את אשר יאהב יוכיח".
אדם במדרגה רוחנית גבוהה יודע שחייו כאן אינם אלא שלב בהתפתחות הנשמה, ומבין שהצלחה חומרית הינה אחיזת עיניים שתכליתה לבלבלו ולהסיח דעתו ממטרתנו האמיתית: התמודדות עם היצר הרע המסיתנו לחפש הנאות חומריות, כבוד וכדומה.
האסטרולוגיה היהודית עוזרת לאדם להבין את מגבלותיו ואת הפוטנציאל הטמון בו על-מנת לסייעו בהתחזקות ובהתגברות על היצר המדיח.
מה מסמל כל אחד מהכוכבים?
- השמש: האני והאישיות - מודעות עצמית, אופי חזק, כבוד עצמי, יושר, רוחב לב, רגשות חמים, נאמנות וכושר מנהיגות.
- הירח: נפש האדם - רגישות, מופנמות ודמיון, רצון לגונן, קשור בעבר, בתקופת הגיל הרך וברישומים שגיל זה משאיר בנפש, בזיכרון, ביכולת לקלוט, לאסוף ולאגור חוויות ורכוש.
- כוכב חמה: שכליות - אינטליגנציה וכושר ביטוי, רצון לדעת, לקלוט מידע ולהעביר לאחרים הן בכתב והן בעל-פה. רצון להימצא בתנועה פיזית, ומקשר את האדם עם סביבתו הקרובה.
-נוגה: רגש ויופי - יכולת ליצור קשר רגשי עם הזולת, צורך בהרמוניה, עדינות נפש וערכים מוסריים.
- צדק: שפע והתרחבות - שאיפה למרחבים רעיוניים, אמונה, ביטחון, נדיבות וחוש צדק.
- מאדים: מוחצנות - מרץ, כוח, יוזמה, פעלתנות, שאיפה לאי-תלות, ביטחון עצמי ונטייה לסמוך על עצמו בלבד.
- שבתאי: מודעות למחסור - שאיפה לביטחון אישי, מעמדי וכלכלי, אחריות, רציניות, קפדנות, ריאליזם, התמדה, חסכנות ויכולת לשאת בקשיים בזכות שליטה עצמית והיצמדות לשיגרה.
וכאן הבאתי בעיקר תכונות פוטנציאליות חיוביות במטרה לסייע בהכרת האפשרויות והכוחות הטמונים בכל אחד מאיתנו.
ומהו השלילי? - ההגזמה וההקצנה שבתכונת האופי.
הכרת טבענו האישי מסייעת לנו להתמודד בסיעתא דשמיא באמצעות כוחנו, ולהתגבר.